Om vores rivaler VII
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev: Er der nogle der kan fortælle mig hvad sandra rosell har gjordt forkert.
Det kommer lidt an på hvem du spørger - de spanske domstole, Barcas medlemmer eller pressen. Som udgangspunkt, så insisterede Rosell og Barcas bestyrelse på, at Neymar kostede €57,1 mio, 17,1 til Santos og €40 til N&N, et firma ejet af Neymar og hans far. Et medlem af Barca udbad sig yderligere oplysninger fra Rosell og bestyrelsen og da de nægtede, så gik han til domstolene for at tvinge oplysningerne frem. Retten bad Barca om at udlevere alle dokumenter i relation til Neymars transfer og igår fandt de så, at der var grundlag for at gå videre med sagen.
El Mundo skrev i sidste uge, at dokumenter retten havde modtaget viste at Neymar havde kostet mindst €95 mio, ca. €35 mio til Santos og ca. €60 mio til Neymar, hans familie og hans agenter, plus diverse aftaler om spillerudveksling, venskabskampe etc. Rosell har hidtil holdt fast på, at han ikke har gjort noget galt, men har har henholdt sig en tavshedspligt i Neymars kontrakt og nægtet at udtale sig. Men grundlæggende er problemet, at Rosell har løjet, både over for Barcas medlemmer, men muligvis også for skattevæsnet.
Men okey bliver det straffet hvis det er sandt for har læste et sted som skriver at Barca kommer til at tabe point i la liga.
Hvis skatteundragelse gav pointtab i ligaen, så ville størstedelen af de nuværende La Liga klubber spille i Segunda B og Atleti ville ikke have en chance for at spænde ben for os de næste to årtier.
Jamen Barca gav penge under bordet så hvorfor ville det ikke give point tab?
MMM skrev: @Juan
For at gøre farcen total, så har den socio, hvis klage gav anledning til rettens undersøgelse, tidligere idag anmodet om, at undersøgelsen udvides til også at inkludere bl.a. Bartomeu.
Har du en historie omkring dette og måske sågar et navn på denne socio, der i første omgang har indberettet det? Det kunne være sjovt at finde ud af, om det er uafhængigt eller ej. Om de eller den implicerede, har haft nogle længere oppe, til at trække i trådene, eller om klagen inddirekte har medført et 'go-ahead' til at viderebringe historierne til El Mundo.
Det var i forvejen kendt, inden det kom så vidt, at der var nogle mærkværdige forhold omkring Neymar-handlen. En socio - alene eller støttet op af en gruppe - indberetter sagen, for at få en redegørelse overfor medlemmerne på baggrund af dette. El Mundo kommer med deres historie, der - med klagen - fører til dette. Uden, at der skal gå for meget Sherlock Holmes i det, så finder jeg det altså stadig interessant, hvem der har viderebragt detaljerne til El Mundo og om denne socio har et tilhørsforhold til dem, der har viderebragt detaljerne. Men det er måske bare mig, der er så nysgerrig :-))
Under alle omstændigheder, så er det kæmpe stort. Jeg tror nu ikke, det kommer til at påvirke spillerne på banen, men det er lidt af en sag, de pludselig har fået om nakken i Barcelona.
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
Men okey bliver det straffet hvis det er sandt for har læste et sted som skriver at Barca kommer til at tabe point i la liga.
Hvis skatteundragelse gav pointtab i ligaen, så ville størstedelen af de nuværende La Liga klubber spille i Segunda B og Atleti ville ikke have en chance for at spænde ben for os de næste to årtier.
Du kan ligeså godt vende den om - hvorfor skulle det give pointtab i ligaen? Med hvilken hjemmel? Der er ingen der stiller spørgsmålstegn ved Neymars spillerlicens.
Sky Sources understand that Chelsea's Juan Mata will have a medical at Manchester United tonight and will complete his move to Old Trafford on Friday.
(Full story: www1.skysports.com/football/news/11667/9...to-manchester-united)
Basel have announced that Mohamed Salah is set to join Chelsea after agreeing a deal with the Premier League side. Liverpool had been strongly linked with the Egyptian, but Chelsea have won the race for his services.
Chelsea have now confirmed that Salah is now set to make the move to Stamford Bridge.
Here is more on the deal to take Mohamed Salah to Chelsea from Basel. The highly-rated attacker is now set to hold talks with Chelsea and undergo a medical at Stamford Bridge.
(Full story: www1.skysports.com/football/news/11668/9...med-salah-with-basel)
Radamel Falcao is in danger of missing the World Cup following confirmation he will need surgery after suffering anterior cruciate ligament damage.
(Full story: www1.skysports.com/football/news/11816/9...-as-he-needs-surgery)
Manchester United have dropped to fourth place for the first time in a list of the world's highest earning clubs.
United's total revenue has increased from £323.7m to £346.5m in the last season, but they've still been overtaken by Bayern Munich in Deloitte's Football Money League report.
[...]
Real Madrid top the money league for the ninth consecutive year, beating Manchester United's previous eight-year run, with total revenue of £424.2m. Barcelona hold onto second spot.
(Full story: www1.skysports.com/football/news/11661/9...gue-of-richest-clubs)
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
El_Juan skrev:
For at gøre farcen total, så har den socio, hvis klage gav anledning til rettens undersøgelse, tidligere idag anmodet om, at undersøgelsen udvides til også at inkludere bl.a. Bartomeu.
Har du en historie omkring dette og måske sågar et navn på denne socio, der i første omgang har indberettet det? Det kunne være sjovt at finde ud af, om det er uafhængigt eller ej. Om de eller den implicerede, har haft nogle længere oppe, til at trække i trådene, eller om klagen inddirekte har medført et 'go-ahead' til at viderebringe historierne til El Mundo.
Det var i forvejen kendt, inden det kom så vidt, at der var nogle mærkværdige forhold omkring Neymar-handlen. En socio - alene eller støttet op af en gruppe - indberetter sagen, for at få en redegørelse overfor medlemmerne på baggrund af dette. El Mundo kommer med deres historie, der - med klagen - fører til dette. Uden, at der skal gå for meget Sherlock Holmes i det, så finder jeg det altså stadig interessant, hvem der har viderebragt detaljerne til El Mundo og om denne socio har et tilhørsforhold til dem, der har viderebragt detaljerne. Men det er måske bare mig, der er så nysgerrig :-))
Under alle omstændigheder, så er det kæmpe stort. Jeg tror nu ikke, det kommer til at påvirke spillerne på banen, men det er lidt af en sag, de pludselig har fået om nakken i Barcelona.
Socioen hedder Jordi Cases og han er medlem af fraktionen Go Barca, som er en pendant til Plataforma Blanca.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
Du kan ligeså godt vende den om - hvorfor skulle det give pointtab i ligaen? Med hvilken hjemmel? Der er ingen der stiller spørgsmålstegn ved Neymars spillerlicens.
Barca taber 22 point og for en bøde og det bliver også udelukkelse fra Champions har jeg fået a vide af min ven som er Barca fan. Ved sku ikke hvad jeg skal tror på
El_Juan skrev:
Socioen hedder Jordi Cases og er en af lederne af "GO Barça", den gruppe, der forsøgte at skaffe flertal for et mistillidsvotum mod Rosell i sommers. Han har været efter Rosell siden han tiltrådte og du kan læse mere om ham bl.a. her: www.abc.es/deportes/futbol/20131219/abci...es-201312182033.html
Han gav et interview til Catalansk radio i går hvor han talte nærmere om sagen, hans klage og hvad han havde håbet at opnå, men jeg har ikke lige linket på rede hånd, så jeg må lige vende tilbage når jeg finder det.
Som Siempre, så tror jeg mere du skal kigge efter fjender i Barcelona og omegn end i Madrid. I højere grad end El Mundo historien, så er det domstolens beslutning om at indlede en nærmere undersøgelse der har sat sagen på spidsen for Rosell. El Mundo byggede efter sigende deres historie på de dokumenter, Barca overdrog til undersøgelsesdommeren (btw, hvis nogen er forvirrede over domstolens rolle i de her sager, så sig til - det spanske retssystem er noget anderledes opbygget end det danske) - de dokumenter kan de enten have fået fra kilder i Barcelona eller kilder i domstolen. Pga. det internationale aspekt i sagen, så indgav Cases klagen til en af de centrale domstole i Madrid, så det kan ikke udelukkes at El Mundo har fået dem derfra, det ville langt fra være første gang at ellers fortrolige dokumenter fra domstolene fandt deres vej til aviserne. Men Barcas bestyrelse har formodentlig også fået en kopi og der er der stadig rigeligt med kontakter til Laporta.
Men hvis du vil lege Sherlock Holmes, så er det også værd at tage det politiske aspekt med. El Mundo er i den grad en konservativ avis, en der ligger stor vægt på at bevare Spaniens enhed og en stor modstander af Kataloniens uafhængighedsbevægelse. Rosell er også nok så konservativ, men han er også en fremtrædende Katalansk nationalist og han håbede på at hans præsidentperiode i Barcelona ville blive et springbræt til Generalitatet. Det i sig selv er nok til at El Mundo gerne så ham ned med nakken.
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
Barca taber 22 point og for en bøde og det bliver også udelukkelse fra Champions har jeg fået a vide af min ven som er Barca fan. Ved sku ikke hvad jeg skal tror på
Helt sikkert. Barca skal også give sidste års mesterskab tilbage. Og sælge Iniesta til Getafe. Jeg tror bare du skal ignorere din ven.
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
Jeg kan ligeledes se, at der i visse kredse er blevet rettet kritik af Cases, bl.a. fra Francesc Tomas i en artikel på ESPN. Hvem end han så, er talerør for...
Men her er en interessant historie fra MARCA, tilbage fra december, hvor Pérez ligeledes bringes ind:
Last Thursday, Barcelona president Sandro Rosell was accused by one of his main opponents on the board, Jordi Cases, of "misappropriation of funds" according to a story in Monday's edition of the daily paper 'El Mundo'. The figure allegedly embezzled by Rosell is €40 million.
The signing of Neymar is shrouded in mystery, which Barcelona football club has refused to clarify publicly. Both Rosell and his deputy, Josep María Bartomeu, have hidden behind a confidentiality clause whenever they have been asked for a breakdown of the signing of the Brazilian player.
Officially, the €40 million commission on the transfer went to the player's father. The signing in the end would possibly have cost no less than €100 million, which explains the words of Florentino Pérez a few months ago, when he said that Real Madrid was pulling out of the bidding for Neymar as he could end up costing €150 million.
"If I could have signed him under circumstances which would not have changed the 'ecosystem' of the club, I would have. But our calculations have come out at more than €150 million", the Real Madrid president said in May.
Pérez har altså tydeligvis, om nogen, haft indblik i tallene. Mon det har forstærket Cases' og resten af Go Barcas mistanke. Er der endvidere nogle der af jer der ved, om Laporta har et tilhørsforhold til GO Barca, eller navnligt Joan Arnes og Jordi Cases?
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
MMM skrev:
Real Madrid 7 skrev:
Helt sikkert. Barca skal også give sidste års mesterskab tilbage. Og sælge Iniesta til Getafe. Jeg tror bare du skal ignorere din ven.[/quote
Men tror du at Barca bliver straffet for noget
Ikke rent sportsligt. Barca v. skattevæsnet og Rosell v. Barca, det er noget andet. Det kommer an på hvordan domstolens undersøgelse skrider frem, men det kunne da godt ende med en ordentlig bøde.
Ang pointtab:
Fik West Ham ikke engang en pointstraf for Tevez- og Mascherano-handlerne?
Soy un Madridista! Hoy, Mañana, Siempre