Om vores rivaler VII
Dios skrev: Er Neymar's kontrakt blevet offentliggjort? Jeg tænker mere på om man ved hvor meget han i virkeligheden tjener ift. Messi :)
Fra et tidligere indlæg (www.madridista.dk/index.php/forum/debat/...vii?start=3360#41904):
Neymar to earn 17,680,000 euros plus bonuses this season - 'SER'
In his first season at the club, the Brazilian forward will earn a total of 17,680,000 euros, comprised of wages and a signing on fee.
All the details of Neymar’s contract with Barcelona were revealed on Wednesday night on the radio programme ‘Carrusel Deportivo’ on ‘Cadena SER’.
In his first season at the club, the Brazilian forward will earn a total of 17,680,000 euros, comprised of 9.18 million euros in wages plus a signing-on fee of 8.5 million euros, which he has already been paid. In total, over the course of his five-year contract, he is guaranteed to receive a total of 54.4 million euros, almost 11 million per year.
In addition, the contract specifies a series of extras related to objectives, trophies and individual milestones the player might achieve. He will receive 637,500 euros if Barça qualify for the Champions League, 425,000 for getting past the group stages and 850,000 for winning the tournament. If Barça win the league, the Brazilian will be entitled to another 637,500 euros; if they win a double of the league and the Copa del Rey he will get 850,000 euros; 1,062,500 if Barça win the a double of the league and champions league and 1.7 million euros if the Catalans win the treble. Finally, if Neymar wins the Ballon d’Or next year, he will be entitled to 425,000 euros.
Therefore, Neymar’s total annual earnings on average could come close to equalling the 17 million euros Leo Messi earns per year in total, across salary, image rights and bonuses.
One also has to bear in mind that N & N, the company owned by the player and his father, received a further 40 million euros in concept of signing on bonus (eight million euros per year over five years of contract). Taking all this into account, any improved contract for Leo Messi is going to be very expensive indeed for Barcelona.
(MARCA & Cadena SER)
Jordi Cases: the member who sparked Rosell's resignation
The pharmacist send an official request to the club for information on Neymar’s signing, when it wasn’t forthcoming he turned to the courts...
Jordi Cases, a pharmacist and member of Barcelona, has been key in the resignation of Sandro Rosell as Barcelona president. His desire for transparency led to him causing, almost without meaning to, an utter whirlwind around Neymar’s signing, as well as other matters at the club. After Neymar’s arrival at the Camp Nou, Cases sent an official letter requesting information about the sums involved. And when he was ignored he decided to bring a lawsuit in the High Court to try and get the information, and when that lawsuit was accepted by the Court...
Cases, who lives in Esparraguera and was born in Olesa, has been a thorn in the side of Rosell’s presidency. It began when the club initially got into bed with Qatar, continued with the failed ‘fans area’ in the Camp Nou and reached its apogee with the search for the truth behind Neymar’s signing.
In 2011 Cases launched 'Consulta Qatar', a group of members who didn’t want to see the Qatar Foundation name on the team’s strips. They campaigned hard to prevent the vote being taken as a show of hands, but didn’t manage to stop the advertising being stamped on the Barça colours. But rather than giving up, he fought on. He formed the platform Go Barça, along with Joan Arnés, and in September 2013 tried to bring a vote of no confidence in Rosell, but after three days they realised it would be impossible to collect the required 36,000 signatures. They withdrew the vote, but didn’t give up. Cue the Neymar case.
Although Rosell is out of the picture Cases still isn’t content. Along with his lawyer Felipe Izquierdo he is looking at extending the lawsuit over Neymar to Javier Faus, economic vice-president and Josep Bartomeu, previously sporting vice-president and now president. It remains to be seen if Rosell’s nightmare is also Barto’s.
(as.com/diarioas/2014/01/23/english/1390515587_030437.html)
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Primært handlede hans fortælling jo om, at hans familie og ham selv var blevet truet. Naturligvis er det dybt uacceptabelt, hvis det er tilfældet, men det forekommer mig alligevel besynderligt, at snakken om den mulige overpris på Neymar stort set ikke blev berørt.
Særligt taget i betragtning af, at Rossell går af umiddelbart efter, at historierne om overpris, købefusk og så videre for alvor ruller i de spanske medier. Det er meget svært ikke at drage en parallel mellem de to ting.
Helt personligt mener jeg i hvert fald, at man skal være umådeligt naiv for ikke at se en klokkeklar sammenhæng mellem de to ting.
Så ved jeg godt, Rossell refererede til, at sagen kører via domstolene pt., men det fjerner ikke billedet af, at hans timing er uhyggeligt besynderlig.
FC Barcelonas vedtægter foreskriver i øvrigt, at vicepræsidenten tager over, hvis en præsident bliver nødt til at forlade embedet. Dog er det svært at forestille sig, at Faus og Bartomeu ikke har været vidende, om Rossells ageren i alt det her. Nu er der så først valg i 2016, så hvis jeg, Gud forbyde det, holdt med Barcelona, så ville jeg godt nok føle, at min demokratiske ret blev forbigået, ligesom det er svært ikke at tænke, at man nu har indsat en person, som har lige så meget snavs på nallerne som Rossell.
Om jeg har fået helt fat i det rigtige billede, tør jeg faktisk ikke garantere! :)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Real Madrid 7
-
- Platin bruger
-
DarioGomez skrev: Imponerende hvorledes Rossell fuldstændig fik drejet historien væk fra Neymar og til at omhandle ham selv som offer i alt det her.
Primært handlede hans fortælling jo om, at hans familie og ham selv var blevet truet. Naturligvis er det dybt uacceptabelt, hvis det er tilfældet, men det forekommer mig alligevel besynderligt, at snakken om den mulige overpris på Neymar stort set ikke blev berørt.
Særligt taget i betragtning af, at Rossell går af umiddelbart efter, at historierne om overpris, købefusk og så videre for alvor ruller i de spanske medier. Det er meget svært ikke at drage en parallel mellem de to ting.
Helt personligt mener jeg i hvert fald, at man skal være umådeligt naiv for ikke at se en klokkeklar sammenhæng mellem de to ting.
Så ved jeg godt, Rossell refererede til, at sagen kører via domstolene pt., men det fjerner ikke billedet af, at hans timing er uhyggeligt besynderlig.
FC Barcelonas vedtægter foreskriver i øvrigt, at vicepræsidenten tager over, hvis en præsident bliver nødt til at forlade embedet. Dog er det svært at forestille sig, at Faus og Bartomeu ikke har været vidende, om Rossells ageren i alt det her. Nu er der så først valg i 2016, så hvis jeg, Gud forbyde det, holdt med Barcelona, så ville jeg godt nok føle, at min demokratiske ret blev forbigået, ligesom det er svært ikke at tænke, at man nu har indsat en person, som har lige så meget snavs på nallerne som Rossell.
Om jeg har fået helt fat i det rigtige billede, tør jeg faktisk ikke garantere! :)
Jamen det har du det er sikker derfor Neymar handlen nærmer sig de 105 millioner € Som Florentino Perez udtalte sig om. Men det er da dumt at høre ham at sige at han famile er blive truet for hvis det var det så vil han har fortalte det tidliger ikke lige efter Neymar's sagen
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
DarioGomez skrev: Imponerende hvorledes Rossell fuldstændig fik drejet historien væk fra Neymar og til at omhandle ham selv som offer i alt det her.
Lige nøjagtig samme tanker har jeg haft også.
Selvfølgelig har han modtaget dødstrusler. Det står i jobbeskrivelsen til den stilling. Det gør det naturligvis ikke i orden, men det er et vilkår, man skal være indstillet på at leve med.
Han går ene og alene af på grund af Neymar-sagen, men man vælger så at fortsætte med en tro kopi af Rosell, nemlig Bartomeu, som lige fra dag 1 har været en særdeles tro følgesvend til Rosell og som var særdeles aktiv i Neymar-handlen.
Denne historie er langt fra ovre og vi kan som modstander-fans bare sætte os tilbage og nyde showet. Vi er kun lige forbi introen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Mht. Bartomeu til 2016 skal det nævnes, at man kan stille et mistillidsvotum og dermed kræve nyvalg. Mener det kræver 15% af medlemmernes underskrifter at få det sat i gang.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Furia skrev: Jeg er culé, og I har uden tvivl fat i den lange ende. Man skal være godt og grundigt naiv, hvis man tror på Rosells forklaring om dødstrusler, skyderier mod hjemmet osv. Rosell og resten af FC Barcelonas bestyrelse har trådt godt og grundigt i spinaten i forbindelse med Neymars transfer, og nu prøver de at aflede opmærksomheden med en anden historie. Mange bider alligevel på krogen, og det er tankevækkende at man skal læse sandheden på Madridista.dk.
Mht. Bartomeu til 2016 skal det nævnes, at man kan stille et mistillidsvotum og dermed kræve nyvalg. Mener det kræver 15% af medlemmernes underskrifter at få det sat i gang.
Fedt, at få nogle Barcelona-fans med i debatten også. Ikke for, at vi kan trampe på folk, der ligger ned i forvejen, men for at få en anden vinkel på også.
Hvordan er stemningen i spillertruppen? Er der tillid blandt medlemmerne til at Bartomeu kan videreføre projektet, for han har ikke rene hænder i Neymar-sagen? Arbejdes der reelt på at stille det mistillids-votum og hvem står klar i kulissen til at opstille til præsidentvalget?
De fleste socis har efterhånden meget lidt tillid til Rosells administation, og der er umiddelbart utilfredshed med, at Bartomeu får lov til at fortsætte til 2016. Bartomeu er ven af Rosell og har netop bestemt ikke rene hænder i Neymar-transferen. Det er næsten umuligt at forestille sig, at Rosell har kørt rent solo i den sag, og derfor er det svært at have tillid til Bartomeu og resten af bestyrelsen. Jeg ved ikke, om der arbejdes på et mistillidsvotum allerede nu. Et forsigtigt gæt vil være, at de forskellige grupperinger vil se sagen an i den nærmeste fremtid. Det kan også ende med, at presset på Bartomeu og co. bliver så stort, at de selv udskriver nyvalg. Jeg ved ikke, om det er helt fair at sammenligne sagerne, men det minder lidt som samme situation i Real Madrid i 2009, hvor Bouda tog over for Calderón.
Mht. en evt. ny præsident er der ikke nogle oplagte bud i øjeblikket. Rosell vandt overbevisende ved sidste valg, men Laporta spøger stadig i kulissen. Hvis Laporta ikke selv er interesseret i at stille op, kunne det sagtens blive én, der sympatiserer med ham og Cruyff.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Furia skrev: Jeg er ikke stødt på noget info om stemningen i spillertruppen. Hvis de for alvor stolede på Rosells forklaring og bakkede op om ham, kunne man godt forvente en lind strøm af tilkendegivelser på Twitter og lignende, men der er intet. Jeg ved, at mange af spillerne synes godt om Laporta, men om det er ensbetydende med et kølligt forhold til Rosell, ved jeg ikke. Man kan sagtens forestille sig, at sagen kan påvirke spillet på banen, hvis der dukker flere kontroverser frem i den nærmeste fremtid.
De fleste socis har efterhånden meget lidt tillid til Rosells administation, og der er umiddelbart utilfredshed med, at Bartomeu får lov til at fortsætte til 2016. Bartomeu er ven af Rosell og har netop bestemt ikke rene hænder i Neymar-transferen. Det er næsten umuligt at forestille sig, at Rosell har kørt rent solo i den sag, og derfor er det svært at have tillid til Bartomeu og resten af bestyrelsen. Jeg ved ikke, om der arbejdes på et mistillidsvotum allerede nu. Et forsigtigt gæt vil være, at de forskellige grupperinger vil se sagen an i den nærmeste fremtid. Det kan også ende med, at presset på Bartomeu og co. bliver så stort, at de selv udskriver nyvalg. Jeg ved ikke, om det er helt fair at sammenligne sagerne, men det minder lidt som samme situation i Real Madrid i 2009, hvor Bouda tog over for Calderón.
Mht. en evt. ny præsident er der ikke nogle oplagte bud i øjeblikket. Rosell vandt overbevisende ved sidste valg, men Laporta spøger stadig i kulissen. Hvis Laporta ikke selv er interesseret i at stille op, kunne det sagtens blive én, der sympatiserer med ham og Cruyff.
Særligt interessant, og jeg synes faktisk, det er helt fair, at du trækker tråde til Calderon. For det var en lige så grim sag for en anden spansk storklub, og det er fint at minde os i øjeblikket noget så kække madridistas om, at vores klub bestemt også har haft sine uheldige sager.
Noget andet, og i min optik ret så springende, er snakken omkring prisen på Neymar. For jeg har læst mig frem til, at det drejer sig om, at man ikke kan redegøre for 40 millioner Euro.
Snakken går det meget på, om de 40 er en del af de offentliggjort 57, eller om det kommer udover dem.
Hvis det sidste er tilfældet, er det en decideret skandale, hvis det er det første, så er sagen naturligvis alvorlig, men slet ikke på samme katastrofale niveau, da Rossell i så fald ikke har løjet om, hvor meget han har trukket ud af klubkassen.
Jeg ved af gode grunde ikke op og ned i alt det her, og Rossell kan være helt uskyldig. Det vil jeg lade domstolene om at afgøre, de har givetvist mere styr på detaljerne end mig.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
DarioGomez skrev:
Furia skrev: Jeg er ikke stødt på noget info om stemningen i spillertruppen. Hvis de for alvor stolede på Rosells forklaring og bakkede op om ham, kunne man godt forvente en lind strøm af tilkendegivelser på Twitter og lignende, men der er intet. Jeg ved, at mange af spillerne synes godt om Laporta, men om det er ensbetydende med et kølligt forhold til Rosell, ved jeg ikke. Man kan sagtens forestille sig, at sagen kan påvirke spillet på banen, hvis der dukker flere kontroverser frem i den nærmeste fremtid.
Særligt interessant, og jeg synes faktisk, det er helt fair, at du trækker tråde til Calderon. For det var en lige så grim sag for en anden spansk storklub, og det er fint at minde os i øjeblikket noget så kække madridistas om, at vores klub bestemt også har haft sine uheldige sager.
Noget andet, og i min optik ret så springende, er snakken omkring prisen på Neymar. For jeg har læst mig frem til, at det drejer sig om, at man ikke kan redegøre for 40 millioner Euro.
Snakken går det meget på, om de 40 er en del af de offentliggjort 57, eller om det kommer udover dem.
Hvis det sidste er tilfældet, er det en decideret skandale, hvis det er det første, så er sagen naturligvis alvorlig, men slet ikke på samme katastrofale niveau, da Rossell i så fald ikke har løjet om, hvor meget han har trukket ud af klubkassen.
Jeg ved af gode grunde ikke op og ned i alt det her, og Rossell kan være helt uskyldig. Det vil jeg lade domstolene om at afgøre, de har givetvist mere styr på detaljerne end mig.
Calderón-sagen var på ingen måde køn og jeg skal ikke forsvare hans handlinger, men det spanske retsvæsen har netop frafaldet sagen mod ham. Det gør ham ikke til uskyldigheden selv, slet ikke.
Super fine input til hele historien - tak for det! Især til dig Furia!
For at vende tilbage til det sportslige. Et par fra dagens rygtesmede:
Barcelona will try to sign Sevilla's Argentine centre-back, Federico Fazio, for next season. (SPORT)
According to L'Equipe, Monaco have made an enquiry about signing Brazilian striker Hulk from Zenit St Petersburg.