Om vores rivaler VII

12 år 6 måneder siden #3457 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev:

DarioGomez skrev: Hvis det virkelig forholder sig sådan med Cases, så er han jo en lige så stor joke som resten af Barcelona.

Egentlig havde jeg stor respekt for hans idealisme ift. sagen omkring skuffeaftaler og andet urent trav, men hvis det viser sig, at hans eneste mission var at vælte Laporta, er jo en større hykler en Laporta selv.
Jeg havde den klare overbevisning, at han ville til bunds i sagen, fordi han mente, at sagen kunne skade klubben, og at medlemmer og fans var blevet snydt groft af Laporta og hans følge; Bartomeu og Faus; ligesom man muligvis har forbrudt sig på både spansk og brasiliansk lov.

Men nu forholder det sig åbenbart sådan, at Cases er komplet ligeglad med den side af den, så længe Laporta er væk, så synes snyden altså at være til at leve med.

Hurra for en ussel indstilling til tingene og hurra for at være tilskuer til det synkende projekt ...

Laporta = Rosell ;-)

Men du er i det mindste konsekvent ;-)

Sagen er formentlig så stor, at den kan tages op af andre instanser og der har meldt sig et nyt medlem med et krav på 100 millioner €, fordi han ikke som lovet har fået lov til at lægge sponsornavn til La Masia.

Ja, ja! Bandit, bandit! :-D

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3458 af nono
Besvaret af nono på emne Om vores rivaler VII
Laporta = Sandro Rosell
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3459 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

DarioGomez skrev: Hvis det virkelig forholder sig sådan med Cases, så er han jo en lige så stor joke som resten af Barcelona.

Egentlig havde jeg stor respekt for hans idealisme ift. sagen omkring skuffeaftaler og andet urent trav, men hvis det viser sig, at hans eneste mission var at vælte Laporta, er jo en større hykler en Laporta selv.
Jeg havde den klare overbevisning, at han ville til bunds i sagen, fordi han mente, at sagen kunne skade klubben, og at medlemmer og fans var blevet snydt groft af Laporta og hans følge; Bartomeu og Faus; ligesom man muligvis har forbrudt sig på både spansk og brasiliansk lov.

Men nu forholder det sig åbenbart sådan, at Cases er komplet ligeglad med den side af den, så længe Laporta er væk, så synes snyden altså at være til at leve med.

Hurra for en ussel indstilling til tingene og hurra for at være tilskuer til det synkende projekt ...

Slå lige kold vand i blodet. Nu aner du ret beset ikke, hvad der er til grund for, hvis Cases trækker det tilbage. Du er lige lovlig hurtig til at dømme Cases.

Det kunne jo være, at han er blevet stoppet på vejen. Det er trods alt ikke små krafter han er oppe imod. Det betyder ikke, at han ikke gerne ville til bunds i sagen. Sjovt nok fik legen en enden, da snakken begyndte at gå på, at Cases ville gå efter Bartomeu. Det var rent faktisk Cases' advokat og ikke Cases' selv, der anmodede om, at stoppe.

Lur mig om der ikke er mere bag det end som så. Der er i hvert fald ingen grund til, at dømme på den måde, som du gør her.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3460 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII
Tja, sådan er der så meget - jeg ville mene, at min 'hvis' klart indikerede, at jeg ikke kender til sandheden, men for nu at citere dig:

"Der er i hvert fald ingen grund til, at dømme på den måde, som du gør her."

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved DarioGomez.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3461 af El_Juan
Det kan man så diskutere. Det er ikke svært, at finde et par forhastede konklusioner ind imellem.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3462 af MMM
Besvaret af MMM på emne Om vores rivaler VII

El_Juan skrev:

Slå lige kold vand i blodet. Nu aner du ret beset ikke, hvad der er til grund for, hvis Cases trækker det tilbage. Du er lige lovlig hurtig til at dømme Cases.

Det kunne jo være, at han er blevet stoppet på vejen. Det er trods alt ikke små krafter han er oppe imod. Det betyder ikke, at han ikke gerne ville til bunds i sagen. Sjovt nok fik legen en enden, da snakken begyndte at gå på, at Cases ville gå efter Bartomeu. Det var rent faktisk Cases' advokat og ikke Cases' selv, der anmodede om, at stoppe.

Lur mig om der ikke er mere bag det end som så. Der er i hvert fald ingen grund til, at dømme på den måde, som du gør her.

Seneste nyt: Cases siger, at Cardoner og Bartomeu har forsikret ham, at Barca ikke vil komme efter ham med retslige midler, men han vil have den forsikring på skrift og har endnu ikke trukket klagen. Bartomeu sagde på dagens pressemøde at de vil overveje at anlægge sag mod den/dem der lækkede dokumenterne til El Mundo hvis beviserne rækker til det.

I den mere skumle afdeling så har Freixa (den VP der kom offentligt op at toppes med Messi før jul) aflyst et planlagt møde med Cases idag. Det var ellers forventet at Freixas sidste opgave inden han fulgte Rosell ud af døren skulle være at få ryddet op i det forhold. Freixas afgang tror jeg forøvrigt har mindst ligeså meget at gøre med hans forhold til Messi som hans involvering i Neymarsagen.

Cases har desuden hele tiden fastholdt, at det han ønskede at få ud af klagen var øget gennemsigtighed og klarhed over hvordan Neymarhandlen var skruet sammen og ikke Rosells hoved på et fad. Fra den vinkel kan man godt argumentere for at han allerede har opnået det han ønskede. Jeg synes ikke der endnu er nogen tungvejene grunde til at stemple ham som opportunist.

Og endelig er der så MCM group, som Siempre nævner, der nu også er trådt ind på scenen. Deres hjemmeside er her: mcmgroup.es og ærligt talt, de virker som en ret så spøjs størrelse...
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3463 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII
Sagen fortsætter iøvrigt, selv om Cases trækker sin anklage tilbage. Der er nemlig tilstrækkelig mistanke til, at dommeren har valgt at køre sagen videre.

Imens kører Bartomeu den catalanske læresætning nr. 1: Når noget går galt, så er det altid nogen i Madrid, der har skylden. Det være sig vejret, et trafikuheld eller nogle blomster, der ikke vil gro.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: r-mb-q, andreashn
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3464 af MMM
Sid Lowe med et rigtigt interessant kig på Rosells fald, omend han ikke er helt up-to-date. Et uddrag:

Just because you're paranoid does not mean they're not out to get you. El Mundo's piece was written by Eduardo Inda, the former editor or Marca whose exposé forced the resignation of the former president Ramón Calderón and pathed the way for Pérez to return at Real. There was something a little convenient in their calculations reaching €95m and something more than a little forced in the declaration that Neymar was in fact the most expensive transfer in history, applying a broad definition of "transfer fee" which included agents' fees, signing-on bonuses and other payments not normally considered part of the transfer fee itself.

Equally, while Barcelona's claim that the €57.1m was analysed, it did not escape the attention of Barcelona fans that Real have not offered up an official fee for Gareth Bale and the figures they have filtered (£78m, conveniently £2m less than was paid for Cristiano Ronaldo) differ from those that other well-placed sources insist on.

Yet this did not start with Madrid; it started with a pharmacist from Esparreguera, a Barcelona soci by the name of Jordi Cases who demanded that the club clarify where the €57.1m had really gone, and there are doubts about the way the money has been spent. There are doubts about Rosell. Rivals might have seen their chance to help topple him but those rivals were not just in the capital but in Catalonia, too. And Rosell put it on a plate for them. His downfall is of his making.

Resten her: www.theguardian.com/football/blog/2014/j...neymar-sandro-rosell
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3465 af El_Juan

MMM skrev: Resten her: www.theguardian.com/football/blog/2014/j...neymar-sandro-rosell

Du kom mig i forkøbet. Sad lige og læste det og skulle til, at poste den selv samme del. I øvrigt i forlængelse af det, som jeg tidligere har været inde på.

Her er lidt mere input, denne gang fra Guillem Balague, der i første omgang bragte den vinkel jeg kom ind på, som Sid Lowe nu ligeledes følger op på. Det kommer Balague dog ikke ind på i sit seneste indlæg:

Cases was interested in the strange clauses in Neymar's contract and was keen to find out the real costs of the player as the €57.1million stated by the club was being put nearer €90-odd-million in the press.

He became annoyed when he didn't receive any answer from the club and felt this was unfair for a club owned by the season ticket holders, with directors chosen by season ticket holders. So he decided to go to the board for an answer and the judge realised that there was a case to answer, expressing doubts about the amount received by Santos and requested that all the paperwork be handed over.

That's as far as it has gone and in fact, this week Jordi Cases will probably drop the lawsuit but in the meantime it's created a knock-on effect which has ended up with the resignation of Rosell because he felt it was unfair that he was being accused of any wrong-doing.

Det hele kan læses her: www1.skysports.com/football/news/12087/9...for-big-summer-spend. Længere nede står der ligeledes lidt om situationen omkring Valencia, Bankia og Peter Lim.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: MMM
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3466 af MMM
@El_Juan Gab Marcotti havde en interessant vinkel på N&N som jeg ikke har set så meget til:

If Neymar Sr isn't just Neymar Jr's dad and agent, but also his third-party owner (why else would he have received 40 million euros, or $54.6 million, of the transfer fee?) you wonder to what degree this is all kosher. After all, you'd think a guy who is both dad and agent might have some influence on a player's transfer decisions.

Hvis det viser sig at være tilfældet, så er det mere relevant for FIFA og UEFA end en god gammeldags gang skattesvig.

Det kunne egentlig være ret så positivt hvis Neymar sagaen blev det der endelig satte gang i en ordentlig debat om 3.-partsejerskab i Spanien, men Falcaos transfer giver mig ikke de store forhåbninger. Hvis du forøvrigt vil kigge nærmere på nexusen mellem 3.partsejerskab og korruption (og Jorge Mendes), så skal du tage et kig på Zaragoza og Depor. Det er et stort sort hul.
Sidste redigering: 12 år 6 måneder siden ved MMM.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3467 af El_Juan
@MMM

Som Balague skrev i den artikel jeg refererede til:

The main issue is that some of the clauses suggest that Neymar is being paid extra in wages, things like the €40million paid to his Mum and Dad's company N&N, and where does that money go? Well it has been suggested that this is part of his wages and the club is saying 'no, no, no, it is a company owned by his Mum and Dad and has nothing to do with Neymar...'.

I think the problem is going to be with the tax man who is going to say if this is wages, it's going to have to be paid as wages, not with this other variation which both the club and player have to pay less tax on.

Det virker i det hele taget meget besynderligt, med det lille N&N-stunt. Det bliver ikke mindre besynderligt:

Neymar's bogus company doesn't even have a mailbox
'Globoesporte' sent a journalist to investigate the headquarters of the company which pocketed 40 million euros from the Neymar transfer.

N&N Sports, the company owned by the father of Barcelona forward Neymar and which pocketed 40 million euros in commission for the purchase of the player last summer, is located in a small unused warehouse, with no doorbell, mailbox and with little sign of human activity.

This is the information of the website Globoesporte.com, who sent a journalist to the company's office, in the city of Sao Vicente, on the outskirts of Santos.

The reporter established that the locals "had never seen Neymar, his father or any other famous person" in the vicinity.

The business is registered to the ground floor of a two-storey house and a woman who lives in the flat above claims to "have only seen a lorry around five times to unload material".

When contacted by website, Neymar's father declined to comment on the matter.

(as.com/diarioas/2014/01/27/english/1390852880_044766.html)

Hvis man skulle begynde, at undersøge underslæb og korruption - og rent faktisk gøre noget ved det, så ville sporten dø. FIFA og UEFA vender i forvejen det blinde øje til. Det ser man ligeledes med FFP, hvor UEFA ikke gør andet, end at straffe "mindre" østeuropæiske klubber. Aldrig i verden vil det røre eliten, end ikke med en ildtang.
Emnet er blevet låst.
12 år 6 måneder siden #3468 af El_Juan

Jordi Cases refuses to back out of suing Rosell

Jordi Cases has said that he will not be asking for the Neymar case to be withdrawn until Barça guarantees in writing that it will not take legal action against him in revenge for the complaint the club member lodged against the club's now ex-president, Sandro Rosell.

Cases, who brought about Rosell's resignation, appeared in a press conference together with his lawyer, Felipe Izquierdo, to explain his decision: "I am quite calm as Cordoner and Bartolomé have given me their word. But I want it in writing", he declared.

The club member announced that for now he would be going ahead with the case against Rosell. He said that he was going to have a meeting with club spokesman Toni Freixa, but that in the end it was cancelled. Cases also let it be known that he had not ruled out including the club's new president Joesp Bartomeu and vice-president Javier Faus in the legal action taken.

(www.marca.com/2014/01/27/en/football/barcelona/1390846200.html)

Sky Sports understands Newcastle and Paris Saint-Germain have agreed a deal in principle for Yohan Cabaye. Newcastle have already rejected a £14million offer and PSG's new bid is 'substantially higher' than that figure amid reports the Magpies want at least £20million for the France international midfielder.

Newcastle and PSG agree deal in principle for Yohan Cabaye

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum