Om vores rivaler VII
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Dios skrev:
RasmusKring skrev:
Dios skrev:
M_linding skrev:
Dios skrev: Suarez skal til Barcelona, og længere er den ikke! Messi skal spille på kanten, og så kan de ligge og diskutere indbyrdes, fordi de ikke vil spille hinanden, og Suarez afslutter for meget, og generelt er for selvisk i sit spil ifølge Messi.
Messi har jo allerede smidt Zlatan og Villa væk fra Barcelona, for at kunne spille centralt... Så måske skal Suarez spille på kanten, tænker jeg;)
Og det er derfor jeg ville elske og se Suarez i Barcelona! Suarez er dygtig, men hans spil er baseret på klumpspil og tilfældigheder, og hvor ville jeg elske og se ham spille på højrekanten for Barcelona :)
Argh, Dios. Nu får den vidst lige i overkanten, hva? :)
Suarez har haft en rigtig god sæson i England og spillede også godt til VM. Bare se på forskellen mellem Uruguay med og uden Suarez. Det var to vidt forskellige hold. Så jeg tror ikke, at han bliver et kæmpe flop på banen, men selvom han ikke er nogen dårlig spiller, så har jeg ikke noget imod, at han tager til Barcelona, fordi han er for dyr (manden bliver snart 28 år), han kan lide at varme bolden ligesom Neymar og hans pris betyder, at Barcelona formentlig ikke forstærker sig i forsvaret.
Jeg kunne med andre ord godt se ham score 25 mål om året de par år for Barcelona, men uden at de vinder nogen pokaler. Det ville ikke være nogen succes, som jeg ser det. Derudover vil deres ry selvfølgelig tage et hug, må man gå ud fra.
Næ faktisk ikke :) Jeg er på ingen måder imponeret af Suarez, selvom jeg anerkender, at det han gør er han god til. I mine øjne er hans spil baseret på tilfældigheder, så som at blive rettet af, af 2-3 spillere hvergang han tager et skarpt træk, eller han på ren Suarez-stil jokker i bolden, så han får det nødvendige træf på bolden, eller alle de andre klodsede ting han laver. Jeg taler ikke hans evner ned, for det virker, men jeg er bare langtfra fan, og faktisk vil jeg sige, at jeg på ingen måder er fan eller imponeret af ham.
Det kaldes determination. Suarez vil det bare så meget mere end sine modstandere, og derfor er det ham der ender med at få bolden med sig. Jeg elsker den slag spillere. Pepe og Dani Alves har f.eks. noget af det samme. Tilsyneladende er det ofte på bekostning af almindelig sund fornuft.
Og Juan Bernat fra Valencia til Bayern München (noget af en venstre side med både Alaba og Bernat). Der sker ting og sager på venstre back-positionen.
Jeg skulle ikke kunne sige om det er rigtigt, men jeg hørte rygter (intern viden siges der) sidste sæson om, at Alaba ikke var tiltænkt som venstreback længere, og han i stedet skulle spille længere fremme på banen, enten som kantspiller eller central midtbanespiller, så udfra de rygter, så kunne de vel ikke lave et større scoop. Og for så små penge, så er det lige før vi burde have hapset ham!
@Raul 4 ever.
Det gør det sikkert :) Jeg er bare ikke fan af det :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- El Madridista
-
- Senior bruger
-
Dios skrev: Det gør det sikkert :) Jeg er bare ikke fan af det :)
Det forklarer i dén grad din fascination for Benzema :)
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev:
Jeg skulle ikke kunne sige om det er rigtigt, men jeg hørte rygter (intern viden siges der) sidste sæson om, at Alaba ikke var tiltænkt som venstreback længere, og han i stedet skulle spille længere fremme på banen, enten som kantspiller eller central midtbanespiller, så udfra de rygter, så kunne de vel ikke lave et større scoop. Og for så små penge, så er det lige før vi burde have hapset ham!
Det er interessant, hvis de rykker ham tilbage på midtbane, hvor han spillede som helt ung. Han er blandt verdens bedste venstrebacks, så det er spændende at se, hvor god han kan blive på midten. Umiddelbart minder situationen meget om William Kvist.
El Madridista skrev:
Dios skrev: Det gør det sikkert :) Jeg er bare ikke fan af det :)
Det forklarer i dén grad din fascination for Benzema :)
Om du vil ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Raul 4 ever skrev: Jeg synes til gengæld det er en rigtig interessant artikel. Selvfølgelig kan man aldrig finde et definitivt statistisk bevis på hvem der er "bedst", men der er rigtig mange fine betragtninger med i artiklen. Omvendt er der fog heller ikke meget tvivl om at Messi rent faktisk er bedre end alle de angribere, som ligger med gennemsnitlige værdier på diverse dot-plots i artiklen. Jeg synes også det er ærgerligt at artiklen angribes for noget den slet ikke påstår. Artiklen siger kun noget om hvem der har været bedst i perioden 2010-2014 - ikke hvem der specifikt var bedst i 2013.
Artiklen giver også en rigtig god forklaring på hvorfor Messis mål/skud ser så meget bedre ud end Ronaldos:
This may help explain how Messi gets so many better shots, and why his “unassisted” shots are so good. It also points to the main stylistic difference between Messi and Ronaldo: Ronaldo takes more mid-range shots but misses a lot of them; Messi tries to beat a lot more defenders, loses sometimes, and then makes up for it (and then some) by having better assisting and shooting opportunities as a result. That’s not to say one approach is better than the other, but note that it means that the observed shooting gap between them is at least somewhat exaggerated. While Messi appears to shoot much more efficiently, that’s partly because he loses the ball more during failed take-on attempts, while Ronaldo loses it more because of missed shots. Only the second of those is accounted for in shooting stats.
Så i de situationer hvor Ronaldo smider bolden væk ved at sparke på mål, smider Messi bare bolden væk på en måde der ikke tilsvarende kan måles statistisk. Deres spillestil er altså afgørende for hvordan de gør sig i de forskellige statistikker.Det er derfor vigtigt at kigge på flere forskellige statistikker,så det danner et helhedsbillede. Kigger man istedet på mål+assist/possesion used så ligger Messi kun marginalt foran Ronaldo (omkring 0.06).
Du har ret. For mit vedkommende anklagede jeg heller ikke statistik som helhed, heller ikke nødvendigvis ovenstående artikel. Der er altid interessante perspektiver i den slags. Storken fremstår almindeligvis meget nuanceret og velovervejet i sine indlæg på denne side, hvorfor jeg holder af langt de fleste af hans indlæg. I denne omgang blev det dog noget ensporet i en Messi-fascination ud fra noget statistik, som ikke fortæller hele sandheden. Det er i mine øjne hele problemet ved både Storkens indlæg og artiklen i sig selv, det virker som om de er skrevet for at fremhæve Messis enorme kvaliteter som verdens bedste fodboldspiller gennem statistik, i stedet for at bruge statistik, til at se på forskellen mellem verdens to bedste spillere.
Det ene er interessant på et Barcelona-forum, det andet er interessant for os alle.
Dios skrev: Jeg skulle ikke kunne sige om det er rigtigt, men jeg hørte rygter (intern viden siges der) sidste sæson om, at Alaba ikke var tiltænkt som venstreback længere, og han i stedet skulle spille længere fremme på banen, enten som kantspiller eller central midtbanespiller, så udfra de rygter, så kunne de vel ikke lave et større scoop. Og for så små penge, så er det lige før vi burde have hapset ham!
Det lyder ikke usandsynligt. Både Alaba og Bernat kan spille længere fremme på banen. Og i tilfælde af, at Kroos som ventet forlader klubben til fordel for Real Madrid, så kan det meget vel blive tilfældet. Sågar ligeledes som backup for Ribery.
Det afhænger nok ligeledes af, om de vælger at beholde deres tredje venstre back, Diego Contento, eller om han er på vej væk fra klubben.
Jeg går ud fra, at Jan Jensen fra EB er i gang med at skrive en artikel, hvori han sviner Barcelona til, for at bruge 235+ mio. euro på Neymar og Suarez... Ellers virker det en smule grotesk, at han gik sådan amok over, at Real Madrid brugte 91 mio. euro på Bale;)
M_linding skrev: Det lader til at Suarez-prisen lander på 94 mio. euro - det samme som Cristiano Ronaldo kostede. Allerede der kan man se, at der er noget galt med den handel;)
Jeg går ud fra, at Jan Jensen fra EB er i gang med at skrive en artikel, hvori han sviner Barcelona til, for at bruge 235+ mio. euro på Neymar og Suarez... Ellers virker det en smule grotesk, at han gik sådan amok over, at Real Madrid brugte 91 mio. euro på Bale;)
Der kommer kun positive artikler fra EB.dk omkring Barcelona og Suarez. Har hørt det er 75 mil dog.
Eb.dk og Barcelonas marketing skal nok få den her handel til at blive beskrevet som en fantastik hændelse og til fans af fodbold og bla bla bla.
Opkast...
asp3200 skrev:
M_linding skrev: Det lader til at Suarez-prisen lander på 94 mio. euro - det samme som Cristiano Ronaldo kostede. Allerede der kan man se, at der er noget galt med den handel;)
Der kommer kun positive artikler fra EB.dk omkring Barcelona og Suarez. Har hørt det er 75 mil dog.
Eb.dk og Barcelonas marketing skal nok få den her handel til at blive beskrevet som en fantastik hændelse og til fans af fodbold og bla bla bla.
Opkast...
75 mio. PUND ;)
Willy Caballero fra Málaga til Manchester City på en tre-årig aftale.