Om vores rivaler VII
- RasmusKring
- Gæst
-
Roden skrev: Hvad mener I om det Paul scholes har udtalt?!
www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/suarez-p...-messi-tag-til-real/
Jeg må erklære mig rimelig enig med Scholes. Generelt så tror jeg, at Suarez bliver lidt af et flop for Barcelona, hvis prisen ligger omkring 600 mio. kr.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Suarez skal til Barcelona, og længere er den ikke! Messi skal spille på kanten, og så kan de ligge og diskutere indbyrdes, fordi de ikke vil spille hinanden, og Suarez afslutter for meget, og generelt er for selvisk i sit spil ifølge Messi.
Messi har jo allerede smidt Zlatan og Villa væk fra Barcelona, for at kunne spille centralt... Så måske skal Suarez spille på kanten, tænker jeg;)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Jeg har overvejet om købet af Suarez ikke vil få Barca mere op rent markedsmæssigt. Vi har set hvordan Real Madrid år efter år kan genere gigantiske overskud på trods store navneindkøb og stadionbyggeri.
Så spillemæssigt og markedsmæssigt antager jeg de kommer styrket ud af det. – MEN…
… til gengæld tror jeg at Barcelona må sluge et par kameler og se deres klubmærke og image bliver sølet til med heste- og grisesperm: Barcelona har gjort et stort nummer ud af at de skulle repræsentere nogle specifikke værdier, og når nu Suarez har haft 3 bide episoder, 1 (potentiel) racistiske udfald mod Evra, og oven i købet en sag hvor han efterfølgende bragte sig uhensigtsmæssig opmærksomhed ved at nægte at give hånd til negrito’en, må man antage klubimaget kommer til at lide knæk.
En klub der er dømt for ulovligt drift på mindreårige børn, en skattesag hvor Barca forsøgte sig med kreativ bogføring i forbindelse med Neymar’s skifte, en skattesag hvor deres største spiller også er dømt, og når nu hele stadset kommer med Suarez, må selv de mest hardcore barcafans anerkende Barcelona faktisk overhoved ikke er tæt på at have moralen og etikken i deres hule hånd.
Mæs gæ ån klob? - Næppe. snarere nogle usle farisæere ;-)
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
M_linding skrev:
Dios skrev: Suarez skal til Barcelona, og længere er den ikke! Messi skal spille på kanten, og så kan de ligge og diskutere indbyrdes, fordi de ikke vil spille hinanden, og Suarez afslutter for meget, og generelt er for selvisk i sit spil ifølge Messi.
Messi har jo allerede smidt Zlatan og Villa væk fra Barcelona, for at kunne spille centralt... Så måske skal Suarez spille på kanten, tænker jeg;)
Og det er derfor jeg ville elske og se Suarez i Barcelona! Suarez er dygtig, men hans spil er baseret på klumpspil og tilfældigheder, og hvor ville jeg elske og se ham spille på højrekanten for Barcelona :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev:
M_linding skrev:
Og det er derfor jeg ville elske og se Suarez i Barcelona! Suarez er dygtig, men hans spil er baseret på klumpspil og tilfældigheder, og hvor ville jeg elske og se ham spille på højrekanten for Barcelona :)
Argh, Dios. Nu får den vidst lige i overkanten, hva? :)
Suarez har haft en rigtig god sæson i England og spillede også godt til VM. Bare se på forskellen mellem Uruguay med og uden Suarez. Det var to vidt forskellige hold. Så jeg tror ikke, at han bliver et kæmpe flop på banen, men selvom han ikke er nogen dårlig spiller, så har jeg ikke noget imod, at han tager til Barcelona, fordi han er for dyr (manden bliver snart 28 år), han kan lide at varme bolden ligesom Neymar og hans pris betyder, at Barcelona formentlig ikke forstærker sig i forsvaret.
Jeg kunne med andre ord godt se ham score 25 mål om året de par år for Barcelona, men uden at de vinder nogen pokaler. Det ville ikke være nogen succes, som jeg ser det. Derudover vil deres ry selvfølgelig tage et hug, må man gå ud fra.
- Storken
- Gæst
-
You may choose to look the other way but you can never again say you did not know.
Du har i øvrigt også postet i den forkerte tråd. Et link til verdens bedste spiller hører ikke hjemme under vores rivaler...
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Storken skrev: Statistikken giver en grundig redegørelse for verdens bedste fodboldspiller
You may choose to look the other way but you can never again say you did not know.
Hvis jeg ikke husker helt forkert, og det skal jeg ærlig talt ikke udelukke, at jeg går - så mener jeg, at du tidligere har udtalt dig kritisk omkring netop brugen af statistik. Ligesom du plejer at være ganske reflekteret omkring argumentation fremfor en letkøbt forklaring plastret på nogle tal.
Og nej; Messi er ikke verdens bedste. Det er Cristiano Ronaldo.
Nej; Messi er ikke historiens bedste. Det er Pelé.
Og nej, igen; du kan komme med så mange tal, du har lyst, Messi er stadig en skatte-snydende-uærlig-armen-på-tilskuere-brækkende-filmende-med-hånden-scorende-væksthormon-pumpet spiller, og han vil aldrig få ret meget respekt herinde fra.
Så grundlæggende set:
Hvad er din pointe med at smide det her ind? Udover at provokere?
PS: Hvis du virkelig gerne vil diskutere Messi vs. Cristiano Ronaldo vs. Arjen Robben vs. Gareth Bale vs. Arbeloa vs. Neymar, så vil jeg gerne foreslå, at du besøger debatforaerne på bold.dk .. vi har vigtigere ting at tage os til!
PPS: Arbeloa 4 prez!
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Storken skrev: Statistikken giver en grundig redegørelse for verdens bedste fodboldspiller
Normalt blander jeg mig sjældent på dette forum, men når du smider sådan et link ind, kan jeg ikke gøre andet end at reagere.
Først og fremmest bærer artiklen i den grad præg af, at forfatteren bag ønsker at fremføre en hypotese. At Messi er bedre. Statistikkerne er nøje udvalgt ift. hvor han er bedst. Dertil synes jeg, at en deling af denne artikel på nuværende tidspunkt er mangel på situationsfornemmelse efter et forår, hvor Messi har spillet som en marginalspiller og vel ikke engang har spillet som en top 10 spiller i verden.