Om vores rivaler VII
- Real Madrid
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Reina, Benatia, Bernat, Alonso, Rode, Lewandowski - samlet køb for ca. 400 mio dk, det gør det bare mere imponerende! De går endda ud med plus grundet salgene af Kroos og Mandzukic.
For satan, hvor er det en uhyggelig trup!
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Specielt AC Milan og Inter. Hvorfor har de synket så lavt? Er der specielt økonomisk krise i Milano, siden det går dem så dårligt?
Juventus, Roma og Napoli er ikke meget bedre. Det ikke de vildeste indkøb man ser fra dem(bortset fra Higuain, men da solgte de også Cavani for mere).
Milan solgte Kaka for 65 mio euro. De solgte Silva, Zlatan, Balotelli osv. De signer kun spiller, som er gratis. Er deres økonomi virkeligt så dårlig?
Fra Dida, Costacourta, Maldini, Nesta, Stam, Cafu, Pirlo, Gattuso, Shevchenko osv til det omgang bæ de har nu... Det er godt nok synket meget dybt det skib.
madrid2000 skrev: Nogen der kan gøre mig klog på de Italienske hold?
Specielt AC Milan og Inter. Hvorfor har de synket så lavt? Er der specielt økonomisk krise i Milano, siden det går dem så dårligt?
Juventus, Roma og Napoli er ikke meget bedre. Det ikke de vildeste indkøb man ser fra dem(bortset fra Higuain, men da solgte de også Cavani for mere).
Milan solgte Kaka for 65 mio euro. De solgte Silva, Zlatan, Balotelli osv. De signer kun spiller, som er gratis. Er deres økonomi virkeligt så dårlig?
Fra Dida, Costacourta, Maldini, Nesta, Stam, Cafu, Pirlo, Gattuso, Shevchenko osv til det omgang bæ de har nu... Det er godt nok synket meget dybt det skib.
Det er en kombination af flere ting, først og fremmest en skrantende økonomi. Det tog og har taget rigtig hårdt på italiensk fodbold og Calciopoli-skandalen gjorde hverken tingene lettere eller Serie A mere attraktiv, tværtimod. De er dog begyndt, at komme lidt efter det igen i de sidste par år. Det gælder især Roma, siden de kom på amerikanske hænder i 2011, hvoraf James Pallotta nu har ejet klubben i to år (siden august 2012). De Laurentiis i Napoli er ligeledes blevet en anelse mere rundhundet i løbet af de sidste par sæsoner, i takt med, at Napoli har oplevet gradvis sportslig fremgang. I Inter vil kun tiden vise, hvad Erick Thohir har tænkt sig. Her til september har han været præsident for klubben i præcis et år. Han kan måske løfte dem lidt igen, om end det stadig bliver svært, at tiltrække spillere fra aller øverste hylde.
Juventus er en lidt anden sag. De har været dominerende i Serie A, især takket være Conte og hans fantastiske arbejde. Nu er det år et efter Conte og det skal blive spændende at se, om de fortsat er lige så stærke. Jeg tvivler. Jeg tror Conte fik det maksimale ud af materialet og lidt mere til.
Andre faktorer, udover det økonomiske (sammenholdt med Calciopoli), som helt klar er den væsentligste grund, kan nævnes det italienske talentarbejde. Det begynder at se lysere ud, men de har stadig meget at gøre og arbejde med på den front.
De har ikke de store trækplastre som de tidligere har haft, både nationalt og international, ikke mindst i AC Milan, Inter og Juventus' storhedstid. Økonomisk kan de ikke følge med Real Madrid, FC Barcelona, PSG, AS Monaco og holdene i England og Tyskland. Det gør det logisk nok sværere, at tiltrække de bedste spillere. Og så kan vi nok heller ikke komme uden om, at der stadig lurer en snært af korruption og fankulturen stadig ser mange uheldige episoder (vold, hooliganisme, racisme mv.). Kigger du endvidere på flere af holdenes stadions, så er der ikke gjort meget ved de fleste af dem i nyere tid. Mange steder er det stadig noget gammel ragelse, for nu at sige det mildt.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
- Inspektøren
- Gæst
-
Jeg håber virkelig ikke, at Manchester United ødelægger MVP fra Champions League finalen fra sidste sæson.
- Inspektøren
- Gæst
-
Når, var der andre der så Everton-Chelsea? Fantastisk kamp der endte 6-3 til Chelsea. Diego Costa har indtil videre været et fænomenalt godt køb af Chelsea. Fantastisk spiller, hvis bare han kan skrue en smule ned for det andet gøgl der hører et andet sted til
Naah, jeg slukkede omkring det 70'min. Der blev den simpelthen for kedelig ;)
Inspektøren skrev: Di Maria passer slet ikke til Manchester United og deres mentalitet. Di Maria vil hurtigt frem og slå kontra, imens de andre spillere lige skal varme bolden inden de sender den videre. Derudover så befinder hans medspillere (van Persie, Rooney og Mata) slet ikke på samme niveau som Di Maria. Han er en stjerne og gør alt rigtigt; lægger de fantastiske afleveringer, bidrager med tekniske genaliteter og presser højt og aggressivt. De tre nævnte spillere har allerede lavet massere af fejl. En masse dårlige beslutninger og en masse elendige afslutninger.
Jeg håber virkelig ikke, at Manchester United ødelægger MVP fra Champions League finalen fra sidste sæson.
Jeg var en klar fortaler for Di María blev i klubben, men det der er altså bare kvalmende! Jeg har endnu ikke set én hel god sæson fra hans side af. Lad nu vær med at gøre Di María 70% bedre end han rent faktisk er. Han spillede en fremragende forårssæson i år, men mere bliver det heller ikke til.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Real Madrid
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- JJ-86
- Gæst
-
Real Madrid skrev: Stærkere hold end i sidste sæson?
Personligt, vil jeg mene deres startopstilling er svagere i år. De væsentlige positioner er angrebsposten og målmandsposten.
På angrebsposten har Mandzukic erstattet Diego Costa. Jeg vil mene Diego Costa er klart bedre.
Målmandsposten er ikke blevet styrket efter Courtois afgang. Oblak er en fin målmand, men må indrømme Courtois er en top målmand.