Om vores rivaler VII

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5449 af Don J
Besvaret af Don J på emne Om vores rivaler VII
Mourinhos største bedrift IMO (udover rekord-sæsonen rent statistisk) var hans implementering af omstillingsfasen - hvilket selvfølgelig er noget, som Ancelotti har bibeholdt.

Han skal helt givet også krediteres for, at han væltede Barcelona af pinden i 12 - det er klart.

Men omstillingsspillet, som er så indprentet i vores hold, var da i høj grad afgørende for titler sidste sæson. Ancelotti har så bare gjort os endnu mere komplette.
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5450 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om vores rivaler VII

Brylle skrev:

Siempre Madrid skrev:

Brylle skrev:

Siempre Madrid skrev:

Brylle skrev:

SR4 skrev:

Brylle skrev:

Jelle skrev:

Dios skrev: Jeg har det stadig sådan. Mourinho gjorde ikke noget andre trænere ikke har kunne gjort bedre.

Hvis jeg siger "Champions League" og/eller "ottendedelsfinaler"), så kan du vist selv gætte, hvor jeg vil hen af...

Så kan jeg passende nævne vores nuværende træner og huske på hans bedrift i første sæson.

Skal vi nu ikke komme videre fra det overtroiske pjat med den ottendedelsfinale?

Jeg er langt fra Mou fan, men vi gik fra at ryge ud i først knockoutrunde, til at nå semifinalerne 3 år i træk. Og med lidt held havde vi endt i finalen mindst en gang. Derudover vandt vi ligaen med rekordmange point og mål.

Den skal jeg lige have forklaret: Vi ville altså, til evig tid, forblive i en ond spiral og aldrig nogensinde komme videre fra den runde, hvis ikke vi havde ansat Mourinho? Jeg har virkelig svært ved at tro det :)

På det niveau er der vist flere ting, du skal have forklaret. Jeg ved ikke om resten af min lørdag aften vil være nok, så jeg opgiver på forhånd.

Og dog havde du tid til at svare... Sørgeligt, at du er nødt til at synke ned på et niveau, hvor du kun kan være personlig, uden at forholde dig til diskussionen. Og så er det en admin, der gør det - SUK!

Beklager min respons, men det er sgu rystende, uanset hvor glad jeg er for denne side og det arbejde, som du lægger i det.

Ikke for at vedblive at være personlig, men du er ret nærtagende, er du ikke?

Min holdning er bare, at man har ret store skyklapper på, hvis man ikke anerkender de gode ting, som José Mourinho faktisk gjorde for Real Madrid - blandt de dårlige ting, som han også gjorde.

Han ændrede jo faktisk holdet fra at have en taber-mentalitet til at have en vinder-mentalitet og så er det vel heller ikke den rene tilfældighed, at mesterskabs-sæsonen endte med et hav af rekorder.

Og du har åbenbart et problem med folk, der ikke hopper med på din Mourinho-propaganda ;)

Selvfølgelig havde Mourinho en enkel god sæson, hvor man slog en masse rekorder, vandt ligaen... og tabte Super Cuppen til Barcelona, røg igen ud til Barcelona i Copa del Rey og blev en kylling i 2. semifinale mod Bayern, hvor man først kørte tyskerne rundt i manegen for derefter at stille sig ned og kæmpe for livet - hvilket gik galt.

Så selvom han havde en enkel god sæson ud af tre, så er der stadig en masse ting, der overskygger den "gode" sæson. Læg dertil en masse dårlig omtale, som han var garant for i alle tre år.

En uddybning af den magiske ændring fra fra taber til vinder kunne være meget sjov at se. Ikke mindst for måske at udvide min egen horisont, for jeg kan ikke umiddelbart for øje på, hvordan han ændrede den. :)

Mourinho tilførte noget selvsikkerhed, vilje og rigtig nok vindermentalitet, til et hold der havde en årrække af uheldige statistikker i ryggen. Disse betød at vi på 7 år (7 år!) kun havde hentet 2 trofæer hjem. Problemet var psykologisk, og her er Mourinho dygtig. Det er her jeg beundre manden; jeg er heller ikke meget for hans kalkulerende natur, som særligt kom til udtryk i pinsvins-indstillingen i de første El Classicos og så kan jeg da også stadig ærge mig over håndteringen af Bayern kampen 2012. Men manden er en fandens dygtig leder, og det er efterhånden et faktuelt varetegn at hans spillere går i døden for ham! Ligesom Tyskland i 1930'erne hungrede efter en stærk leder, gjorde vi det også før Mourinho kom til!

Og han bragte da også resultater fra dag ét som ikke burde være til at tage fejl af. Udover en vanvittige pointhøst i sæsonerne 09/10 og 10/11, står de to sæsoner jo i så skarp en kontrast. I Mourinho-år-1 veksler vi en historisk ydmygende indsats i Copa'en med en finalesejr over Barca, mens det - for mig - er tydligt at vi i denne sæson endelig møder et Lyon hold (som længe havde været en drillepind), med en forfriskende selvfølgelighed om at vi er Real Madrid og de er Lyon...

Vi vinder 3-0 over Lyon på Bernabeu og jeg var tilstede da vi for første gange i noget der minder om 30 år går videre fra ottendedelsfinalen i den turnering vi kalder vores egen. Jeg forventer egentlig fest og ekstase men selvfølgelig er stemningen egentlig bare at vi gjorde præcis hvad der forventes af Real Madrid. Og det er lige præcis hér jeg mener at vi er begyndt at høste af Mourinho-effekten. På kort tid bragte han tre, selvfølgeligheder for en klub som vores, tilbage; selvsikkerhed, vilje og vinder mentalitet. Og så står vi ellers med det første trofæe i to år og en masse selvtillid tanket op til den følgende sæson, som vi alle ved hvordan gik (jo det kan I godt huske, det var jo dengang I alle var Mourinho-fan ;)).

Men ligesom Nazi-Tyskland endte i kaos, gjorde Real-Mourinho desværre også. Jeg er meget glad for Ancelotti og bliver aldrig decideret fan af Mourinho, men for f..... jeg beundrer mandens effektivitet og resultater! Jeg kan simpelthen ikke begribe at folk kan være blinde for hvad han bragte (tilbagebragte) vores klub i de år han var har. Han leverede nøjagtig det man forventer af en Mourinho tilkomst: resultater her og nu!

Hvis vi nogensinde igen skulle komme i lignende krisetilstande som vi i flere år havde været det før Mourinho, så ville jeg til hver en tid vælge en træner som Mourinho fremfor en type som Pellegrine. Så ville jeg nemlig vælge en fremragende leder. At det så er det eneste tidspunkt jeg ville vælge ham er så en anden side af sagen :)

Altid Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5451 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

FranciscoISCO skrev: Hvis vi nogensinde igen skulle komme i lignende krisetilstande som vi i flere år havde været det før Mourinho, så ville jeg til hver en tid vælge en træner som Mourinho fremfor en type som Pellegrine. Så ville jeg nemlig vælge en fremragende leder. At det så er det eneste tidspunkt jeg ville vælge ham er så en anden side af sagen :)

You crossed the line first, sir. You squeezed them, you hammered them to the point of desperation. And in their desperation, they turned to a man they didn't fully understand.

;-)
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5452 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

FranciscoISCO skrev: Hvis vi nogensinde igen skulle komme i lignende krisetilstande som vi i flere år havde været det før Mourinho, så ville jeg til hver en tid vælge en træner som Mourinho fremfor en type som Pellegrine. Så ville jeg nemlig vælge en fremragende leder. At det så er det eneste tidspunkt jeg ville vælge ham er så en anden side af sagen :)

You crossed the line first, sir. You squeezed them, you hammered them to the point of desperation. And in their desperation, they turned to a man they didn't fully understand.

;-)

Spot on! Han var nemlig ikke helten (anti) vi fortjente, men helten vi behøvede ;)

Altid Real Madrid.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5453 af Storken

FranciscoISCO skrev:

Storken skrev:

;-)

Spot on! Han var nemlig ikke helten (anti) vi fortjente, men helten vi behøvede ;)

Velkommen til forum. Jeg kan allerede nu se, at du vil være et aktiv fremadrettet. Sund fornuft er en truet dyreart herinde :-)
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5454 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

FranciscoISCO skrev:

Storken skrev:

;-)

Velkommen til forum. Jeg kan allerede nu se, at du vil være et aktiv fremadrettet. Sund fornuft er en truet dyreart herinde :-)

Gid jeg kunne sige det samme om saglige Barcafans på selvsamme Madridside -desværre må vi blot erkende, at storken er fløjet fra reden og nok ikke rigtig kommer igen;-) Så denne dyreart står ikke til at redde:-x

@FranciscoISCO

Velkommen til siden, ja. Rigtig fine første indlæg, som Storken også skriver.
Enig i hvad du skriver. Selvom jeg ligesom så mange andre endte med at fordømme manden. Han vendte dog også skuden. At der så var kamp indenborde i sin sidste tid som kaptajn er en ting, vigtigst var at skuden blev holdt over vande.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 10 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle, FranciscoISCO
Emnet er blevet låst.
  • Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5455 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Om vores rivaler VII
Di Maria er jo verdensklasse. Man nyder bare at se ham spille.
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5456 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne Om vores rivaler VII

Moohh skrev: Di Maria er jo verdensklasse. Man nyder bare at se ham spille.

Han har jo de sygeste færdigheder.. fy faen et mål
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5457 af Storken

JimmyBroe skrev: Gid jeg kunne sige det samme om saglige Barcafans på selvsamme Madridside -desværre må vi blot erkende, at storken er fløjet fra reden og nok ikke rigtig kommer igen;-) Så denne dyreart står ikke til at redde:-x

Scorsese kan ringe hvert øjeblik for at høre om han må lave en film over the rise and fall of Storken. Jeg ved dog ikke om Leonardo DiCaprio er den rigtige til at portrættere undertegnet.

:-)
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5458 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Om vores rivaler VII

2:18 skrev:

Moohh skrev: Di Maria er jo verdensklasse. Man nyder bare at se ham spille.

Han har jo de sygeste færdigheder.. fy faen et mål

Dí María ER verdensklasse i medgang. Men for pokker mand. Han er jo totalt en Özil i modgang.
Da Untied kommer i vanskeligheder i dag og bliver presset, så falder han jo fuldstændig ud ...

Og Dí María var for Madrid fremragende i de store opgør, men han har sgu aldrig vundet os en kamp på en mindre udebane en sen lørdag aften - det viser han jo så også i dag.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
11 år 10 måneder siden #5459 af madrid2000
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 10 måneder siden #5460 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII
Hvor mange så lige kampen mellem Leicster og Manchester United. Hold kæft, hvor var det bare en sand fornøjelse at være vidne til sådan en forestilling. At se lille, fattige -og oprykker Leicster splitte store, rige -og stormagten Manchester United fra hinanden på den måde som de gjorde og så lave det fantastiske comeback: fra 1-3 til 5-3. WOW!

Ja, Di Maria spillede godt og han ser også ud til at få masser af individuel succes, men på det kollektive plan ser det ud til, at det bliver mere til en fiasko.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum