Om vores rivaler VII
- mælkemand
- Gæst
-
- Don J
- Gæst
-
Nu har jeg for en gangs skyld set dem trille lidt bold, og jeg skulle da hilse og sige, at deres forsvar ligeledes er til at tale med - uagtet en (med al sandsynlighed) ny clean sheet.
- Inspektøren
- Gæst
-
Ronaldo-Benzema-Bale
Jamés-Kroos-Modric(hvis han ikke er skadet, ellers Isco)
Jeg tror godt vi kan save dem midt over og får hævn fra Mourinhos første El Clasico.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Pepé og Ramos kokser konsekvent når modstanderen hedder Barcelona, og hvis førstnævnte ikke er for overtændt og sidstnævnte ikke får rødt kort, så har vi da en god chance, men chancen for det sker er jo af lig med 0.
Jeg tror da på vi godt kan vinde, men i mine øjne er chancen for vi taber ligeså stor som hvis vi vinder. Målrig kamp tror jeg ihvertfald på.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Utroligt i bliver ved. År efter år siger i det samme. Deres forsvar er til at tale med, de spiller elendigt etc. Ja det er helt korrekt, men det er stadig Barcelona og de har en sindssyg evne til at lægge alt bag sig, og bare præstere i El Clasico opgørene. Nuvel, så fik Mourinho hul på bylden, men uanset hvordan de spillede idag, så kan i være sikre på de er dobbelt så gode på næste Lørdag. El Clasico opgørene har deres helt eget liv, og begge hold vil vade i chancer som sædvanlig, og så skal man altså heller ikke glemme vores elendige defensiv!
Pepé og Ramos kokser konsekvent når modstanderen hedder Barcelona, og hvis førstnævnte ikke er for overtændt og sidstnævnte ikke får rødt kort, så har vi da en god chance, men chancen for det sker er jo af lig med 0.
Jeg tror da på vi godt kan vinde, men i mine øjne er chancen for vi taber ligeså stor som hvis vi vinder. Målrig kamp tror jeg ihvertfald på.
Fuldstændig enig. Odds på udesejr er god og over 2,5 mål ;).
Håber pepe eller Ramos er ude. De dummer sig altid desværre.
- Don J
- Gæst
-
Men der er på samme tid vel heller ikke noget galt i, at man kan vurdere vores eget (ganske udemærkede) hold til at stå godt til mødet?
Barcelona er et top-klassehold, men i en kamp som i dag er det ret tydeligt, at de stadig i denne sæson har/får defensive problemer - mod bedre modstandere.
For mig at se ligger forskellen fra Real Madrids vaklende start i, at det handlede langt mere om holdets balance end forsvarets reelle styrke.
De fleste kan blive enige om, at Ramos indimellem begår lilleput-fejl, og at Pepe i disse opgør oftest er en tikkende bombe, men samtidig mener jeg heller ikke, at der kan være tvivl om, at der er egentlig niveauforskel, når man sammenligner midterforsvarene lige over.
- Det er et problem for Barcelona, at ingen af deres forsvarsspillere hører til blandt de 10 bedste i verden, når deres spillestil stiller så store krav til forsvarenes individuelle evner.
Don J skrev: @Dios
Men der er på samme tid vel heller ikke noget galt i, at man kan vurdere vores eget (ganske udemærkede) hold til at stå godt til mødet?
Barcelona er et top-klassehold, men i en kamp som i dag er det ret tydeligt, at de stadig i denne sæson har/får defensive problemer - mod bedre modstandere.
For mig at se ligger forskellen fra Real Madrids vaklende start i, at det handlede langt mere om holdets balance end forsvarets reelle styrke.
De fleste kan blive enige om, at Ramos indimellem begår lilleput-fejl, og at Pepe i disse opgør oftest er en tikkende bombe, men samtidig mener jeg heller ikke, at der kan være tvivl om, at der er egentlig niveauforskel, når man sammenligner midterforsvarene lige over.
- Det er et problem for Barcelona, at ingen af deres forsvarsspillere hører til blandt de 10 bedste i verden, når deres spillestil stiller så store krav til forsvarenes individuelle evner.
Ja en klasse balancespiller havde nok pyntet på vores hold.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Don J skrev: - Det er et problem for Barcelona, at ingen af deres forsvarsspillere hører til blandt de 10 bedste i verden, når deres spillestil stiller så store krav til forsvarenes individuelle evner.
Den vil jeg gerne lige have uddybet :)
Gør Barcas spillestil netop ikke at deres forsvarsspillere ikke nødvendigvis behøver at være fra 'øverste' hylde? Er det ikke hovedsageligt pga. af deres høje boldbesiddelse, altså kvaliteten på midtbanen, at de lukker så få mål ind? Nu har jeg ikke set meget til dem, men det virker i hvert fald logisk at når man i de fleste kampe har bolden i op mod 80% af tiden, ja så har modstanderen ikke haft meget tid til at skabe chancer.
Altid Real Madrid.
- Don J
- Gæst
-
Det har du delvist ret i. Det kræver netop, at deres forsvar ikke bliver udfordret markant.
Min påstand er også, at Barcelonas stime af clean sheets primært skyldes deres markante boldbesiddelse, mere end det skyldes, at Enrique har fået sat bedre skik på det høje genpres.
Når de har 70-80 % boldbesiddelse, og genpresset fungerer mod mindre hold, bliver deres forsvar ikke rigtig udfordret for alvor.
I dag ser man bare, hvad der så evt. kan ske, når modstanderholdet spiller sig ud af det første pres/lykkes med en lang fremspilning.
Det lykkes Eibar med 2-3 mand alene at tilspille sig to kæmpechancer med lidt plads på Barcas banehalvdel.
- Det er netop de situationer, jeg synes, er opløftende med tanke på næste weekends Clasico.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Don J skrev: @FranciscoISCO
Det har du delvist ret i. Det kræver netop, at deres forsvar ikke bliver udfordret markant.
Min påstand er også, at Barcelonas stime af clean sheets primært skyldes deres markante boldbesiddelse, mere end det skyldes, at Enrique har fået sat bedre skik på det høje genpres.
Når de har 70-80 % boldbesiddelse, og genpresset fungerer mod mindre hold, bliver deres forsvar ikke rigtig udfordret for alvor.
I dag ser man bare, hvad der så evt. kan ske, når modstanderholdet spiller sig ud af det første pres/lykkes med en lang fremspilning.
Det lykkes Eibar med 2-3 mand alene at tilspille sig to kæmpechancer med lidt plads på Barcas banehalvdel.
- Det er netop de situationer, jeg synes er opløftende med tanke på næste weekends Clasico.
Fair nok :)
Nu var du heller ikke den værste af dem som Dios var ude efter :) Næste weekends El Clasico bliver ufattelig svær at forudsige og ser altså ud til, igen, igen, at blive så tæt at hvér detalje kan skubbe til vægtskålen (håber ikke at sådan noget som et rødt kort igen bliver afgørende). Hvis jeg skulle sætte favoritværdigheden på et hold ville det nok være Real, men kun marginalt og det vil altså udelukkende være pga. hjemmebanefordelen. Disse kampe har ganske rigtigt deres helt eget liv. Nøj hvor jeg glæder mig!
Altid Real Madrid.