Om vores rivaler VII

• Don J
  • Gæst
  • Gæst
11 år 9 måneder siden #5593 af Don J
Besvaret af Don J på emne Om vores rivaler VII
For at svare mere præcist på dit oprindelige spørgsmål: :-)

Barcas spillestil medfører, at det defensive scenarie oftest vil være mand-mand-orienteret ift. modstanders angrebskæde.
Man vil gerne minimere disse situationer vha. genpresset. Det skaber ikke de største problemer mod hold som Eibar, men hvis man forestiller sig samme scenarie med spillere som Ronaldo, Bale og Robben istedet..

Det var det, som blev udslagsgivende (udtrykt på lidt forskellige måder) for Barcelona, Bayern og Spanien.
Hvis man i disse possession-holds tilfælde ikke formår at være toneangivende offensivt, vil kampens duel komme til at udspille sig mellem egen forsvarskæde og modstanderens 3-4 angrebsspillere.

Udspiller det scenarie sig for mange gange, som det gjorde i løbet af de nævnte kampe, bliver man straffet mod så dygtige individuelle spillere som Ronaldo, Bale, Robben.

Det store problem i de kampe bliver, at possession-holdene angriber mod 8-10 marksspillere, mens de stort set forsvarer mand-mand.

I min optik er det naivt at spille possession-spillet på den måde mod stærke omstillingshold, hvor man står højt, mand-mand med bagkæden.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5594 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII

Don J skrev: @Dios

Men der er på samme tid vel heller ikke noget galt i, at man kan vurdere vores eget (ganske udemærkede) hold til at stå godt til mødet?

Barcelona er et top-klassehold, men i en kamp som i dag er det ret tydeligt, at de stadig i denne sæson har/får defensive problemer - mod bedre modstandere.

For mig at se ligger forskellen fra Real Madrids vaklende start i, at det handlede langt mere om holdets balance end forsvarets reelle styrke.
De fleste kan blive enige om, at Ramos indimellem begår lilleput-fejl, og at Pepe i disse opgør oftest er en tikkende bombe, men samtidig mener jeg heller ikke, at der kan være tvivl om, at der er egentlig niveauforskel, når man sammenligner midterforsvarene lige over.

- Det er et problem for Barcelona, at ingen af deres forsvarsspillere hører til blandt de 10 bedste i verden, når deres spillestil stiller så store krav til forsvarenes individuelle evner.

Vi kan og skal selvfølgelig vurdere vores chancer, men der er immervæk også forskel på og gøre det, og så regne med det bliver en ren walkover, fordi Barcelona var så dårlige igår, og deres defensiv altid er til at tale med. Selvom det ikke er kvalitet Barca indtil videre har mødt, så taler deres målscore deres helt eget sprog. Altså en bedrift som vi på ingen måder har kunne udføre, og nok ikke har udført de seneste 50 år, hvis det overhovedet kan gøre det. Holde nullet er noget vi ikke er gode til, og spørgsmålet er så hvad man helst vil.
Kampen ender jo ikke 0-0 på grund af godt forsvarspil, men 3-4 på grund af vanvittigt angrebsspil fra begge parter.

Egentlig er jeg ret så ligeglad med hvem der er bedst i den direkte sammenligning, for ingen af dem er gode alligevel. Pepé og Ramos plejer at fejle i El Clasico og det samme gør Pique og Mascherano, selvom sidstnævnte bliver gjort dårligere end han er IMO, for han har bare den evne med altid at være der når det gælder.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5595 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII

Dios skrev:

Don J skrev: @Dios

Men der er på samme tid vel heller ikke noget galt i, at man kan vurdere vores eget (ganske udemærkede) hold til at stå godt til mødet?

Barcelona er et top-klassehold, men i en kamp som i dag er det ret tydeligt, at de stadig i denne sæson har/får defensive problemer - mod bedre modstandere.

For mig at se ligger forskellen fra Real Madrids vaklende start i, at det handlede langt mere om holdets balance end forsvarets reelle styrke.
De fleste kan blive enige om, at Ramos indimellem begår lilleput-fejl, og at Pepe i disse opgør oftest er en tikkende bombe, men samtidig mener jeg heller ikke, at der kan være tvivl om, at der er egentlig niveauforskel, når man sammenligner midterforsvarene lige over.

- Det er et problem for Barcelona, at ingen af deres forsvarsspillere hører til blandt de 10 bedste i verden, når deres spillestil stiller så store krav til forsvarenes individuelle evner.

Vi kan og skal selvfølgelig vurdere vores chancer, men der er immervæk også forskel på og gøre det, og så regne med det bliver en ren walkover, fordi Barcelona var så dårlige igår, og deres defensiv altid er til at tale med. Selvom det ikke er kvalitet Barca indtil videre har mødt, så taler deres målscore deres helt eget sprog. Altså en bedrift som vi på ingen måder har kunne udføre, og nok ikke har udført de seneste 50 år, hvis det overhovedet kan gøre det. Holde nullet er noget vi ikke er gode til, og spørgsmålet er så hvad man helst vil.
Kampen ender jo ikke 0-0 på grund af godt forsvarspil, men 3-4 på grund af vanvittigt angrebsspil fra begge parter.

Egentlig er jeg ret så ligeglad med hvem der er bedst i den direkte sammenligning, for ingen af dem er gode alligevel. Pepé og Ramos plejer at fejle i El Clasico og det samme gør Pique og Mascherano, selvom sidstnævnte bliver gjort dårligere end han er IMO, for han har bare den evne med altid at være der når det gælder.

Nu er der jo heller ingen, der siger, at det bliver en walkover. Så hvad med at du lader være med at lægge ord i munden på os? Vi konkluderer bare, at den kendte Barca balance er smuldret lidt for lidt efter Peps afgang - for det er den. Det er ikke noget Enrique har ændret synderligt meget på. De har holdt nullet indtil videre - og hvad så? De har slet ikke mødt samme modstand som os.

Og skulle vi så ikke prøve at lade være med, at gøre Pepe og Ramos dårligere end de er.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, ZizouMo
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5596 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om vores rivaler VII
Det er helt i orden at udvise optimisme, når der er grundlag for det, isærdeleshed hvis man ovenikøbet kan argumenterer for den. Optimismen må bare heller ikke forblinde og selvfølgelig er Barca på ingenmåde en walkover - vi har bestemt også nogle svagheder - men heldigvis var det heller ikke særligt mange som mente at de er det.

Altid Real Madrid.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5597 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om vores rivaler VII
Pelle skrev:

Nu er der jo heller ingen, der siger, at det bliver en walkover. Så hvad med at du lader være med at lægge ord i munden på os? Vi konkluderer bare, at den kendte Barca balance er smuldret lidt for lidt efter Peps afgang - for det er den. Det er ikke noget Enrique har ændret synderligt meget på. De har holdt nullet indtil videre - og hvad så? De har slet ikke mødt samme modstand som os.

Og skulle vi så ikke prøve at lade være med, at gøre Pepe og Ramos dårligere end de er.

Inspektøren skrev:

Barcelona bør være en ren walkover. Deres åbenlyse svagheder blev i den grad belyst. Derfor håber jeg også at vi stiller med alle de offensive kanoner uden en reel defensiv midtbane:

Jeg lægger skam ingen ord i munden på nogen, men det er selvfølgelig svært ikke og skære alle over en kam når man taler generelt. Sidste år der tabte vi begge opgør i ligaen imod dem, så dårligere er de altså heller ikke. Det er fint man prøver at tale dem ned, og os op, men virkelighedsbilledet er bare altid noget andet i disse opgør.
Dårligere er Pepé og Ramos heller ikke, men de plejer decideret at være elendige i El Clasico opgørene. De har kostet så ufatteligt mange mål tilsammen i disse opgør, at det gør helt ondt. Og taler man Pique, Mascherano etc. ned, så er det vel også på sin plads at tale Ramos, Pepé etc. ned, for uanset hvor meget bedre de måske er i den direkte sammenligning, så bliver de altid udstillet på den ene eller anden måde. Og nu er vi ikke kendt for at have en bundsolid defensiv imod Barcelona, medmindre vi selvfølgelig parkere bussen, som vi indtil videre har gjort det i de "vigtige" opgør. Og forhåbentlig kommer det ikke til at ske på Lørdag.

Samme modstand? Altså vi taler om, at Sociedad scorede 4 mål imod os, Deportivo 2, Elche 1. Alle hold som ikke er meget bedre end Granada, Elche, Villareal, Malaga, Rayo og Eibar. Det er vel egentlig kun udebanen imod La Real, som decideret har været svær på papiret, og ser man på den kamp, så var det helt hul i hovedet.
Som jeg ser det, så er det bare undskyldning på undskyldning, og jeg er sikker på, at der nok skal komme endnu en fin undskyldning på Lørdag, hvis vi nu skulle tabe igen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Dios.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5598 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Om vores rivaler VII
Hvor er Liverpool dog faldet i niveau og deres defensiv er helt hen i vejret.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5599 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Om vores rivaler VII

HHB65 skrev: Hvor er Liverpool dog faldet i niveau og deres defensiv er helt hen i vejret.

Helt enig. Især angående deres forsvar. Som 'The Secret Footballer' har tweetet: "Some poor defending from Liverpool, struggling to cope against QPR. It will be interesting when Ronaldo and Bale visit on Wednesday."
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5600 af HHB65

El_Juan skrev:

HHB65 skrev: Hvor er Liverpool dog faldet i niveau og deres defensiv er helt hen i vejret.

Helt enig. Især angående deres forsvar. Som 'The Secret Footballer' har tweetet: "Some poor defending from Liverpool, struggling to cope against QPR. It will be interesting when Ronaldo and Bale visit on Wednesday."

Ja der kunne godt blive tale om blodblad. I henhold til diskusion ovenfor med hensyn til classico så synes jeg det var svært at bedømme Barcas defensive styrke i og med de sparede markante profiler. Når man kigger på Liverpool er der ikke rigtigt nogle forbedringer at spore, og de kan få en ordentlig lussing hvis vi hurtigt kommer foran her i midtugen.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5601 af FranciscoISCO

HHB65 skrev:

El_Juan skrev:

Ja der kunne godt blive tale om blodblad. I henhold til diskusion ovenfor med hensyn til classico så synes jeg det var svært at bedømme Barcas defensive styrke i og med de sparede markante profiler. Når man kigger på Liverpool er der ikke rigtigt nogle forbedringer at spore, og de kan få en ordentlig lussing hvis vi hurtigt kommer foran her i midtugen.

Isoleret set ligner Liverpool bestemt ikke nogen skræmmende modstander lige nu, men mon vi nu også kommer til at spille mod dem for fuldt blus? Jeg kunne godt forstille mig at man i tilfælde af at vi kommer foran i midtugen, selvfølgelig med El Clasico in mente, skruer ned for tempoet og måske også kommer til at bruge udskiftningerne forholdsvist tidligt i kampen. Det ville faktisk heller ikke undre mig om man spare én eller måske to normale startere, som vi så det med Bale i går - Modric/Kroos kunne jeg godt forestille mig få en pause.

Betydningen af kampen i midtugen skal bestemt ikke undervurderes men vi møder altså Barca to dage efter, hvilket jeg synes er helt groteskt! - forstår ikke hvordan det kan arrangeres så dårligt, spillerne får jo kun lidt mere end 40 timers kamp-restitution!

Altid Real Madrid.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5602 af HHB65

FranciscoISCO skrev:

HHB65 skrev:

El_Juan skrev:

Isoleret set ligner Liverpool bestemt ikke nogen skræmmende modstander lige nu, men mon vi nu også kommer til at spille mod dem for fuldt blus? Jeg kunne godt forstille mig at man i tilfælde af at vi kommer foran i midtugen, selvfølgelig med El Clasico in mente, skruer ned for tempoet og måske også kommer til at bruge udskiftningerne forholdsvist tidligt i kampen. Det ville faktisk heller ikke undre mig om man spare én eller måske to normale startere, som vi så det med Bale i går - Modric/Kroos kunne jeg godt forestille mig få en pause.

Betydningen af kampen i midtugen skal bestemt ikke undervurderes men vi møder altså Barca to dage efter, hvilket jeg synes er helt groteskt! - forstår ikke hvordan det kan arrangeres så dårligt, spillerne får jo kun lidt mere end 40 timers kamp-restitution!

Er enig i at der sikkert vil blive sparet spillere mod Liverpool da Basel hjalp med en sejr i sidste CL runde. Forstår ikke lige din 40 timers rest. Der er da 3 dage imellem kampene.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5603 af FranciscoISCO

HHB65 skrev:

FranciscoISCO skrev:

HHB65 skrev:

El_Juan skrev:

Er enig i at der sikkert vil blive sparet spillere mod Liverpool da Basel hjalp med en sejr i sidste CL runde. Forstår ikke lige din 40 timers rest. Der er da 3 dage imellem kampene.

Hov, der regnede jeg så lige forkert! :) Men altså det er stadig kun to hele dage uden kamp imellem - 67 timer må det så blive i alt :) - en kamp på Anfield og så El Clasico. Jeg synes altså det virker ligelovligt i underkanten!

Altid Real Madrid.
Emnet er blevet låst.
11 år 9 måneder siden #5604 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Om vores rivaler VII
Valencia bagud 2-0 ude mod Deportivo. Fik vi hypet dem lidt for tidligt?

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum