Om vores rivaler VII

• Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5761 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev:

nono skrev: Ret opsigtsvækkende interview med Xabi Alonso hvor han formår både at forsmå Iker Casillas og Cristiano Ronaldo i sin plædering for Neuer som Balon D'or-vinder. Det slår mig umiddelbart som værende ret usympatisk og behagesygt:

www.goal.com/en/news/1785/fifa-ballon-do...lon-dor?ICID=HP_BN_2

Jeg noterede mig også den med Iker Casillas, men i forhold til Cristiano Ronaldo synes jeg, at han stiller samme spørgsmål, som mange andre, nemlig om det kun er de personlige bedrifter, som tæller (så mener Xabi også at det bliver svært) eller om en VM-titel tæller højt, for så har han naturligvis chancen.

Det kan nu ikke brænde mig af, at han sidder i lederhosen og håber på en vinder i unterhosen ;-) Han skal være loyal mod sin nuværende arbejdsgiver og det ved man med sikkerhed, at det er Don Xabi altid.

Kunne du være venlig at uddybe, hvad du mener med persolige bedrifter? Mener du, at fordi Ronaldo er den spiller der har scoret flest mål i kalender året 2014, så er han også den der har fortjent FIFA Ballon D'or? Hvordan forestiller du dig, at en Zidane fra 1998, Maradona fra 1986 eller Beckenbauer fra 1976 skal kunne detronisere Ronaldo, som den bedste spiller?
Emnet er blevet låst.
11 år 8 måneder siden #5762 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Om vores rivaler VII

Inspektøren skrev:

Siempre Madrid skrev:

nono skrev: Ret opsigtsvækkende interview med Xabi Alonso hvor han formår både at forsmå Iker Casillas og Cristiano Ronaldo i sin plædering for Neuer som Balon D'or-vinder. Det slår mig umiddelbart som værende ret usympatisk og behagesygt:

Jeg noterede mig også den med Iker Casillas, men i forhold til Cristiano Ronaldo synes jeg, at han stiller samme spørgsmål, som mange andre, nemlig om det kun er de personlige bedrifter, som tæller (så mener Xabi også at det bliver svært) eller om en VM-titel tæller højt, for så har han naturligvis chancen.

Det kan nu ikke brænde mig af, at han sidder i lederhosen og håber på en vinder i unterhosen ;-) Han skal være loyal mod sin nuværende arbejdsgiver og det ved man med sikkerhed, at det er Don Xabi altid.

Kunne du være venlig at uddybe, hvad du mener med persolige bedrifter? Mener du, at fordi Ronaldo er den spiller der har scoret flest mål i kalender året 2014, så er han også den der har fortjent FIFA Ballon D'or? Hvordan forestiller du dig, at en Zidane fra 1998, Maradona fra 1986 eller Beckenbauer fra 1976 skal kunne detronisere Ronaldo, som den bedste spiller?

Jamen, Cristiano Ronaldo står naturligvis stærkt via CL- og Copa del Rey-titel, men så sandelig også fordi han personligt blev Europas mest scorende (sammen med Suarez) og fordi han satte en suveræn scorings-rekord i CL.

Men Neuer har jo VM, samt tysk mesterskab og pokal-titel og derfor skal Cristiano Ronaldo vel reelt set satse på sine personlige bedrifter for at vinde over Neuer.........og det mener jeg så sandelig også at han gør, ingen tvivl der.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5763 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Om vores rivaler VII

Siempre Madrid skrev:

Inspektøren skrev:

Siempre Madrid skrev:

Jamen, Cristiano Ronaldo står naturligvis stærkt via CL- og Copa del Rey-titel, men så sandelig også fordi han personligt blev Europas mest scorende (sammen med Suarez) og fordi han satte en suveræn scorings-rekord i CL.

Men Neuer har jo VM, samt tysk mesterskab og pokal-titel og derfor skal Cristiano Ronaldo vel reelt set satse på sine personlige bedrifter for at vinde over Neuer.........og det mener jeg så sandelig også at han gør, ingen tvivl der.

Bundesliga, VM og DFB Pokal > Copa del Rey og Champions League. Klart endda.

Personlige bedrifter? Neuer har lukket et mål ind indtil videre, i hvad der kaldes for dødsgruppen i Champions League. Han blev kåret til den bedste målmand til VM og havde fortjent prisen som den bedste spiller. Han har fastholdt et konstant højt niveau gennem året.

Jeg vil maksimalt gå med til at den står lige mellem Ronaldo og Neuer i personlige bedrifter, men så har Neuer alligevel fortjent FIFA Ballon D'or mere end Ronaldo, da Neuer slår Ronaldo i trofæer.
Emnet er blevet låst.
  • KP
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5764 af KP
Besvaret af KP på emne Om vores rivaler VII
Det skal vel også på sin vis høre med at Bayern München jo ikke har noget konkurrence i deres nationale turneringer. Neuer lukkede også 5 mål ind mod Real Madrid på 2 kampe. Ydermere skal det vel også høre med at Roma var helt væk i deres hjemmekamp mod Bayern München og City jo ikke ligefrem sprudler pt.
Emnet er blevet låst.
11 år 8 måneder siden #5765 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Inspektøren hvorfor regner du overhovedet med at Neuer bliver blandt de 3 sidste?

Han er slet ikke i nærheden af de bedste spillere i verden. Er den den nye dille at den mest scorende spiller nogensinde i en Champions League turnering, der gennembankede sin konkurrent Neuer 5-0 skal nedgøres til en anden plads fordi Messi ikke kan vinde? Jeg forstår slet ikke den nye idé om at Neuer skal være blandt de sidste kandidator. Han er ikke engang med sikkerhed verdens bedste målmand.

Det er med statsgarandi Ronaldo og Messi der kæmper om første pladsen, og jeg frygter desværre at folk falder for den anden nye dille med at assists skulle være en sindssyg vigtig del af fodbolden nu hvor Özil skiftede til Premier League, di Maria skiftede til Premier League og Messi ikke scorer så mange mål længere.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridnation.
Emnet er blevet låst.
11 år 8 måneder siden #5766 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Inspektøren hvorfor regner du overhovedet med at Neuer bliver blandt de 3 sidste?

Han er slet ikke i nærheden af de bedste spillere i verden. Er den den nye dille at den mest scorende spiller nogensinde i en Champions League turnering, der gennembankede sin konkurrent Neuer 5-0 skal nedgøres til en anden plads fordi Messi ikke kan vinde? Jeg forstår slet ikke den nye idé om at Neuer skal være blandt de sidste kandidator. Han er ikke engang med sikkerhed verdens bedste målmand.

Det er med statsgarandi Ronaldo og Messi der kæmper om første pladsen, og jeg frygter desværre at folk falder for den anden nye dille med at assists skulle være en sindssyg vigtig del af fodbolden nu hvor Özil skiftede til Premier League, di Maria skiftede til Premier League og Messi ikke scorer så mange mål længere.

Det sjove er at folk glemmer 2010 hvor vigtig Casillas var til VM, men han var ikke i nærheden af at vinde der.
Emnet er blevet låst.
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5767 af AvatarEyes
Besvaret af AvatarEyes på emne Om vores rivaler VII

Kassow-Rossing skrev: Inspektøren hvorfor regner du overhovedet med at Neuer bliver blandt de 3 sidste?

Hvem mener du er en seriøst kandidat til titlen verdens bedste målmand udover Neuer? For mig at se er der ingen målmænd der er så fuldendte. Han har størrelsen, er utrolig med fødderne, dominerer feltet, kattereflekser på stregen, besidder et Schmeichelesque udkast og har ikke mindst en uovervindelig Superman-agtig udstråling.
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved AvatarEyes.
Emnet er blevet låst.
11 år 8 måneder siden #5768 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om vores rivaler VII
Jeg tager 100 % udgangspunkt i 2014 fordi det er dét kalenderår, der regnes efter når Balon d'Or skal uddeles.

Jeg mener at Thibaut Courtois er på niveua med Neuer. Måske endda et niveau over i dette kalenderår. Jeg er af den fulde overbevisning at Neuer viser mere potentiale til at blive en verdensklasse keeper over det næste årti end Courtois, men min vurderet er som sagt 100 % kun baseret på seneste halvdel af sidste sæson samt første halvdele af denne sæson og selvfølgelig VM.

Neuer er rimelig overvurderet i øjeblikket, fordi folk synes at det er fantastisk med den nye form for risikable spillestil. Jeg er stor fan af Neuer, men han skal ikke gøres til noget, som han ikke er. Han er måske den bedste keeper i verden, men jeg synes Courtois er omtrent på samme niveau.

Foran Neuer står Ronaldo, Messi, Neymar, Robben, Müller, Kroos, Zlatan og Hazard. (Flere?)

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 8 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5769 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII
Michael Cox sagde det meget godt ved sidste Ballon d'Or:
"The best individuals are generally attackers, simply because of the nature of football -- attackers are the players who literally make the difference, providing the most decisive moments and the most eye-catching pieces of invention, trickery and skill.

That's not to say that defending isn't important or shouldn't be celebrated, however, though defending is fundamentally more of a collective task. Superb defending isn't about outstanding individual contributions; it's about teamwork, organisation and positional discipline.

You cannot solve the Premier League's worst defence by introducing the world's best defender -- there would still be positional problems and disorganisation elsewhere in the back four. However, transplant Cristiano Ronaldo into the league's worst attack and things would transform overnight."

Kilde:
www.espnfc.com/blog/tactics-and-analysis...s-win-the-ballon-dor
Emnet er blevet låst.
11 år 8 måneder siden #5770 af FranciscoISCO
Besvaret af FranciscoISCO på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev: Michael Cox sagde det meget godt ved sidste Ballon d'Or:
"The best individuals are generally attackers, simply because of the nature of football -- attackers are the players who literally make the difference, providing the most decisive moments and the most eye-catching pieces of invention, trickery and skill.

That's not to say that defending isn't important or shouldn't be celebrated, however, though defending is fundamentally more of a collective task. Superb defending isn't about outstanding individual contributions; it's about teamwork, organisation and positional discipline.

You cannot solve the Premier League's worst defence by introducing the world's best defender -- there would still be positional problems and disorganisation elsewhere in the back four. However, transplant Cristiano Ronaldo into the league's worst attack and things would transform overnight."

Kilde:
www.espnfc.com/blog/tactics-and-analysis...s-win-the-ballon-dor

Spot on! Et vaskeægte guldkorn til denne debat, tak Storken!

- Selvfølgelig skulle Casillas ikke have vundet den i 2010 og selvfølgelig skal Neuer ikke vinde den i 2014.

Altid Real Madrid.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 8 måneder siden #5771 af Storken
Besvaret af Storken på emne Om vores rivaler VII

FranciscoISCO skrev: Spot on! Et vaskeægte guldkorn til denne debat, tak Storken!

Det kunne passende være startskuddet til forhandlingerne mellem Siempre Madrid og undertegnet om, at jeg fremover skal betales pr. ord :-)

Emnet er blevet låst.
11 år 8 måneder siden #5772 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Om vores rivaler VII

Storken skrev:

FranciscoISCO skrev: Spot on! Et vaskeægte guldkorn til denne debat, tak Storken!

Det kunne passende være startskuddet til forhandlingerne mellem Siempre Madrid og undertegnet om, at jeg fremover skal betales pr. ord :-)

Haha Storken!

Du minder mig om Ronaldo enten er du hadet eller elsket! Sådan skifter det fra indlæg til indlæg..

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum