Om vores rivaler VII
- zigriaosmani
- Senior bruger
-
Inspektøren skrev: Hvis Barcelona vinder the Treble, så er det ikke fordi, at deres modstandere har haft mange skader. Nej, derimod er det fordi, at Barcelona har spillet godt. Man vinder ikke The Treble uden at være et klasse-mandskab. Kig på deres offensiv, forhelvede. Det er med længder den bedste trio i verden. Og her tænker jeg ikke statistisk, da jeg godt ved, at vores trio (BBC) kun er et par mål efter, men derimod tænker jeg, hvordan deres sammarbejde fungerer. MSN kender hinanden ud og ind og man skulle tro, at de havde spillet med hinanden i flere sæsoner, som de spiller nu. Samtlige tre spillere kender deres rolle og opgave og fuldfører dem på fremragende vis. Det kan man altså ikke sige om BBC. Bale, ja hvad fanden skal man sige. Han ligner bestemt ikke en spiller der kan fungere med CR7. Benzema og CR7, tilgengæld. De ser ud til at komme godt ud af det med hinanden, hvilket vi senest så mod Barcelona. Men der er altså tale om en trejdedel der ikke fungere og det sgu meget.
Men det er ikke kun Barcas offensiv, som har været fungeret. Deres defensiv er også forbedret betragteligt i forhold til sidste sæson. Her tænker jeg dødbolde, især.
Så ender Barcelona med treble, så mener jeg godt, at man kan sige at det er fuldt fortjent.
Skader er ingen undskyldning. Så kan man da bare sørge for at rotere, ikke Ancelotti ;) Lige så snart Modric blev meldt klar fra sin flere måneders lange skade, blev han med det samme sat i spil. Tag den med ro, forhelvede! Der er tale om vores anden vigtigste spiller. Her syntes jeg, at Luis Enrique har overgået Ancelotti. I går, så jeg lige anden halvleg af Barcas kamp. Hele 6 spillere som spillede kampen til slut, var slet ikke en del af deres ideal opstilling: Roberto, Rafinha, Mathieu, Batra, Montoya, Adriano og Pedro. Og i det hele taget undervejs i sæsonen, har han været god til at give de unge/reserverne en chance. I dag ville være en oplagt mulighed at gøre det samme, får vi lukket kampen efter første halvleg.
Jeg sagde præcis det samme som dig for 2 uger siden: Vinder barca, har de fortjent det. Det ændrer jeg ikke noget ved.
Hvis skader ikke har noget med det hele at gør, så fortæl mig lige noget. Nu når Bayern må undvære Robben og alle deres starter. Hvordan tror du Barca vil have det, hvis neymar, pique, bosquets, suarez, iniesta og messi var skadet lige nu? Jeg har en hel masse venner som er Barca fans, og da bosquets blev skadet inden el clasico: Så var de helt op i det røde felt: Real vinder uanset hvad, fordi vi ikke har vores ankermand osv. Kan I huske hvad der skete da han kom på banen igen og suarez scorede og de senere vandt? De selv samme barca fans kom op til mig og sagde: Så du da bosquets kom ind, hvordan vi fik alt kontrol på midten og Messi kørte modric over osv.
Jeg er nu blevet 22 år, og har siden jeg var lille måtte høre: Skader har ikke nogen forskel på kampen osv. Men please lad være med at sidde der og benægte at skader ikke har noget med det hele at gør og fortælle mig hvilket af disse hold du frygter mest:
Neuer
Rafinha, Boateng, Benaita, bernat
Thiago, lahm, alonso
weise, muller, gotze
eller
Neuer
Lahm, Boateng, Badstuber/benatia, Alaba
muller,Shweinstiger, Alonso/Thiago,
Robben, Lewandowski, Ribery.
Jeg vil nok meget hellere møde det 2. hold, ikk? (sarkasme)
Der er klasser til forskel på de to hold!
Jeg gider ikke at tude osv, men bliver en af de tre skadet (Messi, Nyemar, Suarez), Så er Barca fansene helt op i skyerne over hvor uheldige de er osv. Prøv forestille dig at være Bayern fan lige nu? Husk nu også lige på, at Modric var kun 1 spiller på banen og hvor meget vi savnede ham.
- Inspektøren
- Gæst
-
www.marca.com/2015/04/29/futbol/futbol_i...liga/1430306720.html
Det er klart, at med det spil, som de hold leverer samt de skader som tyskerne har, så kan man næsten ikke andet, end at give Alonso ret i, at Barca er store favoriter.
Det kan meget let ende grimt for sydtyskerne. Ja, ligefrem hævn, kan jeg sagtens se Barcelona få fra 7up nederlaget fra 2013.
Forhåbentlig får vi så også den længe ventede El Clasio Champions League-finale i Berlin d. 6 juni 2015! Set gennem hele sæson 14/15, så har det sgu også været de to bedste klubber i Europa.
Meeen. Lad os nu få de finaler overstået. Bolden er rund og alt kan ske.
Men forhelvede, hvor ville det bare være fantastisk med en El-Clasio finale. Forestill jer Barcelona spillerne hylde os efter at vi har vundet Uefa Champions League to år i streg! Skulle vi vinde, naturligvis.. :)
Inspektøren skrev: Xabi Alonso: "Sin Lewandowski y Robben el Barça es más favorito"
www.marca.com/2015/04/29/futbol/futbol_i...liga/1430306720.html
Det er klart, at med det spil, som de hold leverer samt de skader som tyskerne har, så kan man næsten ikke andet, end at give Alonso ret i, at Barca er store favoriter.
Det kan meget let ende grimt for sydtyskerne. Ja, ligefrem hævn, kan jeg sagtens se Barcelona få fra 7up nederlaget fra 2013.
Forhåbentlig får vi så også den længe ventede El Clasio Champions League-finale i Berlin d. 6 juni 2015! Set gennem hele sæson 14/15, så har det sgu også været de to bedste klubber i Europa.
Meeen. Lad os nu få de finaler overstået. Bolden er rund og alt kan ske.
Men forhelvede, hvor ville det bare være fantastisk med en El-Clasio finale. Forestill jer Barcelona spillerne hylde os efter at vi har vundet Uefa Champions League to år i streg! Skulle vi vinde, naturligvis.. :)
Kunne bare se det for mig. Real skal møde Barca i finalen og har dermed Ronaldo, Ramos og IKKE MINDST Arbeloa ude...
- Inspektøren
- Gæst
-
På den anden side - selvom vi har set Barcelona tabe point i kampe, hvor man ikke kunne forestille sig dem gøre det, i denne sæson - så var det stadig utænkeligt, at de ville miste point mod Cordoba. Hvad er chancerne for, at rækkens nr. 20 ville få noget mod rækkens nr. 1?
Det ender med, at Barcelonas kamp mod Atletico på udebane, bliver kampen, hvor de kan sætte point til.
Florentino Pérez
- Inspektøren
- Gæst
-
Sahinovic skrev: Jeg ved godt det er mod Cordoba, men 8 mål? Sidste uge mod Getafe hjemme scorede de 6 mål,- 6 pragtfulde mål. De er sgu i topform, og sikke et tidspunkt de har valgt at være det i.
Nu er Cordoba er rykket ned, heldigvis, da de bare ikke har kvaliteterne til at spille i La Liga. Men det var da også i det hele taget en kæmpe sensation, at de overhovedet rykkede op. Ja, jeg vil næsten sige, at det var en større sensation end Hobros oprykning til Superligaen, bare lige for at sætte det i perspektiv. En meget smuk historie faktisk. Men det må hører til en anden dag.
Messi er dog helt fantastisk, og det er sgu lidt ambivalent at indrømme, men selvom han er Barcelona-mand, er det bare en fornøjelse at se ham på grønsværen i skrivende stund. Jeg så godt nok ikke hele kampen, men oplægget til Rakitic' 1-0 mål var fandeme magisk!
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Altid Real Madrid.
- Inspektøren
- Gæst
-
Ja, vi mangler i hvert fald ikke udfordringer.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Beklager vi har skuffet dig de sidste tre måneder.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Jeg er ikke i tvivl om, at I her på siden har holdt et vanligt højt niveau. Men ja, både Reals og Barcas form har skuffet mine forventninger lidt :/
Altid Real Madrid.
Nu kulminere det hele, fordi de 3 oppe foran bomber derud af, men når de møder vores midtbane, så får de klø! Og her skal vi ikke være bange for, at vi bliver slået på fysikken, for det gør vi altså langtfra.
Jeg synes IMO det ser langt bedre ud end det egentlig er. Det kan være, at Barcelona kommer med en selvsikkerhed og tro på egne evner, som ikke er set før, men det skal jeg altså se før jeg tror det.
Jeg er meget fortrøstningsfuld. Både i ligaen, men også i Chl.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.