Om vores rivaler VII
JesperA skrev: Ifølge Cope så kom den altid sympatiske Messi i decideret slåskamp med Alexis efter kampen. Det lyder ikke som noget lille Leo kunne finde på, han er da ikke nogen dårlig taber der kunne finde på sådanne ting.
I øvrigt interessant hvordan dommeren tydeligvis ser situationen med Alba, og så nøjes med at give drengen gult.. Det er allerede tydeligt at Barcas fans er utilfredse med dommeren, og det var da også to lidt tvivlsomme mål, men der kunne vel ret beset have været dømt 4 straffespark til Bayern i løbet af kampen, så de skal bare stikke piben ind og acceptere deres exit, 4-0 var ikke et mål for lidt, og Barca havde jo ikke en eneste decideret målchance i hele kampen.. Hykleren må være nervøs for at overtage et hold der er så vanvittigt stærkt kørende, han kan jo kun skuffe.
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...e/article1959584.ece
Nu går EB.dk også med på historien.
Det kan gøre mig så rasende, at medierne ALTID kører hadekampagner imod Messi! Hvorfor gør de der?! Er det fordi at han ikke er så høj, eller hader de bare ikke-europæere...(?)
Historien er tydeligvis en and, ligesom alt sportslig kritik af Messi er helt hen i vejret. Messi er ALTID god i de store kampe, og det var han selvfølgelig også i går. Desuden er han en gentleman og leder, som sagtens kan tåle at tabe til en bedre modstander...
Mon ikke bare, at Messi ville give Alexis et high-five, efter deres fine forsøg på at slå Bayern ud - og så har han, ved et uheld, ramt Alexis lige i smasken...(?) Det tror jeg.
M_linding skrev: Nu kan man jo frygte Bayern i en evt. finale, og nogen vil endda tro, at vi også kan tabe 4-0... Men nej, det kan vi ikke.
Ikke nok med at vi er et bedre hold end Barcelona, så er vi også langt bedre fysisk og mere dynamiske. Hvis vi kommer i finalen, så har vi bedre muligheder for at slå Bayern, end hvad Barcelona havde.
Er jeg den eneste som ærger mig mere og mere over, at vi allerede gav Barcelona mesterskabet, for 6 måneder siden?:) Det var jo totalt unødvendigt...
Vi er selv skyld i la liga, vi var simpelthen en katastrofe.
rezamadridista skrev:
Jaken skrev: Jeg er hunderæd...
Det skal du skam ikke være. Når jeg bliver skræmt af et andet hold, så skal du bare gøre som jeg for at fjerne frygten. Du skal simpelthen bare tænke: "Vil Varane tillade det?" :D
Varane er faktisk chuck norris i forklædning. Ha ha
M_linding skrev:
JesperA skrev: Ifølge Cope så kom den altid sympatiske Messi i decideret slåskamp med Alexis efter kampen. Det lyder ikke som noget lille Leo kunne finde på, han er da ikke nogen dårlig taber der kunne finde på sådanne ting.
I øvrigt interessant hvordan dommeren tydeligvis ser situationen med Alba, og så nøjes med at give drengen gult.. Det er allerede tydeligt at Barcas fans er utilfredse med dommeren, og det var da også to lidt tvivlsomme mål, men der kunne vel ret beset have været dømt 4 straffespark til Bayern i løbet af kampen, så de skal bare stikke piben ind og acceptere deres exit, 4-0 var ikke et mål for lidt, og Barca havde jo ikke en eneste decideret målchance i hele kampen.. Hykleren må være nervøs for at overtage et hold der er så vanvittigt stærkt kørende, han kan jo kun skuffe.
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...e/article1959584.ece
Nu går EB.dk også med på historien.
Det kan gøre mig så rasende, at medierne ALTID kører hadekampagner imod Messi! Hvorfor gør de der?! Er det fordi at han ikke er så høj, eller hader de bare ikke-europæere...(?)
Historien er tydeligvis en and, ligesom alt sportslig kritik af Messi er helt hen i vejret. Messi er ALTID god i de store kampe, og det var han selvfølgelig også i går. Desuden er han en gentleman og leder, som sagtens kan tåle at tabe til en bedre modstander...
Mon ikke bare, at Messi ville give Alexis et high-five, efter deres fine forsøg på at slå Bayern ud - og så har han, ved et uheld, ramt Alexis lige i smasken...(?) Det tror jeg.
Messi er altid godheden selv. Må være rygter alt det der ;)
- zgtaf
- Gæst
-
Derudover, ved vi jo ikke om historien om Messi er sand, ligesom vi ikke ved om historien med Arbeloa i parkeringskælderen er det. Innocent until proven guilty, er det ikke det man siger? Der er ingen tvivl om, at han ikke er den engel som medierne tidligere har haft held til at overbevise folk om, at han skulle være, han er præcis ligeså arrogant og har et ligeså stort ego som så mange andre, på samme måde som Ronaldos påståede arrogance og attitude på banen er et udtryk for hans vindermentalitet. Jeg mener ikke, at nogen kan klandre Messi for noget som helst i kampen igår (udover hans præstation.. eller mangel på samme). Han opførte sig eksemplarisk og lavede ikke nogen dumheder, slåen ud med armene, råbte af modspillere eller dommere. Alba, derimod... ja, hvad er der at sige? Selv barca-fans kan ikke udstå ham længere. I det mindste har busquets, pedro og nogen af de andre forbedret sig, mens Alba er blevet den værste diva i truppen.
Slutteligt, jeg synes ikke vi skal hovere, før vi selv er i finalen og slår Bayern. Jeg kan stadig klart og tydeligt huske, hvordan Chelsea slog barca ud, hvorefter vi næsten tog det for givet at vi ville ryge i finalen.
- zgtaf
- Gæst
-
Se, det er lige præcis den slags ukonstruktive kommentarer, der ikke bør være plads til på dette forum...
Madrids spillestil passer i øvrigt en del bedre til Bayern end barcas, og madrid går ind i semifinalerne i bedre form end de var i efteråret. Jeg mener at en final mod bayern, hvis de skulle nå så langt, ville være en 50/50.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
zgtaf skrev: Hold da op M_linding og JesperA... i to går da helt i selvsving :) Forståeligt og naturligt nok at fryde sig over at ærkerivalen ryger ud efter en afklapsning af verdens nok bedste hold p.t. men hav lidt perspektiv, ikke? Først og fremmest, var der kun 2 hands i feltet af Piqué og Alexis, og dommeren kunne maksimalt derfor have givet bayern 2 straffespark (KUNNE, vi ser tit at disse hands ikke giver straffe, undtagen i La liga). 2 straffespark er dog ikke lig 2 mål, mens bayern scorede 2 mål, der klart skulle have været underkendt. Det samlede resultat: Dommeren dømte lige ringe til begge hold, omend muller's screening på alba var langt tydeligere end f.eks. en hands i feltet er det.
Derudover, ved vi jo ikke om historien om Messi er sand, ligesom vi ikke ved om historien med Arbeloa i parkeringskælderen er det. Innocent until proven guilty, er det ikke det man siger? Der er ingen tvivl om, at han ikke er den engel som medierne tidligere har haft held til at overbevise folk om, at han skulle være, han er præcis ligeså arrogant og har et ligeså stort ego som så mange andre, på samme måde som Ronaldos påståede arrogance og attitude på banen er et udtryk for hans vindermentalitet. Jeg mener ikke, at nogen kan klandre Messi for noget som helst i kampen igår (udover hans præstation.. eller mangel på samme). Han opførte sig eksemplarisk og lavede ikke nogen dumheder, slåen ud med armene, råbte af modspillere eller dommere. Alba, derimod... ja, hvad er der at sige? Selv barca-fans kan ikke udstå ham længere. I det mindste har busquets, pedro og nogen af de andre forbedret sig, mens Alba er blevet den værste diva i truppen.
Slutteligt, jeg synes ikke vi skal hovere, før vi selv er i finalen og slår Bayern. Jeg kan stadig klart og tydeligt huske, hvordan Chelsea slog barca ud, hvorefter vi næsten tog det for givet at vi ville ryge i finalen.
1. Pressen er generelt så Messi-besat, at jeg har lov til at nyde den ene dag på fem år, hvor der er en snært af kritik..:) Det er vel fair nok...?
2. Jeg er ikke hovmodig, men realistisk. Bayern har hele tiden været det bedste hold af de fire tilbage, og det provokerede mig ganske meget, at "eksperterne" stadig gjorde Barcelona til favorit.
Godt nok siger jeg, at Real Madrid er bedre end Barcelona, men generelt laver jeg ikke andet end at påpege, hvor mange elendigheder der er i Real Madrid lige nu.... Bayern vil ærgre sig, hvis de ikke vinder CL 2013.
- BossMakaay
- Gæst
-
Men jeg ved også hvis Real vinder i aften, hvilken DE ska så tvivler jeg ikk på, at det kan gå galt hjemme på bernabeu, så er de muligvis i finalen, men som sagt, det er fodbold, alt er muligt.
Og når de kommer i finale, kommer de til at køre Bayern over, så er der også sagt.. Hala Madrid...
- rezamadridista
-
- Platin bruger
-
zgtaf skrev: Hold da op M_linding og JesperA... i to går da helt i selvsving :) Forståeligt og naturligt nok at fryde sig over at ærkerivalen ryger ud efter en afklapsning af verdens nok bedste hold p.t. men hav lidt perspektiv, ikke? Først og fremmest, var der kun 2 hands i feltet af Piqué og Alexis, og dommeren kunne maksimalt derfor have givet bayern 2 straffespark (KUNNE, vi ser tit at disse hands ikke giver straffe, undtagen i La liga). 2 straffespark er dog ikke lig 2 mål, mens bayern scorede 2 mål, der klart skulle have været underkendt. Det samlede resultat: Dommeren dømte lige ringe til begge hold, omend muller's screening på alba var langt tydeligere end f.eks. en hands i feltet er det.
Jeg troede ærlig talt, at du var Barca fan indtil jeg læste de sidste sætninger.
Jeg vil gerne pointere, at der var 3 straffespark der kunne gives til Bayern og på den anden side var der også 3 mål der ikke skulle dømmes; To offside-mål og frisparket på Alba.
Og ja, straffespark er ikke lig med mål, men det er ligefør det er det. Det er nettop også derfor, at man gør et så stort nummer ud af et ikke-dømt straffespark.
Og jeg forstår hellere ikke det du nævnte med hånd på bolden i CL er ikke det samme som hånd på bolden i La Liga.
Billedet burde kunne vise at straffesparket burde dømmes, uafhængig af hvad ligaen eller turneringen hedder.
Innocent until proven. Ja. Men det her er et Madrid forum, vi gør grin af det mindste der kommer ud af hyklerne/rivalerne/FCB/Uefalona/Fifalona og hvad de nu end hedder. Og vi gør grin med det OGSÅ selvom det ikke er bevist.
Og til det med Messi-Arbeloa sagen, så synes jeg, at den er bevist. Det kan umuligt ske på planet jorden, at samtlige spillere fra et hold (Real Madrid) kommer ud og direkte opdigter en historie , hvor så den anden klub (FC Barcelona) næsten ignorer det.
- Ingen svæver på banen som Zizou!
- zgtaf
- Gæst
-
1. Det er jo kun fordi de har vundet. Jeg er overbevist om, at nu når barcelona ikke engang er top 3 i Europa, vil mediernes syn på barca, og i særdeleshed Messi ikke være så blindt og sukkersødt som hidtil. Dog synes jeg ikke de er meget værre end så mange andre klubber rundt omkring.
2. Mjah, ved ikke rigtigt. Bookmakerne havde jo Bayern som klare favoritter igår, og ingen havde vel forudset en SÅ sikker sejr. en 2-1 eller 2-0 til Bayern ville have været hvad jeg forventede.
Der er noget med tyske hold og finaler. Møder de Real i finalen, synes jeg ikke man kan tale om nogen favorit.
@reza:
Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg mener at den første hånd af Piqué klart var udenfor feltet? Vil lige prøve at finde et youtube-klip, er nemlig slet ikke sikker.
Jeg mente såvel bare, at i la liga er enhver situation hvor bolden rører hånden en forseelse, mens de rundt omkring i Europa, dømmer de situationer i færre tilfælde. Der skal det være klart at spillerne gør sig bred eller med fuldt overlæg tager ud efter bolden. Jeg siger ikke, hvorvidt jeg er enig med den spanske linje eller ej, men det er altså et faktum, at der skal mindre til i Spanien end i Europa, når det kommer til hånd på bold. Når det så er sagt, bør situationen med Piqué klart give straffe, mens den med Alexis er lidt mindre klar, men den skal stadig give straffe (han har armen over hovedet, førend at bolden er på vej hen mod hans arm - det er dog stadig en unaturlig position).
Nårh ja, den med Arbeloa i p-kælderen. Var det ikke Punto pelota eller Marca, der oprindeligt skrev om det? Og det var da kun Callejon, der var ude og kommentere det fra real-truppen? Det er dog i og for sig ligegyldigt :D
PS: Om jeg så havde været barca-fan eller ej, skal det jeg skriver jo forstås på samme måde..
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.