Sæsonen 2018/2019
JimmyBroe skrev: Bom så skal la liga klubberne sgu til at spille lidt kampe i USA og Canada...
en.as.com/en/2018/08/16/football/1534415337_228279.html
Der er nogen ting her i verden man ikke fatter en skid af. Dét her er en af dem!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nå men jeg ville egentlig bare det jeg ville sige.
Edit: Han kom på banen i 73. minut og scorede 10 min efter
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Kratmus skrev: Jeg sidder med en fornemmelse af, at vi i denne sæson har en fin chance for at vinde ligaen. Baseret på pre-season og den første kamp virker holdet mere balanceret. Bundniveauet synes hævet. Jeg tror, at vi kommer til at vinde de fleste kampe i ligaen, dog undtaget Barcelona og Atletico. Det er meget tidligt at spå om dette, og meget kan endnu ske, men ligaen kan vindes ved kontinuitet, selvom vi skulle tabe til de nærmeste konkurenter. Men jeg tror ikke på, at vi med dette hold kan vinde CHL, for topniveauet er ikke deroppe. I min optik består holdet af mange unge talenter og en god portion erfaring, hvorfor der er masser af lyst og vilje til at vinde selv de små kampe. Det har manglet i de sidste mange år, og det har kostet ligaen.
Den hidtil vigtigste kamp i sæson - super cuppen - tabte man... Jeg har på fornemmelsen, at det ikke tegner super godt, så snart kampprogrammet bliver strammere, og der kommer flere hårde kampe i træk... Måske bliver efteråret godt resultatmæssigt, men jeg frygter for foråret...
Forhåbentlig har du ret, at man har fået den rette balance... Det kan vi komme langt med!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
4-2-3-1:
Keylor: Carvajal Nacho Ramos Marcelo; Case Kroos; Asensio Isco Bale; Benzema
No solo soy perfecto, también soy Madridista
ChrillRM14 skrev:
Kratmus skrev: Jeg sidder med en fornemmelse af, at vi i denne sæson har en fin chance for at vinde ligaen. Baseret på pre-season og den første kamp virker holdet mere balanceret. Bundniveauet synes hævet. Jeg tror, at vi kommer til at vinde de fleste kampe i ligaen, dog undtaget Barcelona og Atletico. Det er meget tidligt at spå om dette, og meget kan endnu ske, men ligaen kan vindes ved kontinuitet, selvom vi skulle tabe til de nærmeste konkurenter. Men jeg tror ikke på, at vi med dette hold kan vinde CHL, for topniveauet er ikke deroppe. I min optik består holdet af mange unge talenter og en god portion erfaring, hvorfor der er masser af lyst og vilje til at vinde selv de små kampe. Det har manglet i de sidste mange år, og det har kostet ligaen.
Den hidtil vigtigste kamp i sæson - super cuppen - tabte man... Jeg har på fornemmelsen, at det ikke tegner super godt, så snart kampprogrammet bliver strammere, og der kommer flere hårde kampe i træk... Måske bliver efteråret godt resultatmæssigt, men jeg frygter for foråret...
Forhåbentlig har du ret, at man har fået den rette balance... Det kan vi komme langt med!
Vi scorer 2 gange mod lillesøster, hvilket er en præstation i sig selv. Og hvis Marcelo ikke havde holdt bolden i spil, kunne vi sagtens have endt med en sejr. I modsætning til førhen, gavner forlænget spilletid IKKE vores nye spillestil, hvilket vi så i denne kamp. Kampen var utrolig lige, og Atletico havde marginalerne på deres side, mens fejlene skete på vores side - og kostede os sejren i sidste ende.
Jeg tror du kan have ret i, at et tæt kampprogram ikke er en fordel for os med den nye spillestil, der tilsyneladende kræver flere kræfter. Omvendt kan "systemet" være en fordel, så der er plads til mere rotation i modsætning til førhen.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
Al-Andaluzz skrev: Skulle Benzemas andet mål ikke have været underkendt? Hvor var VAR henne der?
VAR viste at målet var korrekt. Der var ikke offside.
- Al-Andaluzz
-
- Senior bruger
-
Al-Andaluzz skrev: Ok, syntes bare at det lignede en klar offside. Dejligt at få den franske pony i gang. Han spillede egentlig ret godt.
Jeg syntes også det lignede en offside. Men VAR billederne viste det modsatte. 1-0 til VAR ;)
Ellers ser det jo godt ud, og det kommer kun til at se langt bedre ud, når Modric kommer ind på holdet. I kan se, hvor meget Kroos er på bolden og har ansvar i en kamp som i går, og det er jo den rolle, som kroaten kommer til at have med ham, og som han er verdens bedste til.
Nu er der spillet tre kampe, og jeg synes, at er par spillere trækker overskrifter - positivt og negativt..
Casemiro: Brasilianeren har været en essentiel brik på holdet de sidste par år, men der er nok ingen tvivl om, at han passer dårligere ind i dette system. Busquets har jo bestridt 6'er-pladsen i Barcelona i det seneste årti, og han er jo den pasningsstærke spiller, der positionerer sig godt, mens Casemiro er den fysiske spiller, der helst skal slippe bolden hurtigt. Spørgsmålet er, om Casemiro bliver ofret, når Modric skal ind på holdet? Vil Lope måske forsøge at skabe en midtbane, hvor Kroos skal agere Busquets på 6'eren? Jeg ved ikke, om det er en god idé, men muligheden er der.
Asensio: Nu hiver han to straffespark i går, men ellers synes jeg, at han har været et svagt led. Han mister bolden lidt for ofte, og engang imellem har vi nok været tryllebundet af hans drømmemål. Jeg synes ikke, at han har ligeså mange succesfulde aktioner som de to andre i angrebet. Han bliver nok sorteper i den ideelle startopstilling.
Bale: Puha, han har været god. Jeg synes nu, at han viser, hvordan han bare har den ekstra verdensklasse i forhold til resten af holdet. Han viste det i slutningen af sidste sæson, men det er mere tydeligt nu, når det er ham, det skal komme fra. I går har han enormt mange succesfulde aktioner, og i modsætning til eksempelvis Isco så er det ofte svære betingelser. Altså.. det er også en 1 mod 1 udfordring, han vinder, eller så laver han en fremragende aflevering og tager selv et løb for at modtage den igen. I sidste kamp var der en bruger herinde, der sådan i store træk skrev, at det gjorde ondt i øjnene at se på Bale, men den er jeg sgu ikke helt enig i. Han har ikke den samme boldkontrol på førstetouchet, men tilgengæld har han jo en fantastisk eksplosivitet og en meget teknisk venstrefod. Prøv eksempelvis at se hans førstegangsindlæg i den situation, der leder til det første straffespark. Bolden kommer semihårdt, men han firsttimer et hårdt, lavt indlæg, der ligger LIGE i skoen på Isco. Det er sgu verdensklasse. Uden skader går han en absurd god sæson i møde.
Benzema: Jeg har altid været lidt rundtosset omkring Benzema. I mange år synes jeg, at han var det argeste lort, men i snart to år har jeg gået Dios i skoene og gjort det til mit kald, at jeg skal forsvare franskmanden. Jeg tror aldrig, at den mand bliver hyldet hos andre end andre angriber eller absurde fodboldnørder, men i går spiller han en fuldstændig vanvittig kamp. ALT tager han ned. Han er jo ikke stor eller stærk, men hans førstetouch og afskærmning af modstandere gør ham til verdens ubestridt bedste angriber til at falde ned i banen og vende spillet. Det har jo i mange år kompenseret for de manglende mål, men det er allerede tydeligt i år, at der er andre boller på suppen, når det kommer til målkontoen. Pludselig er det Benzema, der skal modtage bolden inde i feltet, når Bale, Asensio eller Marcelo er kommet til baglinjen. Hans andet mål i går ville jo ni ud af ti gange være Ronaldos mål i de seneste syv sæsoner, og det må unægteligt betyde, at vi får flere mål fra franskmanden.
Alt i alt er jeg MEGET positivt indstillet forud for sæsonen, men jeg har - ligesom mange andre - en skærende anke: bredden. Jeg kan slet ikke arbejde med, at vi potentielt set kan få Bale og Benzema skadet to uger i april måned, og at vi så skal spille med Asensio, Mayoral og Lucas i en CL-kvartfinale. Det er ALT for skrøbeligt, selvom det ser godt ud nu.