Sæsonen 2018/2019

8 år 1 uge siden #265 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019

Lukita skrev: I sæsonen 16/17 scorede Real 173 mål, hvor man vandt ligaen med tre point ned til Barcelona. Man sælger så efterfølgende James, Morata og Mariano uden at hente en erstatning, og i 17/18 sæsonen scorer man 25 mål mindre, og ender 17 point efter Barcelona. Der er stadig ikke kommet nogen erstatning for James, Morata og Mariano, nu har vi solgt Ronaldo, og det ser ikke ud til at klubben vil hente en erstatning for ham. Samtidigt har både Barcelona og Atletico holdt på deres profiler, og samtidigt styrket truppen med rigtigt gode indkøb.

Lad os lege med tanken om at der vitterligt ikke bliver hentet en angrebsforstærkning. Er der nogen herinde, der i ramme alvor tror på, at vi har bare den mindste chance for at være relevante i mesterskabskampen i 18/19?

Jeg tror vi har en langt større chance for at vinde i år end sidste år, hvis vi ser tilbage på præcis samme tidspunkt sidste år. Jeg havde ikke sagt det samme efter de 3 Super Cup kampe, da det er noget af det bedste bold Real Madrid nogensinde har spillet, men hertil gik det bare kun den forkerte vej, hvis vi udelukkende fokusere på La Liga.
Zidane rykkede i mine øjne ikke holdet. Han spillede på præcis samme måde som Ancelotti, og går man efter hans måde, så vinder man ingen hjemlige turneringer, og det kan tydeligt ses på hans CV.
Zidane havde en taktisk evne til at omstille sit hold til vigtige Europæiske kampe. Vi så kontrasten fra ligaen og Chl i hele foråret. Det var jo som nat og dag, og mange inkl. undertegnet tænkte om holdet kunne steppe op ude imod Juve, hvor vi 3-4 dage før lige havde spillet uafgjort mod en ligegyldig La Liga modstander i noget der mindede om stærkeste opstilling, men det kunne holdet, og det tror jeg skyldes Zidane, og hans mange veludførte ideer.

Spillet på banen var oftest intetsigende, og konceptet og den røde tråd så man aldrig rigtig. Jo, i slutningen af forrige sæson, da Isco for alvor vandt kampen imod Bale, og holdet bare kværnede United og Barca, men det stoppede hurtigt igen, og virker til at være en tendens i alle træneres perioder i Real Madrid, hvor deres hold lige har 2-3 måneder af ren dominans i deres 2-3 år.

Barca har lige haft en stort set identisk sæson som vores for 2 år siden. De spillede ikke godt, men hev alligevel de 3 point hjem i samtlige kampe, og mange af dem rigtig sent i kampen. Det var stolpe ind, hvor vores var stolpe ud. Det ved vi af erfaring, at det ikke fortsætter. Som jeg ser det, så er Valverde ikke en skide god træner. Alt for kynisk og kold i sin stil, og specielt til en stor klub som Barcelona, som også helst vil dominere på bolden. Deres midtbane er total forvandlet, og er med Vidal's tilførelse gået fra at være teknisk til hårdtarbejdende, og det vil dræbe dynamikken, farten og det flydende spil for dem som jeg ser det. Alt kreativt hænger på Messi. Nuvel, så er Coutinho fremragende til at curle dem op i hjørnet, men kreativ er han langtfra i mine øjne.
At. Madrid tror jeg lidt mere på, hvis man kan håndtere Griezmann konflikten. Han er stadig ikke en elsket mand, og bliver det nok heller aldrig igen.

I frygt for at gentage mig selv, så tror jeg virkelig på projektet med Julen. Var det ikke også Julen som engang udtalte, at Real Madrid skulle fokusere meget mere på La Liga? Nu skriver du mesterskabet, og det tror jeg vi har en rigtig stor chance for at vinde. Chl er noget helt andet, og den tror jeg ikke vi vinder, da det kræver Julen kan implementere alle hans ideer til perfektion inden februar, da vi ikke længere har den individualist som kan afgøre det på egen hånd, så derfor skal det være på en holdindsats.
Uanset om vi sælger Modric og ikke køber andre, så tror jeg virkelig på det her projekt. Julen har været bedst som ungdomstræner, og er der nogen som kan få dem til at blomstre, så må det da være ham. Hvem siger ikke, at Asensio sætter tingene på plads, og ingen snakker om Hazard eller en bomber, fordi Asensio har vist sig at være opgaven værdig? Der er jo heller ingen garantier med Hazard, selvom det i min bog ikke kan gå galt med ham og Isco side om side :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 år 1 uge siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Jbner

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 1 uge siden #266 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 2018/2019
Vi skal købe mindst to offensive profiler. Alt andet vil være en gigantisk katastrofe.
At tro Benzema lige pludsligt vil går fra 5 mål per sæson til til 30 er pisse urealistisk. Tror ikke engang han vil ramme 20 mål i ligaen.
At tro Bale vil holde sig skadefri i 70-80% af sæsonen er også naivt. Han vil være skadet i mindst 50% af tiden som han altid har været.
Isco er ligesom Bale. Hvor Bale er skadet, så er Isco ude af form. Så han bidrager også kun med 50 % af de kampe han spiller.

Køb Hazard til 150 og en Angriber. Jeg ved ikke, hvem angriberen skal være. Ikke nogen gode muligheder. Jeg bryder mig ikke om Icardi. Problembarn, der sandsynligvis kommer til at ødelægge meget, hvis han ender på bænken. Her vil Werner måske være en bedre løsning.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, El Siete, Kimbo

8 år 1 uge siden #267 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 2018/2019

Hansen skrev: Ja.... Så kom den! Bale forlod træningen med en mindre skade. Tak skal du have det bliver en laaaaang sæson!

Det kan jo dårligt overraske, når man ved at Bale ikke kan klare et stort trænings pres, og Loppen så sætter ham til at lave dobbelt træningspas, sammen med resten af holdet...

Man skulle tro at Real Madrid lærte af hvad de gjorde forkert tidligere, så selvom det er en ny træner, så burde der være nogen der havde orienteret ham...

8 år 1 uge siden #268 af slb1995
Besvaret af slb1995 på emne Sæsonen 2018/2019

Dragam skrev:

Hansen skrev: Ja.... Så kom den! Bale forlod træningen med en mindre skade. Tak skal du have det bliver en laaaaang sæson!

Det kan jo dårligt overraske, når man ved at Bale ikke kan klare et stort trænings pres, og Loppen så sætter ham til at lave dobbelt træningspas, sammen med resten af holdet...

Man skulle tro at Real Madrid lærte af hvad de gjorde forkert tidligere, så selvom det er en ny træner, så burde der være nogen der havde orienteret ham...

Det kunne også være, at Real Madrid skulle skille sig af med en spiller, når denne ikke har de fysiske forudsætninger for at skulle være stjernespiller på et af verdens bedste hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

8 år 1 uge siden #269 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 2018/2019

Dragam skrev:

perfekt timing! Dejligt at det sker, mens der er tid til at handle. Lopetegui, du må ikke satse på den lemmedasker. Køb en erstatning!

8 år 1 uge siden #270 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2018/2019
Ved nogen noget om hvem der kommer til at sende la liga i den kommende sæson? Rettighedsaftalen udløb med den netop overstået sæson...

Jeg orker ikke at skulle finde streams igen, i hvad der føltes som en halv sæson, ligesom for år tilbage.

Jeg er her stadig XOXO

8 år 1 uge siden #271 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019

JimmyBroe skrev: Ved nogen noget om hvem der kommer til at sende la liga i den kommende sæson? Rettighedsaftalen udløb med den netop overstået sæson...

Jeg orker ikke at skulle finde streams igen, i hvad der føltes som en halv sæson, ligesom for år tilbage.

Der desværre intet nyt og vi risikerer desværre alvorligt at sku streame :-(
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

8 år 1 uge siden #272 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2018/2019

Siempre fiel skrev:

JimmyBroe skrev: Ved nogen noget om hvem der kommer til at sende la liga i den kommende sæson? Rettighedsaftalen udløb med den netop overstået sæson...

Der desværre intet nyt og vi risikerer desværre alvorligt at sku streame :-(

Ja, prisen for rettigheder skulle være steget 30%, så jeg frygter også, det trækker ud og også helt ind i sæsonen ligesom for 3 år siden.

8 år 1 uge siden #273 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Sæsonen 2018/2019
Jeg håber du har ret Dios, og at vi har en chance for at vinde mesterskabet. Personligt ser jeg os ikke have en jordisk chance, og ender vi med at vinde mesterskabet vil det næsten være en større præstation end vores fire Champions League-triumfer på fem år. Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg er nået til det punkt hvor jeg forventer at vi ender på tredjepladsen. Dette er dog selvfølgelig med forudsætningen af at vi IKKE henter den angriber der kan score minimum 40 mål, hvis det skulle ske at Perez får et øjebliks klarhed og fornuft i hovedet, og gør hvad der er nødvendigt og får hentet den angriber, så ændrer mit syn sig fuldstændigt. Vi har brug for en bomber til angrebet, i stedet for den uduelige boldmongol Benzema. Asensio kan selvfølgelig ikke få os til at glemme Hazard (som jeg ikke mener vi har brug for) og den manglende bomber, men jeg tror og håber på at han kan få en større rolle i den nye sæson.

Vil desuden sige at jeg på ingen måde er ked af at Julen er vores nye træner, jeg synes han er et godt valg, og jeg tror på ham i længden. Men jeg tror ingenlunde på mesterskabet i den her sæson, og det er udelukkende pga. Perezs groteske inkompetence på transfermarkedet.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.

8 år 1 uge siden #274 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019

Lukita skrev: Jeg håber du har ret Dios, og at vi har en chance for at vinde mesterskabet. Personligt ser jeg os ikke have en jordisk chance, og ender vi med at vinde mesterskabet vil det næsten være en større præstation end vores fire Champions League-triumfer på fem år. Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg er nået til det punkt hvor jeg forventer at vi ender på tredjepladsen. Dette er dog selvfølgelig med forudsætningen af at vi IKKE henter den angriber der kan score minimum 40 mål, hvis det skulle ske at Perez får et øjebliks klarhed og fornuft i hovedet, og gør hvad der er nødvendigt og får hentet den angriber, så ændrer mit syn sig fuldstændigt. Vi har brug for en bomber til angrebet, i stedet for den uduelige boldmongol Benzema. Asensio kan selvfølgelig ikke få os til at glemme Hazard (som jeg ikke mener vi har brug for) og den manglende bomber, men jeg tror og håber på at han kan få en større rolle i den nye sæson.

Vil desuden sige at jeg på ingen måde er ked af at Julen er vores nye træner, jeg synes han er et godt valg, og jeg tror på ham i længden. Men jeg tror ingenlunde på mesterskabet i den her sæson, og det er udelukkende pga. Perezs groteske inkompetence på transfermarkedet.

Problemet er at man ikke ka tro på Julen i længden og samtidig tro at vi ender på tredjepladsen - i så fald er det et mirakel hvis han overlever til næste sæson (så ska vi i hvert fald som minimum vinde CL og ik engang dét vil garantere hans fortsatte virke i klubben)

8 år 1 uge siden #275 af Madridistao
Besvaret af Madridistao på emne Sæsonen 2018/2019
Hvad angår manglende store transfers, synes jeg at man skal bide mærke i at Pep i sin første sæson som førsteholdstræner, kun hentede følgende spillere:
Hleb
Busquets
Dani Alves
Seydou Keita
Pique.
Og af dem var det kun Hleb der havde stjerne status og Alves der havde et par gode sæsoner under bæltet.

Min pointe er, at konceptet er meget vigtigere end om det er Lewandowski, Icardi eller Benz der skal sætte en flad inderside på det cut-back som Marcelo laver. (Overdrivelse fremmer forståelsen) - Det kræver så at vi har et lige så stærkt koncept som Pep havde. Jeg håber Julen har lidt af det samme, selvom jeg synes at Pep (desværre) har vist sig at være helt eminent på det punkt.

Vi vinder naturligvis ikke CL igen - det ville simpelthen være for meget med 5 gange på 6 år, men det kunne være fantastisk at hente en længe efterspurgt liga titel hjem - og hvis han får sine ideer ind i truppen, så tror jeg på det!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Vildfaren, andreashn

8 år 1 uge siden #276 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2018/2019
Madridistao.

Det handler jo ikke om, hvorvidt det er trænerens første sæson, men mere om hvilket hold han overtager. Allerede sidste sommer skreg folk på, at vi ikke kunne sælge to målfarlige spillere som Jamés og i særdeleshed Morata, uden at vi fik en fuldgod erstatning, hvilket Mayoral ikke kan siges at være. Det vidste sig at være en velbegrundet bekymring, for det var især målene det kneb med i mange af efterårets kampe, hvor vi så ofte manglede den der spiller, der kunne træde til, når Ronaldo ikke lige havde sin bedste periode.

Nu har vi så solgt Ronaldo. Den eneste spiller, der virkelig har en målnæse. Vi står tilbage med ingen. Det tjener jo ikke en klub som Real Madrid. Bale har det måske gemt i sig, men vi kender jo til skadeshistorikken.

Jeg har egentligt affundet mig med, at vi ikke henter den her top 5 spiller, som jeg ellers har advokeret massivt for, MEN..... hvis vi ikke henter en angriber, der bare har nogenlunde klasse, så mister jeg sgu næsten troen på den her klub. Det virker så himmelråbende dumt, hvis man går ind til sæsonen med Benzema, Mayoral, Bale, De Tomas og Vinicius som de fem offensivspillere, der skal sørge for målene. Jeg er klar over Isco, Asensio og resten af midtbanen står klar, men det er jo ikke dem, der sender 20+ kasser ind på en sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul7-2880, andreashn, Siempre fiel, Lukita

Leveret af Kunena Forum