Sæsonen 2018/2019

7 år 11 måneder siden #277 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2018/2019

Real HWL skrev:

Kimbo skrev:

Brylle skrev:

Kingkongkong skrev:

Zyconith skrev:

Brylle skrev:

Kimbo skrev:

Brylle skrev:

Kingkongkong skrev: Håber vinicius smider den slags filmeri langt væk.

Det er jo ikke film når han bliver ramt.

Stop stop stop, han formåede at smide sig værre end Ronaldo og Neymar tilsammen. Vanvittigt pinligt at se på.
Den attitude skal gemmes langt langt væk, ellers kan de godt shippe ham tilbage til Brazil med første fly

Første gang han går i græsset sparker Damian benene væk under ham. Det er ikke film. Anden gang han går i græsset arbejder han på et lavt tyngdepunkt mens Shaws holder fast rundt om halsen. Det er ikke film. Tredje gang får han en arm i hovedet. Det er ikke film. Læg dertil at han hverken ruller rundt, bruger 20 sekunder i græsset eller andet, men bare rejser sig op igen. Se derudover på de to andre situationer hvor de hænger fast på ham og han fortsætter.
Et postulat om film i nat kan ikke været andet end hate mod en spiller der indgik i en handel som folk ikke var enige i. Kedelig tendens når man faktisk viser gode ting allerede i første kamp, men når man ikke kan kritisere det, må man opfinde andre ting.

Kimbo dit indlæg er jo vanvittigt pinligt. Læg nu lige alle dine forudtagede meninger væk for en gang skyld. Shaw havde forhåbentligt fået rødt hvis det havde været en 'rigtig' kamp med sit kvælertag på Vinicius.

Det er vel tydeligt at se han filmer her? Lad nu være med at forsvare ham når han gør noget forkert, vi vil alle have han bliver en sensation. Gider bare ikke så på spillere der opfører sig sådan og ødelægger både deres eget og klubbens omdømme.

Du kan jo se at han bliver ramt i hovedet. Fortsætter han på den, så fortsætter han efter der er lavet en forseelse, som gør det umuligt for ham at overskue banen omkring ham fordi han har mistet udsynet. Han aner altså ikke om han er alene, har en mand i ryggen eller hvad der sker. Læg dertil at han, som tidligere nævnt, arbejder i et lavt tyngdepunkt og med retningsskift, så der skal ikke meget til at smide sig.

Buhuu, et lavt tyngdepunkt, ingen orientering på banen, får en kvart finger i hovedet... Ufatteligt han overhovedet rejste sig op igen.
Det er vel efterhånden det fodbold er blevet reduceret til,en flok klynkende kællinger der smider sig bare de bliver strejfet og fordi de ved de kan snyde dommeren med det. Klamt.
Alt i mens cykelryttere ryger i asfalten med 60 km/t hvorefter de blødende hopper op på cyklen og forsætter 100 km hjem.

Føj hvor er det pisse pinligt, at man kan forsvarer den slags fatter jeg simpelthen ikke.

Fodboldspillere filmer fordi det kan betale sig. Hvis du kan trække et straffe eller et rødt/gult kort så gør man det. Alle kneb gælder når det handler om at vinde. Og når man i fodbold sporten ikke er mere interesserede i at komme film til livs, ja så må man jo bare accepter at sådan er fodbold, selvom det er usmageligt.

Men de gør det bare uanset om det kan betale sig eller ej, de smider sig over alt på banen. Både med mulighed for et kort til modstanderen eller straffe, men også bare hvis de har taget et for langt træk eller mistet bolden på anden vis, selv i komplet ufarlige situationer. Det er vildt usmageligt at se på, fair play er ikke efterhånden tæt på ikke eksisterende i fodboldens verden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 11 måneder siden #278 af Madridabel
Besvaret af Madridabel på emne Sæsonen 2018/2019
Når man roser Pep for hans stil og resultater skal det siges at han kun træner de største klubber der allerede har verdensklasse spillere. Hertil får han lov at købe nærmest hvad han vil til at supplere truppen. Hvis Real Madrid vil værer verdens bedste klub skal der investeres i spillere på øverste hylde. Vi er ikke en udviklings klub der kan vente 3 år på at vinde en titel. Benzema er en spiller der ikke engang kunne bruges i Frankrigs trup, Bale er konstant skadet, og så er det unge talenter der endnu ikke har præsteret på højeste niveau vi skal sætte vores lid til. Hent nogle verdensklasse spillere til forreste linie eller indstil os på en sæson hvor vi igen kan se Barcelona rykke fra os. Vi vandt Champ. Leg. men det var vist mere held end forstand at vi vandt den. Så heldige bliver vi ikke ved med at være. Så Real Madrid let røven og kom ud og køb spillere fra øverste hylde nu.

7 år 11 måneder siden #279 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Sæsonen 2018/2019
Hvis man beslutter sig for at stole på den nuværende trup, så bliver det spændende at se om Bale for alvor kan steppe op og samtidig holde sig skadesfri.
Ronaldo fyldte utrolig meget og de cirka 10 mål, af 40-50, som han scorede på straffe- og frispark skal nok blive fordelt på Bale og andre. De 5-10 helt magiske Ronaldo-scoringer, som han var garant for hver sæson, jamen dem finder vi ingen der kan erstatte. Det kan hverken Hazard eller Neymar. Mens de resterende mål bør kunne hentes dels med Bale/Benzema og en bedre defensiv organisation (færre inkasserede mål). Min største bekymring pt. er bredden offensivt.

For nu bør man ubetinget prøve Bale og Asensio's talenter af i roller som tidligere ikke var tilgængelige pga Ronaldo's ego. Isco er allerede trådt i karakter og kan blive en historisk spiller a la Zidane, hvis han fortsætter sin udvikling.

Spørgsmålet er om man tør tro på egne spillere og et "bedre" hold, eller om man køber Hazard fremfor Asensio, eller Lewandowski fremfor Bale (som jeg faktisk synes man bør prøve af i forrest gelled, da hans afslutninger er eminente og der er potentiale i hans hovedspil).
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Elkrimi.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

7 år 11 måneder siden #280 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
Sebberg skrev:

Det handler jo ikke om, hvorvidt det er trænerens første sæson, men mere om hvilket hold han overtager. Allerede sidste sommer skreg folk på, at vi ikke kunne sælge to målfarlige spillere som Jamés og i særdeleshed Morata, uden at vi fik en fuldgod erstatning, hvilket Mayoral ikke kan siges at være. Det vidste sig at være en velbegrundet bekymring, for det var især målene det kneb med i mange af efterårets kampe, hvor vi så ofte manglede den der spiller, der kunne træde til, når Ronaldo ikke lige havde sin bedste periode.

Men er det ikke lige netop det Madridistao appellere til? Netop at konceptet er vigtigst frem for alt, så derfor har det intet at gøre med en bomber, eller andre målscorer, men at få arbejdet bolden så tæt på mål, så samtlige offensive spillere kan banke den i kassen. Er chancen for stor, så skal Benzema godt nok holde sig væk :D men ellers er det sådan jeg forstår hans indlæg. Under Zidane var der jo intet koncept. Det var jo tilfældigheds bold, hvor alle levede på deres individuelle kvaliteter, og alle var sat på holdet for at tjene Ronaldo, og derfor blev han jo også så uundværlig specielt i vigtige kampe.
Jeg prøver på ingen måder at negligere Ronaldo, for han er uden tvivl en kæmpe spiller, som er svær at erstatte, og i mine øjne på ingen måder kan erstattes 1 til 1, men hvis man ser rundt omkring på alle andre top hold end Real Madrid og Barcelona, så er det vel egentlig kun Lewandowski som reelt er den eneste bomber på holdet. Måske er det også derfor de ikke vinder noget udover den sædvanlige hjemlige titel :D
Vi har trods alt stadig den vel nok bedste trup i verden, også selvom jeg håber der kommer et stort offensivt navn, men først og fremmest, så skal han passe til konceptet.
Det der med, at folk i ren desperation er begyndt at name droppe adskillige angribere uden at kigge på spillestil etc. er heldigvis det Perez er gået væk fra. Nogle gange er det altså svært at være ham. Der er jo kæmpe forskel på om det er Cavani, Icardi eller Lewandowski man henter. Nuvel, så scorer de nok alle flere mål end Benzema, men med Cavani får du en typisk boksspiller. Med Icardi får du en stort set identisk blot dårligere teknisk spiller end Higuain, og med Lewandowski får du noget nær hele pakken.

Her bliver der bare ikke taget højde for Bale (og jeg nævner ham, da klubben om man vil det eller ej har sat sin lid til ham), for vil det ikke bare gøre ham dårligere, at få en spiller som ikke kan suge bolden til sig, og skabe plads omkring ham, men i stedet søge mange af de samme rum som ham? Bale er jo ikke farlig med ryggen til mål ligesom Cavani og Icardi heller ikke er det. De er først farlige med front mod mål, og netop her spiller Benzema igen en væsentlig rolle, for han er immervæk langt farligere med ryggen mod mål, hvor han efterfølgende kan tage det lidt senere løb ind i boksen. Jeg ville være fan af Lewandowski, hvis ikke det var fordi han afviste os 2 gange i Dortmund. Hans pris var væsentlig lavere og det samme gør sig gældende med hans alder.
Julen ved hvad han vil med hans spil, og hvis Icardi ikke passer ind i den ligning, så får man endnu en Higuain, som scorer fint med mål, men holdet som helhed kommer til at lide, og det vil gå udover resten af offensiven.
Det er sjældent en tanke de fleste tænker over, men det er trods alt den mest anvendte træner tanke når det kommer til at strikke holdet sammen.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Madridistao

7 år 11 måneder siden #281 af Madridistao
Besvaret af Madridistao på emne Sæsonen 2018/2019
Lige præcis! Der skal være tanke og idé bag det spillerne foretager sig.
Jeg ved ikke om i har set det interview med Henry (tror det var Sky Sports), hvor han forklarer helt præcist hvad der var krævet af ham af Pep, sådan ned i mindste detalje. Det er den form for koncept der skal opbygges, så alle spillere ved nøjagtigt hvordan de skal agere i alle situationer.

Og mht de hold Pep har trænet, så er jeg enig i at både Bayern og City havde/fik en vanvittig trup, men hans Barcahold var ikke overdrevet - det blev de grundet ham.

7 år 11 måneder siden #282 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019

Madridistao skrev: Lige præcis! Der skal være tanke og idé bag det spillerne foretager sig.
Jeg ved ikke om i har set det interview med Henry (tror det var Sky Sports), hvor han forklarer helt præcist hvad der var krævet af ham af Pep, sådan ned i mindste detalje. Det er den form for koncept der skal opbygges, så alle spillere ved nøjagtigt hvordan de skal agere i alle situationer.

Og mht de hold Pep har trænet, så er jeg enig i at både Bayern og City havde/fik en vanvittig trup, men hans Barcahold var ikke overdrevet - det blev de grundet ham.

Men som Sebberg skriver, så er det jo ik så simpelt som at henvise til at én klub ku gøre det næsten uden at handle og blot indføre et (nyt) koncept - det udsagn har jo ingen værdi uden i allerhøjeste grad at kigge på kvaliteten af det materiale der er til rådighed. Du ka sende Pep til HIK med nok så meget koncept, men det vinder de hverken superliga eller champions league af. Koncept er utvivlsomt vigtigt og her må vi helt sikkert sætte vores lid til at Lopetegui ka få mere ud af materialet end Zidane - men det ændrer jo bare ik grundlæggende ved at vi flere steder på holdet mangler kvalitet - i hvert fald hvis vi vil hente Barca og Atletico som jo udraderede os totalt over sæsonen sidste år

7 år 11 måneder siden #283 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2018/2019
Lopetegui sku angiveligt ha besluttet sig for at mayoral blir holdets 2.-angriber i denne sæson - et angreb bestående af Benz og mayoral - puha, jeg fornemmer der blir rystet i bukserne rundt i fodboldEuropa

7 år 11 måneder siden #284 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæsonen 2018/2019

Madridistao skrev: Lige præcis! Der skal være tanke og idé bag det spillerne foretager sig.

Well, jeg er dybt uenig i, at hans barcelona hold ikke var overdrevet. Jeg vil endda sige, at det er langt bedre end det city hold han har nu, og lidt bedre end det bayern munchen hold han havde.
Victor Valdes
Puyol, Pique, Alves, og mener også abidal var der i hans periode.
Busquets, Xavi, Inista. Nok bedst spillende midtbane til dato. Herudover Fabregas på bænken
Henry, David Villa/Eto'o, Messi.

Jeg synes personligt ikke det er et overvuderet hold. Mens selvfølgelig. En dårlig træner kunne ikke have fået det maksimale ud af det dem. Det var der Guardiolas trænerevner blev bevist. Men han havde et 'nemt' hold at gøre godt med
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved fiatten.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, Siempre fiel

7 år 11 måneder siden #285 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2018/2019

fiatten skrev:

Well, jeg er dybt uenig i, at hans barcelona hold ikke var overdrevet. Jeg vil endda sige, at det er langt bedre end det city hold han har nu, og lidt bedre end det bayern munchen hold han havde.
Victor Valdes
Busquets, Xavi, Inista. Nok bedst spillende midtbane til dato. Herudover Fabregas på bænken

Jeg synes personligt ikke det er et overvuderet hold. Mens selvfølgelig. En dårlig træner kunne ikke have fået det maksimale ud af det dem. Det var der Guardiolas trænerevner blev bevist. Men han havde et 'nemt' hold at gøre godt med

Pep hentede de personer, der er markeret med fed, eller rykkede dem op i A-truppen. Han havde også Yaya Toure.

Pique, Alves og Busquets (Villa og Fabregas kom først senere) var ret gode valg, og de har været med til at rykke klubben. Vi kan godt blive enige om, at Xavi, Iniesta, Henry, Eto'o og Messi var vilde, men der manglede alligevel noget. Jeg ville dog være lykkelig, hvis Lopetegui havde overtaget et hold med offensive spillere i samme kaliber som Henry, Eto'o og Messi. I stedet for at skulle sælge Ronaldo og stå tilbage med B1 og B2.

Vi har ca. samme niveau i vores midtbane, og vores forsvar er bedre end det hold Guardiola overtog, men vi vil ofte stå i en situation, hvor vi skal åbne hold op. Der skal vi bruge en potent offensiv i stedet for en fin defensiv.
Sidste redigering: 7 år 11 måneder siden ved BBB.

7 år 11 måneder siden #286 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
Og så alligevel. Nu starter rygtet op omkring Hazard igen. Wilfried Zaha har udtalt, at han vil væk fra Crystal Palace, og netop Chelsea har flere gange set ham som en god afløser for Hazard ihvertfald ifølge alle engelske medier, og så sent som i sidste sæson udtalte Zaha sig yderst positivt om Chelsea.
Lad os håbe både Courtois og Hazard handlerne bare venter på, at Chelsea får købt deres erstatninger. Der bliver ihvertfald krydset alt hvad der kan krydses for undertegnet :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, Siempre fiel, elle44, Kimbo

7 år 11 måneder siden #287 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 2018/20

fiatten skrev:

Victor Valdes

Det jo fordi vi ser det i bakspejlet nu og ved hvad de præsterede. Men opstarten til Peps første sæson var Barcas tilhængere ikke særligt optimistiske. De havde netop solgt spillere som Ronaldinho og Deco, spillere som havde båret dem til dominans i ligaen og en Chl triumf. Derudover hentede de en træner op fra ungdomsrækkerne. Xavi og Iniesta, som nu er to Barca legender, kom først til sin ret da Pep kom med sit koncept, de var ikke verdensklasse før. Det var på midtbanen Barca vandt alle kampene.

I Barca gik det hele op i en højere enhed, spillere forløste potentialer, konceptet fungerede Messi blomstrede. Barca situationen den gang minder lidt om vores nu. Julen har et fast koncept, vi har nogle spillere som måske, måske ikke,kan forløse deres potentiale. Men vi har dog ikke en Messi i baghånden.

Den mest sikre løsning for at vi fortsat skal være konkurrence dygtige er jo at købe et par stjerner til offensiven som allerede har spillet på verdensklasse niveau i en årrække. Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på at ingen af vores nuværende offensive kort har vist kontinuerligt verdensklasse niveau i løbet af de sidste to år. Potentialet er der, men vi ved reelt set ikke om Asensio, Isco, Ceballos, Kovacic, Odriozola, Vasquez, mayoral og hvad de ellers hedder kan tage skridtet op og bære et tophold. Og der er heller intet der tyder på at Benzema og Bale får en åbenbaring, ikke ud fra hvad vi har set de sidste to år.

Så ja, hvis konceptet fungerer og spillerne forløser deres potentialer,så får vi et konkurrence dygtigt mandskab. Hvis det ikke lykkedes og får fortsat får lunkne præstationer fra isco, en god kamp ud af 5 fra Benzema, en skadesplaget Bale, Usynlig Asensio osv. Ja så har vi intet at falde tilbage på.

Jeg synes da det er ekstremt modigt af klubben at satse på den måde, om det så er galt eller genialt må tiden jo vise. Men jeg ser det bestemt som en langt større chance for at det bliver galt selvom jeg selvfølgelig håber på genialt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridistao

7 år 11 måneder siden #288 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2018/2019

Madridabel skrev: Når man roser Pep for hans stil og resultater skal det siges at han kun træner de største klubber der allerede har verdensklasse spillere. Hertil får han lov at købe nærmest hvad han vil til at supplere truppen. Hvis Real Madrid vil værer verdens bedste klub skal der investeres i spillere på øverste hylde. Vi er ikke en udviklings klub der kan vente 3 år på at vinde en titel. Benzema er en spiller der ikke engang kunne bruges i Frankrigs trup, Bale er konstant skadet, og så er det unge talenter der endnu ikke har præsteret på højeste niveau vi skal sætte vores lid til. Hent nogle verdensklasse spillere til forreste linie eller indstil os på en sæson hvor vi igen kan se Barcelona rykke fra os. Vi vandt Champ. Leg. men det var vist mere held end forstand at vi vandt den. Så heldige bliver vi ikke ved med at være. Så Real Madrid let røven og kom ud og køb spillere fra øverste hylde nu.

1) Det skal debunkes, at de bedste spillere nødvendigvis også vinder titlerne. Real har gennem hele 00'erne troet, at det hele var et playstationspil, og at Galacticos var lig succes. Det var det bare ikke. Real skal ikke investere i spillere fra øverste hylde, hvis ikke det giver mening. At satse på et koncept giver mening, og et køb af en spiller fordi han er verdensklasse kan ødelægge dynamikken. Vi har eksempelvis ikke brug for at købe Lewandowski, for han kan muligvis banke mål ind og vinde os et mesterskab, men om 2 år kan han være done...

2) Helt enig i, at vi har for mange spillere i truppen rent offensivt, som er et spørgsmålstegn. De unge virker ikke til at være på nippet til at slå helt helt i gennem, og Benz og Bale er svære at regne med.

3) Hvordan kan man henvise vores chl-titler som værende tilfældige og heldige bagateller? Come on.... Der er intet tilfældigt over de seneste års triumfer, og held findes ikke i fodbold på det plan. Bare fordi man ikke har spillet det flotteste fodbold, kan man sagtens være det bedste hold ;) Hvis der er én ting denne æra har lært os om truppen, så er det, at Real har nogen vilde vindertyper og helt vanvittig erfaring, der altid for dem over målstregen i knockout-turneringer, mens man har manglet et koncept og en plan i så udpræget grad, at man ikke har kunnet levere kontinuerligt i en ligasæson. Nu er det efterhånden tid til, at vi bliver bedre til sidstnævnte...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Leveret af Kunena Forum