Sæsonen 2018/2019

7 år 8 måneder siden #793 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2018/2019
www.realmadrid.com/real-madrid-tv

Castilla spiller nu.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

7 år 8 måneder siden #794 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019

Jonas skrev:

Henke skrev:

Jonas skrev: Det er ekstrem mangel på situationsfornemmelse og dømmekraft at Ramos tager straffespark. Vores angribere skriver historie i elendighed og har desperat brug for selvtillid og mål men det bliver komplet ignoreret. Det er absurd.

Er ikke nødvendig enig. Ramos er valgt - ikke af ham selv - men af diverse trænere, til at være straffesparksskytte. Ergo er han nr. 1 i køen.

Da Ronaldo have tjansen, så man ikke ligefrem ham give andre muligheden, trods han ikke ligefrem selv manglede selvtillid.

På det tidspunkt havde vi ikke en historisk målkrise og straffesparket blev taget af den primære målscorer. I min verden skal det altid være en af dine primære målscorere der tager straffespark, uanset om der er bedre egnede eller ej. Det er afgørende for holdet at der bliver scoret mål og det er afgørende for målscorerne at have selvtillid og tur i den. Straffespark hjælper til at holde målscorerne igang og give dem selvtillid. Jeg ser straffespark som en investering i målscorerne man skal tage for holdets bedste på den lange bane.

Benzema spillede 7 kampe uden at score eller noget i den dur efter Ronaldo forærede ham et straffespark sidste sæson. Hvis der er noget vi har lært om Benzema, så er det at et mål ikke hjælper ham til at score i flere kampe i træk.
Den bedste skytte skal sparke, og er man oven på, så kan man lege lidt med tanken om at rokere rundt. Lige nu handler det om overlevelse, og her skal der bare ikke gambles. Selvom jeg hader når Ramos laver sit tilløb til bolden, så er han sikkerheden selv, så derfor skal han selvfølgelig sparke.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Henke

7 år 8 måneder siden #795 af Hansen
Besvaret af Hansen på emne Sæsonen 2018/2019

Papi skrev:

Hansen skrev: Og selvfølgelig er det en 18 årig som skaber noget over enhver anden spiller som til sammen har en værdi over 1 milliard... en skam men godt for Vini

Hvordan i alverden er det en skam? Hvis han holder niveauet er noget, så er det da et scoop.

Læste du overhovedet hvad jeg skrev?

Det er da en skam, at vi har spiller som til sammen koster over 1 millard, og som intet kan udføre! Hvordan i alverden er det IKKE en skam?! At Vinicious kommer ind og får ændret resultatet er godt for Vini.

7 år 8 måneder siden #796 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Sæsonen 2018/2019

Dios skrev:

Jonas skrev:

Henke skrev:

Jonas skrev: Det er ekstrem mangel på situationsfornemmelse og dømmekraft at Ramos tager straffespark. Vores angribere skriver historie i elendighed og har desperat brug for selvtillid og mål men det bliver komplet ignoreret. Det er absurd.

Er ikke nødvendig enig. Ramos er valgt - ikke af ham selv - men af diverse trænere, til at være straffesparksskytte. Ergo er han nr. 1 i køen.

Da Ronaldo have tjansen, så man ikke ligefrem ham give andre muligheden, trods han ikke ligefrem selv manglede selvtillid.

På det tidspunkt havde vi ikke en historisk målkrise og straffesparket blev taget af den primære målscorer. I min verden skal det altid være en af dine primære målscorere der tager straffespark, uanset om der er bedre egnede eller ej. Det er afgørende for holdet at der bliver scoret mål og det er afgørende for målscorerne at have selvtillid og tur i den. Straffespark hjælper til at holde målscorerne igang og give dem selvtillid. Jeg ser straffespark som en investering i målscorerne man skal tage for holdets bedste på den lange bane.

Benzema spillede 7 kampe uden at score eller noget i den dur efter Ronaldo forærede ham et straffespark sidste sæson. Hvis der er noget vi har lært om Benzema, så er det at et mål ikke hjælper ham til at score i flere kampe i træk.
Den bedste skytte skal sparke, og er man oven på, så kan man lege lidt med tanken om at rokere rundt. Lige nu handler det om overlevelse, og her skal der bare ikke gambles. Selvom jeg hader når Ramos laver sit tilløb til bolden, så er han sikkerheden selv, så derfor skal han selvfølgelig sparke.

Sikke en gang vrøvl. Mål giver målscorere selvtillid og ro (både mentalt og fra pressen) og det er grobund for flere mål. Der er selvfølgelig ingen garanti for at et selvtillidsboost starter en målstime, men det er da til enhver tid forsøget værd. Jeg vil anslå det yderst usandsynligt at Benz skulle brænde straffesparket, Valladolid skulle få scoret i løbet af de sidste 5 minutter OG at de mistede point ville blive afgørende når sæsonen er ovre. Jeg vil derimod anslå det relativt sandsynligt at en straffesparksscoring ville hjælpe benzema i sit spil og derved potentielt generere point for os.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

7 år 8 måneder siden #797 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 2018/2019
Hvor er det dog håbløst at argumentere for at Ramos skal sparke de straffe og hvor er det dog skævt at sammenligne ham med Ronaldo.

7 år 8 måneder siden #798 af Asensio20
Besvaret af Asensio20 på emne Sæsonen 2018/2019
Ramos scorer på straffe og har ikke brændt siden CL semifinalen mod Bayern München. Selvfølgelig skal han sparke og det er ikke til diskussion. Benzema får ikke selvtillid af at sparke straffespark, manden er ikke bedre end det vi ser i dag. Han kommer ikke til at scorer mange mål. Lige nu vil et straffespark til Benzema eller en anden offensiv spiller være, at springe over hvor gader er lavest. For hold k... hvor er vi ufarlige!!!

Jonas: Benzema er ikke en målscorer. Han er ikke en 9er.

La liga nummer 34 skal i hus.
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Asensio20.

7 år 8 måneder siden #799 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2018/2019
Jonas skrev:

Sikke en gang vrøvl. Mål giver målscorere selvtillid og ro (både mentalt og fra pressen) og det er grobund for flere mål. Der er selvfølgelig ingen garanti for at et selvtillidsboost starter en målstime, men det er da til enhver tid forsøget værd. Jeg vil anslå det yderst usandsynligt at Benz skulle brænde straffesparket, Valladolid skulle få scoret i løbet af de sidste 5 minutter OG at de mistede point ville blive afgørende når sæsonen er ovre. Jeg vil derimod anslå det relativt sandsynligt at en straffesparksscoring ville hjælpe benzema i sit spil og derved potentielt generere point for os.

Hvis man derimod anerkendte ham for hans arbejde, og man giver ham selvtillid ved og juble da han fremtvinger straffesparket, så er det et ligeså stor selvtillidsboost som et mål. Vi anerkender kun mål, men aldrig måden mål kommer til på.
En sejr og fint spil giver også selvtillid, og jeg synes bare det er for risikabelt og gamble med når holdet er så meget i modgang som vi er. Jeg forstår udmærket din holdning, og jeg ville også helt klart dele den, hvis ikke det var fordi holdet er så meget i modgang, og de 3 point var fandens vigtige. Vi har jo også set, at Benzema har sparket straffe i starten af sæsonen.

Ramos er vores straffesparksskytte nr. 1, og herefter kommer Benzema, og Bale står vel som nr. 3. Det er rækkefølgen, så synes jeg også det er fint det er sådan man gør det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

7 år 8 måneder siden #800 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Sæsonen 2018/2019

Asensio20 skrev: Ramos scorer på straffe og har ikke brændt siden CL semifinalen mod Bayern München. Selvfølgelig skal han sparke og det er ikke til diskussion. Benzema får ikke selvtillid af at sparke straffespark, manden er ikke bedre end det vi ser i dag. Han kommer ikke til at scorer mange mål. Lige nu vil et straffespark til Benzema eller en anden offensiv spiller være, at springe over hvor gader er lavest. For hold k... hvor er vi ufarlige!!!

Jonas: Benzema er ikke en målscorer. Han er ikke en 9er.

Set I forhold til dem der var på banen på det tidspunkt så var han manden der skulle lede offensiven. Om han kan lide det eller ej så ligger der et ansvar på hans skuldre ifht. at skabe mål nu hvor CR er væk. Det er ikke en ideel situation, men det er hvad ledelsen valgte efter sommerens transfervindue..

7 år 8 måneder siden #801 af Asensio20
Ledelsen er inkompetent og Benzema i sin karriere har på intet tidspunkt vist, at han kan måle sig med andre målslugere. Han brændte i øvrigt en kæmpe chance på det skammeligste på Camp Nou og formår kun at score mod meget dårlige hold.

7 år 8 måneder siden #802 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2018/2019
I forhold til Benzemas evner som målscorer, så har han i hvert fald aldrig fejlet i Champions League, og er vel egentlig også lidt undervurderet i den turnering. I øvrigt runder Benzema 200 mål for Real Madrid næste gang.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 7 år 8 måneder siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Chamartin, Jonas

7 år 8 måneder siden #803 af Cristiano7
Besvaret af Cristiano7 på emne Sæsonen 2018/2019
Man kan godt undre sig over at Benzema har fået så en lang snor i startopstilling i LaLiga.
Alle trænere har rost ham og hans taktiske evner til at gøre sine medspillere bedre. Selv Solari har rost ham og sagt at han er en vigtig spiller på trods af 8 kampe i træk uden mål i ligaen...

Ok, men hvad med at sætte ham på kanten? Og sæt en rigtig angriber på toppen som KAN score målene efter forarbejde fra Benzema...

Vi kan ikke blive ved at regne med mål fra vores ustabile offensivspillere - Bale, Asensio og Isco til at lve alle målene.

Prøv med Mariano på toppen og Benzema ude på kanten.

7 år 8 måneder siden #804 af Asensio20
200 mål divideret med 10år. 20 mål pr sæson med garanti i 50 kampe pr sæson. Det er godt nok ikke vildt for hvad man kræver af en angriber i Real Madrid.

Leveret af Kunena Forum