Sæsonen 2018/2019
Din oplevelse er værdsat og det giver et bedre indblik samt fornemmelse af temperaturen i vores klub for sådan en som mig, en ydmyg dødelig med SU-indkomst. Prøver at spare op til en kamp, men det haster ikke for mig. Jeg vil sige, at det bedste bold vi har spillet har været under Zidane. Altså perioden 2016-2018. Sad og så en video med vores spil osv. Og hold da op, hvor sad jeg bare og var overrasket over hvor meget god bold vi har spillet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Doc.juego skrev: Jeg forstår ikke Lopens prioriteringer iforhold til ungdommen.
Hvorfor er det en printer at få fede Valverde ind i. Det 55 min. Men efter 76 skal asensio ind, men man ikke vil have fx Vinicius ind, som angiveligt skal være vores stjernefræ. Hvorfor er det ikke en prioritet at få ham til at lære at spille sammen med truppen, og give ham vi erfaring, men Valverde skal ind ?
Jeg forstår ikke hans dispositioner.
Julen når at blive fyret inden Vinicius stråler, hvorfor han ikke har noget incitament til at bruge spilleren. Det er mit bedste bud :)
Elto92 skrev: @Siempre Fiel
Din oplevelse er værdsat og det giver et bedre indblik samt fornemmelse af temperaturen i vores klub for sådan en som mig, en ydmyg dødelig med SU-indkomst. Prøver at spare op til en kamp, men det haster ikke for mig. Jeg vil sige, at det bedste bold vi har spillet har været under Zidane. Altså perioden 2016-2018. Sad og så en video med vores spil osv. Og hold da op, hvor sad jeg bare og var overrasket over hvor meget god bold vi har spillet.
Jeg ville sige, at hvis jeg havde sparet op nu, ville jeg nok vente til foråret, når spillet er blevet lidt bedre, hvis det var den eneste kamp på et år jeg skulle se. Omvendt er det også nu, at holdet måske har brug for mest støtte :)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Lopetegui kan have alle mulige grunde til at bruge de spillere, som han gør - og begge disse spillere, som I nu kritiserer Lope for at have valgt, var jo kanpafgørende. Det er lidt ligesom dengang, man kritiserede Benitez for at spille med Casemiro - da Zidane kom til blev han hyldet som et geni for at spille med Casemiro. Det giver ingen mening..
Elto92 skrev: @Siempre Fiel
Jeg synes godt nok, der var langt mellem de gode kampe - særligt hans sidste sæson. Vi blev jo udspillet gang på gang, og vi vandt ofte pga fremragende enkelt præstationer - i sær af Ronaldo i champions league f.eks.
Mage til ligegyldigt spil, mangel på vilje, evner, løbevillighed, gejst og kreativitet - og helt specifikt mangel på fart!
Det forstår jeg simpelthen ikke. Hvad var der ligegyldigt over igår? Vi kom frem til kæmpe velspillede chancer, som i Real Madrid desværre aldrig rigtig bliver udnyttet 100%. Der var i mine øjne en kæmpe gejst og vilje i blandt spillerne, hvor specielt løb uden bold var i særklasse, og vores presspil var igen at se i blandt alle. Jeg tror Benzema indikerede han ville han den i dybden flere gange igår end hele hans Real Madrid karriere til sammen. De positioner kom af løb uden bold. Isco tog ofte det dybe løb, og var faktisk rigtig ofte vores forreste mand.
Vi kombinerede fint. Der var mange fejl, hvor specielt Modric lige manglede den sidste aflevering, men kreativitet synes jeg der var nok af. Jeg sad ihvertfald aldrig med følelsen af, at de 9 mand i eget felt ville gøre vi overhovedet ikke ville kunne skabe en chance. Derimod havde vi vel 8-10 farlige situationer, hvor sidste aflevering lige manglede, hvor specielt løb bagom deres backs igen var et farligt våben.
Vi skabte udover målene 2 100% chancer, og Bale burde have sendt en i kassen lige fra kanten af feltet lige på målet. Ramos rammer igen træværket, og det er jo lige før jeg kunne blive ved.
Vores defensiv er pinlig som sædvanlig, men lur mig om selvtilliden ikke er den største grund til den usikkerhed lige nu. Ligeså snart selvtilliden kommer tilbage i truppen, så bliver det offensive pasningsspil og det defensive arbejde også markant bedre.
For mig virker det også bare som om, at nu vil folk bare kritisere for at kritisere. Nu har man set sig sur på alt og alle, og har allerede dømt projektet færdigt.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Asensio20 skrev: Valverde skal ind centralt fremover, men han gjorde det fint både offensivt og defensivt. Måske man bør udfordre ham lidt i stedet for Casemiro der ikke levere varen.
Er det ikke sjovt, at for under 24 timer siden svinede du Lopetegui's beslutning til, at tage Valverde med i stedet for Ceballos? For hvad fanden skulle en uprøvet dog i truppen.
Nu kom han ind, og gjorde et fantastisk indhop og havde kæmpe virkning på resultatet, og nu skal han i dine øjne allerede udfordre Casemiro om pladsen.
Mon ikke man lige skal slå koldt vand i blodet nogle gange? Spis noget kage, for det gør alle i bedre humør. De der lette frustationer er ligegyldige. Der er mange ting vi ikke forstår, og en af dem kunne være, at en spiller som slet ikke har spillet ikke på samme måde er ramt af den krise. Overvejelserne er mange, og der er utrolig meget vi ikke forstår.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Og hvis vi prøver at se nærmere på de sidste 6 kampe (efter kampene mod Roma og Espanyol), så var 3 af dem helt igennem forfærdelige (Sevilla, CSKA og Alaves), hvor der blev spillet langsomt, ikke var nogen bevægelighed, ingen i boksen og der nærmest slet ikke blev skabt chancer.
Og så har der været de 3 andre kampe, som egentlig har været helt fine præstationer. Vi var bedre end Atletico, spillede en stor 2. halvleg og burde have vundet kampen. Og her i de sidste 2 kampe mod Levante og Plzen har holdet skabt en masse chancer, lagt et stort tryk og burde have vundet begge kampe.
Lopetegui kan jo ikke gøre for at offensiven er så ufattelig uskarp og ineffektiv. På nuværende tidspunkt sætter han holdet fint op, træffer fine beslutninger og får holdet til at spille fin fodbold. Der skabes nok chancer til at vinde kampene (på nær de 3 mod Sevilla, CSKA og Alaves), men spillerne er uskarpe og selvtilliden er i bund efter den dårlige stime og det store pres, som bare gør de i forvejen uskarpe spillere endnu mere uskarpe.
Hvad mere kan man i virkeligheden forvente af ham, når han ikke engang har haft muligheden for at forme truppen? Ingen burde have været i tvivl om at i år ville være en overgangssæson, så hvorfor skal han brændes på bålet nu? Medmindre korthuset fuldstændig ramler (gigantiske klø mod Barcelona, endnu dårligere resultater over endnu længere tid, eller en trup i totalt oprør), så skal han som minimum have resten af sæsonen og et transfervindue til at få en trup (eller måske snarere; en offensiv) der passer bedre til hans koncept.
Det er simpelthen så uretfærdigt hvis han fyres for noget han på ingen måde er herre over.
... Jeg havde ondt af Benitez i sin tid, men det her er x100.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jaken skrev: Jeg køber heller ikke den med at spillerne har mistet viljen og troen, og at Lopetegui er slagen og forvirret.
Og hvis vi prøver at se nærmere på de sidste 6 kampe (efter kampene mod Roma og Espanyol), så var 3 af dem helt igennem forfærdelige (Sevilla, CSKA og Alaves), hvor der blev spillet langsomt, ikke var nogen bevægelighed, ingen i boksen og der nærmest slet ikke blev skabt chancer.
Og så har der været de 3 andre kampe, som egentlig har været helt fine præstationer. Vi var bedre end Atletico, spillede en stor 2. halvleg og burde have vundet kampen. Og her i de sidste 2 kampe mod Levante og Plzen har holdet skabt en masse chancer, lagt et stort tryk og burde have vundet begge kampe.
Lopetegui kan jo ikke gøre for at offensiven er så ufattelig uskarp og ineffektiv. På nuværende tidspunkt sætter han holdet fint op, træffer fine beslutninger og får holdet til at spille fin fodbold. Der skabes nok chancer til at vinde kampene (på nær de 3 mod Sevilla, CSKA og Alaves), men spillerne er uskarpe og selvtilliden er i bund efter den dårlige stime og det store pres, som bare gør de i forvejen uskarpe spillere endnu mere uskarpe.
Hvad mere kan man i virkeligheden forvente af ham, når han ikke engang har haft muligheden for at forme truppen? Ingen burde have været i tvivl om at i år ville være en overgangssæson, så hvorfor skal han brændes på bålet nu? Medmindre korthuset fuldstændig ramler (gigantiske klø mod Barcelona, endnu dårligere resultater over endnu længere tid, eller en trup i totalt oprør), så skal han som minimum have resten af sæsonen og et transfervindue til at få en trup (eller måske snarere; en offensiv) der passer bedre til hans koncept.
Det er simpelthen så uretfærdigt hvis han fyres for noget han på ingen måde er herre over.
... Jeg havde ondt af Benitez i sin tid, men det her er x100.
Det her med at Lopetegui brændes på bålet virker mest som om at du, og andre, ser spøgelser - igen ser jeg altså ikke at folk,inklusiv mig selv, er ude efter Julen. Synes næsten alle er fuldstændigt enige om at ledelsen bærer langt det største ansvar og at Julen i det store hele er endt i en meget svær situation. MEN når man så har erkendt at han har haft en svær situation, så er det alligevel svært, isoleret set, at se han har sat mange fødder rigtigt i sine første måneder i klubben. Du skriver "her i de sidste 2 kampe mod Levante og Plzen har holdet skabt en masse chancer, lagt et stort tryk og burde have vundet begge kampe" - altså det er jo at sætte barren lavere end vandstanden i søerne pt. Selvfølgelig bør vi vinde sådanne kampe - stort og eftertrykkeligt og selv om vi har 10 spillere skadet. Men sagen er bare at resultaterne har været skandaløse - værre end worst case scenario. Jeg tror ik på han overlever - jeg tror han er færdig søndag aften. Og jeg må erkende at jeg er reelt er ligeglad - han har ikke vist mig det fjerneste der gør at jeg ka ærgre mig over at han blir smidt på porten. Men når jeg læser Dios' beskrivelse af hva Julens filosofi er, så ville jeg da hjertens gerne se den ført ud i livet i Madrid - jeg tror bare ikke det er realistisk. Og igen, så må jeg altså sige at den måde han har håndteret målmandsposten, meget tvivlsomme valg (Benzema starter og starter og starter på trods af 9 timer uden mål, Bruger en wing som back selv om man endelig har investeret i en højre back, osv), tydeligvis INGEN pondus ift at sætte sit præg på truppen, har styret et hold til at ha en uhyrlig defensiv og en rekordringe offensiv og det presspil nogle har talt om har man jo kun set i korte glimt - ellers ligner det jo et hold helt ude af sync.
Edit: Og ift at "Ingen burde have været i tvivl om at i år ville være en overgangssæson", så er jeg da fuldstændig enig, men faktum er bare at der var MANGE, i hvert fald på dette forum, som nærmest var fuldstændigt ekstatiske over hvor fantastisk et kollektiv vi ville får at se - der var nærmest ingen ende på hvor fantastisk vi ville komme tilbage når nu endelig at Asensio, Isco og KOLLEKTIVET sku shine - nej der var satme mange der ikke talte om overgangssæson, nærmest det modsatte!
@Dios
Jeg så ikke at holdet igår spillede spændende, med tænding eller særligt kreativt. Vi spillede mod et meget, meget dårligere hold, men formåede slet ik at sætte dem på plads. Nuvel, hjemme mod Plzen SKA der komme chancer, selv på en dårlig dag - men jeg så ikke meget til presspillet og kreativt var der ik meget der lykkedes. Må erkende at jeg er helt på linje med de store spanske sportsaviser og deres eksperter når det kommer til at bedømme kampen (og de seneste kampe generelt) - jeg tog hjem fra kampen med en følelse af endnu en helt igennem sørgelig præstation og det var da også præcis hva samtlige spanske medier beskrev efterfølgende. Så jeg har ikke set alle de gode aspekter som du har set - desværre - jeg havde ellers gerne ville se en fremragende kamp.
La liga nummer 34 skal i hus.
Jeg ved godt, det er lidt off-topic, men hvorfor rejste du dig op og piftede af Bale? Altså nu er det meget sjældent, at jeg ser fodbold live på stadion, men umiddelbart synes jeg, det lyder lidt underligt, at man rejser sig op og pifter af en nøglespiller fra det hold, man er "fan" af, i en kamp hvor spilleren ikke har gjort noget nævneværdigt forkert? Men det er måske meget almindeligt?
Jeg havde da i hvert fald en (romantisk?) forestilling om, at fans på hjemmebane ville gøre alt, hvad de kunne for at motivere og bakke op om deres hold.
Siempre fiel skrev: Det her med at Lopetegui brændes på bålet virker mest som om at du, og andre, ser spøgelser - igen ser jeg altså ikke at folk,inklusiv mig selv, er ude efter Julen. Synes næsten alle er fuldstændigt enige om at ledelsen bærer langt det største ansvar og at Julen i det store hele er endt i en meget svær situation.
Det er også rigtigt, at mange erkender at meget af ansvaret er ved ledelsen, men hvis/når Lopetegui bliver fyret, så vil det jo være ham der de facto får skylden.
Siempre fiel skrev: MEN når man så har erkendt at han har haft en svær situation, så er det alligevel svært, isoleret set, at se han har sat mange fødder rigtigt i sine første måneder i klubben.
Omvendt, hvad skulle der have sket over de første måneder her for at du havde betegnet det som at han havde sat sine fødder rigtigt? Altså, hvad var forventningerne til ham?
Han kunne jo umuligt forvandle Benzema, Bale eller Asensio til Cristiano 2.0. Selvfølgelig kunne resultaterne have været meget bedre, men i virkeligheden har der kun været 3 kampe hvor jeg har været decideret skuffet og sur over præstationen (Sevilla, CSKA og Alaves).
Siempre fiel skrev: Du skriver "her i de sidste 2 kampe mod Levante og Plzen har holdet skabt en masse chancer, lagt et stort tryk og burde have vundet begge kampe" - altså det er jo at sætte barren lavere end vandstanden i søerne pt. Selvfølgelig bør vi vinde sådanne kampe - stort og eftertrykkeligt og selv om vi har 10 spillere skadet.
Du ved jo lige så vel som jeg, at det er lettere sagt end gjort. Både at spille godt, score mål og vinde mod de mindre hold. Man spiller overfor dem, man spiller overfor. Derudover skal du også huske at have den dårlige form, den vaklende selvtillid og det gigantiske pres med i betragtningen. Det er jo heller ikke uvæsentligt ift. vurderingen og forventningerne.
Siempre fiel skrev: Og jeg må erkende at jeg er reelt er ligeglad - han har ikke vist mig det fjerneste der gør at jeg ka ærgre mig over at han blir smidt på porten.
Det er jo fair nok. Men så er de oplagte spørgsmål jo: Hvilken træner vil du gerne have som erstatning? Hvad vil dine forventninger være (både til træneren og truppen (og spillemæssigt)) for resten af sæsonen?
Siempre fiel skrev: Og igen, så må jeg altså sige at den måde han har håndteret målmandsposten, meget tvivlsomme valg (Benzema starter og starter og starter på trods af 9 timer uden mål, Bruger en wing som back selv om man endelig har investeret i en højre back, osv), tydeligvis INGEN pondus ift at sætte sit præg på truppen, har styret et hold til at ha en uhyrlig defensiv og en rekordringe offensiv og det presspil nogle har talt om har man jo kun set i korte glimt - ellers ligner det jo et hold helt ude af sync.
Valget/rotationen på målmandsposten er jo noget vi efterhånden har set et hav af gange i et hav af klubber, så det har jeg svært ved at se være nogen særlig problematik.
At Benzema starter har jo noget at gøre med taktikken og udtrykket på banen. At Mariano så godt kunne have fået en start eller to mere, kan du da godt have ret i at man kunne have forsøgt sig mere med.
Odriozola har jo spillet lige siden Carvajal blev skadet, på nær lige i går mod Plzen. Argumentet for den beslutning kunne jo være at Lopetegui godt indså det pres han var under, så han besluttede sig for at gå med så prøvede, erfarne og rutinerede spillere som muligt. Jeg havde også hellere set Odriozola starte, men jeg kan også godt forstå beslutningen.
Ift. ikke at have nogen pondus til at sætte sit præg på truppen, så kunne man jo spørge hvilken træner i Real Madrid der nogensinde har haft det? Og måske mere bestemt, hvilket nyudnævnt 5. valg på trænerposten, der har haft den magt? Florentino vil have Neymar og så er alt andet tilsyneladende ligegyldigt for ham.
Både offensiven og defensiven så jo god ud i de første kampe indtil Sevilla-kampen og det efterfølgende kaos. Sevilla-kampen var en fadæse på samtlige parametre, men CSKA scorer på et kæmpe koks af Kroos, Alaves scorer i sidste sekund på en dødbold, og Levante scorer på nærmest deres 2 eneste chancer.
Ikke at alt ellers var helt fjong udover de mål imod, men når resultaterne ikke er med et hold, presset bliver større og større, den ene chance efter den anden brændes, og modstanderne så tilmed scorer på de fleste af de chancer de får, så er det jo også klart at usikkerheden spredes og selvtilliden falder endnu mere. Klassisk sneboldseffekt.
Tænk hvis spillerne ikke havde været så latterligt uskarpe og i stedet havde scoret de 3-4 mål i de to første halvlege mod Levante og Plzen, som der var chancer til? Mon ikke hele holdet havde fået mere selvtillid og ro, og fået lukket de kampe ned i god tid og stil.
Siempre fiel skrev: Edit: Og ift at "Ingen burde have været i tvivl om at i år ville være en overgangssæson", så er jeg da fuldstændig enig, men faktum er bare at der var MANGE, i hvert fald på dette forum, som nærmest var fuldstændigt ekstatiske over hvor fantastisk et kollektiv vi ville får at se - der var nærmest ingen ende på hvor fantastisk vi ville komme tilbage når nu endelig at Asensio, Isco og KOLLEKTIVET sku shine - nej der var satme mange der ikke talte om overgangssæson, nærmest det modsatte!
Nu kan jeg ikke huske præcist hvad folk sagde i sin tid, men var de ønsker og forhåbninger ikke også betinget af at man hentede nogle offensive spillere ind? Jeg husker eks. meget snak om Neymar, Hazard og utrolig mange ønsker efter dygtige angribere. Jeg personligt håbede på at man havde hentet en back-up til Marcelo, beholdt Kovacic, og hentede Hazard og/eller en ny angriber.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Papi skrev: @Siempre Fiel
Jeg ved godt, det er lidt off-topic, men hvorfor rejste du dig op og piftede af Bale? Altså nu er det meget sjældent, at jeg ser fodbold live på stadion, men umiddelbart synes jeg, det lyder lidt underligt, at man rejser sig op og pifter af en nøglespiller fra det hold, man er "fan" af, i en kamp hvor spilleren ikke har gjort noget nævneværdigt forkert? Men det er måske meget almindeligt?
Jeg havde da i hvert fald en (romantisk?) forestilling om, at fans på hjemmebane ville gøre alt, hvad de kunne for at motivere og bakke op om deres hold.
Man kommer på stadion for at støtte holdet - sådan tror jeg alle fans har det. Men når dét så er sagt, så giver RIGTIG mange på Bernabeu i hvert fald deres mening til kende overfor både holdet og spillerne individuelt - også når man er utilfreds. Nu kommer jeg på stadion relativt ofte (altså i betragtning af at Madrid jo ik ligger lige om hjørnet) og jeg holder mig i hvert fald ikke tilbage med at tilkendegive min utilfredshed med spillere som igen og igen og igen leverer uendeligt ringe for klubben. Bernabeu er ikke et sted for tøsedrenge og der blir sjældent holdt igen med kritik. Man er naturligvis fuldstændig i sin gode ret til at tiljuble alle og ikke kritisere, men personligt holder jeg mig ikke tilbage for at tilkendegive min mening på stadion.