Sæsonen 2018/2019
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Jaken skrev:
Siempre fiel skrev: Det her med at Lopetegui brændes på bålet virker mest som om at du, og andre, ser spøgelser - igen ser jeg altså ikke at folk,inklusiv mig selv, er ude efter Julen. Synes næsten alle er fuldstændigt enige om at ledelsen bærer langt det største ansvar og at Julen i det store hele er endt i en meget svær situation.
Det er også rigtigt, at mange erkender at meget af ansvaret er ved ledelsen, men hvis/når Lopetegui bliver fyret, så vil det jo være ham der de facto får skylden.
Klart - jeg tænkte at det her med at blive "brændt på bålet" var af os fans du mente - ikke af ledelsen. For det er klart at ledelsen vil gå efter træneren - uagtet at det ik er ham der bærer det primære ansvar.
Jaken skrev:
Siempre fiel skrev: MEN når man så har erkendt at han har haft en svær situation, så er det alligevel svært, isoleret set, at se han har sat mange fødder rigtigt i sine første måneder i klubben.
Omvendt, hvad skulle der have sket over de første måneder her for at du havde betegnet det som at han havde sat sine fødder rigtigt? Altså, hvad var forventningerne til ham?
Han kunne jo umuligt forvandle Benzema, Bale eller Asensio til Cristiano 2.0. Selvfølgelig kunne resultaterne have været meget bedre, men i virkeligheden har der kun været 3 kampe hvor jeg har været decideret skuffet og sur over præstationen (Sevilla, CSKA og Alaves).
Jeg har nævnt i flere indlæg at stort set samtlige "småting" er gået ham imod. Målmandsrotationen, den mærkelige håndtering af Vinicius, men mest af alt så er spillet og resultaterne helt skidte - var har haft et relativt overkommeligt program og alligevel har vi været til grin. Samtidig sejler vi i alle kæder og man har ikke fornemmelsen af at det er ved at blive bedre. Presspillet fungerer slet ikke, defensivt er der ik kommet styr på det og vi har lige slået negativ rekord i måltørke. Manden har været her i snart 5 måneder og sæsonen er 2,5 måneder gammel, men vi blir kun ringere og ringere. Jeg ved ik hvordan det rent praktisk sku være gået dårligere om vi så havde spillet uden træner.
Jaken skrev:
Siempre fiel skrev: Du skriver "her i de sidste 2 kampe mod Levante og Plzen har holdet skabt en masse chancer, lagt et stort tryk og burde have vundet begge kampe" - altså det er jo at sætte barren lavere end vandstanden i søerne pt. Selvfølgelig bør vi vinde sådanne kampe - stort og eftertrykkeligt og selv om vi har 10 spillere skadet.
Du ved jo lige så vel som jeg, at det er lettere sagt end gjort. Både at spille godt, score mål og vinde mod de mindre hold. Man spiller overfor dem, man spiller overfor. Derudover skal du også huske at have den dårlige form, den vaklende selvtillid og det gigantiske pres med i betragtningen. Det er jo heller ikke uvæsentligt ift. vurderingen og forventningerne.
Ja det var da først gået helt galt hvis vi havde haft et svært program.
Jaken skrev:
Siempre fiel skrev: Og jeg må erkende at jeg er reelt er ligeglad - han har ikke vist mig det fjerneste der gør at jeg ka ærgre mig over at han blir smidt på porten.
Det er jo fair nok. Men så er de oplagte spørgsmål jo: Hvilken træner vil du gerne have som erstatning? Hvad vil dine forventninger være (både til træneren og truppen (og spillemæssigt)) for resten af sæsonen?
Jeg har ikke en favorittræner som jeg tænker ku være optimal. Selvfølgelig er en Pocchetino spændende, men med trænere er det altså sådan at det er rigtig svært at forudse hvilken træner der ka gøre det godt - en træner ka vinde alt med én klub, men gå helt ned med en anden. Med trænere handler det utrolig meget om kemi, held, den rette start, det rette mix af spillere som passer til trænerens filosofi osv. Man ka ik sige at fordi en træner vinder i én klub, så vinder han også hos os. Men ligegyldigt hvem vi skulle få ind midt i denne sæson, så har jeg INGEN forventninger til at det ka blive særlig meget bedre, da problemerne i truppen er så store at det ikke er noget en ny træner bare ka løse - nøjagtig som jeg har sagt i lang tid efterhånden.
Jaken skrev:
Siempre fiel skrev: Og igen, så må jeg altså sige at den måde han har håndteret målmandsposten, meget tvivlsomme valg (Benzema starter og starter og starter på trods af 9 timer uden mål, Bruger en wing som back selv om man endelig har investeret i en højre back, osv), tydeligvis INGEN pondus ift at sætte sit præg på truppen, har styret et hold til at ha en uhyrlig defensiv og en rekordringe offensiv og det presspil nogle har talt om har man jo kun set i korte glimt - ellers ligner det jo et hold helt ude af sync.
Valget/rotationen på målmandsposten er jo noget vi efterhånden har set et hav af gange i et hav af klubber, så det har jeg svært ved at se være nogen særlig problematik.
At Benzema starter har jo noget at gøre med taktikken og udtrykket på banen. At Mariano så godt kunne have fået en start eller to mere, kan du da godt have ret i at man kunne have forsøgt sig mere med.
Odriozola har jo spillet lige siden Carvajal blev skadet, på nær lige i går mod Plzen. Argumentet for den beslutning kunne jo være at Lopetegui godt indså det pres han var under, så han besluttede sig for at gå med så prøvede, erfarne og rutinerede spillere som muligt. Jeg havde også hellere set Odriozola starte, men jeg kan også godt forstå beslutningen.
Ift. ikke at have nogen pondus til at sætte sit præg på truppen, så kunne man jo spørge hvilken træner i Real Madrid der nogensinde har haft det? Og måske mere bestemt, hvilket nyudnævnt 5. valg på trænerposten, der har haft den magt? Florentino vil have Neymar og så er alt andet tilsyneladende ligegyldigt for ham.
Både offensiven og defensiven så jo god ud i de første kampe indtil Sevilla-kampen og det efterfølgende kaos. Sevilla-kampen var en fadæse på samtlige parametre, men CSKA scorer på et kæmpe koks af Kroos, Alaves scorer i sidste sekund på en dødbold, og Levante scorer på nærmest deres 2 eneste chancer.
Ikke at alt ellers var helt fjong udover de mål imod, men når resultaterne ikke er med et hold, presset bliver større og større, den ene chance efter den anden brændes, og modstanderne så tilmed scorer på de fleste af de chancer de får, så er det jo også klart at usikkerheden spredes og selvtilliden falder endnu mere. Klassisk sneboldseffekt.
Tænk hvis spillerne ikke havde været så latterligt uskarpe og i stedet havde scoret de 3-4 mål i de to første halvlege mod Levante og Plzen, som der var chancer til? Mon ikke hele holdet havde fået mere selvtillid og ro, og fået lukket de kampe ned i god tid og stil.
Det her med at starte én keeper i CL og én i ligaen i en stor klub er da tilnærmelsesvist uhørt. Jo man bruger det tit at starte en reservekeeper i den nationale cupturnering, men det er jo noget helt helt andet - det her med liga/CL-rotation lægger jo kun unødigt pres på begge spillere og vidner om en træner der vælger en kompromisløsning som hverken gavner den ene eller den anden. Han må jo være usandsynligt konfliktsky eller decideret bange for at træffe et valg som gør ham upopulær enten hos spillere, fans eller i medierne.
Og nej, i Real Madrid er der bestemt ik tradition for at trænerne har særlig stor magt - men jeg nævner det alligevel fordi jeg er bare ik tilhænger af de situationer hvor træneren ikke har nogen som helst indflydelse - jeg ku langt bedre li den magtbalance der var med en træner som Mourinho som ikke bare fandt sig i hva som helst. Det er ikke nødvendigvis Julens skyld at han er et venligt, sky menneske aka dikkende lammehale, men det er bare ikke en profil jeg foretrækker - især ik når Florentino tydeligvis er blevet dement ift alle spørgsmål som handler om transfers.
Og endelig - at vi så godt ud i de første kampe er da så en sandhed med modifikationer - først blev vi smækket eftertrykkeligt af Atletico. Så mødte vi tre lette modstandere (to af kampene hjemme) som vi vinder og spiller fint i. Siden da har vi spillet en rigtig fin kamp mod Roma, men ellers har vi ik vundet over én eneste modstander af bare nogenlunde kvalitet og tilmed tabt mod adskillige elendige hold. Jeg har ik været imponeret
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Rygterne omkring Zidane’s afgang er taget til, og konflikten skulle jo eftersigende have været med Perez omkring spillerindkøb og salg af spillere.
Zidane har altid været en kæmpe fortaler for Hazard, og jeg mener det var lige før sæsonen han blev assistent for Ancelotti, at han udtalte en spiller som Hazard ville være den første spiller han ville hente til klubben, hvis han blev træner.
Flere tætte kilder på Zidane siger, at det var konflikten omkring Bale og Ronaldo som fik ham til at sige op.
Zidane udtalte selv efter hans stop, at Perez ikke var vild med Hazard.
Der er ingen trænere som har så meget magt, at de selv kan forme truppen. Det er et kæmpe minus med Perez og nok en af grundene til trænerne og det sportslige aldrig fungere i længere tid ad gangen.
Mourinho fik minimalt mere magt, fordi truppen slet ikke var så profileret som nu, og skulle bygges op.
Perez har det sidste ord uanset træneren, og det bliver der jo ikke lagt skjul på. De største indkøb de sidste 5-7 år er alle hentet af Perez selv.
Vil man være træner i Real Madrid, så er det kriteriet. Nu er jeg ikke helt sikker, men det var vidst også derfor Klopp takkede nej tak til jobbet efter hans Dortmund afsked.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dios skrev: @siempre fiel.
Rygterne omkring Zidane’s afgang er taget til, og konflikten skulle jo eftersigende have været med Perez omkring spillerindkøb og salg af spillere.
Zidane har altid været en kæmpe fortaler for Hazard, og jeg mener det var lige før sæsonen han blev assistent for Ancelotti, at han udtalte en spiller som Hazard ville være den første spiller han ville hente til klubben, hvis han blev træner.
Flere tætte kilder på Zidane siger, at det var konflikten omkring Bale og Ronaldo som fik ham til at sige op.
Zidane udtalte selv efter hans stop, at Perez ikke var vild med Hazard.
Der er ingen trænere som har så meget magt, at de selv kan forme truppen. Det er et kæmpe minus med Perez og nok en af grundene til trænerne og det sportslige aldrig fungere i længere tid ad gangen.
Mourinho fik minimalt mere magt, fordi truppen slet ikke var så profileret som nu, og skulle bygges op.
Perez har det sidste ord uanset træneren, og det bliver der jo ikke lagt skjul på. De største indkøb de sidste 5-7 år er alle hentet af Perez selv.
Vil man være træner i Real Madrid, så er det kriteriet. Nu er jeg ikke helt sikker, men det var vidst også derfor Klopp takkede nej tak til jobbet efter hans Dortmund afsked.
Fuldstændig enig - det er et problem. Jeg har også slået fast at det ikke er et specifikt Julen-problem. Men jeg føler dog at en Mourinho ikke i helt samme grad lod sig overtrumfe - og det lyder til at Klopp heller ik ville være villig til det. Men her hører Julen i hvert fald til den modsatte kategori - virker til at han har INTET at sige - desværre - vil da helst se en træner udvikle sin filosofi med spillere han mener er de rette
La liga nummer 34 skal i hus.
Asensio20 skrev: Endelig skal Junior starte inde og godt nok er det en 3 divisions kamp, men lad os håbe der sker noget spændende. Det kan næste kun blive bedre end det vi har set indtil nu.
Tror stadig der er lang vej for ham endnu, men ja, lad os da håbe han kan give os noget at glædes over.
Asensio20 skrev: Endelig skal Junior starte inde og godt nok er det en 3 divisions kamp, men lad os håbe der sker noget spændende. Det kan næste kun blive bedre end det vi har set indtil nu.
Jeg er lidt nervøs.. Atletico havde det ikke alt for nemt i gårsdagens kamps. Og så er det spændende om Solari er i sit eksperimenterende hjørne og spiller med Vinicius som midtstopper eller sådan noget :P
Edit: stadig svært efter første halvleg :S
Han er så skræmmende ringe.Dragam skrev: Hvad fuck laver lucas !!!!