Rygtebørsen 2018/19
El Siete skrev: Bale’s agent Barnett skal ifølge AS ikke mødes med ledelsen for at diskutere fremtid alligevel, men i stedet møder Bale op til pre-season på mandag og snakker personligt med Lopetegui.
Ser ud til han øjner muligheder og bliver nu hvor Ronaldo (nok) smutter.
Det virker plausibelt, men imo vil det være den forkerte løsning, for begge parter, hvis bale bliver under en træner, der har en spilfilosofi, der slet ikke passer til ham.
Jeg så personligt meget gerne Bale i United, og tror også han kunne være stærkt medvirkende til, at de kunne vinde det engelske mesterskab. Egentlig ville Bale også passe rigtig godt i Liverpool, som jeg ser det, men i det hele taget passer han bare bedre, til den måde der spilles fodbold på i England.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
*Det afhænger dog af hvem man henter ind. Men jeg stoler på Perez og er sikker på, at han har et es i ærmet (læs: Neymar).
Dragam skrev:
El Siete skrev: Bale’s agent Barnett skal ifølge AS ikke mødes med ledelsen for at diskutere fremtid alligevel, men i stedet møder Bale op til pre-season på mandag og snakker personligt med Lopetegui.
Ser ud til han øjner muligheder og bliver nu hvor Ronaldo (nok) smutter.
Det virker plausibelt, men imo vil det være den forkerte løsning, for begge parter, hvis bale bliver under en træner, der har en spilfilosofi, der slet ikke passer til ham.
Jeg så personligt meget gerne Bale i United, og tror også han kunne være stærkt medvirkende til, at de kunne vinde det engelske mesterskab. Egentlig ville Bale også passe rigtig godt i Liverpool, som jeg ser det, men i det hele taget passer han bare bedre, til den måde der spilles fodbold på i England.
Meget enig! Jeg tror dog ikke på at ledelsen tør sælge ham denne sommer, hvis Ronaldo som ventet skifter. Der er ganske enkelt for meget at tabe. Hvis klubben flopper næste sæson - efter afsked med både Bale og Ronaldo - så vil man straks pege på, at to så store profiler forlod klubben på samme tid (med mindre Bale har været skadet hele sæsonen i United, hvilket selvfølgelig også er ganske plausibelt).
Aftalen bliver lukket i dag. Jeg støtter salget af Ronaldo*, og jeg synes det er modigt og fornuftigt af Perez. Om end omstændighederne var anderledes, minder det lidt om salgene af Ozil og Di Maria. Dengang var mange fans rasende, men vi alle ved, hvordan det er gået siden. Jeg synes, at det er på tide, at vi takker Ronaldo for hans tid her, og siger farvel.
*Det afhænger dog af hvem man henter ind. Men jeg stoler på Perez og er sikker på, at han har et es i ærmet (læs: Neymar).
Salget af Ronaldo og salgene af Özil og Di Maria kan jo ingenlunde sammenlignes, de to blev erstattet 1:1 af Isco og Bale. Ronaldo kan du ikke erstatte 1:1 i Real Madrid, ingen spiller på denne klode kan erstatte Ronaldo, og den rolle han havde på holdet. Det er gået som det er gået siden, fordi at Özil og Di Maria blev erstattet 1:1, OG at vi har haft Ronaldo på holdet, som altid har banket mål ind efter behag på alle tænkelige måder.
Vi står ufatteligt svækket pt. da vi INGEN stabil målscorer har i truppen. Bale er den eneste der laver et pænt antal mål, men man kan aldrig nogensinde regne med om han er til rådighed. Lad os lege med tanken om at vi henter fx. Hazard og Lewandowski/Icardi/Kane/hvilken som helst klasseangriber der kan score mål. Så synes jeg at man til dels har dækket sig ind efter Ronaldo, da man så har en angriber der kan score mål, og en verdensklasse kantspiller der kan producere chancer og forhåbentligt score et acceptabelt antal mål. Men erstatter vi Ronaldo med Hazard uden at foretage os noget andet, så kommer vi stadig virkeligt svækket ud af dette transfervindue.
Personligt har jeg absolut ingen tillid til Perez, og jeg har med vilje undladt Neymar (og Mbappé for den sags skyld) i mit indlæg, da jeg anser dem for komplet urealistiske denne sommer. Jeg håber dog selvfølgelig jeg tager fejl og at vi får hentet bare én af dem, og så selvfølgelig en angriber der kan banke bolden i kassen.
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Bale skal som minimum også afsted.
- Madridistao
- Junior bruger
-
Kane er verdens absolut bedste angriber, så på trods af at han er britisk, vil han blive en succes i Madrid. Han kan mange af de samme ting som Benzema, omend han ikke er lige så god i de små rum. På den anden side banker han dem ind på stribe.
Hazard har virkelig været en stor positiv overraskelse ved VM. Sjældent har jeg set en spiller SÅ god på bolden.
Så: Sælg Bale og Benzema (150 mil i alt) og med de 100 fra Cristiano, skal vi nok lægge yderligere 50 mil for at have råd til Kane og Hazard.
Det er en stor udskiftning i truppen, men klasse fornægter sig ikke, og et mere passende ord til at beskrive Hazard og Kane kan jeg ikke komme i tanke om!
Hala Madrid
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Meget enig.
Klubben er svækket efter Ronaldosalget uagtet hvor god timingen er for at slutte dennes æra og starter på ny.
På en måned har man mistet Zidane og Ronaldo... det peger godt nok mod nye tider.
Isoleret set et uerstatteligt tab, som kun opvejes, hvis Lopetegui og Perez har lagt en god transferstrategi og køber rigtigt ind. Jeg frygter lidt, at det går panik i ledelsen...
Jeg glæder mig til at se, hvordan Isco bliver spillet fra nu af. Lopetegui byggede næsten det spanske landshold op omkring ham til sidst, og det samme kunne man jo næsten gøre nu. Asensio får måske endnu mere spilletid også. Hold op, det bliver spændende!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
VI får ikke en 1 til 1 erstatning for Ronaldo, og det er egentligt også umuligt, da han adskiller sig enormt meget fra de andre spillere i den absolutte verdenselite. Messi, Neymar og Hazard er dog med i top 4, og de minder om hinanden på den måde, at de er så enormt overlegne i driblingerne, at de næsten med 100 procent succesrate kan sætte sin direkte modstander. Mbappé er ikke samme type, men har så meget talent over sig, at han snart kan udvikle sig til en af verdens bedste.
Jeg håber personligt på Hazard. Det har jeg gjort i noget tid, men gårsdagens kamp mod Belgien var dét, der endegyldigt overbeviste mig. Hold nu kæft, han er god. Vi har en fase af kampen i anden halvleg, hvor ALLE ved, at det SKAL komme fra ham, og at det er ham, der bliver nødt til at bryde forsvaret. Det ved han godt, så næsten hver eneste gang han modtager bolden, udfordrer han, og alligevel kommer han i ramme alvor forbi sin mand ni ud af ti gange. Og her snakker vi altså modstandere som Pogba, Matuidi og Kante.
Jeg er enig i, at vi mangler det endelige slutprodukt, når man sammenligner med Neymar og Messi, men jeg har sjældent set en så vild præstation, som den i går... tænk at være så overlegen på bolden mod en så god modstander, når alle ved, at det er dig, det skal komme fra. Og så er jeg sgu heller ikke mere bange for de mål... han kommer til at spille på et helt andet hold i Madrid end i London, og han kommer til at befinde sig i så mange flere gunstige positioner. Han har jo faktisk et ret godt spark.
Når det så er sagt, så er jeg enig i, at idéen i Benzema liiiidt mister sin charme, når Ronaldo er væk. Bale til gengæld, hmm... Skaderne ja, men jeg har altid synes, at det var synd, han sådan stod i skyggen af Ronaldo. Blomstrer han, hvis det bliver bygget lidt mere op om ham?
Og er vi sikre på, at Lope vil have en reel 9'er, hvis man eksempelvis henter Hazard? Kunne man forestille sig en fronttrio med Hazard, Bale og Isco, hvor der lige som på det spanske landshold er frihed til at bevæge sig rundt?
Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Lukita skrev: Alt tyder desværre på at Bale fortsætter i klubben, og hvis han gør det, er det formentligt fordi han desværre er blevet lovet en større rolle. Det havde også været fint nok, hvis han bare kunne holde sig skadesfri, og rent faktisk passede ind på holdet. Men som kommentatorerne snakkede om i en af de sidste kampe af sæsonen (tror det var CL-finalen), så er Bale et fremmedlegeme på det her hold, der bare ikke passer ind. Og vi alle ved at han ikke kan holde sig skadesfri, og at han formentligt kommer til at misse ca. halvdelen af kampene i næste sæson. Så ja, ufatteligt dumt for alle parter hvis han bliver og man giver ham mere ansvar, men det ville ikke overraske mig det mindste, hvis ledelsen endnu engang foretager sig noget så ufatteligt dumt.
Før Ronaldos salg var jeg enig; Bale skulle sælges. Men pludselig er Zidane og Ronaldo væk, vi har en ny træner med en anden filosofi og så ved vi ikke hvem der bliver købt ind. Alt dette kan jo ændre Bales rolle på holdet fuldstændigt, hvor han kan gå fra fremmedlegeme til bærende element i et nyt system og uden en altoverskyggende Ronaldo. Vi må se. Men skaderne kommer vi nok ikke udenom.
Jeg nægter at tro at Perez også sælger ham dette vindue, så mit håb er at han bliver erstattet med Mbappe næste sommer.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sebberg skrev: Der er i hvert fald ingen tvivl om, at vi SKAL hente enten Hazard, Neymar eller Mbappé.
VI får ikke en 1 til 1 erstatning for Ronaldo, og det er egentligt også umuligt, da han adskiller sig enormt meget fra de andre spillere i den absolutte verdenselite. Messi, Neymar og Hazard er dog med i top 4, og de minder om hinanden på den måde, at de er så enormt overlegne i driblingerne, at de næsten med 100 procent succesrate kan sætte sin direkte modstander. Mbappé er ikke samme type, men har så meget talent over sig, at han snart kan udvikle sig til en af verdens bedste.
Jeg håber personligt på Hazard. Det har jeg gjort i noget tid, men gårsdagens kamp mod Belgien var dét, der endegyldigt overbeviste mig. Hold nu kæft, han er god. Vi har en fase af kampen i anden halvleg, hvor ALLE ved, at det SKAL komme fra ham, og at det er ham, der bliver nødt til at bryde forsvaret. Det ved han godt, så næsten hver eneste gang han modtager bolden, udfordrer han, og alligevel kommer han i ramme alvor forbi sin mand ni ud af ti gange. Og her snakker vi altså modstandere som Pogba, Matuidi og Kante.
Jeg er enig i, at vi mangler det endelige slutprodukt, når man sammenligner med Neymar og Messi, men jeg har sjældent set en så vild præstation, som den i går... tænk at være så overlegen på bolden mod en så god modstander, når alle ved, at det er dig, det skal komme fra. Og så er jeg sgu heller ikke mere bange for de mål... han kommer til at spille på et helt andet hold i Madrid end i London, og han kommer til at befinde sig i så mange flere gunstige positioner. Han har jo faktisk et ret godt spark.
Når det så er sagt, så er jeg enig i, at idéen i Benzema liiiidt mister sin charme, når Ronaldo er væk. Bale til gengæld, hmm... Skaderne ja, men jeg har altid synes, at det var synd, han sådan stod i skyggen af Ronaldo. Blomstrer han, hvis det bliver bygget lidt mere op om ham?
Og er vi sikre på, at Lope vil have en reel 9'er, hvis man eksempelvis henter Hazard? Kunne man forestille sig en fronttrio med Hazard, Bale og Isco, hvor der lige som på det spanske landshold er frihed til at bevæge sig rundt?
Er helt enig i hvad du siger.
Men selv hvis man har tænkt sig at gøre brug af en decideret front angriber, kunne Bale udfylde rollen - han har styrken til det, han har hovedspillet til det. Han vil så ikke i samme grad fungere som en opspilsstation, som Benzema har gjort, men tilgengæld vil han hele tiden kunne true i dybden, hvis de andre Real Madrid spillere begynder, at give ham nogle flere bolde i dybden, samt være rigtig farlig inde i boksen, hvor han er jo altid garant for mål.
Men det kræver jo selvfølgelig, at træneren vil bruge ham... en træner der for et par år siden, har været ude og sige, at Bale helt sikkert ikke ville være at finde i hans startopstilling, hvis han var træner i Real Madrid.
Lukita skrev:
Aftalen bliver lukket i dag. Jeg støtter salget af Ronaldo*, og jeg synes det er modigt og fornuftigt af Perez. Om end omstændighederne var anderledes, minder det lidt om salgene af Ozil og Di Maria. Dengang var mange fans rasende, men vi alle ved, hvordan det er gået siden. Jeg synes, at det er på tide, at vi takker Ronaldo for hans tid her, og siger farvel.
Salget af Ronaldo og salgene af Özil og Di Maria kan jo ingenlunde sammenlignes, de to blev erstattet 1:1 af Isco og Bale. Ronaldo kan du ikke erstatte 1:1 i Real Madrid, ingen spiller på denne klode kan erstatte Ronaldo, og den rolle han havde på holdet. Det er gået som det er gået siden, fordi at Özil og Di Maria blev erstattet 1:1, OG at vi har haft Ronaldo på holdet, som altid har banket mål ind efter behag på alle tænkelige måder.
Vi står ufatteligt svækket pt. da vi INGEN stabil målscorer har i truppen. Bale er den eneste der laver et pænt antal mål, men man kan aldrig nogensinde regne med om han er til rådighed. Lad os lege med tanken om at vi henter fx. Hazard og Lewandowski/Icardi/Kane/hvilken som helst klasseangriber der kan score mål. Så synes jeg at man til dels har dækket sig ind efter Ronaldo, da man så har en angriber der kan score mål, og en verdensklasse kantspiller der kan producere chancer og forhåbentligt score et acceptabelt antal mål. Men erstatter vi Ronaldo med Hazard uden at foretage os noget andet, så kommer vi stadig virkeligt svækket ud af dette transfervindue.
Personligt har jeg absolut ingen tillid til Perez, og jeg har med vilje undladt Neymar (og Mbappé for den sags skyld) i mit indlæg, da jeg anser dem for komplet urealistiske denne sommer. Jeg håber dog selvfølgelig jeg tager fejl og at vi får hentet bare én af dem, og så selvfølgelig en angriber der kan banke bolden i kassen.
Det er (næsten) umuligt at erstatte Ronaldos mål fra en enkelt spiller år efter år, men kunne man forestille sig et mere ligeligt fordelt antal mål fra angriberne, som man fx ser i Liverpool hvor Salah(44), Mane(20) og Firmino(27) laver mål på stribe, og ingen af de tre er jo på niveau med Ronaldo år efter år. (Selvfølgelig havde Salah lige en overnaturlig sæson med samme antal mål som Ronaldo)
BBC lavede 77 mål sidste sæson, heraf 44 til Ronaldo, 21 til Bale og kun 12 til Benzema. Hazard kunne i Real, med bedre spillere omkring sig, sagtens komme op på 20-25 (scorede 17 i sidste sæson), Bale på ca. 25, samt en ny spidsangriber på 25-30 mål. Så er vi deroppe af. Læg dertil mål fra Isco, Asensio og Vasquez, som årligt ligger omkring de 10 stk.
Det er selvfølgelig teoretisk, men bestemt en mulighed med et stærkere kollektiv der ikke er afhængig af een spiller som altid suger bolden til sig.
Jeg siger ikke den nye 9’er skal være Kane, men han var på 40+ sidste sæson og ligger årligt på mindst 30 mål. Vi skal ikke bare have en spilstation, vi skal have angriber med “killerinstinkt” som Kane og unge Lewandowski og Cavani.
Ny 9’er/Benzema/ De Tomas
Hazard/Asensio Isco Bale/Vasquez
Kroos - Modric
Eller
Hazard - Bale
Isco
Kroos - Casemiro - Modric
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.