Rygtebørsen 2018/19
El Siete skrev:
Lukita skrev:
Aftalen bliver lukket i dag. Jeg støtter salget af Ronaldo*, og jeg synes det er modigt og fornuftigt af Perez. Om end omstændighederne var anderledes, minder det lidt om salgene af Ozil og Di Maria. Dengang var mange fans rasende, men vi alle ved, hvordan det er gået siden. Jeg synes, at det er på tide, at vi takker Ronaldo for hans tid her, og siger farvel.
*Det afhænger dog af hvem man henter ind. Men jeg stoler på Perez og er sikker på, at han har et es i ærmet (læs: Neymar).
Salget af Ronaldo og salgene af Özil og Di Maria kan jo ingenlunde sammenlignes, de to blev erstattet 1:1 af Isco og Bale. Ronaldo kan du ikke erstatte 1:1 i Real Madrid, ingen spiller på denne klode kan erstatte Ronaldo, og den rolle han havde på holdet. Det er gået som det er gået siden, fordi at Özil og Di Maria blev erstattet 1:1, OG at vi har haft Ronaldo på holdet, som altid har banket mål ind efter behag på alle tænkelige måder.
Vi står ufatteligt svækket pt. da vi INGEN stabil målscorer har i truppen. Bale er den eneste der laver et pænt antal mål, men man kan aldrig nogensinde regne med om han er til rådighed. Lad os lege med tanken om at vi henter fx. Hazard og Lewandowski/Icardi/Kane/hvilken som helst klasseangriber der kan score mål. Så synes jeg at man til dels har dækket sig ind efter Ronaldo, da man så har en angriber der kan score mål, og en verdensklasse kantspiller der kan producere chancer og forhåbentligt score et acceptabelt antal mål. Men erstatter vi Ronaldo med Hazard uden at foretage os noget andet, så kommer vi stadig virkeligt svækket ud af dette transfervindue.
Personligt har jeg absolut ingen tillid til Perez, og jeg har med vilje undladt Neymar (og Mbappé for den sags skyld) i mit indlæg, da jeg anser dem for komplet urealistiske denne sommer. Jeg håber dog selvfølgelig jeg tager fejl og at vi får hentet bare én af dem, og så selvfølgelig en angriber der kan banke bolden i kassen.
Det er (næsten) umuligt at erstatte Ronaldos mål fra en enkelt spiller år efter år, men kunne man forestille sig et mere ligeligt fordelt antal mål fra angriberne, som man fx ser i Liverpool hvor Salah(44), Mane(20) og Firmino(27) laver mål på stribe, og ingen af de tre er jo på niveau med Ronaldo år efter år. (Selvfølgelig havde Salah lige en overnaturlig sæson med samme antal mål som Ronaldo)
BBC lavede 77 mål sidste sæson, heraf 44 til Ronaldo, 21 til Bale og kun 12 til Benzema. Hazard kunne i Real, med bedre spillere omkring sig, sagtens komme op på 20-25 (scorede 17 i sidste sæson), Bale på ca. 25, samt en ny spidsangriber på 25-30 mål. Så er vi deroppe af. Læg dertil mål fra Isco, Asensio og Vasquez, som årligt ligger omkring de 10 stk.
Det er selvfølgelig teoretisk, men bestemt en mulighed med et stærkere kollektiv der ikke er afhængig af een spiller som altid suger bolden til sig.
Jeg siger ikke den nye 9’er skal være Kane, men han var på 40+ sidste sæson og ligger årligt på mindst 30 mål. Vi skal ikke bare have en spilstation, vi skal have angriber med “killerinstinkt” som Kane og unge Lewandowski og Cavani.
Ny 9’er/Benzema/ De Tomas
Hazard/Asensio Isco Bale/Vasquez
Kroos - Modric
Eller
Hazard - Bale
Isco
Kroos - Casemiro - Modric
Den sidste opstilling kunne være rigtig fræk, omend at Bale jo så skulle ligge på venstre :)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- ChrillRM14
- Platin bruger
Nu har man heller ikke længere Ronaldos relationer i angrebet til Marcelo, Benz, Modric og Isco, der alle været enorm vigtig for, at Ronaldo har spillet, som han har gjort. Bale har sgu ikke - selv efter 4-5 år - endnu vist, at kommunikationen og automatismerne med nævnte spillere bare klinger. Tit og ofte har dog jo været hans individuelle egenskaber, der har gjort udslaget. Jeg tror, det er for enkelt at tro, at Bale bare begynder at shine nu
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
El Siete skrev:
Lukita skrev: Alt tyder desværre på at Bale fortsætter i klubben, og hvis han gør det, er det formentligt fordi han desværre er blevet lovet en større rolle. Det havde også været fint nok, hvis han bare kunne holde sig skadesfri, og rent faktisk passede ind på holdet. Men som kommentatorerne snakkede om i en af de sidste kampe af sæsonen (tror det var CL-finalen), så er Bale et fremmedlegeme på det her hold, der bare ikke passer ind. Og vi alle ved at han ikke kan holde sig skadesfri, og at han formentligt kommer til at misse ca. halvdelen af kampene i næste sæson. Så ja, ufatteligt dumt for alle parter hvis han bliver og man giver ham mere ansvar, men det ville ikke overraske mig det mindste, hvis ledelsen endnu engang foretager sig noget så ufatteligt dumt.
Før Ronaldos salg var jeg enig; Bale skulle sælges. Men pludselig er Zidane og Ronaldo væk, vi har en ny træner med en anden filosofi og så ved vi ikke hvem der bliver købt ind. Alt dette kan jo ændre Bales rolle på holdet fuldstændigt, hvor han kan gå fra fremmedlegeme til bærende element i et nyt system og uden en altoverskyggende Ronaldo. Vi må se. Men skaderne kommer vi nok ikke udenom.
Jeg nægter at tro at Perez også sælger ham dette vindue, så mit håb er at han bliver erstattet med Mbappe næste sommer.
Måske, jeg forventer ikke at Bale på noget tidspunkt kommer til at fungere rigtigt på det her hold, han er bedst når han har mere plads, og i Real Madrid hvor man i langt de fleste kampe spiller mod modstandere der står dybt, så fungerer han bare ikke, og jeg tror heller ikke det kommer til at ændre sig under Lopetegui, som er kendt for at praktiserende en meget boldbesiddende spillestil, noget som truppen passer fint til pga. de mange boldsikre og teknisk dygtige spillere, men som bestemt ikke passer Bale.
Jeg ville give alt for at få Mbappé til højrekanten i stedet for Bale, da Mbappé er min drømmespiller. Men hans kontrakt med PSG løber til 2022, og PSG sælger ikke deres profiler. Så tidligst deromkring kan vi begynde at drømme om ham.
Det kan måske desuden virke lidt dobbeltmoralsk at sige at man ikke vil have Bale pga. han er bedst når han har lidt mere plads, når Mbappé lader til også at være bedst når han har mere plads at løbe på, men jeg synes alligevel man kan se at han også kan fungere i de små rum, og han er stadig kun 19 år og bliver kun bedre. Han er drømmekøbet, men vi bør parkere alle tanker og forhåbninger om at få ham til klubben de næste mange år.
Dragam skrev:
Sebberg skrev: Der er i hvert fald ingen tvivl om, at vi SKAL hente enten Hazard, Neymar eller Mbappé.
VI får ikke en 1 til 1 erstatning for Ronaldo, og det er egentligt også umuligt, da han adskiller sig enormt meget fra de andre spillere i den absolutte verdenselite. Messi, Neymar og Hazard er dog med i top 4, og de minder om hinanden på den måde, at de er så enormt overlegne i driblingerne, at de næsten med 100 procent succesrate kan sætte sin direkte modstander. Mbappé er ikke samme type, men har så meget talent over sig, at han snart kan udvikle sig til en af verdens bedste.
Jeg håber personligt på Hazard. Det har jeg gjort i noget tid, men gårsdagens kamp mod Belgien var dét, der endegyldigt overbeviste mig. Hold nu kæft, han er god. Vi har en fase af kampen i anden halvleg, hvor ALLE ved, at det SKAL komme fra ham, og at det er ham, der bliver nødt til at bryde forsvaret. Det ved han godt, så næsten hver eneste gang han modtager bolden, udfordrer han, og alligevel kommer han i ramme alvor forbi sin mand ni ud af ti gange. Og her snakker vi altså modstandere som Pogba, Matuidi og Kante.
Jeg er enig i, at vi mangler det endelige slutprodukt, når man sammenligner med Neymar og Messi, men jeg har sjældent set en så vild præstation, som den i går... tænk at være så overlegen på bolden mod en så god modstander, når alle ved, at det er dig, det skal komme fra. Og så er jeg sgu heller ikke mere bange for de mål... han kommer til at spille på et helt andet hold i Madrid end i London, og han kommer til at befinde sig i så mange flere gunstige positioner. Han har jo faktisk et ret godt spark.
Når det så er sagt, så er jeg enig i, at idéen i Benzema liiiidt mister sin charme, når Ronaldo er væk. Bale til gengæld, hmm... Skaderne ja, men jeg har altid synes, at det var synd, han sådan stod i skyggen af Ronaldo. Blomstrer han, hvis det bliver bygget lidt mere op om ham?
Og er vi sikre på, at Lope vil have en reel 9'er, hvis man eksempelvis henter Hazard? Kunne man forestille sig en fronttrio med Hazard, Bale og Isco, hvor der lige som på det spanske landshold er frihed til at bevæge sig rundt?
Er helt enig i hvad du siger.
Men selv hvis man har tænkt sig at gøre brug af en decideret front angriber, kunne Bale udfylde rollen - han har styrken til det, han har hovedspillet til det. Han vil så ikke i samme grad fungere som en opspilsstation, som Benzema har gjort, men tilgengæld vil han hele tiden kunne true i dybden, hvis de andre Real Madrid spillere begynder, at give ham nogle flere bolde i dybden, samt være rigtig farlig inde i boksen, hvor han er jo altid garant for mål.
Men det kræver jo selvfølgelig, at træneren vil bruge ham... en træner der for et par år siden, har været ude og sige, at Bale helt sikkert ikke ville være at finde i hans startopstilling, hvis han var træner i Real Madrid.
Bale som frontangriber er prøvet af flere gange, og det fungerer altså bare ikke. Jo, han er hurtig og er god på lygten, men som sagt møder Real næsten altid hold der står dybt, og så kan man ikke altså ikke lægge sit spil over på at sende Bale i dybden, og som opspilsstation fungerer han jo ikke som du siger.
El Siete skrev:
Lukita skrev:
Aftalen bliver lukket i dag. Jeg støtter salget af Ronaldo*, og jeg synes det er modigt og fornuftigt af Perez. Om end omstændighederne var anderledes, minder det lidt om salgene af Ozil og Di Maria. Dengang var mange fans rasende, men vi alle ved, hvordan det er gået siden. Jeg synes, at det er på tide, at vi takker Ronaldo for hans tid her, og siger farvel.
*Det afhænger dog af hvem man henter ind. Men jeg stoler på Perez og er sikker på, at han har et es i ærmet (læs: Neymar).
Salget af Ronaldo og salgene af Özil og Di Maria kan jo ingenlunde sammenlignes, de to blev erstattet 1:1 af Isco og Bale. Ronaldo kan du ikke erstatte 1:1 i Real Madrid, ingen spiller på denne klode kan erstatte Ronaldo, og den rolle han havde på holdet. Det er gået som det er gået siden, fordi at Özil og Di Maria blev erstattet 1:1, OG at vi har haft Ronaldo på holdet, som altid har banket mål ind efter behag på alle tænkelige måder.
Vi står ufatteligt svækket pt. da vi INGEN stabil målscorer har i truppen. Bale er den eneste der laver et pænt antal mål, men man kan aldrig nogensinde regne med om han er til rådighed. Lad os lege med tanken om at vi henter fx. Hazard og Lewandowski/Icardi/Kane/hvilken som helst klasseangriber der kan score mål. Så synes jeg at man til dels har dækket sig ind efter Ronaldo, da man så har en angriber der kan score mål, og en verdensklasse kantspiller der kan producere chancer og forhåbentligt score et acceptabelt antal mål. Men erstatter vi Ronaldo med Hazard uden at foretage os noget andet, så kommer vi stadig virkeligt svækket ud af dette transfervindue.
Personligt har jeg absolut ingen tillid til Perez, og jeg har med vilje undladt Neymar (og Mbappé for den sags skyld) i mit indlæg, da jeg anser dem for komplet urealistiske denne sommer. Jeg håber dog selvfølgelig jeg tager fejl og at vi får hentet bare én af dem, og så selvfølgelig en angriber der kan banke bolden i kassen.
Det er (næsten) umuligt at erstatte Ronaldos mål fra en enkelt spiller år efter år, men kunne man forestille sig et mere ligeligt fordelt antal mål fra angriberne, som man fx ser i Liverpool hvor Salah(44), Mane(20) og Firmino(27) laver mål på stribe, og ingen af de tre er jo på niveau med Ronaldo år efter år. (Selvfølgelig havde Salah lige en overnaturlig sæson med samme antal mål som Ronaldo)
BBC lavede 77 mål sidste sæson, heraf 44 til Ronaldo, 21 til Bale og kun 12 til Benzema. Hazard kunne i Real, med bedre spillere omkring sig, sagtens komme op på 20-25 (scorede 17 i sidste sæson), Bale på ca. 25, samt en ny spidsangriber på 25-30 mål. Så er vi deroppe af. Læg dertil mål fra Isco, Asensio og Vasquez, som årligt ligger omkring de 10 stk.
Det er selvfølgelig teoretisk, men bestemt en mulighed med et stærkere kollektiv der ikke er afhængig af een spiller som altid suger bolden til sig.
Jeg siger ikke den nye 9’er skal være Kane, men han var på 40+ sidste sæson og ligger årligt på mindst 30 mål. Vi skal ikke bare have en spilstation, vi skal have angriber med “killerinstinkt” som Kane og unge Lewandowski og Cavani.
Ny 9’er/Benzema/ De Tomas
Hazard/Asensio Isco Bale/Vasquez
Kroos - Modric
Eller
Hazard - Bale
Isco
Kroos - Casemiro - Modric
Det er selvfølgelig forhåbningen at nogle af de andre spillere i offensiven træder i karakter og scorer flere mål, men er det virkeligt noget vi kan forvente? Bale er god for et pænt antal mål, men vi ved at han samlet kommer til at bruge halvdelen af kampene på enten at være skadet, eller at finde tilbage i form fra sine skader. Benzema forventer ingen af os vel noget af, Isco og Asensio er kendetegnede ved at de har perioder hvor de spiller godt, scorer en del mål og laver assists, men så falder ud igen. Det kan måske ændre sig hvis de får mere fast spilletid, men igen er det en chance at tage. Det er derfor at vi er NØDT til at købe en spiller som Hazard, som skaber flere chancer end nogle af vores andre offensivspillere, og så en angriber der kan score en helvedes masse mål, og så bliver det jo delt ud som du siger. Om det skal være Kane, Lewandowski, Icardi eller Cavani eller hvem der ellers lige er realistisk (ser nærmest kun Icardi og Cavani af de to der er nogenlunde realistisk) ved jeg ikke, men der skal ske noget. Vi er ufatteligt svækket med salget af Ronaldo, og ender vi med kun at hente fx. en Hazard, og så lægge mere ansvar på Bale og Benzema, så er næste sæson færdig inden den allerede er startet.
Jeg håber han giver det minimum en sæson mere i klubben. Defensivt stærk, boldsikker - og så glemmer man tit, at han (mener jeg at huske) blev målt til at være 2. hurtigst i klubben sidste sæson. Hans hurtige drive op i banen vil klæde vores hold, hvor de hurtigste folk pt. (med undtagelse af Bale) befinder sig i bagkæden.
- Real Madrid
- Platin bruger
REAL skrev: Med Jorginho på vej mod London, så tager rygterne igen til mht. Kovacic til City.
Jeg håber han giver det minimum en sæson mere i klubben. Defensivt stærk, boldsikker - og så glemmer man tit, at han (mener jeg at huske) blev målt til at være 2. hurtigst i klubben sidste sæson. Hans hurtige drive op i banen vil klæde vores hold, hvor de hurtigste folk pt. (med undtagelse af Bale) befinder sig i bagkæden.
Kovacic vil da også være bag David Silva og Kevin De Bruyne i Manchester City. Nu skal han altså se at tænke sig godt om..
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Real Madrid skrev:
REAL skrev: Med Jorginho på vej mod London, så tager rygterne igen til mht. Kovacic til City.
Kovacic vil da også være bag David Silva og Kevin De Bruyne i Manchester City. Nu skal han altså se at tænke sig godt om..
Nej, det vil han ikke, eftersom han er udset som et alternativ til Fernandinho, akkurat som Jorginho er/var det. De mangler lige netop en spiller som kan aflaste Fernandinho, så det er ham og Gūndogan, som Kovacic - i tilfælde af at han skifter til City - skal dele spilletiden med.
Lukita skrev:
Dragam skrev:
Sebberg skrev: Der er i hvert fald ingen tvivl om, at vi SKAL hente enten Hazard, Neymar eller Mbappé.
VI får ikke en 1 til 1 erstatning for Ronaldo, og det er egentligt også umuligt, da han adskiller sig enormt meget fra de andre spillere i den absolutte verdenselite. Messi, Neymar og Hazard er dog med i top 4, og de minder om hinanden på den måde, at de er så enormt overlegne i driblingerne, at de næsten med 100 procent succesrate kan sætte sin direkte modstander. Mbappé er ikke samme type, men har så meget talent over sig, at han snart kan udvikle sig til en af verdens bedste.
Jeg håber personligt på Hazard. Det har jeg gjort i noget tid, men gårsdagens kamp mod Belgien var dét, der endegyldigt overbeviste mig. Hold nu kæft, han er god. Vi har en fase af kampen i anden halvleg, hvor ALLE ved, at det SKAL komme fra ham, og at det er ham, der bliver nødt til at bryde forsvaret. Det ved han godt, så næsten hver eneste gang han modtager bolden, udfordrer han, og alligevel kommer han i ramme alvor forbi sin mand ni ud af ti gange. Og her snakker vi altså modstandere som Pogba, Matuidi og Kante.
Jeg er enig i, at vi mangler det endelige slutprodukt, når man sammenligner med Neymar og Messi, men jeg har sjældent set en så vild præstation, som den i går... tænk at være så overlegen på bolden mod en så god modstander, når alle ved, at det er dig, det skal komme fra. Og så er jeg sgu heller ikke mere bange for de mål... han kommer til at spille på et helt andet hold i Madrid end i London, og han kommer til at befinde sig i så mange flere gunstige positioner. Han har jo faktisk et ret godt spark.
Når det så er sagt, så er jeg enig i, at idéen i Benzema liiiidt mister sin charme, når Ronaldo er væk. Bale til gengæld, hmm... Skaderne ja, men jeg har altid synes, at det var synd, han sådan stod i skyggen af Ronaldo. Blomstrer han, hvis det bliver bygget lidt mere op om ham?
Og er vi sikre på, at Lope vil have en reel 9'er, hvis man eksempelvis henter Hazard? Kunne man forestille sig en fronttrio med Hazard, Bale og Isco, hvor der lige som på det spanske landshold er frihed til at bevæge sig rundt?
Er helt enig i hvad du siger.
Men selv hvis man har tænkt sig at gøre brug af en decideret front angriber, kunne Bale udfylde rollen - han har styrken til det, han har hovedspillet til det. Han vil så ikke i samme grad fungere som en opspilsstation, som Benzema har gjort, men tilgengæld vil han hele tiden kunne true i dybden, hvis de andre Real Madrid spillere begynder, at give ham nogle flere bolde i dybden, samt være rigtig farlig inde i boksen, hvor han er jo altid garant for mål.
Men det kræver jo selvfølgelig, at træneren vil bruge ham... en træner der for et par år siden, har været ude og sige, at Bale helt sikkert ikke ville være at finde i hans startopstilling, hvis han var træner i Real Madrid.
Bale som frontangriber er prøvet af flere gange, og det fungerer altså bare ikke. Jo, han er hurtig og er god på lygten, men som sagt møder Real næsten altid hold der står dybt, og så kan man ikke altså ikke lægge sit spil over på at sende Bale i dybden, og som opspilsstation fungerer han jo ikke som du siger.
Når holdende står rigtig dybt, så prøver Real Madrid sig jo rigtig ofte med indlæg, og så er det da netop at han kommer til sin ret, med sit hovedspil :) Jeg erindrer iøvrigt ikke, at Bale har været forsøgt som alene front angriber, kun i 2 mands angreb med enten Benzema, eller Ronaldo... og nej, det har ikke fungeret, fordi de altid har søgt de samme løb og placeringer.
Jeg synes man skylder Bale at give ham en reel chance for at træde ud af Ronaldos skygge, han har gjort hvad han kunne og virket som en team player, og alle har set hvad han er i stand til. Vi må få det bedste ud af situationen som den er, og jeg tror Bale kan finde et højere niveau hvis man spiller mere til hans forcer. Han har mange af Ronaldos kvaliteter i sig. Benzema er jeg til gengæld ekstrem lunken overfor, og med Ronaldos afsked ser jeg absolut ingen grund til hvorfor han skulle blive i klubben.
Som mange andre har jeg været meget optaget af tanken om at hente Neymar, men efter dette VM er jeg decideret kæmpe modstander af det. Føj en klam spiller. Så langt hellere Hazard eller Mbappe. 19 år, det er jo helt vildt, men han kommer også til at koste derefter..
Til gengæld synes jeg det på alle andre positioner virker som et fuldstændig perfekt sammensat hold. Jeg kan måske være lidt semi lunken på målmandsposten, men ellers er det fremragende, klart den bedste firebackkæde i verden, og med kompetente afløsere i Nacho og Odriozola, på sigt forhåbentlig også Vallejo. Midtbanen ligeledes helt forrygende, Modric er bedre end nogensinde og Kovacic synes jeg har alle forudsætninger for at overtage den på længere sigt. Men offensiven er et splintret puslespil der bliver svært at få til at gå op, og jeg ved ikke hvad jeg skal mene om at det er Lopetegui der skal stå for det, jeg må indrømme han ikke var mit hverken første-, andet- eller tredjevalg, men det er der ikke så meget at gøre ved nu, håber selvfølgelig på det bedste.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
baggins skrev: Marcelo er nu sat i forbindelse med Juve som erstatning for Alex Sandro. Jeg frygter det er sandt. Ham og Ronaldo er gode venner, med et godt samarbejde på kanten. Det må ikke ske, men jeg ved intet længere omkring transfer.
Real Madrid spillere kan kun skifte, hvis de får lov af ledelsen. Vi har ikke brug for pengene, og deres frikøbsklausuler er tårnhøje. Derfor kan man være rolig, for Perez ville aldrig nogensinde acceptere, at Marcelo skifter væk samme sommer som Ronaldo og Zidane. Derudover har jeg svært ved at forestille mig, at Marcelo selv skulle have lyst til det.