Sæsonen 2019/2020

5 år 8 måneder siden #13 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2019/2020
@Ramos4

Zidane er for mig en rigtig Real Madrid træner. Han lader spillerne udtrykke sig, så det bliver godt at se på. Titlerne har han også fået.

Problemet er bare spillermaterialet. Zidane kunne aldrig have vundet noget med et dårligt hold. Han har ikke et effektivt system.

Nogle få gode indkøb og ungt gennembrud kan sku gøre rigtig meget. Jeg håber sku på det bedste. Men kun hvis de mange middelmådige spillere finder en anden klub.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, doven

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 år 8 måneder siden #14 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2019/2020
Ja det er vel meget rigtigt. Da vi vinder ligaen senest havde vi en vild bænk og nærmest et lige så godt B-hold som A-hold. Det har jeg bare svært ved at se ske igen, den trup får vi ikke igen.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

5 år 8 måneder siden #15 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæsonen 2019/2020

Ramos4 skrev: Ja det er vel meget rigtigt. Da vi vinder ligaen senest havde vi en vild bænk og nærmest et lige så godt B-hold som A-hold. Det har jeg bare svært ved at se ske igen, den trup får vi ikke igen.

Barca har ofte, synes jeg, haft et dårligere B-Holdet, men alligevel vundet ligaen langt oftere de seneste par år.
Man skal bare have 14-15 spillere som kan hå direkte ind uden en decideret mærkbat foringelse af niveauet

5 år 8 måneder siden #16 af slb1995
Besvaret af slb1995 på emne Sæsonen 2019/2020

fiatten skrev:

Ramos4 skrev: Ja det er vel meget rigtigt. Da vi vinder ligaen senest havde vi en vild bænk og nærmest et lige så godt B-hold som A-hold. Det har jeg bare svært ved at se ske igen, den trup får vi ikke igen.

Barca har ofte, synes jeg, haft et dårligere B-Holdet, men alligevel vundet ligaen langt oftere de seneste par år.
Man skal bare have 14-15 spillere som kan hå direkte ind uden en decideret mærkbat foringelse af niveauet

Forskellen på Madrid og Barcelona er vel, at sidstnævnte oftest har haft et klart defineret system, hvor samtlige 11 på banen ved, hvad de skal. Det er unægteligt nemmere at spare spillere, hvis reserven ved, hvad han skal.
Desuden virker det, som om systemfodbolden har nemmere ved at vinde ligatitler end europæiske titler, eksemplificeret ved Barcelonas 3/5 ligatitler i den periode, hvor Madrid har vundet 4/5 CL-titler og omvendt 1 CL-titel til førstnævnte og 1 ligatitel til sidstnævnte.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Fondo_Sur

5 år 8 måneder siden #17 af fiatten
Besvaret af fiatten på emne Sæsonen 2019/2020

slb1995 skrev:

fiatten skrev:

Forskellen på Madrid og Barcelona er vel, at sidstnævnte oftest har haft et klart defineret system, hvor samtlige 11 på banen ved, hvad de skal. Det er unægteligt nemmere at spare spillere, hvis reserven ved, hvad han skal.
Desuden virker det, som om systemfodbolden har nemmere ved at vinde ligatitler end europæiske titler, eksemplificeret ved Barcelonas 3/5 ligatitler i den periode, hvor Madrid har vundet 4/5 CL-titler og omvendt 1 CL-titel til førstnævnte og 1 ligatitel til sidstnævnte.

Enig. Også eksemplificeret ved Bayern Munchen og City under Pep Guardiola.
Dog er jeg sikker på at Real Madrid var røget ud MINDST 1 af gangene i Champions league, hvis de havde mødt Barcelona i turneringen. Barcelona har bare haft et godt tag over os med 5-0 sejr osv osv osv. Når vi vinder er det ofte 2-1 sejr more or less.

5 år 8 måneder siden #18 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2019/2020

Ramos4 skrev: Endnu en kamp (mod Getafe) hvor det hele bare kører lidt frem og tilbage. Fuldstændig umuligt at se hvad taktikken er eller skal være. Jeg ved godt jeg er rimelig hård ved Zidane, men hvad tænker I andre? Regner I med at der pludselig sidder en spillestil over sommerpausen? For pt. ligner det bare at vi håber på at de offensive laver noget individuelt. Ligesom det hele tiden har været under Zidane. Nu bare uden Ronaldo og med flere mætte spillere.

Finder han på noget i sommerpausen? Overser jeg hans taktiske geni?

Jeg synes Fondo_Sur rammer den rimelig godt. En moderniseret Del Bosque, hvor Zidane trods alt har hevet et par taktiske genistreger op af ærmet.

Kampen igår bar jo igen præg af, at vores spillermateriale simpelthen bare ikke har evnerne og kreativiteten til at have boldbesiddelse, og skabe en kamp, hvor modstanderen står kompakt. Det er jo den samme sang igen og igen, og da ingen af vores trænere udover Lopetegui siden 2010 har haft et fast spillekoncept, så er det op til spillernes individuelle kvaliteter som skal skinne igennem, og med den kvalitet der er på holdet pt. så er det bare ikke muligt.

Spillermaterialet vil helt sikkert hjælpe på det, hvis typerne kommer til at passe vores boldbesiddelse og den måde modstanderne griber os an på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

5 år 8 måneder siden #19 af Fondo_Sur
Drømmer stadigt over Gamle Ronaldo, Zidane og Figo osv. rende rundt på banen i Bernabeu. Der er for mig ikke noget smukkere end det inden for fodboldens verden. Hvor ville det være rart, hvis man opbyggede noget ligende igen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL

5 år 8 måneder siden #20 af Fondo_Sur

Solo Real Madrid <3
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, elle44

5 år 8 måneder siden #21 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Sæsonen 2019/2020
Hvis man kunne kombinere det med titler ville jeg være frisk på det.

Mbappés ankomst, har ødelagt mit syn på klubben, og kærligheden til denne. Prøver at opretholde interessen for den, men kan mærke det er stærkt dalende...

5 år 8 måneder siden #22 af PMO

5 år 8 måneder siden #23 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2019/2020
Alt er som det plejer. Intet nyt under solen. Vi kommer til at være et godt cup-hold igen, men et sammenspillet hold med en klar defineret strategi? Det bliver vi vist ikke lige foreløbig.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.

5 år 8 måneder siden #24 af Holm
Besvaret af Holm på emne Sæsonen 2019/2020
Er der nogen der har hørt denne podcast: www.mediano.nu/oversigt/2019/4/14/mads-d...t-for-meget-quickfix

I podcasten refereres til "The Sustainable model", den er længere nede i linket.

Meget kan man mistænke Perez for, men forhåbentlig prøver han at gøre Real Madrid uafhængig af den træner der er der i gennemsnit 17 måneder. Jeg vil til gengæld gerne høre klubbens udlægning af spillestil.

Leveret af Kunena Forum