Sæsonen 2019/2020

6 år 11 måneder siden #373 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Sæsonen 2019/2020

Fondo_Sur skrev: Når man fylder så lidt defensivt som Isco gør, så skal man levere noget offensivt. Han er ikke noget godt nok “omdrejningspunkt”, hvis han bare triller den ufarligt rundt.

Det sku’ ikke for at hate på ham, men jeg kan bare ikke se, hvad han gjorde godt for holdet i dag. Han virkede ikke til at passe ind i den 4-4-2 opstilling.

Så du ikke kampen? Vi spille 4-2-3-1 og isco passede perfekt ind i den taktik i dag! Tydeligt at se hans tilstedeværelse giver plads og bedre spil uligheder til Marcelo, Hazard og Benzema.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #374 af slb1995
Besvaret af slb1995 på emne Sæsonen 2019/2020

Jakobsif555 skrev:

Fondo_Sur skrev: Når man fylder så lidt defensivt som Isco gør, så skal man levere noget offensivt. Han er ikke noget godt nok “omdrejningspunkt”, hvis han bare triller den ufarligt rundt.

Det sku’ ikke for at hate på ham, men jeg kan bare ikke se, hvad han gjorde godt for holdet i dag. Han virkede ikke til at passe ind i den 4-4-2 opstilling.

Så du ikke kampen? Vi spille 4-2-3-1 og isco passede perfekt ind i den taktik i dag! Tydeligt at se hans tilstedeværelse giver plads og bedre spil uligheder til Marcelo, Hazard og Benzema.

Præcis! Når de fire spillere samlede sig i den samme side, skabte det i første halvleg konstant situationer, hvor flere Fenerbahce-spillere blev sat og masser af plads skabt til offensivspillerne. Særligt Hazards afleveringer med førstegangsberøringen snød adskillige gange en modstander og skabte oceaner af plads at løbe på.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555

6 år 11 måneder siden #375 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2019/2020
4-2-3-1? Den så rimelig flad ud i praksis.

Hvor Isco og Hazard skiftede mellem at være den bag/ved siden af Benzema.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

6 år 11 måneder siden #376 af Jaetinh
Besvaret af Jaetinh på emne Sæsonen 2019/2020
^
Zidane:
“We played a 4-4-2 that was more of a 4-4-1-1 with the attacking midfielder given a bit more freedom. We have a few players out but the idea is to change things around, we need a fresh approach and that is what we're striving for”.

--
Kubo fik ikke engang 20 minutter idag, øv.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Jaetinh.

6 år 11 måneder siden #377 af Jakobsif555
Besvaret af Jakobsif555 på emne Sæsonen 2019/2020

Fondo_Sur skrev: 4-2-3-1? Den så rimelig flad ud i praksis.

Hvor Isco og Hazard skiftede mellem at være den bag/ved siden af Benzema.

Hver gang vi havde bolden synes jeg nu Hazard Isco og Vinisius lå på linje.

Kan godt være den hed 4-4-1-1 når de havde bolden, det lagde jeg ikke mærke til.

Men synes Isco så skarp ud defensivt i dag, han løb rigtig mange pres metre!

6 år 11 måneder siden #378 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 2019/2020
4-4-2 eller 4-4-1-1 er en taktisk forbedring. Det er bare afgørende at Hazard spiller centralt tæt på Benz. Vinicius, Kubo og Rodrygo må kæmpe om de to pladser på kanterne. Lucas Vazquez skal bare ud af klubben med det samme. Han er slet ikke god nok. (helst sammen med Zidane)

Vi mangler dog stadig klasse på midtbanen. Isco og Kroos skal sælges. De kan stadig give lidt penge. Valverde har ikke niveauet til Real Madrid. Real Madrids sæson står og falder med at man får hentet et par klassespillere til midtbanen. Jeg så hellere at man hentede tre unge gode spillere man kan udvikle i stedet for at bruge hele beløbet på Pogba.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

6 år 11 måneder siden #379 af longwind
Besvaret af longwind på emne Sæsonen 2019/2020

Matamoro skrev: 4-4-2 eller 4-4-1-1 er en taktisk forbedring. Det er bare afgørende at Hazard spiller centralt tæt på Benz. Vinicius, Kubo og Rodrygo må kæmpe om de to pladser på kanterne. Lucas Vazquez skal bare ud af klubben med det samme. Han er slet ikke god nok. (helst sammen med Zidane)

Vi mangler dog stadig klasse på midtbanen. Isco og Kroos skal sælges. De kan stadig give lidt penge. Valverde har ikke niveauet til Real Madrid. Real Madrids sæson står og falder med at man får hentet et par klassespillere til midtbanen. Jeg så hellere at man hentede tre unge gode spillere man kan udvikle i stedet for at bruge hele beløbet på Pogba.

Er det ikke lidt hårdt at afskrive Valverde allerede? Synes han spiller ganske rutineret for en spiller der stadig er relativt ny på førsteholdet. Er med på at han ikke har sat verden i brand, men han er da solid derinde. Tror sagtens han kunne have en fremtid i Real, selvom Zidane ikke virker til at skænke talenterne en tanke

6 år 11 måneder siden #380 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2019/2020
Det er reelt ikke et ordentligt fodboldhold før Casemiro er tilbage. Jeg er ikke gammel nok til at huske prime-Makeleles betydning for start 00’ernes hold, men jeg tænker at han var nogenlunde lige så vigtig.

Den store forskel på de tidligere træningskampe og denne i dag var, at man trods alt havde lidt tyngde på midten fra start med Valverde.

Det handler ikke om vægt, men om fart, styrke og ærgerrighed. Det er egenskaber som Mariano i hvert fald viste i dag. Det er dét holdet ofte mangler, uden eller med Cristiano på holdet!

Det har i store perioder været et letvægtshold siden sæsonen 2014/2015.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

6 år 11 måneder siden #381 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2019/2020

Fondo_Sur skrev: Det er reelt ikke et ordentligt fodboldhold før Casemiro er tilbage. Jeg er ikke gammel nok til at huske prime-Makeleles betydning for start 00’ernes hold, men jeg tænker at han var nogenlunde lige så vigtig.

Den store forskel på de tidligere træningskampe og denne i dag var, at man trods alt havde lidt tyngde på midten fra start med Valverde.

Det handler ikke om vægt, men om fart, styrke og ærgerrighed. Det er egenskaber som Mariano i hvert fald viste i dag. Det er dét holdet ofte mangler, uden eller med Cristiano på holdet!

Det har i store perioder været et letvægtshold siden sæsonen 2014/2015.

Var det ikke netop i 2014/15 eller deromkring at Casemiro gjorde sit indtog?

Men du har ret i Makeleles vigtighed. Faktisk spillede vi med både ham og Flavio Conceicao på et tidspunkt. Altså to holdende midtbanefolk og så 4 offensive og to fremadstormende backs.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 11 måneder siden #382 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 2019/2020
Makelele og Conceicao er netop de typer vi har behov for. To bomstærke midtbanespillere der giver holdet tyngde. Idag har vi kun Casemiro der kan give holdet tyngde. Vi må have to mere. Een til startopstillingen og en anden til konkurrencen. Jeg har tilladt mig at forslå at Tottenhams Eric Dier og Liverpools Fabinho. Drømmekøbet havde været Ndombele.
Hvilke andre centrale midtbanespillere kunne være interessante?
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

6 år 11 måneder siden #383 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 2019/2020

Matamoro skrev: Makelele og Conceicao er netop de typer vi har behov for. To bomstærke midtbanespillere der giver holdet tyngde. Idag har vi kun Casemiro der kan give holdet tyngde. Vi må have to mere. Een til startopstillingen og en anden til konkurrencen. Jeg har tilladt mig at forslå at Tottenhams Eric Dier og Liverpools Fabinho. Drømmekøbet havde været Ndombele.
Hvilke andre centrale midtbanespillere kunne være interessante?

Eric Dier kan jo ikke engang komme på Tottenham hold, hvordan skulle han have niveau til RM? Fabinho er heller ikke fast mand på Liverpool hold. +

6 år 11 måneder siden #384 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 2019/2020
Fabinho var fast mand til sidst, så vidt jeg husker.

Casemiro + en anden stærk type vil være lækkert. Selvom det ser defensivt ud ved første øjekast, så giver det simpelthen så meget frihed til de forreste at det sagtens kan betale sig. Jo hurtigere man vinder bolden tilbage, jo hurtigere kan man også angribe igen.

Måske Casemiro + Pogba kan gøre det. Men jeg tror helst han vil spille længere fremme og det er vist også Zidanes plan. Zidane bænker heller ikke både Modric og Kroos, det er vi vist alle sammen enige om - desværre.

Casemiro - Pogba

Isco

Vini - Benz - Hazard

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum