Sæsonen 2019/2020
Hvem skal i øvrigt ud? (Udover Bale selvfølgelig).
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Siempre fiel skrev: Det er et halvt år siden vi sagde endegyldigt og ydmygende farvel til sæsonen og har siden været på én lang, horribel røvtur - det var tydeligt for ALLE (også dem der ikke havde været i stand til at erkende/se det tidligere) at en æra var fuldstændig slut og at vi stod foran massive ændringer. Nu står vi her - 6 måneder senere - 2 uger før sæsonen sparkes igang og vi har skilt os af med Luca Zidane, Theo, Vallejo, Reguilon, Llorente, Ceballos, Ødegaard, Kovacic, De Tomas og Mayoral - W.T.F!!!! HOLD DA OP en oprydning man har effektueret! Jamen det er da også lige de spillere der har fejlet - godt nok selv om flere af spillerne aldrig har været i nærheden af førsteholdet. I know, broken record - men når jeg igen lige kigger listen igennem her på tærsklen til den nye sæson, så er selv en pessimist som jeg alligevel chokeret over at INGENTING er blevet ryddet ud i. Det er jo vanvid - dén her liste siger jo én ting; genvalg på alle hylder til samtlige gamle, mætte, løntunge spillere som er grunden til at jeg nærmest har mistet glæden ved at følge Real Madrid uge ind og uge ud. Det er simpelthen grinagtigt - ingen revolution, ikke engang evolution - det lader til at klubben og Zidane har behov for endnu en sæson "en blanco". Jeg troede ikke det kunne blive mere frustrerende end sidste sommer, men det her overgår indtil videre samtlige skrækscenarier man ku forestille sig..
Meget enig. Hvorfor er Marcelo fx. stadig i klubben? Han har fortsat med at snorksove i pre season defensivt. Vi har købt Mendy og det tegner interessant, men hvorfor ikke få nogle dadler for Marcelo og så have en anden ung spiller som backup? Det være sig Hakimi eller Reguilon.
Hvis Zidane så gerne vil have Pogba, hvorfor så ikke sælge Modric og (edit: eller) Kroos og få gang i den transformation? Hvorfor beholder vi begge to hvis Pogba kommer? Det giver jo ikke mening. Og så køber vi Jovic, men Zidane spiller med én angriber og Jovic kommer til at få 15 minutter max. per kamp. Det er jo hovedrystende at give Zidane opgaven for indkøb. Hvis det da er tilfældet. Det er på sin vis rart at Perez har givet noget af magten fra sig, men Zidane er langt fra et geni på nogen måder. Hverken når det kommer til indkøb eller til at sætte en taktik, viser det sig.
Edit: Bare lige for at uddybe: Zidane har bragt os store triumfer og jeg respekterer ham meget, men der er simpelthen for mange både herinde og i ledelsen der har fået den opfattelse, at fordi han kan styre en stjernespækket trup til triumf i knock-out turneringer, så er han et vidunder til at varetage alle opgaver i klubben. Jeg synes det er soleklart, at han har store mangler på mange fronter. Og det kan vel også kun gå nedad herfra efter 3 CL triumfer. Det vil næsten lige meget hvad blive en skuffelse efter det. Vi burde have sagt mange tak, da han stoppede og så var han stoppet på toppen som en kæmpe helt. Nu bliver han hængende længe nok til at vi kommer til at ville af med ham. Det tror jeg virkelig.
Ledelsen burde have indset at Zidane ikke var manden til at genopbygge og rydde ud.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Denne sommer stod man med en gylden mulighed for at give nogle af de unge chance og ja de er unge, men de viser mere cojones end føromtalte spillere. Messi var også ung da han fik chance, men nej da, sælg de unge spanske spillere (helst til rivaler) og sats på samme spillere som i to sæsoner ikke har kunnet præstere over 38 kampe.
Jeg er ligeglad med CL, det er La Liga der tæller og de sidste 15 år snart har RM været en joke i national sammenhæng. Uden Ronaldos mål var der heller ikke kommet CL trofæer i skabet.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Fondo_Sur skrev: @Siempre fiel
Hvem skal i øvrigt ud? (Udover Bale selvfølgelig).
Jamen altså jeg er desværre i den situation, at for første gang i mere end 30 år som hardcore Real Madrid-fan er der simpelthen ingen spillere på holdet jeg er verliebt i. For blot et år siden ville jeg gå helt i koma over et salg af Marcelo og Ramos, men ingen af de 2 leverer jo længere og det var de eneste 2 spillere jeg sådan virkelig elskede på holdet - og en stor del af spillerne er virkelig spillere jeg anser som værende aldeles uspændende og direkte trættende at se på på en fodboldbane.
Nå, men til dit spørgsmål - jamen jævnfør min kommentar ovenfor, så er der reelt ingen spillere jeg ser som urørlige eller som jeg ville være specielt ked af forlod klubben. Der er dog selvfølgelig spillere jeg hellere vil se os skille os af med end andre.
Altså der er de oplagte: Keylor (efterhånden er jeg i tvivl om hvor meget ringere han er end Courtois, men sagen er at det blir et problem at debatten om målmandsposten igen skal rase over en sæson), Bale, Mariano, Lucas - de sidste 3 er de fleste jo nok enige om, men klubben ser dog nu ud til at beholde både Keylor (omend han jo allerede sagde farvel sidste sæson) og den uduelige Lucas.
Men dér hvor jeg ser man virkelig burde ha gjort noget er på midtbanen. Jeg er ikke begejstret for en eneste af de 3 startere og havde i hvert fald gerne set man havde solgt 1 eller 2 af dem - og havde det været Kroos og Modric havde det været super. MEN, ift hvem eller hvor mange af dem man præcist sku ha solgt afhænger jo naturligvis af bud på dem og hvilke spillere man kunne have hentet ind og endelig hvad i alverden det er for et system og en sammensætning man/Zidane ønsker (det sidste tror jeg ikke engang Zidane selv aner - han famler jo tydeligvis i blinde som forventet). Så midtbanen skulle ha haft en ordentlig udrensning - der ser selvfølgelig stadig ud til at ske et eller andet, men ser det ikke som sandsynligt at der sker andet end at vi får én spiller ind og alle de gamle travere bliver.
Så er det naturligvis kritisk at man ikke har fået ryddet ud i angrebet. Naturligvis sku Bale og Lucas ha været sparket ad helvede til (som nævnt ovenfor), men derudover burde man også have solgt mindst et par stykker af enten James, Isco eller Asensio . Brahim skulle man også have udlejet - synes ikke umiddelbart han har niveauet. Og så er der Benzema! Ligesom med de førnævnte er hans status naturligvis afhængig af hvem man kunne ha fået ind. Og jeg synes ikke der lader til at være mange interessante muligheder på markedet, så grundet hans ok sidste sæson, så er det vel fint nok at holde ham en sidste sæson før man forhåbentlig finder en bedre løsning (hvad der derimod sker er sikkert at han får en 8-årig kontrakt med guld, myrra og røgelse i absurde mængder).
Så jeg synes sådan set der er masser at ta af - men altså alt er jo naturligvis i høj grad afhængigt af hvad man kunne få ind i stedet - men NOGET skulle der dog være sket, ligegyldigt om det så havde været Ndombele, Pogba, Eriksen, Beek, Fabian eller hvem faen man havde ku hente.
Og endelig kunne man jo også sagtens ha tilladt sig at skifte mere i forsvaret - her tænker jeg først og fremmest på Nacho, men desværre også på mine to tidligere yndlinge (er de vel stadig, men har dog svært ved at forsvare og/eller elske dem ud fra deres nuværende fodboldmæssige niveau), Marcelo og Ramos. Kunne man ha hentet en De Ligt (kunne man jo sådan set sikkert nok hvis man virkelig havde ville) eller man eksempelvis ikke havde låst Achraf i Dortmund i 2 år, så havde jeg såmænd været ok med at man havde pillet ved de to positioner også.
Summa summarum, der er et væld af spillere der i lang tid har præsteret så ustyrligt ringe at det havde været helt naturligt at de var blevet sparket ud af klubben, men samtlige har fået et stort fedt genvalg.
PMO skrev: [...] spillere som Bale, Modric, Kroos osv er som kakerlakker - de forsvinder aldrig.
Wow.
Fair nok at du ikke kan lide dem, men det er altså stjerner, der har vundet titler for os. Hver og en af dem har på den ene eller anden måde været afgørende for mindst én titel. Nu er de simpelthen kakerlakker, fordi klubben har valgt at forlænge med dem alle tre.
BBB skrev:
PMO skrev: [...] spillere som Bale, Modric, Kroos osv er som kakerlakker - de forsvinder aldrig.
Wow.
Fair nok at du ikke kan lide dem, men det er altså stjerner, der har vundet titler for os. Hver og en af dem har på den ene eller anden måde været afgørende for mindst én titel. Nu er de simpelthen kakerlakker, fordi klubben har valgt at forlænge med dem alle tre.
Jeg lægger mærke til du skriver om deres præstationer i (før)datid - præcis som jeg mener de bør opfattes. De er ikke længere relevante.
Nu ikke tage det så alvorligt at jeg kalder dem kakerlakker. Kakerlak-kommentaren er knyttet til deres evige tilstedeværelse og åbenlyse problem at få “udryddet” (solgt).
PMO skrev:
BBB skrev:
Wow.
Jeg lægger mærke til du skriver om deres præstationer i (før)datid - præcis som jeg mener de bør opfattes. De er ikke længere relevante.
Nu ikke tage det så alvorligt at jeg kalder dem kakerlakker. Kakerlak-kommentaren er knyttet til deres evige tilstedeværelse og åbenlyse problem at få “udryddet” (solgt).
Det er bare vildt at omtale spillere som skadedyr, når klubben selv har forlænget med dem.
Jeg vil vildt gerne af med Bale, og jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nyt på midtbanen (jeg vil gerne have en ung Alonso), men derfra og til at omtale personer som skadedyr, blot fordi de og deres arbejdsgiver er tilfredse med samarbejdet*.. det er lidt vildt.
*To ud af tre i hvert fald.
Der er absolut ingen grund til at sælge Modric, da han ingen reel salgsværdi har, og større er hans løn trods alt ikke. Skulle man sælge nogen, så burde man hellere kigge med Kroos, men det sker heldigvis heller ikke. Jeg giver meget gerne den største øl i Kbh, hvis ikke Zidane sætter sit hold efter de spillere som præstere bedst, og en van de Beek ville sagtens kunne tage pladsen fra Modric. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Det handler ikke om, at Zidane er stædig, men om præference om hvilken type man ser spille kontra taktik.
Isco har rejst sig, eller ihvertfald vist spil, som gør man igen har forhåbninger til ham. Det samme med Marcelo, og kommer van de Beek med noget ny energi, så vil det helt sikkert også hæve niveauet hos Modric og Kroos, ellers sidder de på bænken. Der skal noget selvtillid ind i truppen, og ellers skal der bare arbejdes på spillernes form, så tror jeg helt sikkert truppen er mere end konkurrencedygtigt igen.
Zidane ved hvad han vil, og jeg synes allerede man kan se det i vores angreb, hvor spillet går meget mere centralt end førhen.
@Ramos4.
Vi kan jo ikke sælge alle vores forsvarspillere, hvis argumentet går på, at de stadig laver fejl. Carvajal sejler stadig, Odriozola gør det samme og ligeså med Varane, som fortsætter med sine mistiminger i clearingerne. Ramos bliver ved med at koste mål, og det samme gør Marcelo. Nacho har også været helt væk de sidste 14 måneder.
Marcelo har set utrolig skarp ud, og det mål han koster er skide uheldigt, men det bunder ud i en elendig bold fra Lucas, og en ubeslutsom Ramos, som først går efter bolden, og en Navas som ser skidt ud på placeringen. Så kan man argumentere for, at Marcelo skulle lade den gå, og det ville alle nok sige efterfølgende, men egentligt burde linjevogteren jo bare have vinket den ude i første omgang, som den var.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Selvfølgelig kan vi ikke sælge alle der underpræsterer, for det vil betyde 20 udskiftninger fra sidste sæson. Men omvendt er det da også relativt underligt at vi INGEN har solgt fra de seneste sæsoners startopstillinger. Det er et mærkeligt signal at sende, at man kan underpræstere i 1+ år og så blive som fast mand + måske endda få en kontraktforlængelse lige bagefter.
Marcelo har i øvrigt set skidt ud på flere mål end det ene. Men nu lægger jeg også særligt mærke til ham.
Ramos4 skrev: Marcelo har i øvrigt set skidt ud på flere mål end det ene. Men nu lægger jeg også særligt mærke til ham.
Sjovt at du så nævner hans konkurrent som en spændende spiller, når han så MINDST lige så skidt ud i én kamp.