Den store El Clásico-tråd

6 år 7 måneder siden #109 af doven
Besvaret af doven på emne Den store El Clásico-tråd

elle44 skrev:

Ramos4 skrev:

madrid2000 skrev: Svært at se, hvorfor folk er skuffet over resultatet.

Enig i, at Barcelona ikke er så gode, som normalt. Messi er heller ikke tidligere tiders enmandshær, men de stod godt defensivt mod vore tandløse offensiv. Det var tydeligt fra starten af kampen, at begge mandskaber kunne leve fint med pointdeling.

Vores offensiv med Bale, Isco og Benzema skabte jo ingenting. Vi kom jo ikke engang frem til en eneste stor mulighed. Ingen af spillerne formåede at drible forbi modstanderen idag. Isco kom forbi enkelte gange, men grundet hans manglende fart blev han hurtig løbet op igen.

Faktisk skabte Barcelona de farligste chancer. Når de satte tempo på og lykkedes med tingene, så kom de frem til langt farligere chancer end os.

Det var en taktisk fastlåst El Clasico, og jeg synes bestemt ikke, at vi kan være utilfredse med 1 point.

*Faktisk skabte Carvajal de farligste chancer.

Barcelona skabte intet. Carvajal glemte at Alba fandtes to-tre gange og blev løbet i ryggen. Ved Messis hul i luften, havde Carvajal oversatses i en glidende tackling mod Griezmann lige inden.

Hakimi, Carvajal, Odriozola, golf - in that order.

Er der nogen der rent faktisk ved hvordan Hakimi spiller defensivt?

Han er ringe defensivt, og spiller derfor oftest kant eller wingback i Dortmund.
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved doven.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 7 måneder siden #110 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Den store El Clásico-tråd

doven skrev:

elle44 skrev:

Ramos4 skrev:

madrid2000 skrev: Svært at se, hvorfor folk er skuffet over resultatet.

Enig i, at Barcelona ikke er så gode, som normalt. Messi er heller ikke tidligere tiders enmandshær, men de stod godt defensivt mod vore tandløse offensiv. Det var tydeligt fra starten af kampen, at begge mandskaber kunne leve fint med pointdeling.

Vores offensiv med Bale, Isco og Benzema skabte jo ingenting. Vi kom jo ikke engang frem til en eneste stor mulighed. Ingen af spillerne formåede at drible forbi modstanderen idag. Isco kom forbi enkelte gange, men grundet hans manglende fart blev han hurtig løbet op igen.

Faktisk skabte Barcelona de farligste chancer. Når de satte tempo på og lykkedes med tingene, så kom de frem til langt farligere chancer end os.

Det var en taktisk fastlåst El Clasico, og jeg synes bestemt ikke, at vi kan være utilfredse med 1 point.

*Faktisk skabte Carvajal de farligste chancer.

Barcelona skabte intet. Carvajal glemte at Alba fandtes to-tre gange og blev løbet i ryggen. Ved Messis hul i luften, havde Carvajal oversatses i en glidende tackling mod Griezmann lige inden.

Hakimi, Carvajal, Odriozola, golf - in that order.

Er der nogen der rent faktisk ved hvordan Hakimi spiller defensivt?

Han er ringe defensivt, og spiller derfor oftest kant eller wingback i Dortmund.

Jamen så kommer det jo ikke til at hjælpe noget som helst. Vi spiller ikke med wimgbacks og han er selvfølgelig ikke en god nok kantspiller ril Real Madrid. Carvajal er trods alt godkendt både offensivt og defensivt, tror forventninger til Hakimi skal sættes lidt ned.

6 år 7 måneder siden #111 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store El Clásico-tråd

Kimbo skrev: Ikke bare dårligste clasico, men generelt den ringeste kamp jeg længe har set.
I guder for en lang røv kedelig ørkenvandring. Vi var super klar ved kamp start, sad med svedige hænder og man var små nervøs/spændt, 20 min inde i kampen var man mere eller mindre ved af falde i søvn.
Jeg er simpelthen blevet for gammel til at glo på så dårlig bold.

Ja vi semi dominerede det dårligste Barcelona hold jeg har set i mine 37 år, men hvad betyder det når man er så offensivt impotent, Benz er en fornøjelse men han spillede jo mere midtbanespiller end spydspids.
Det der spil med 1000 indlæg, jeg brækker mig i vildskab, det er så HAMRENDE kedeligt at se på.
Jeg er pisse skuffet over at verdens største kamp giver så elendig reklame for verdens bedste liga.

Og som en anden bruger så korrekt konstaterede, når Barca stinker og vi spiller "godt" så ender den uafgjort eller med en smal sejre til os, men når vi sutter og Barca spiller godt vinder de 5-0. Hvad fanden er det for noget pis.

Ved ikke om jeg er mest skuffet over at vi ikke komplet flår det elendige lorte hold, eller over det faktum at kampen var så komplet kedelig og elendig at se på.

Tja der skal jo ”2” til at danse en tango.

Barcelona stiller med en fronttrio der hedder Messi, Suarez og Griezmann og på egen hjemmebane foran 100.000 tilskuere formår vi at dominere og presse dem fuldstændigt.

Barcelonas udgangspunkt i denne kamp var tydeligvis defensivt - og så satse på kontra-chancer. Jeg tror at der havde været en hel anden kamp, hvis Varane havde fået det straffe eller Pique ikke havde reddet den på stregen. Så var de nødt til at satse mere fremme.

Og ja man kan jo godt pege på at Barcelona er i en hel anden forfatning end de var før etc etc. Men det har sjældent nogen betydning i Classico´s der altid lever sit eget liv og ofte afgøres på andre parametre (=> individuelle, dommerkendelser, heldigheder osv.)
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, ElMadrid

6 år 7 måneder siden #112 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Den store El Clásico-tråd
@Chrill

Jeg er sådan set enig i det du skriver, og en kontrolleret professionel indsats i en kamp på deres bane er måske nok noget at være stolt over.
Havde vi vundet 0-3 havde det nok også været nemmere at sluge for mig :)
Jeg synes bare virkeligt ikke det var kønt at se på, fra nogle af holdende.
Der var momenter jeg satte pris på, som vores høje pres, vores mod og vores dominans på midtbanen.
Men 0-0? Og hvor mange gennemspillede chancer producerede vi i hele kampen?

Jeg synes virkeligt Barca ser svage ud, det er næsten pinligt at se dem denne sæson, og alligevel kan vi ikke slå dem overbevisende.
Det næste er også at vi ved de spiller meget bedre på vores bane, vi havde brug for at stå stærkt i de indbyrdes opgør da jeg spår denne sæson til at blive ultra tæt.
Kan vi ikke vinde mesterskabet mod så dårligt et Barca hold, ja så vinder vi det sku nok ikke før Messi stiller støvlerne på hylden.
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved Kimbo.

6 år 7 måneder siden #113 af Dios
Besvaret af Dios på emne Den store El Clásico-tråd
Zidane's taktik med 4 centrale midtbanespillere har jo altid "virket" i den forstand, at vi altid spiller lige op med de bedste hold i verden, og i mange tilfælde også vinder opgørene. Problemet er jo bare, at det ofte bliver for "defensivt" ift. mindre hold. Kampen imod Psg er noget af det bedste vi har set længe, og den kamp er helt sikkert på niveau med cup kampene imod Barca, hvis vi ser bort fra, at Psg får 2 latterlige mål, men her ser vi også bare hvad Hazard kan fremfor Bale.

Hvor ville jeg seriøst ønske, at vores trio oppe foran snart vil være fuldendt, så den kan det hele. Lige nu går vi på kompromis i de store kampe, og spiller med lige ved og næsten spillere i alle andre kampe.

Jeg er helt enig i rigtig mange af jer, som er glade og stolte over kampen igår, selvom jeg også deler samme holdning som @Kimbo. Vi ser nemlig et Real Madrid hold i klar bedring. Vi ser en Zidane som har fået styr på tingene. Defensivt såvel som offensivt. Desværre hagler skaderne stadig ned over os, men Zidane har mere eller mindre fået defineret sit hold og dets udtryk på banen.
Vi mangler stadig meget, men vi er i klar fremgang, og vi gør det jo egentlig fremragende.

Celta Vigo, Sevilla, At. Madrid, Valencia og Barca på udebane har resulteret i 0 nederlag og 9 point. Det havde jeg takket ja tak til i alle mine år som Real Madrid fan før sæson start.
Valladolid og Betis har kostet, men ny start og ny æra, og alt i alt, så er vi for engang skyld velspillende samtidig med, at resultaterne også falder ud til vores fordel.
Kampen igår bunder også ud i, at mine forventninger igen er steget med holdets "succes", og derfor er skide hamrende utaknemmelig over, at vi kun får 1 point med fra kampen, men vi mangler bare de sejre i El Clasico, og igår var en gylden mulighed i og med Barca var så ekstremt dårlige.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, andreashn, LasseRMD, El Siete

6 år 7 måneder siden #114 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Den store El Clásico-tråd
Det kan godt være at man skulle have vundet den kamp i går, men se det på en anden måde.

I betragtning af, at Barca har haft et resultatmæssige (og psykologisk) overtag i El Clasicos var det et fint resultat. Det var ikke en sejr, men en klar fremgang.

Barca skal jo nok tabe mange point mod andre hold.

Derudover virker det nuværende Real Madrid-hold stærke på Bernabeu, så mon ikke vi får en sejr på hjemmebane.

6 år 7 måneder siden #115 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Den store El Clásico-tråd
Næste kamp mod Barcelona er om lidt over to måneder, og indtil da skal der bare bygges på og bygges på, samt at Hazard og Marcelo bare SKAL være klar. Men, vi skal møde City hjemme blot 4 dage før og vi ved jo at disse topkampe kan ende i en skade

Jeg hæfter mig også ved det Messi sagde, at vi på hjemmebane bliver presset mere frem af fansene, hvilket åbner op bagtil, hvor på Camp Nou er det mere ligeligt.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

6 år 7 måneder siden #116 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Den store El Clásico-tråd
Haha men det var da ikke meget frem på banen de kom af fansene i denne kamp må man sige. Måske var det sådan før i tiden, men man må sige de stod dybt, både med og uden bold, i denne kamp. Fans på nakken eller ikke.

6 år 7 måneder siden #117 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store El Clásico-tråd

Dios skrev: Zidane's taktik med 4 centrale midtbanespillere har jo altid "virket" i den forstand, at vi altid spiller lige op med de bedste hold i verden, og i mange tilfælde også vinder opgørene. Problemet er jo bare, at det ofte bliver for "defensivt" ift. mindre hold. Kampen imod Psg er noget af det bedste vi har set længe, og den kamp er helt sikkert på niveau med cup kampene imod Barca, hvis vi ser bort fra, at Psg får 2 latterlige mål, men her ser vi også bare hvad Hazard kan fremfor Bale.

Hvor ville jeg seriøst ønske, at vores trio oppe foran snart vil være fuldendt, så den kan det hele. Lige nu går vi på kompromis i de store kampe, og spiller med lige ved og næsten spillere i alle andre kampe.

Jeg er helt enig i rigtig mange af jer, som er glade og stolte over kampen igår, selvom jeg også deler samme holdning som @Kimbo. Vi ser nemlig et Real Madrid hold i klar bedring. Vi ser en Zidane som har fået styr på tingene. Defensivt såvel som offensivt. Desværre hagler skaderne stadig ned over os, men Zidane har mere eller mindre fået defineret sit hold og dets udtryk på banen.
Vi mangler stadig meget, men vi er i klar fremgang, og vi gør det jo egentlig fremragende.

Celta Vigo, Sevilla, At. Madrid, Valencia og Barca på udebane har resulteret i 0 nederlag og 9 point. Det havde jeg takket ja tak til i alle mine år som Real Madrid fan før sæson start.
Valladolid og Betis har kostet, men ny start og ny æra, og alt i alt, så er vi for engang skyld velspillende samtidig med, at resultaterne også falder ud til vores fordel.
Kampen igår bunder også ud i, at mine forventninger igen er steget med holdets "succes", og derfor er skide hamrende utaknemmelig over, at vi kun får 1 point med fra kampen, men vi mangler bare de sejre i El Clasico, og igår var en gylden mulighed i og med Barca var så ekstremt dårlige.

Med "trio oppe foran" mener du så Isco, Benzema og Hazard eller tænker du vi skal gå over til 4-3-3 og have en højrefløj?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

6 år 7 måneder siden #118 af Ramos4
Real madrid har fået...to...straffespark på Camp Nou i 27 år. Haha. Klassisk centralmagt - dommerne er jo købt af Franco osv.

I ligaen skal det siges. Det er 12 år siden vi fik et sidst.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 6 år 7 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Real HWL, andreashn

6 år 7 måneder siden #119 af Dios
Besvaret af Dios på emne Den store El Clásico-tråd
Ramos4 skrev:

Med "trio oppe foran" mener du så Isco, Benzema og Hazard eller tænker du vi skal gå over til 4-3-3 og have en højrefløj?

Jeg er sådan set ligeglad med hvordan man blander kortene mht. formationer. Jeg savner bare kvalitet på de 3 pladser oppe foran. Om det er en højrekant eller en offensiv midtbane, så savner jeg bare, at de er langt bedre end Isco, James, Bale, Rodrygo, Vinicius, Lucas, Brahim, Asensio og Jovic.

De er utrolig gode som breddespillere, men ingen af dem er jo gode nok...endnu, for nogle af dem. Det er derfor jeg vil skide på prisen når vi snakker Mbappé. Lad nu Zidane få de absolut bedste vilkår til at bygge det her hold op. Lige nu mangler det her hold jo ikke meget udover en offensiv spiller med samme kvalitet som Hazard og Benzema.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

6 år 7 måneder siden #120 af Ramos4
Credit til Zidane for at være ubesejret i nu 5 kampe på Camp Nou. Han gør det sgu svært at opretholde mit had til ham :(

Leveret af Kunena Forum