Den store El Clásico-tråd
Bismo skrev:
Sahinovic skrev: Det var godt nok en elendig El Clásico, langt under niveau fra begge hold og især FC Barcelona lignede i store træk et tegneseriehold.
Et eller andet sted må man tage hatten af for Zidane. Det høje pres + den ekstra mand på midtbanen ødelagde Barcas spil fuldstændigt. Det er så bare ærgerligt, at vi ikke kunne være mere effektive foran mål.
Husk også, at vi spiller uden Hazard og Marcelo (en stor svækkelse offensivt), hvorimod Barca havde alle mand klar.
Jeg må så sige, at jeg faktisk er lidt skuffet over Zidane. Havde du spurgt mig inden kampen så havde jeg med glæde taget 1 point, fordi som du selv påpeger så mangler to vigtige profiler, men taget kampens forløb i betragtning så burde vi have satset lidt mere offensivt de sidste 35-40 minutter.
Florentino Pérez
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Vi dominerer Barca fuldstændigt i første halvleg
- Vi kan slå et sideskift
- Varane spiser op og ser god ud
- Valverde fortsætter med at imponere - gør (næsten) alt det fornuftige og rammer to guddommelige helflugtere
- Vi går højt på Barca og lukker deres opspil - især i 1. halvleg - helt ned
- Benzema er en fantastisk fodboldspiller - der er så mange bolde 99% af alle andre angribere ville have mistet
- Carvajal spiller en stor kamp og er i mine øjne tilbage i verdenseliten
Det sløje
- Vi er for ufarlige - mangler snert omkring feltet. Med Hazard havde vi vundet i dag
- Ramos ligner mere en hæmsko end en styrke for holdet- jeg bliver nervøs hver gang han er på bolden
- Vi kan ikke slå indlæg
- Vi slår mange indlæg
- Vi kan ikke slå en bold i dybden. Jeg tæller 5-6 stykker der bare skal have det rigtige tempo - se nu bare hvordan Messi slår dem
Alt i alt positivt. Tage til Camp Nou og være klart det bedste hold kan aldrig blive en dårlig aften. Sløjt vi ikke får mere ud af det, men jeg er fortrøstningsfuld for resten af sæsonen. Vi mangler fem spillere der kunne have været betragtning til at komme i spil, Barca mangler en. På den lange bane kan bredden sagtens vinde mesterskabet for os, når Barca er så tilpas dårlige som de er.
Lenglet a leading light
In a match where defences triumphed, Clement Lenglet was probably the best on the pitch, keeping Karim Benzema away from Ter Stegen's goal and building play well from the back.
Lenglet som aftenens bedste spiller haha.. wtf..
Ligesom Sahinovic, så havde jeg også gerne taget krydset inden kampen, men det kaldes vel at fedtspille den hjem.
Håber snart Hazard kommer tilbage. For hold da kæft, hvor er vores offensiv bare tynd med Benzema alene i den offensiv.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Det ser dog godt ud i forhold til resten af sæsonen.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Enig i, at Barcelona ikke er så gode, som normalt. Messi er heller ikke tidligere tiders enmandshær, men de stod godt defensivt mod vore tandløse offensiv. Det var tydeligt fra starten af kampen, at begge mandskaber kunne leve fint med pointdeling.
Vores offensiv med Bale, Isco og Benzema skabte jo ingenting. Vi kom jo ikke engang frem til en eneste stor mulighed. Ingen af spillerne formåede at drible forbi modstanderen idag. Isco kom forbi enkelte gange, men grundet hans manglende fart blev han hurtig løbet op igen.
Faktisk skabte Barcelona de farligste chancer. Når de satte tempo på og lykkedes med tingene, så kom de frem til langt farligere chancer end os.
Det var en taktisk fastlåst El Clasico, og jeg synes bestemt ikke, at vi kan være utilfredse med 1 point.
madrid2000 skrev: Svært at se, hvorfor folk er skuffet over resultatet.
Enig i, at Barcelona ikke er så gode, som normalt. Messi er heller ikke tidligere tiders enmandshær, men de stod godt defensivt mod vore tandløse offensiv. Det var tydeligt fra starten af kampen, at begge mandskaber kunne leve fint med pointdeling.
Vores offensiv med Bale, Isco og Benzema skabte jo ingenting. Vi kom jo ikke engang frem til en eneste stor mulighed. Ingen af spillerne formåede at drible forbi modstanderen idag. Isco kom forbi enkelte gange, men grundet hans manglende fart blev han hurtig løbet op igen.
Faktisk skabte Barcelona de farligste chancer. Når de satte tempo på og lykkedes med tingene, så kom de frem til langt farligere chancer end os.
Det var en taktisk fastlåst El Clasico, og jeg synes bestemt ikke, at vi kan være utilfredse med 1 point.
Messi er jo netop en endnu større enmandshær nu, end førhen, som jeg ser det. Det eneste der gør, at Barca skal regnes blandt de bedste klubber i verden med det spil de leverer nu, er kun pga. den lille troldmand. Alt offensivt spil går gennem ham, der kommer absolut intet fra Barca’s midtbane eller gode aktioner fra Suarez eller Griezmann. Som jeg ser det, er Barca blevet ringere pga. deres éndimensionelle spillestil igennem Messi. Førhen havde de jo Iniesta i mellemrummene på midtbanen, eller Neymar der udfordrede fra kanten. Så kan man argumentere for at han scorede flere mål andre sæsoner, men der blev han jo fodret på en helt anden måde af førnævnte spillere. Nu går ALT gennem Messi.
Skræmmende det faktisk kan være nok til at vinde både ligaen og CHL, men det viser også bare hvilken enestående spiller Messi er.
Udover ovenstående er jeg enig i, at vi skal være tilfredse med resultatet. I min optik var Barca også farligst, og man glemmer at uafgjort på Camp Nou bestemt er brugbart. Vi mangler noget bid i vores offensiv - Hazard havde klædt vores hold godt i dag, som alle godt er klar over. :)
Bismo skrev: Goal.com.. ser de overhovedet kampene inden de skriver artikler?
Lenglet a leading light
In a match where defences triumphed, Clement Lenglet was probably the best on the pitch, keeping Karim Benzema away from Ter Stegen's goal and building play well from the back.
Lenglet som aftenens bedste spiller haha.. wtf..
>Building play well from the back
Som der hvor han smækker den ind foran eget felt ude fra frimærket og skaber en overtalssituation til Real? Han havde jo adskillige håbløse afleveringer. Klart den CB i kampen der stod svagest.
Dios skrev: Hold kæft hvor er jeg skuffet. El Clasico har sit eget liv, men efter 10 min. af kampen, så var det jo en stor skuffelse, at vi ikke skilte dem ad. Hvor var Kroos og Valverde i offensiven idag? Det svarer til, at kører en Ferrari, men med håndbremsen trukket hele vejen. Det er fuldstændig ligegyldigt jo.
Ligesom Sahinovic, så havde jeg også gerne taget krydset inden kampen, men det kaldes vel at fedtspille den hjem.
Håber snart Hazard kommer tilbage. For hold da kæft, hvor er vores offensiv bare tynd med Benzema alene i den offensiv.
Nr. 2 på topscorerlisten efter Benzema er vel Ramos. Det siger alt om vores offensiv.
Hazard er savnet som bare fanden. Vi må håbe han ikke har taget 7 kilo på denne gang.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024