Truppen 2021-2022

1 år 1 måned siden #517 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Truppen 2021-2022
en skøn sjæl der kan skaffe en streaming side til kampen mod milan? :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 1 måned siden #518 af BBB
Besvaret af BBB på emne Truppen 2021-2022

DeLaRed post=140110 skrev:

BBB post=140109 skrev:

DeLaRed post=140101 skrev:

Kiwes post=140098 skrev:

El Siete post=140097 skrev: ​Ligaen starter om en uge og det ser ikke ud til at nogen spillere er på vej til at blive hverken solgt eller lejet ud (udover Kubo), selvom man har haft månedsvis til at få skippet spillere afsted. Kom nu lidt altså. Der er 28 i førsteholdstruppen, plus diverse Castilla-spillere. 

​Det bliver garanteret de sædvanlige ligegyldige lejeaftaler og flytte problemet endnu et år i stedet for rent faktisk at få solgt noget. I det mindste ryger Marcelo og Isco næste år.  

​Og Bale...og de 3 spillere kommer heldivis ogsaa til at give en smule pusterum i budgettet, inkl at man nu ogsaa spare Varane's loen.

Hvad er pointe med det? Klubben smider flere penge efter Alaba, end vi nogensinde smed efter Varane.

​Vi kan hurtigt blive enige om at Alaba's kontrakt er helt hen i vejret....men er den ikke ca. sammenlignelig med hvad Ramos fik i loen? Altsaa et farvel til baade Ramos og Varane daekker vel ikke kun det Alaba skal have paa kontoen? (Og jeg spoerger oprigtigt, for jeg ved ikke hvad Ramos tjente, men gaar ud fra det naermer sig det Alaba faar nu, og det ville i saa fald sige at vi pt spare de penge som Varane koster, da vi ikke har erstattet ham med andre, minus det Chust/Vallejo skal have i loen)

Edit: En hrutig google soegning gav disse resultater (ved ikke hvor korrekte de er, men de ser plausible ud)
Salary 20/21 RM
Ramos: 15mill GBP
Varane: 7mill GBP
Salary 21/22 RM
Alaba: 11mill GBP

Det giver et resultat paa 22mill - 11mill = 11mill sparet paa Konto'en, hvis og saa frem Real Ikke koeber flere spillere denne sommer.
Dertil kommer de foelgenede besparelse naeste sommer (Hvis Real ikke er dumme nok til at forlaenge med disse spillere)
Bale: 18mill GBP
Marcelo: 7mill GBP
Isco: 6mill GBP

Du maa gerne korrigere hvis ovenstaaende er forkert, men vi maa bare ikke glemme at Ramos' loen fremover bliver betalt af PSG.

​Jeg kan ikke huske de præcise lønninger, men forholdet mellem dem er nok rigtigt. Varane skal vel stadig erstattes? Så har vi måske sparet nogle penge ved at bytte to spillere for én, men kvaliteten vi har mistet opvejes slet ikke af det sparede beløb. I hvert fald ikke hvis ny kvalitet koster det samme som Alaba. Hvis vi køber en forsvarsspiller svarende til Varane's niveau, så kommer vi til at betale en anden løn i år end for to år siden.

1 år 1 måned siden #519 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Truppen 2021-2022
@BBB

Det har du ret i, nu forholdt jeg mig kun til situationen hvor vi ikke køber flere spillere i år (og Chust/Vallejo overtager rollen som 4. valg). Om Varane så skal erstattes i de næste 2 seasoner med køb udefra blir spændene at se, for vi må også være ærlige at vi har haft en luksus situation i Madrid med Nacho som 4. valg, hvis spillerne kan holde sig skadesfri så burde et forsvar bestående af Alaba, Nacho og Militao nok kunne holde skansen de næste 2 seasoner, for ikke at glemme at Mendy spillede noget af sit bedste fodbold sidste season som en del af et 3 mands forsvar, som også burde være en mulighed for Ance hvis det blir nødvendigt. Men du har helt ret, de penge vi spare pt, skal naturligvis bruge på andre spillere, men hvis vi kigger på ovenstående beløb blir der trods alt også luft i budgettet til det (hvis og så fremt budget forblive det samme eller stiger)

Donde está la biblioteca?

1 år 1 måned siden #520 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Truppen 2021-2022
​Sergio Ramos er erstattet med David Alaba. I betragtning af alderen, er jeg ganske tilfreds.

Varane er skam også erstattet. Med Militao. Om Militao så bliver en Pavon eller Ramos kan kun tiden vise, men helt uprøvet er han da ikke.

Nuvel, nu vil nogle sige, at Militao intet har vist bortset fra de sidste 3-4 måneder af sidste sæson. Det er også delvist rigtigt, men af de forkerte grunde. Vi har ikke set meget til ham først og fremmest fordi han ikke fik en chance med flere kampe i træk. I sidste sæson var det kun pga. skader at det tvang Zidane til at bruge Militao, og derfor fik vist sit spil. I denne kommende sæson får vi at se om MIlitao formspil i de sidste 3-4 måneder var engangstilfælde eller ej.

Nacho er mere end god som 3. valg til forsvarer. Den sidste plads må gå til Chust/Gila, og selv Mendy kan bruges (men så skal venstrepladsen dækkes af Marcelo).

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano

1 år 1 måned siden #521 af DeLaRed
Nogen der har styr paa hvornaar OL spillerne Asensio, Kubo, Vallejo er tilbage i Madrid? (naturligvis hvis de ikke naar at blive lejet ud/solgt inden)

1 år 1 måned siden #522 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Truppen 2021-2022
Håber på aldrig, men de har vist ret til 3 ugers ferie efter sidste kamp.

1 år 1 måned siden #523 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 2021-2022

Nacho er mere end god som 3. valg til forsvarer. Den sidste plads må gå til Chust/Gila, og selv Mendy kan bruges (men så skal venstrepladsen dækkes af Marcelo).

Jeg håber faktisk rigtig meget på, at Ancelotti vil omskole Mendy til centerback. Han vil være et monster derinde, hvor man ikke ser hans kiksede forsøg på at være offensiv. Marcelo som førstevalg vil jeg foretrække til og starte med, men fortsætter Gutiérrez, så bliver der ikke spillet meget mere end 4-5 kampe før han har overtaget den plads. 
Jeg håber i hvertfald på, at Ancelotti vil lege med tanken. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 år 1 måned siden #524 af BBB
Besvaret af BBB på emne Truppen 2021-2022

Dios post=140169 skrev: ​

Jeg håber faktisk rigtig meget på, at Ancelotti vil omskole Mendy til centerback. Han vil være et monster derinde, hvor man ikke ser hans kiksede forsøg på at være offensiv. Marcelo som førstevalg vil jeg foretrække til og starte med, men fortsætter Gutiérrez, så bliver der ikke spillet meget mere end 4-5 kampe før han har overtaget den plads. 

​Mendy kan simpelthen ikke bruges som spillende CB. Det bliver nogle lange lorte bolde, hvis Kroos eller Modric ikke står helt blanke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

1 år 1 måned siden #525 af Dios
Besvaret af Dios på emne Truppen 2021-2022

BBB post=140175 skrev:

​Mendy kan simpelthen ikke bruges som spillende CB. Det bliver nogle lange lorte bolde, hvis Kroos eller Modric ikke står helt blanke.

Jeg nævnte sgu heller ikke spillende :D Det er helt klart Alaba som skal fører bolden op uanset om han spiller med Mendy eller Militao.
Backs er bare så vigtige, og her falder Mendy fuldstændig igennem. Monster defensivt, men der findes vel ikke en dårligere offensiv back i moderne fodbold end ham.
Minimer hans tid på bolden, og lad ham udfører sit defensive arbejde. Duelsstærk og hurtighed er hans kompetencer. Ikke lege Ronaldinho på venstreback. Nej tak! :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

1 år 1 måned siden #526 af DeLaRed

Dios post=140176 skrev:

BBB post=140175 skrev:

Jeg nævnte sgu heller ikke spillende :D Det er helt klart Alaba som skal fører bolden op uanset om han spiller med Mendy eller Militao.
Backs er bare så vigtige, og her falder Mendy fuldstændig igennem. Monster defensivt, men der findes vel ikke en dårligere offensiv back i moderne fodbold end ham.
Minimer hans tid på bolden, og lad ham udfører sit defensive arbejde. Duelsstærk og hurtighed er hans kompetencer. Ikke lege Ronaldinho på venstreback. Nej tak! :)

​Svaret er meget simpelt, og Zidane har allerede vist Ancelotti vejen sidste season: Et 3-mands forsvar! Mendy spillede noget af sit bedste fodbold som en del af et 3 mands forsvar sidste season (og det fingerede også upåklageligt for Militao og Nacho, og hår ud fra Alaba er heller ikke vil få problemer med det). 

I et 3-mands forsvar, står Mendy længere tilbage på banen hvilket gør at der er komplet lukket af for modstandernes angreb ned af RM’s Venstre side, men samtidig har han stadig support fra den forsvarer der ligger i midten. Ydermere kam ham rent offensivt komme med dybe løb(uden bold) ind i banen som starter fra egen bane halvdel og går direkte ind i feltet, vi så ham komme til et par rigtig fine målchancer (og score mål ) på baggrund af netop dette rush igennem banen, hvilket ofte sætter modstander forsvaret på halen. Så det ville være en gigantisk win-win både defensivt og offensivt for Mendy, OG vigtigst af alt, det er allerede afprøvet, vi har set at det fungere.

Jeg tvivler på at Ancelotti er våget nok, men jeg ville elske at se ham afprøve en 352 (som faktisk bliver en 3142 med Casemiro der ligger foran forsvaret og kan droppe ned i eget felt spm support når det er nødvendigt, som vi så det utallige gange sidste season). Hvis man skal have et lidt mere defensivt udtryk kunne man være rigtig fræk at spille Alaba og Dani som offensive wingbacks (det ville også være langt mere forsvarligt for Reals defensiv hvis Vazquez og Odriozola var wingbacks og ikke indgik som en del af bagkæden), her ville man kunne få det bedste ud af Alaba’s offensive kræfter (netop det vi har mangler på Venstre siden, efter Marcelo gik på Pension i 2018), med stadig sikre kanter med Alaba’s og Dani’s defensive kvaliteter. Og skal man have et lidt mere offensiv udtryk (mod de meget dybt liggende La Liga hold)kunne man eksperimenter med st ligge Vini/Rodrygo ud på kanterne, eller gå over til en dobbelt pivote (Case/Kroos/Modric) og så f.eks spille med en offensiv 3-mandskæde lige bag de 2 forreste (det kunne være Asensio, Fede, Ødegaard, bare som eksempel).

Det handler fundamentalt om at vi skal have flere folk i feltet, så at give en offensiv makker til Benzema, der skal ligge oppe omkring feltet (Hazard, Vini, Rodrygo, Bale) og så få spillere som Fede, Modric og Ødegaard til også at tage løb ind i feltet, det kam blive nøglen til st score flere mål. MEN det sker ikke med de problemer vi har med de nuværende backs, for de mangler endten de offensive kvaliteter for at holde bredden (hvilket tvinger vores Wings til at blive ude ved siden linjen) eller defensive kvaliteter (Vazquez, Marcelo, Odri) hvilket tvinger vores backs til ikke at komme til baglinjen, og derved igen ikke skabe bredden.

Men da vi har forsvars spillerne til et 3-mands forsvar så kan løsningen sagtens ligge i den kombination, og man ville ikke mindst få det absolut bedste ud af Mendy, samt at det også kunne frigøre en Miguel rent offensivt at spille wingback, og så løser det delvist problemet når Dani ikke er klar, da vi kun har Nacho der rent defensivt kan klare rolle som Højre back i en 4-mands kæde.

1 år 1 måned siden #527 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Truppen 2021-2022
​Et 3-mandsforsvar vil enten betyde at man dropper ideen om kanter eller spiller med kun 2 spillere inde centralt. Dropper man kanterne, så har man 5 spillere, der kommer i klemme fordi deres naturlige plads er fjernet. Spiller man kun med 2 spillere centralt, så står vi også med et hav af spillere inde i midten som for det første ikke skal spille og som for det andet kommer til at mangle noget støtte. Jeg ser det ikke som en ret god ide baseret på den nuværende trup. 

Derudover truster jeg Mendy som back. Spilleren foran ham behøver ikke bekymre sig så meget defensivt og offensivt kommer han med så meget power at han giver sin makker rigtig mange muligheder for at arbejde med løb omkring sig. Hans timing i centrale dybdeløb er spot on og så kan han komme ud af farlige situationer med begge ben. Hans indlæg mangler lidt, men ellers har han i den grad overbevist mig. Og i forhold til indlæg, så er der ikke mange backs i verden der bare klasker den ene bold efter den anden lige ind i smasken på 9'eren. Så det er sådan set okay at der er nogle missere. Mendy er for mig en af de sikreste kort på det her hold og det ville være komplet åndsvagt at begynde at tænke i andre baner pga hans mangler. Dertil er han simpelthen bare for god i forhold til hvis status er på andre positioner samt med den (manglende) spillestil som køres pt. Vi har nok problemer så det giver ingen mening at opfinde et nyt.

1 år 1 måned siden #528 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Truppen 2021-2022
​For pokker, hvis der er hold i de rygter om, at Ødegård ikke føler sig sikker på spilletid og mener, han er nederst i hierakiet og derfor overvejer at skifte/udlejes til en anden klub, så må jeg bare konstatere, at han ikke har mentaliteten til at spille i Madrid eller i en hvilken som helst anden topklub for den sags skyld.
Hvis ikke han kan overbevise træneren til træning eller i kampe, at han bør spille, og han ikke er indstillet på og vente og få sin chance, når andre er ude af form eller skadet, så er det bare ærgerligt Sonny boy.
Han kan ikke forvente at blive båret frem med fløjshænder og få 5 hele kampe på stribe. Dertil har han ikke vist sin kvalitet og værdi for holdet på noget tidspunkt.

Det er virkelig ærgerligt, for jeg havde store forventninger både sidste sommer og igen denne sommer. Men nu må det briste eller bære for ham.

Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, madrid2000, Lars1991

Leveret af Kunena Forum