Truppen 2021-2022
Hvis jeg var hans team, ville jeg presse på for et salg, inden Madrid ødelægger hans potentiale.
Det samme er ved at ske ved Kubo. Kun et spørgsmål om tid, inden han også forlanger et salg.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bismo post=140184 skrev: Chamartin, du mener i ramme alvor, at Ødegaard skal "bevise", at han er bedre end eksempelvis Isco?
Hvis jeg var hans team, ville jeg presse på for et salg, inden Madrid ødelægger hans potentiale.
Det samme er ved at ske ved Kubo. Kun et spørgsmål om tid, inden han også forlanger et salg.
Jeg mener, han skal vise, han er bedre end Modric, Kroos og Valverde for at komme på hold. Jeg aner intet om, hvordan de præsterer til træning, men hvis Carlo bruger Isco fremfor Ødegård i træningskampe må der være en grund til det, og det er ærlig talt lidt bekymrende...for Ødegård.
Man kunne håber på, der var en dagsorden gående ud på at få vist Isco lidt frem, så han kunne skippes afsted, men jeg er desværre ikke så naiv, så jeg tror det sker.
Kubo's tilfælde er ekstra kompliceret ved det, at han risikerer at optage en ikke EU plads i truppen.
- DeLaRed .
Jeg har slået mange slag for min pointe, men jeg synes stadig den er vigtigere end noget andet i truppen, og i mine øjne ligger den til højrebenet. Vi har så gode centrale midtbanespillere, men ingen af dem er centrale i sit spil. Kroos og Modric falder ud i siderne for at søge pladsen, og derfor ser vi også ofte Casemiro være forreste mand af de 3, da de 2 andre tager for dybe placeringer i siden. Der er intet tryk centralt, og derfor bliver vi altid lukket ned. Så hvem ender med bolden? Det gør vores backs, og de bliver så vores boldstyrere. Hvor mange gange har man ikke set scenariet med, at Mendy modtager bolden, hvor han enten spiller den frem til Vinicius, som enten gør noget magisk på egen hånd, eller mister den, fordi der ingen spillere er centralt på modstanderens banehalvdel. Eller han trækker ned i banen og smækker den over i modsatte side med sit højreben. Det har jo stort set været definitionen på vores spillestil efter Mourinho. Om træneren hed Ancelotti, Benitez eller Zidane, så har ingen haft fokus på det centrale tryk. Det bliver heller ikke bedre, kønnere eller nemmere når den individuelle kvalitet daler og daler efter vores afsked med diverse offensive spillere.
Der er jo en grund til Benzema søger så langt ned. Det er fordi der ikke er andre i området. Når Jovic eller Mariano spiller, som ikke har den stil, så er de jo også fuldstændig anonyme, fordi de bliver i angrebet, hvor ingen spiller dem farlige.
De 2 bedste possession trænere IMO Pep og Wenger gør jo også det stikmodsatte af vores taktik. Pep vil aldrig have bolde fra backs til kanter, og Wenger vil aldrig have afleveringer tilbage centralt på banen.
Skaber vi trykket centralt med mellemrumsspillere, så gør det, at Benzema får spillere tættere på sig, som han kan kombinere med. Kombinere man det med, at en af vores kanter, hvis ikke begge søger ind mod feltet, så opstår der ligepludselig farlig plads til vores backs, som nu ikke skal være spilstyrer, men komme med løb dybt i banen, hvor de kan blive udnyttet rigtigt. Det gør vi har flere folk i og omkring feltet, som kan blive farlige. Det kan også sættes op til, at man isolere sin ene kantspiller som kommer i direkte duel med sin markeringsspiller retvendt, og ikke når Vinicius altid får bolden 45 meter fra mål med ryggen til, hvor han selv skal drible forbi 3 spillere.
Der er utrolig mange måder at gøre tingene på, men vores trup er jo fantastisk, hvis man sætter det op til at spille det fodbold de er bedst til. Så bliver man ikke frustreret når Isco dribler rundt om sig selv i midtercirklen, fordi der ingen muligheder er, og ens tålmodighed med ham gør, at han skal drible 7 spillere og sparke den i kassen før man sviner ham til. Jeg kan sagtens gå med til Mendy som venstreback, hvis vores set-up er som beskrevet, men når han skal kreere spillet fra en dyb placering, så går der sgu funny fails i den.
Derudover, så synes jeg han er verdensklasse defensivt, og ser et virkeligt stort potentiale for ham inde centralt med en spilstyrende ved sin side. Spørg Hakimi om det er sjovt at møde ham alene mod målmanden :D
Og så render der bare en Gutí rundt i vores akademi, som er fremtidens verdensmand på den position. Når man som første aktion i kampen imod Milan prøver på en elastico, så er man bare unik.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
www.marca.com/futbol/real-madrid/2021/08...68e3ef53c8b464b.html
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
For det foerste er jeg komplet uenig og for det andet tror jeg du har misforstaaet hvad jeg skrev.Brylle post=140180 skrev: Et 3-mandsforsvar vil enten betyde at man dropper ideen om kanter eller spiller med kun 2 spillere inde centralt. Dropper man kanterne, så har man 5 spillere, der kommer i klemme fordi deres naturlige plads er fjernet. Spiller man kun med 2 spillere centralt, så står vi også med et hav af spillere inde i midten som for det første ikke skal spille og som for det andet kommer til at mangle noget støtte. Jeg ser det ikke som en ret god ide baseret på den nuværende trup.
Derudover truster jeg Mendy som back. Spilleren foran ham behøver ikke bekymre sig så meget defensivt og offensivt kommer han med så meget power at han giver sin makker rigtig mange muligheder for at arbejde med løb omkring sig. Hans timing i centrale dybdeløb er spot on og så kan han komme ud af farlige situationer med begge ben. Hans indlæg mangler lidt, men ellers har han i den grad overbevist mig. Og i forhold til indlæg, så er der ikke mange backs i verden der bare klasker den ene bold efter den anden lige ind i smasken på 9'eren. Så det er sådan set okay at der er nogle missere. Mendy er for mig en af de sikreste kort på det her hold og det ville være komplet åndsvagt at begynde at tænke i andre baner pga hans mangler. Dertil er han simpelthen bare for god i forhold til hvis status er på andre positioner samt med den (manglende) spillestil som køres pt. Vi har nok problemer så det giver ingen mening at opfinde et nyt.
Ifht Mendy, saa skriver jeg netop at man skal spille til hans force, det er ikke at taenke i "andre baner", det er afproevet flere gange under Zidane sidste season, og Mendy spillede noget af hans absolut bedste fodbold. Derudover er det ikke hans indlaeg jeg antaster, han bliver aldrig ligesaa god som Prime-Marcelo til at ligge den ind i boksen, eller for den sags skyld kommer op paa Carvajal niveau, men hans indlaeg er ikke saa daarlige som de blir gjort til. Det offensive problem ved Mendy opstaar naar Real (70% af alle kampe) moeder en modstander med et meget defensivt udgangspunkt, hvor de har alle spillere i eller omkring deres eget felt, her kan man ikke udnyttte Mendy's fart, men naar man saa spiller ham stillestaaende ude ved sidelinjen, saa gaar hele vores angreb i staa, daa han ikke besidder den noedvendige teknik til at afdrible sin direkte modstander, saa i 99.9% af tilfaeldene spiller han den retur til Kroos (eller hvem der ligge paa venstre midtbane) eller tilbage til den naemeste midter forsvare, dvs at vi absolut intet faar ud af at have ham saa langt oppe paa banen. Men netop i et 3 mands forsvar kan han komme i de dybe loeb (som du selv naevner) nede fra forsvaret og kreere en overtals situation. Dvs at man faar det bedste ud af hans absolutte styrke som vi begge er enige om er hans defensiv, samtidig med det kan man udnytte hans fart i offensiven, faar naar Real spiller langsomt, saa blir han mere en stop-kllods for angrebet end hvad han hjaelper. Vi er dog begge to enige i af han skal vaere en del af start 11eren, dette kan dog blive den absolut bedste maade at goere det paa.
Saa skriver du at man dropper ideen om kantspillere eller kun spiller med 2 spillere centralt? Jeg ved ikke hvor mange spillere du taeller til her, men det giver ingen mening. Med det 3 mands forsvar jeg naevner ovenfor rykker man netop endnu en spiller op paa midtbanen for baade at kunne holde bredde, for at kunne faa flere spillere med i angrebet og sidst men ikke mindst for at faa flere spillere i feltet. Saa din centrale midtbane bestaar stadig af Casemiro som 6'er og saa 2 ud af Kroos/Modric/Fede, hvor isaer Fede kan blive endnu mere frigjort til at tage loeb ind i felete da man kreere en overtals situation paa midtbanen med reelt set 5 spillere. Men netop for at holde bredden (alstaa det du kalder kanter) saa bruger man istedet Wing-backs. For det er i vores nuvaerende 433 imo vores stoerste problem, at de spillere der er vores kante ikke kan forlade kanten, da vores backs ikke er staerke nok i offensiven/defensiven (som beskrevet tidligere). Men netop med at spille med en Alaba eller Miguel som Wing-Back, bliver det deres job at holde bredde og gaa med i opspillet, saa vores 2 angribere og 1 af vores 2 offensive midtbane spillere kan gaa med i feltet (her taenker jeg isaer paa Fede), for saa har vi pludselig 3-4 mand i feltet, istedet for at Benzema som altid ene og alene skal tage kampen med 2-3 forsvars spillere. Det loeser ogsaa et andet stort problem vi har og det er vores hoejre back naar Dani ikke spillere, baade Vazquez og Odri er horrible i defensive (Vazquez kostede alene 5 maal sidste season paa kaempe fejl i og omkring eget felt som Back, og her taler vi ikke om alle de gange Modric, fede, Asensio og Courtois skulle redde hans roev fordi han laa paa modstanderens banehalvdel. Flytter man derimod Vazquez/Odri op som Wingback saa er der mere substans bag dem i forsvaret og dvs deres defesive mangler kommer ikke til at koste saa dyrt som det gjorde i sidste season. Og som tidligere naevnt, hvis man vil aendre udtrykke til noget mere offensivt, saa skifter man en eller begge af de to wing-backs ud med kanter som Asensio, Vini eller Bale, og derved rykker man spillet endnu laengere op paa modstanderens halvdel i et forsoeg paa at skabe overtals situationer, uden at man ofre for meget af defensiven da man stadig har 3 forsvars spillere og en defensiv 6'er til at tage sig af modstandernes kontra forseog.
Saa jeg er komplet uenig i at dette skaber et nyt problem, det derimod loes op til flere problemer paa samme tid, og vi har spillerne til det (det er naturligvis ikke alle spillere i truppen der dur i en 352, saa hvis vi staar med 10 skader paa samme tid naeste season igen, gaar den maaske ikke, men med de 15-18 bedste spillere vi har i truppen, der er 352 ikke en dum ide). Det giver Mendy det bedst mulige posotion paa banen som spiller mest til hans styrke, Nacho og Militao har bevist at et 3-mands forsvar fungere for dem, det loes vores hoejre-back problem hvis og saa fremt Dani forsaetter sit skades helved, og det giver os automatisk mere bredde samt flere spillere i feltet.
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Så drømmen om giga signings er efterhånden ved at være slut.
Hvornår har man virkelig fået gåseud ved en præsentation. Sidste gang for mig var da vi købte Bale.
- Thomaskjensen
-
- Platin bruger
-
Vise lidt økonomisk forståelse (ha ha ha) få lidt klink i kassen og redde ansikte på at de har fået Messi? Eller fortsætte spille Football Manager...
Hvad angår Mbappe kan jeg godt se det fede i at spille i PSG med stjernerne, men var det ikke Mbappe der ville vinde CL for PSG, vinder de nu bliver det vel lidt malurt når folk siger det var fordi Messi/Ramos kom. Hvordan bliver kritikken om det ikke kommer fungere? Hvem er pressen efter allerede i dag.
Mbappe kan ikke forvente at blive andet end nr 4 efter Messi, Ramos og Neymar, han kommer ikke at sparke frispark eller straffe for den del, men han får spille med Messi.
Man kan jo altid komme til Real Madrid...
Jeg tror dog stadig at Mbappe kommer, vi vinder LaLiga og opruster enormt meget næste sommer.
- Brylle
- Gæst
-
Helt fair du er uenig.DeLaRed post=140193 skrev:
For det foerste er jeg komplet uenig og for det andet tror jeg du har misforstaaet hvad jeg skrev.Brylle post=140180 skrev: Et 3-mandsforsvar vil enten betyde at man dropper ideen om kanter eller spiller med kun 2 spillere inde centralt. Dropper man kanterne, så har man 5 spillere, der kommer i klemme fordi deres naturlige plads er fjernet. Spiller man kun med 2 spillere centralt, så står vi også med et hav af spillere inde i midten som for det første ikke skal spille og som for det andet kommer til at mangle noget støtte. Jeg ser det ikke som en ret god ide baseret på den nuværende trup.
Derudover truster jeg Mendy som back. Spilleren foran ham behøver ikke bekymre sig så meget defensivt og offensivt kommer han med så meget power at han giver sin makker rigtig mange muligheder for at arbejde med løb omkring sig. Hans timing i centrale dybdeløb er spot on og så kan han komme ud af farlige situationer med begge ben. Hans indlæg mangler lidt, men ellers har han i den grad overbevist mig. Og i forhold til indlæg, så er der ikke mange backs i verden der bare klasker den ene bold efter den anden lige ind i smasken på 9'eren. Så det er sådan set okay at der er nogle missere. Mendy er for mig en af de sikreste kort på det her hold og det ville være komplet åndsvagt at begynde at tænke i andre baner pga hans mangler. Dertil er han simpelthen bare for god i forhold til hvis status er på andre positioner samt med den (manglende) spillestil som køres pt. Vi har nok problemer så det giver ingen mening at opfinde et nyt.
Ifht Mendy, saa skriver jeg netop at man skal spille til hans force, det er ikke at taenke i "andre baner", det er afproevet flere gange under Zidane sidste season, og Mendy spillede noget af hans absolut bedste fodbold. Derudover er det ikke hans indlaeg jeg antaster, han bliver aldrig ligesaa god som Prime-Marcelo til at ligge den ind i boksen, eller for den sags skyld kommer op paa Carvajal niveau, men hans indlaeg er ikke saa daarlige som de blir gjort til. Det offensive problem ved Mendy opstaar naar Real (70% af alle kampe) moeder en modstander med et meget defensivt udgangspunkt, hvor de har alle spillere i eller omkring deres eget felt, her kan man ikke udnyttte Mendy's fart, men naar man saa spiller ham stillestaaende ude ved sidelinjen, saa gaar hele vores angreb i staa, daa han ikke besidder den noedvendige teknik til at afdrible sin direkte modstander, saa i 99.9% af tilfaeldene spiller han den retur til Kroos (eller hvem der ligge paa venstre midtbane) eller tilbage til den naemeste midter forsvare, dvs at vi absolut intet faar ud af at have ham saa langt oppe paa banen. Men netop i et 3 mands forsvar kan han komme i de dybe loeb (som du selv naevner) nede fra forsvaret og kreere en overtals situation. Dvs at man faar det bedste ud af hans absolutte styrke som vi begge er enige om er hans defensiv, samtidig med det kan man udnytte hans fart i offensiven, faar naar Real spiller langsomt, saa blir han mere en stop-kllods for angrebet end hvad han hjaelper. Vi er dog begge to enige i af han skal vaere en del af start 11eren, dette kan dog blive den absolut bedste maade at goere det paa.
Saa skriver du at man dropper ideen om kantspillere eller kun spiller med 2 spillere centralt? Jeg ved ikke hvor mange spillere du taeller til her, men det giver ingen mening. Med det 3 mands forsvar jeg naevner ovenfor rykker man netop endnu en spiller op paa midtbanen for baade at kunne holde bredde, for at kunne faa flere spillere med i angrebet og sidst men ikke mindst for at faa flere spillere i feltet. Saa din centrale midtbane bestaar stadig af Casemiro som 6'er og saa 2 ud af Kroos/Modric/Fede, hvor isaer Fede kan blive endnu mere frigjort til at tage loeb ind i felete da man kreere en overtals situation paa midtbanen med reelt set 5 spillere. Men netop for at holde bredden (alstaa det du kalder kanter) saa bruger man istedet Wing-backs. For det er i vores nuvaerende 433 imo vores stoerste problem, at de spillere der er vores kante ikke kan forlade kanten, da vores backs ikke er staerke nok i offensiven/defensiven (som beskrevet tidligere). Men netop med at spille med en Alaba eller Miguel som Wing-Back, bliver det deres job at holde bredde og gaa med i opspillet, saa vores 2 angribere og 1 af vores 2 offensive midtbane spillere kan gaa med i feltet (her taenker jeg isaer paa Fede), for saa har vi pludselig 3-4 mand i feltet, istedet for at Benzema som altid ene og alene skal tage kampen med 2-3 forsvars spillere. Det loeser ogsaa et andet stort problem vi har og det er vores hoejre back naar Dani ikke spillere, baade Vazquez og Odri er horrible i defensive (Vazquez kostede alene 5 maal sidste season paa kaempe fejl i og omkring eget felt som Back, og her taler vi ikke om alle de gange Modric, fede, Asensio og Courtois skulle redde hans roev fordi han laa paa modstanderens banehalvdel. Flytter man derimod Vazquez/Odri op som Wingback saa er der mere substans bag dem i forsvaret og dvs deres defesive mangler kommer ikke til at koste saa dyrt som det gjorde i sidste season. Og som tidligere naevnt, hvis man vil aendre udtrykke til noget mere offensivt, saa skifter man en eller begge af de to wing-backs ud med kanter som Asensio, Vini eller Bale, og derved rykker man spillet endnu laengere op paa modstanderens halvdel i et forsoeg paa at skabe overtals situationer, uden at man ofre for meget af defensiven da man stadig har 3 forsvars spillere og en defensiv 6'er til at tage sig af modstandernes kontra forseog.
Saa jeg er komplet uenig i at dette skaber et nyt problem, det derimod loes op til flere problemer paa samme tid, og vi har spillerne til det (det er naturligvis ikke alle spillere i truppen der dur i en 352, saa hvis vi staar med 10 skader paa samme tid naeste season igen, gaar den maaske ikke, men med de 15-18 bedste spillere vi har i truppen, der er 352 ikke en dum ide). Det giver Mendy det bedst mulige posotion paa banen som spiller mest til hans styrke, Nacho og Militao har bevist at et 3-mands forsvar fungere for dem, det loes vores hoejre-back problem hvis og saa fremt Dani forsaetter sit skades helved, og det giver os automatisk mere bredde samt flere spillere i feltet.
Jeg husker altså kun at han har spillet derinde 2 gange (mod to skraldehold). Jeg kan sagtens tage fejl, men min erindring er ikke at "det er afprøvet flere gange" som du påstår. Og så forstår jeg ikke det her med at der er plads til dybdeløb hvis han er CB? Jeg forstår godt han har gjort det enkelte gange mod Eibart eller noget i den stil, men vil du virkelig have en central back til at flyve i dybden i en topkamp? Den er jeg ikke så glad for. Og så husker jeg altså også hans dybdeløb som Atalanta i Champions League som trak et rødt kort. Det var netop mod et tophold, og det var netop som venstre back at han kom helt fri. Så jeg forstår ikke helt at det er et problem at hans løb starter fra en mindre udsat position?
Så snakker du om at han ikke er god til at drible. Behøver en venstre back det? Jeg sidder da og tænker at så længe Mendy bare kommer med fuld fart i et overlap og kan smække en bold ind enten via cut-back eller finde et hoved derinde, så er det fint offensivt når han samtidig kan tonse ned i dybden gennem midten. Det behøver man ikke være midterforsvarer for at gøre.
Jeg forstår ikke helt dine regnestykker angående antal spillere på midten. Hvis du har 5 forsvarsspillere (jo, det er 5 når man har to wing-backs), så er der 5 mand tilbage. Så vil du enten skulle slagte nogle kantspillere eller spille med færre på midten. Jeg tænker da ikke at Vinicius skal spille wingbacks. Jeg synes generelt ikke at vi i Real Madrid skal spille med så mange forsvarsspillere når vi har så mange unge med potentiale. Lige nu ligger udfordringen i at der skal fuldkommen gang i Valverde, Ødegaard og forhåbentlig Hazard så man kan få både power, gode presspillere (Valverde og Ødegaard) samt de gode spillere på små rum (Hazard og Ødegaard) til at fungere med de allerede etablerede spillere. Valverde er med her fordi han endnu ikke har fundet sin plads og er for meget inde og ude af holdet. Det hjælper dem ikke hvis vi skal stille med 5 forsvarsspillere og netop skabe et nyt problem når Mendy faktisk har været virkelig god.
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Spår at Rodrygo og Vini nok skal hive et mesterskab hjem til os. De ser begge meget opsatte ud på at vinde for klubben !
- Administrationen
-
- Administrator
-
9eren post=140198 skrev: Håber snart at Arsenal giver et bud på 20-25 millioner euro for Ødegaard og Kubo bliver lejet ud.
Spår at Rodrygo og Vini nok skal hive et mesterskab hjem til os. De ser begge meget opsatte ud på at vinde for klubben !
Ifølge AS står Arsenal klar med 50 millioner € for Jenten. SÆLG./Jesper
Hvis den ikke går hjem kan vi vel ringe til gode gamle Jeff Bez og sælge Ødegaard til ham for 20 milliarder ;-)Administrationen post=140199 skrev:
9eren post=140198 skrev: Håber snart at Arsenal giver et bud på 20-25 millioner euro for Ødegaard og Kubo bliver lejet ud.
Donde está la biblioteca?
Problemet er bare at PSG/Qatar stadig ikke vil sælge os Mbappe - selv for 20 mia :-\DeLaRed post=140200 skrev:
Hvis den ikke går hjem kan vi vel ringe til gode gamle Jeff Bez og sælge Ødegaard til ham for 20 milliarder ;-)Administrationen post=140199 skrev: