Den store transferrygte-tråd
Hvis Tchouameni er PSG-spiller om en uge eller to, så følger jeg sgu ikke med i flere transfers denne sommer.9eren post=151381 skrev: El chiringuito omkring Tchouameni. Der skrives at kontrakten ikke er underskrevet endnu
Fool me once, shame on you, fool me twice ...
Tænker dog at den manglende underskrift skyldes han er med Frankrig lige nu, og har bedt sine agenter om at vente til derefter. Hvis transfersum og personlige vilkår er på plads, er det jo, typisk, bare et spørgsmål om tid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Hvem er der så efterhånden tilbage til angrebet/højre side i angrebet?
Gabriel Jesus (Man City) (Har ikke dobbelt statsborgerskab)
Richarlison (Everton) (Har heller ikke dobbelt statsborgerskab)
Christopher Nkunku (RB Leipzig) (synes at være den bedste mulighed lige pt.)
Edinson Cavani (Free agent) (Kan hentes på en fri transfer. Har dobbelt statsborgerskab. Hvad med at give ham et år som reserve for Benzema?)
Yeremi Pino (Villareal) (Kæmpe talent, blot 18 år. Er primært højre wing, men kan også spille angriber eller venstre wing)
Antony (AFC Ajax) (Højre wing. Har dog ikke dobbelt statsborgerskab)
Raphinha (Leeds) (Har dobbelt statsborgerskab. Er højre wing. Jagtes af Barca)
Serge Gnabry (Bayern) (Har et år tilbage af sin kontrakt. Primært højre wing, men kan også spille i angrebet eller i venstre side)
Mohamed Salah (Liverpool) (Et år tilbage af sin kontrakt. Kan spille højre wing, angriber og second striker. Har dog ikke dobbelt statsborgerskab)
Riyah Mahrez (Man City) (Har et år tilbage af sin kontrakt. Har dobbelt statsborgerskab. Gør sig primært i højre side)
Raheem Sterling (Man City) (Er godt nok primært venstre wing, men kan også spille i højre side eller som 2nd striker. Har et år tilbage af sin kontrakt)
Nkunku, Pino eller Gnabry synes nu at være det mest oplagte vel. Også fordi de alle tre kan spille i højre side eller i angrebet.
Synes også det afhænger lidt af Asensio. Skal han blive eller ej. Bliver han, så kan man nøjes med at hente af de tre. Måske også Cavani som backup for Benzema, hvis både Jovic og Mariano skal væk.
Forlader Asensio klubben, så ser jeg gerne at der hentes to af dem. Pino bør være den ene, for han er stadig ung og vil være fint med en indkøringsperiode.
Hvorfor er Nkunku det oplagte valg? Eller rettere sagt hvor er han det oplagte valg?
Han er i sin bedste alder, og banker i den grad på for at spille fast for det franske landshold. I mine øjne burde han klart spille i stedet for grisen, men han er jo offensiv midt lige bag ved angriberen. En plads vi ikke har i Real Madrid desværre, og mon dog en sådan spiller vil sidde på bænken og få de få minutter Benz bliver sparet? Jeg kan bare ikke se det skulle være et oplagt valg, så hvad er dine tanker omkring det når du skriver det? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Fordi man mangler en angriber. En som kan score mål og lægge op til mål. Fordi han både kan spille ved siden af, bag ved eller aflaste Benzema.Dios post=151389 skrev: @El_Juan.
Hvorfor er Nkunku det oplagte valg? Eller rettere sagt hvor er han det oplagte valg?
Han er i sin bedste alder, og banker i den grad på for at spille fast for det franske landshold. I mine øjne burde han klart spille i stedet for grisen, men han er jo offensiv midt lige bag ved angriberen. En plads vi ikke har i Real Madrid desværre, og mon dog en sådan spiller vil sidde på bænken og få de få minutter Benz bliver sparet? Jeg kan bare ikke se det skulle være et oplagt valg, så hvad er dine tanker omkring det når du skriver det? :)
I en 4-3-2-1 eller 4-3-1-2 kan han både spille ved siden af Benzema eller bagved ham (og Vinicus).
Mbappe var heller ikke hentet for at Benzema og Vinicus skulle bænkes, vel? Så hvis han kan passe ind med de to, hvorfor skulle en yderst alsidig Nkunku (der sågar tidligere har spillet wing back, central midt og hist op og kom her), så ikke også kunne passe ind der hvor Mbappe var tiltænkt?
Klubben havde vel ikke Mbappe og Haaland i tankerne for at de skulle aflaste Benzema, vel? Med den stærke interesse i Mbappe, synes jeg nemt men kan argumentere for, at idéen var han skulle spille sammen med Benzema. Hvis der kunne findes plads til det, hvorfor så ikke også til Nkunku?
Det eneste jeg kan se, der virkelig taler for Pino, er at han er et spansk talent - Hvilket altid er fedt, og spansk blod er en mangelvare i truppen. Men vi har ikke brug for et talent til højrewingen, så kan vi jo lade Rodrygo blive derude. Vi har brug for en forstærkning.
Nkunku ser helt vildt fed ud. Men i følge WhoScored spillede han kun to af 34 kampe i Bundesligaen på højrekanten. Han er forward og falsk 9´er. Så enten går vi efter endnu en spiller der ikke er naturligt højre kant, ellers køber vi en meget dyr mand til bænken. Tror hverken en Nkunku eller en Nunez vil til Real, hvis de ved de næste to - tre år kommer til at sidde rigtig meget på bænken.
Gnabry er højrekant. Han går ind i sin bedste alder (fylder snart 27). Han er prøvet på højeste niveau. Han kender allerede et pr. spillere fra truppen. Og så kan Bayern blive nødsaget til at sælge, hvis vi går efter ham. Syntes han er den eneste der løser det problem vi står med. Backup for Benz løser han ikke, men hvis vi skal hente både en højrekant og en angriber, så skal vi jo også først af med Asensio, Jovic og Mariano.
Fordi Mbappe er så stort et talent, at man ville bygge holdet om ham fremadrettet... det er Nkunku ikke. Så giver det 10 gange bedre mening at hente en som passer ind i vores nuværende system.El_Juan post=151390 skrev:
Fordi man mangler en angriber. En som kan score mål og lægge op til mål. Fordi han både kan spille ved siden af, bag ved eller aflaste Benzema.Dios post=151389 skrev: @El_Juan.
I en 4-3-2-1 eller 4-3-1-2 kan han både spille ved siden af Benzema eller bagved ham (og Vinicus).
Mbappe var heller ikke hentet for at Benzema og Vinicus skulle bænkes, vel? Så hvis han kan passe ind med de to, hvorfor skulle en yderst alsidig Nkunku (der sågar tidligere har spillet wing back, central midt og hist op og kom her), så ikke også kunne passe ind der hvor Mbappe var tiltænkt?
Klubben havde vel ikke Mbappe og Haaland i tankerne for at de skulle aflaste Benzema, vel? Med den stærke interesse i Mbappe, synes jeg nemt men kan argumentere for, at idéen var han skulle spille sammen med Benzema. Hvis der kunne findes plads til det, hvorfor så ikke også til Nkunku?
El_Juan post=151390 skrev:
Vi har vel brug for en backup angriber til Benzema. Tror du Nkunku er villig til det? Langtfra tror jeg, og det er egentlig lidt det der er min pointe. Du kalder det et oplagt valg, selvom du vil spille ham fuldstændig ude af position. Jeg har nemlig fulgt ham en del, og aldrig har jeg set ham andre steder end centralt på banen. Nuvel, så er Benzema jo ikke venstre kant, fordi han mange gange under en kamp søger pladsen derude.
Det oplagte valg ville han i min optik være, hvis Ancelotti stillede op sådan som du nævner. Jeg er overhovedet ikke uenig. Det er mere det oplagte valg, som jeg bare ikke kan se. For det er vel ikke oplagt, hvis han til nøds skal spille på højrekanten, eller Ancelotti skal ændre formation, for at spille ham bedst. Igen, så ville jeg ønske vi gik over til de formationer, men sådan har det jo bare ikke været indtil nu, og selvom jeg er rigtig vild med ham, så er han bare ikke en spiller som man ændre formation for.
Jeg synes sammenlignerne med Haaland og Mbappé er skudt forbi. Først og fremmest har Mbappé spillet højre kant i hele sin karriere bortset fra sidste sæson. Det var et oplagt valg, selvom meget indikerede han hellere ville over på venstre kant. Haaland gik man jo ikke 100% efter, fordi man vel godt kunne se problematikken i, at have 2 så gode angribere i samme trup.
Du fik sådan set svaret på mine spørgsmål. Et oplagt valg er det bare ikke i min verden :)
Jeg argumenterede netop for, at Nkunku både kan aflaste, spille ved siden af og bagved Benzema. Så derfor, nej, jeg mener ikke kun der er brug for en backup for Benzema.
Og hvis du, Dios, gad læse hele mit indlæg, i stedet for en sætning, og tage det ud, så ville du se jeg også nævner og argumenterer for andre alternativer, nanvligt især Pino og Gnabry.
Hvis Asensio bliver, så vil jeg ikke klage over en offensiv med Benzema, Nkunku, Vincius, Rodrygo, Hazard og Asensio. Med Lucas som ekstra backup. Hvad enten det er 4-3-3, 4-3-2-1, 4-3-1-2. Så længe de leverer mål - og hvorfor skulle de, med Nkunku på holdet, ikke det? Nkunku har vist, at han kan score og lægge op til mål.
Så store ændringer kommer der netop heller ikke til at være i formationen. Det er jo ikke fordi man skifter komplet formation, ej heller hvis man havde hentet Mbappe.
Og til dem som nævner Gnabry, eller Pino, så bemærk lige, at de også begge kan spille angriber, om nødvendigt, selv om de begge som udgangspunkt gør sig på højrekanten.
Anyways, min liste for mest oplagte (og mest realistiske) emner, i min optik, ligger længere oppe. Kom med jeres egne bud og argumenter i stedet ;-)
PS. Jeg sammenlignede jo heller ikke Mbappe og Haaland med Nkunku, direkte. Jeg satte det op således, at når nu de havde en angriber i kikkerten, navnligt de to, så synes jeg godt man kan argumentere for en anden angriber, her, Nkunku.
Jeg mener vi har brug for en højrekant uanset hvilken formation du nævner, og her vil jeg aldrig vælge Nkunku, selvom alle spillere potentielt kan spille der. Valverde kan også, men det er jo ikke der vi vil have ham.
Her nævnte jeg til og starte med Sterling, men nogle timer efter rettede jeg mig selv og kom med Bernado Silva.
Får man de 2 spillere samtidig med de 2 vi har sikret, så kan vi ikke gøre det meget bedre imo.
Det er 2 spillere som passer til hvad jeg selv ville gå med, men også hvad jeg synes virker som de oplagte valg til netop de 2 positioner. Jeg læser alt hvad du skriver, men gå igennem dine seneste 10 skriv, og se hvor mange gange du nævner Nkunku som et af de oplagte valg, og det var såmænd bare det jeg stillede spørgsmålstegn ved.
Generelt ville jeg faktisk slet ikke gå med nogle af dem du nævner, men sådan er det jo bare. Asensio mener jeg heller ikke burde have nogen indflydelse overhovedet. Vi har brug for en højrekant uanset om han bliver eller forlader os. Rodrygo skal der alligevel satses på af de 2, selvom jeg stadig har en lille drøm om, at se Rodrygo blive omskolet som angriber/falsk 9’er.
Edit: Hazard som falsk 9'er? Jeg tænker vi har løsninger i truppen såfremt vi henter en ny højrekant til at starte.
Jeg er lidt overrasket og men også spændt på hvad fanden det betyder!
Tchouameni er bare en variant af Casemiro: En defensiv midtbanespiller. Og Casemiro er ikke ligefrem en spiller, der trænger til at have en backups, da Camavinga og Velverde til nøds kan spille positionen.
Transferprisen kommer til at blive 80-100 inklusivt bonus, og sådan et beløb tvinger Ancelotti til at spille Tchouameni. Eller hur? Hvad fanden betyder det? Kommer Casemiro og Tchouameni til at spille samtid? Er formålet med Tchouameni genpress-spil? Vil Ancelotti spille dobbelt pivote med Casemiro-Tchouameni med Modric/Kroos foran? - Jeg glæder mig til august.
Apropos prisen:
Tchouameni er vurderet 60 mio. i transfermerkt, og i betragning af, at han har mere end 1 års kontrakt så vil prisen stige omtrent 20 mere, og fordi PSG har involveret sig er det ikke ulogisk, at prisen vil stige yderlige med 10-20 i bonus. Monaco vil have sig godt betalt for ikke at tabe ansigtet, og Real Madrid kan ikke betale fuldt pris for heller ikke at tabe ansigtet, men mon ikke det ender med omtrent 80 i transferbeløb og 10-20 i bonus så begge kan fortælle deres bagland, at de fik deres vilje. Real Madrid kommer nok til at betale 10-20 euro i bonus, men mon ikke det er en lille ekstra pris de er villigt til at betale for at smække PSG i ansigtet? Vi står ikke og mangler penge. Og ekstra 10-20 mio euro vil ikke gøre en forskel i banken, hvis da Ancelotti har vurderet Tchouameni vitalt.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂