Den store transferrygte-tråd

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden #1105 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Vi har brug for en angriber i høj klasse hvis Benzema går hen og bliver skadet. Derefter er der ikke brug for de store justeringer. Det er kun Tchouameni der er vigtig ellers.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 år 2 måneder siden #1106 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

DeLaRed post=151212 skrev:

Dragam post=151206 skrev:

DeLaRed post=151202 skrev:

Dragam post=151200 skrev:

Jbner post=151198 skrev:

Dragam post=151196 skrev:

Jbner post=151180 skrev: ​Kunne virkelig også godt tænke mig Gabriel Jesus. Og selvom han nok helst vil spille på toppen, så mener jeg han har spillet højre kant før. Så man kunne vælge at "nøjes" med ham, og så købe en ny højre wing når Benz stopper og Jesus kan komme på toppen fast. Og så kan Rodrygo tage højre kanten eller angriber hvis Benz skal hviles.

Andre end mig der ikke har set Tchouameni spille, som glæder sig til at se ham mod Danmark om lidt? :D

Venstrekant *

Han er højrebenet og ikke særlig god med venstre ben... så det ville bare ende ud i samme problematik som når Rodrygo spiller der... aka nej, han er IKKE løsningen til vores højrekant...

​Højrekant* 
www.transfermarkt.com/gabriel-jesus/leis...werb/GB1/saison/2021

13 kampe som angriber, 12 kampe som højre kant og sølle én kamp som venstre kant i denne sæson.

​I stand corrected.

Men det ændrer ikke på, at han er højrebenet, og ikke særlig god med venstre skøjte... aka han vil have samme problematik som Rodrygo har, når han spiller i højre, og samme årsag som at Rodrygo er meget bedre når han spiller i venstre - en kantspiller i vores måde at spille på, skal kunne trække ind i banen og afslutte, og det kan du kun hvis du er komplet 2 foddet, eller har din stærke fod i modsatte side af den side du spiller.
Altså skal den højrekant vi henter være venstrefoddet, eller være god med begge fødder på O Fenomeno niveau.

Og lur mig om grunden til at han ikke har forlænget sin kontrakt ikke er fordi han vil til en klub, hvor han kan spille fast som angriber...

​Lidt uenig i at vi har brug for en hoejrekants spiller der dribler ind i banen, mener netop vi har brug for en spiller der kan gaa tilbaglinjen (den eneste vi har haft i denne season har vaeret Dani, og ham har vi ikke set meget til paa hans hoejeste niveau), hvis vi har en kantspiller der kan gaa til baglinjen, saa sker der det at man automatisk straekker modstanderens forsvar ud, og det giver baade mere plads til Vini paa Venstre, det giver mere plads for Benzema centralt, og saa skaber det ogsaa flere rum som en spiller som Fede kan loebe ind i. Vores problem er netop at modstandernes forsvar ikke skal bekymre sig saa meget om vores hoejrekant, og derved baade kan staa mere kompakt centralt i banen, men samtidig ogsaa skubbe deres midtbane en smule mere over mod Venstre, saa de kan ligge 2-3 mand paa Vini og nemt lukke af for Kroos.

Ville naturligivis vaere bedste at faa en spiller der kan begge dele (baade traekke ind i banen og ned ad linjen), men hvis der skal vaelges, saa ser jeg klart helst at vi henter en spiller der er komfortabel med at drible til baglinjen, samt god til baade at ligge de korte og lange indlaeg.

​Det er hvad vi har nu med Rodrygo, når han spiller på højrekanten - hvor godt synes du det fungerer med en kantspiller der ikke kan andet end at gå til baglinien og slå et indlæg, eller spiller den tilbage i banen?

Hvis du spiller med dit stærke ben i modsatte side kan du stadig gå til baglinien og slå indlæg (ser vi jo ofte fra vini, og mange andre kanter, som har spillet med stærke ben i modsatte side), men samtidig har man muligheden for at trække ind og afslutte... og det er bare super vigtigt imo.

Det er jo netop blandt andet derfor at de er nødsaget til at dække mere op for vini, fordi han også kan trække ind og være en afslutnings trussel, hvor det ikke ligger naturligt for Rodrygo når han ligger i højre side, som højrefoddet spiller.

Jeg håber virkelig din kommentar er en joke, for Rodrygo er så absolut PIV RINGE til at gå til baglinjen, og hans indlæg er ikke noget at råbe hurra for. Når jeg taler kant spiller, der kan gå til baglinjen så tænker jeg Figo/Joaquin osv, jeg håber så sandelig ikke du mener Rodrygo er i samme liga eller samme type som dem.

Stort set alle Rodrygo’s kvaliteter i ligger inden i boksen, eller lige på kanten af boksen i kombinations spillet, så snart han er 10 meter væk fra modstanderens felt bliver han komplet ligegyldig, og det ser hi netop også ved at de fleste modstanderen kan lukke ned for ham med en enkelt spiller, så det er jo en helt håbløs kommentar at sige at Rodrygo er en højre kant!!!

Vi har brug for en spiller der kan trække forsvaret ud mod kanten, noget Rodrygo aldrig har haft succes med.

Jeg er dog ligeglad med hvilket ben der er favorit benet, jeg vil bare have en spiller der er komfortabel med at løbe med langs sidelinjen går mod baglinjen og ligger gode korte og lange indlæg! Rodrygo kan ingen af delene, som jeg tidligere har nævnt, så ville han klart gøre sig bedst som hængende angriber i et 2-mands angreb, ala Raul, men den rolle findes ikke i det nuværende Madrid hold.

​Nu var det lidt sat på spidsen - jeg er enig med dig i, at Rodrygo IKKE skal spille højrekant, og vil gøre sig bedst som hængende angriber (så ville han tilgengæld virkelig kunne hugge mål ind for os!).

Mht figo og joaquin, så er de begge (specielt joaquin) meget klassiske kantspillere, og begge super dygtige til det. Men jeg ser bare ikke en klassisk kant som hvad vi har brug for. Kunne man tage en spiller fra hvilket som helst tidspunkt i historien, så havde jeg hentet en ung (skadesfri) arjen robben... er lige den type jeg gerne så på vores højrekant. Det kan man jo så (desværre) ikke, men det er mere for at sige hvilken type spiller jeg ideelt gerne så på vores højrekant, og hvorfor jeg ingenlunde er vild med de forslag folk kommer med, og ser Antony som den der kommer tættest på det, som tingene ser ud idag.

Mange herinde (ikke myntet på dig) har lidt hovedet oppe i røven, og fokuserer blot på at det er et stort navn der kommer til, fremfor en der har de skills vi skal bruge.
Sidste redigering: 4 år 2 måneder siden ved Dragam.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden #1107 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd

Kiwes post=151229 skrev: ​Det er svær at sige hvem der ville være en god højre kant, som vi kan købe ind. MEN et eller andet KVALITET skal der købes ind til offensiven. Tør slet ikke tænke på hvis Vini eller Benz får en længere skade - så det slut.

​Men findes der et bedre navn end Gnabry? 

Salah er der 0 rygter om. Mbappe bliver ikke en del af trioen. Så skal man tage chancen med en naturlig højrekant som ikke har vist topniveau kontinuerligt og håbe at det kommer for en topklub. Men så er det ikke KVALITET som du efterspørger men i stedet potentielt en forbedring. Enig i vi mangler, men kan ikke se mange der er en klart bedre løsning derude.

Angriber: 100% et kritisk punkt pt

4 år 2 måneder siden #1108 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Den store transferrygte-tråd

Brylle post=151228 skrev:

Lukita post=151227 skrev: ​Ifølge Marca henter vi ikke nogen højre kant, da ledelsen tilsyneladende synes at positionen er fint dækket af Rodrygo. Hvis dette er sandt så fucking brækker jeg mig. Vi har ikke haft en spiller de sidste 4-5 sæsoner, der har kunne sammensætte to sammenhængende gode kampe på den position, og jeg tror at jeg endnu har til gode at se Rodrygo præstere som starter i højre side, hans gode præstationer har enten været som indskifter eller i venstre side. Fuldstændigt vanvittigt hvis vi ENDNU engang nedprioriterer den position!!

​Dog synes jeg at der er mangel på gode muligheder til positionen. Vi har vel kun Gnabry som et godt bud og personligt synes jeg det kunne være fedt, men det er ikke fordi jeg ser en kæmpe verdensstjerne som så kommer. Så hvem det det rigtig gode bud til højrekanten? 

Omvendt kan man sige, at vi med Rodrygo har en spiller som er vokset og vokset. Han spillede nogle virkelig gode kampe på begge kanter til sidst på sæsonen og så kan vi jo også løse den på andre måder med eksempelvis Valverde i nogle kampe hvor det giver mening. Derudover lyder det til at man tror på Hazard igen hvilket jeg er lunken for, men det ville så også være på den sidste plads offensivt der ikke tilhører Vini og Benz. Det er bestemt ikke usandsynligt at Rodrygo kan vokse sig større og blive en profil tænker jeg. Men det er mest en tanke jeg har fordi jeg mangler den perfekte mulighed.

​Gnabry er netop det absolut bedste bud på markedet, og det er mig en ufattelig gåde hvis man ikke gør noget for at hente ham. Han er tæt på at være i sin bedste alder, han er naturligt højre kant, han har bevist sig på godt niveau i Bayern og for det tyske landshold, han er relativt billig når man ser på resten af markedet. Han er ingen verdensstjerne, men der er jo ingen tilgængelige verdensstjerner til den højre kant, og så må vi sgu tage det næstbedste, og jeg ser simpelthen ingen bedre bud end ham, hvis du kender til nogen må du MEGET gerne liste dem, så jeg kan få den mindste forhåbning om at der findes noget på markedet.

Antony ser jeg ikke som et bedre bud, selvom han ser ud til at have et vist talent, så har han indtil videre kun spillet relativt middelmådige sæsoner i Æresdivisionen for det bedste hold i ligaen. Raphina bliver også nævnt, men at han skulle være bedre end Gnabry kan jeg simpelthen ikke se.

Rodrygo har været afgørende i nogle kampe her mod slutningen, men det har igen udelukkende været som indskifter, han har jo intet bevist som starter. Er det ham vi vil satse på i næste sæson til den position? Tænk hvis Vini eller Benz render ind i en langtidsskade, og Rodrygo endnu engang ikke præsterer når han skal starte inde. Jeg vil slet ikke tænke tanken altså.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.

• 9eren
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden #1109 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Prøv at se Rodrygos mål nummer 2. Det ligner målet mod City. Høj aflevering til Benz som ligger den i første omgang til Rodrygo

4 år 2 måneder siden #1110 af Matamoro
Enten satser man på Rodrygo eller også henter man Raheem Sterling.

4 år 2 måneder siden #1111 af Fondo_Sur
Rodrygo kunne sagtens udvikle sig hastigt med tillid. Har bare svært ved at se ham slå igennem på højrekanten, da han mangler fart og fysik som alle må have i nutidens topfodbold.

Tror dog at Valverde er tiltænkt som starter på højre kanten, hvis ikke man henter en ny til positionen.

4 år 2 måneder siden #1112 af Dragam

Matamoro post=151239 skrev: Enten satser man på Rodrygo eller også henter man Raheem Sterling.

​Ja, fordi det er de 2 eneste valgmuligheder der eksisterer...
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

4 år 2 måneder siden #1113 af Jbner
Besvaret af Jbner på emne Den store transferrygte-tråd
​Er det en tåbelig idé at prøve Vini af på højre kant i pre season? Jeg ved godt det ikke var den store succes for ham da han spillede der i starten af sin Real karriere, men det var det satme heller ikke i venstre side på det tidspunkt. Jeg synes hans afslutninger er faldet i niveau i løbet af sæsonen, men hans indlæg har stadig været gode, så jeg kunne godt se ham gøre det godt på højre kanten, hvor han stadig ville kunne trække ind i banen, da han er så skide god til at drible. Og det vil så give plads til at Rodrygo kunne få chancen med udgangspunkt i venstre side, hvor han klart er bedre. Og med Rodrygo-Benz-Vini oppe foran vil de alligevel alle være over det hele og bytte pladser løbende i løbet af en kamp. Hvis man ikke har tænkt sig at forstærke sig på højre kanten, ville jeg i hvert fald give det et skud i pre season, da det er gratis at se om det fungerer der.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, Dragam, The European Super League

4 år 2 måneder siden #1114 af Dragam

Jbner post=151242 skrev: ​Er det en tåbelig idé at prøve Vini af på højre kant i pre season? Jeg ved godt det ikke var den store succes for ham da han spillede der i starten af sin Real karriere, men det var det satme heller ikke i venstre side på det tidspunkt. Jeg synes hans afslutninger er faldet i niveau i løbet af sæsonen, men hans indlæg har stadig været gode, så jeg kunne godt se ham gøre det godt på højre kanten, hvor han stadig ville kunne trække ind i banen, da han er så skide god til at drible. Og det vil så give plads til at Rodrygo kunne få chancen med udgangspunkt i venstre side, hvor han klart er bedre. Og med Rodrygo-Benz-Vini oppe foran vil de alligevel alle være over det hele og bytte pladser løbende i løbet af en kamp. Hvis man ikke har tænkt sig at forstærke sig på højre kanten, ville jeg i hvert fald give det et skud i pre season, da det er gratis at se om det fungerer der.

​Det så jeg personligt gerne at man prøvede af - Rodrygo er, som du siger, VÆSENTLIGT bedre med udgangspunkt i venstre side, end han er med udgangspunkt i højre side.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
4 år 2 måneder siden #1115 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd

Lukita post=151237 skrev:

Brylle post=151228 skrev:

Lukita post=151227 skrev: ​Ifølge Marca henter vi ikke nogen højre kant, da ledelsen tilsyneladende synes at positionen er fint dækket af Rodrygo. Hvis dette er sandt så fucking brækker jeg mig. Vi har ikke haft en spiller de sidste 4-5 sæsoner, der har kunne sammensætte to sammenhængende gode kampe på den position, og jeg tror at jeg endnu har til gode at se Rodrygo præstere som starter i højre side, hans gode præstationer har enten været som indskifter eller i venstre side. Fuldstændigt vanvittigt hvis vi ENDNU engang nedprioriterer den position!!

​Dog synes jeg at der er mangel på gode muligheder til positionen. Vi har vel kun Gnabry som et godt bud og personligt synes jeg det kunne være fedt, men det er ikke fordi jeg ser en kæmpe verdensstjerne som så kommer. Så hvem det det rigtig gode bud til højrekanten? 

Omvendt kan man sige, at vi med Rodrygo har en spiller som er vokset og vokset. Han spillede nogle virkelig gode kampe på begge kanter til sidst på sæsonen og så kan vi jo også løse den på andre måder med eksempelvis Valverde i nogle kampe hvor det giver mening. Derudover lyder det til at man tror på Hazard igen hvilket jeg er lunken for, men det ville så også være på den sidste plads offensivt der ikke tilhører Vini og Benz. Det er bestemt ikke usandsynligt at Rodrygo kan vokse sig større og blive en profil tænker jeg. Men det er mest en tanke jeg har fordi jeg mangler den perfekte mulighed.

​Gnabry er netop det absolut bedste bud på markedet, og det er mig en ufattelig gåde hvis man ikke gør noget for at hente ham. Han er tæt på at være i sin bedste alder, han er naturligt højre kant, han har bevist sig på godt niveau i Bayern og for det tyske landshold, han er relativt billig når man ser på resten af markedet. Han er ingen verdensstjerne, men der er jo ingen tilgængelige verdensstjerner til den højre kant, og så må vi sgu tage det næstbedste, og jeg ser simpelthen ingen bedre bud end ham, hvis du kender til nogen må du MEGET gerne liste dem, så jeg kan få den mindste forhåbning om at der findes noget på markedet.

Antony ser jeg ikke som et bedre bud, selvom han ser ud til at have et vist talent, så har han indtil videre kun spillet relativt middelmådige sæsoner i Æresdivisionen for det bedste hold i ligaen. Raphina bliver også nævnt, men at han skulle være bedre end Gnabry kan jeg simpelthen ikke se.

Rodrygo har været afgørende i nogle kampe her mod slutningen, men det har igen udelukkende været som indskifter, han har jo intet bevist som starter. Er det ham vi vil satse på i næste sæson til den position? Tænk hvis Vini eller Benz render ind i en langtidsskade, og Rodrygo endnu engang ikke præsterer når han skal starte inde. Jeg vil slet ikke tænke tanken altså.

​Jeg har det sådan med Gnabry, at hvis han hentes, så vil jeg tænke "Fedt nok, vi ved han er god. Jeg kommer ikke til at blive mega hype over den signing, men det giver rigtig fin mening" - Men nogenlunde havde jeg det også sådan med Alaba og det har virkelig været godt! Og kommer han ikke fordi man ikke er overbevist, så kan jeg også godt se det. 

Og hvem er så bedre spørger du: Det er et godt spørgsmål, for jeg kan ikke pege på en bedre mulighed udefra. Alternativet er jo at vente et år, og hvis man er heldig, så kan man få Gnabry på fri, men grunden til at vente ville jo så være at man ville vente på om der dukker en fuldkommen vanvittig naturlig højrekant op som man tror 100% på kan lave magi på Bernabeu. Og i den periode kan man gøre mange forskellige ting derude. Rodrygo som primær eller Valverde i sin rolle derude. Evt kan Hazard få en ny chance, og det er ikke fordi jeg ser Gnabry som en langt bedre mulighed end disse selvom jeg synes den er lidt bedre. 

Og det er jo gået fint med Rodrygo og Valverdde til pladsen i denne sæson. Jeg har ikke noget imod at vente på at der dukker noget vanvittigt op mens Rodrygo får chancen for at spille sig på. Jeg synes helt ærligt at han bliver bedre og bedre. Inden sidste sæson snakkede vi om at Vinicius intet slutprodukt havde og at det aldrig kommer nu hvor det ikke var kommet endnu. Der var så mange brugere der var ulidelige at høre på hvad ham angår. Nu står han med sindssyge stats og har lukket munden på alle de mennesker og en sådan opblomstring kan potentielt ske hos Rodrygo. Fart og fysik er én ting, men spilintelligens, teknik og slutprodukt er også vigtigt, og det har Rodrygo. Så skal højrekanten jo bare designes af ham så den passer til hans styrker, ligesom vi gør med Valverde når han har løst opgaven perfekt. Tilmed er Rodrygo en god presspiller og arbejder rigtig mange meter tilbage ligeså. Hvorfor ikke give det et skud? 

Og enig: Raphinha og Antony er elendige bud som vi ikke må gå efter lige nu. Det ville ikke hjælpe på noget som helst. 

I forhold til skader til Benzema og Vini så synes jeg, at det er en anden diskussion for der bør simpelthen komme en ny angriber ind og gerne en med fart, teknik og blik for sine medspillere. Det er en anden plads som er lige så vigtigt, for vi har vist at vi kan klare med det vi har på højrekanten, men vi har ikke lykkes uden de to bedste spillere i verden.

4 år 2 måneder siden #1116 af interfigo
Bare lige for at komme med et modstykke til Gnabry, hvad med Dybala? Hører at han er kontraktfri. Han ville ikke være mit første valg, men der var nogen der nævnte Bernard Silva, og han minder vel en smule om det, og hvis alternativet er Gnabry så er han måske ikke et dårligt bud.

Jeg tror dog også at jeg alligevel hælder mest til en Rodrygo/Valverde på højrekanten når der ikke findes bedre på markedet. 

Leveret af Kunena Forum