Den store transferrygte-tråd
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det tog mig alligevel en del minutter at komme igennem dit indlæg haha :D
Nu skimmede jeg lige hurtigt Brylle's seneste indlæg igennem os, og han skriver faktisk hvorfor jeg på ingen måde er fan af en 3/5-back kæde. Og slet ikke som holdet ser ud nu, for vores problem nu er ikke defensivt, men offensivt. Så det Brylle også siger er, at du erstatter en "offensiv" midtbanespiller med en midterforsvar. Du vil så frigøre Alaba og Carvajal, men hvorfor så ikke bare spille med både Casemiro og Tchouameni på den defensive midtbane i stedet for Militao, Nacho og Rüdiger i bagkæden?
Det er samme antal spillere, men om de er 3 nede bag i, eller 2 nede bag i med 2 decideret 6'ere foran de 2 centrale forsvarspillere giver vel det samme? Med 2 offensive backs/wings, så skal man skævvride formationen under pres i frimærkerne, for om det er Casemiro som dækker af i venstre eller Militao gør præcis det samme. Skubber Militao ud, så skal vi alligevel have vores 6'er til at falde ned i rummet Militao efterlader.
Foran de 2 6'ere kan du jo stadig spille Modric og Valverde, hvis det var det du ville. Det er jo nærmest sådan vi stiller op bortset fra Tchouaméni bliver erstattet med Kroos og Valverde ligger ude på højrekanten.
Det ændre bare ikke på, at det er de samme spillere som spiller, og uden et decideret koncept, så betyder formationen absolut intet. Det er spillerne som skal afgøre det under Ancelotti, så jeg vil ikke tro det vil have den store effekt om vi spiller 4-3-3 eller 5-3-2.
Alt det jeg skriver herinde ved jeg jo desværre godt aldrig kommer til at ske i Real Madrid. Den nye kultur er ikke til det i en klub som Real Madrid. Vi skal af med Perez, hvis det nogensinde skulle ske, at vi i Real Madrid vil praktisere noget der minder om sammenhængende fodbold. Vi lider desværre nok af, at være en for stor klub, hvor forventningerne ikke kan rumme det hele. Sådan er det jo.
Nå tilbage på sporet :) Fodbold ændre sig konstant, og for at Vinicius kan bygge nok på sit spil, så han kommer op i nærheden af plus 30 mål, så kræver det han skal tættere på mål, og ikke kridte kanten. Vinicius er klart bedst nu, hvor pladsen er der, men den plads kommer ikke altid til at være der for ham, så derfor skal man selvfølgelig arbejde med ham. Man har set det meget under Mbappé's udvikling. Vi så det også med Messi for ikke at sammenligne. Man troede ikke han kunne blive bedre end ude på den højrekant.
Når vi spiller uden anden trussel i offensiven end Vinicius, så bliver det immervæk svært at få ham isoleret. Her taler jeg trussel som i at udfordre og gøre noget på egen hånd.
Vinicius skal tættere på mål før han bliver omringet af 2-3 mand. Han skal kunne bevæge sig langt bedre på banen end nu.
Det handler ikke om succes her og nu, men hvordan man kan udvikle ham til at blive en af de bedste i verden på sigt. Det er ham der er stjernen på holdet når Benzema er færdig. Vi henter jo desværre nok en Lukaku type som kun kan score mål og intet andet, så er det lige pludselig her vi ser hvilken udvikling Vinicius har haft eller ikke haft. For lige nu er Benzema med til at skabe ham, men der findes meget få så unikke spillere som Benzema, så der skal arbejdes rigtig meget med Vinicius endnu.
Nu fik Vinicius også sit gennembrud sidste sæson. Dvs. han bliver dobbeltdækket, og pladsen vil være mindre end før. Araujo pakkede ham 9 ud af 10 gange på kanten i sidste El Clasico, så derfor skal der findes andre løsning.
Min pointe er, at Vinicius skal tage Ronaldo steppet. Det skridt hvor Ronaldo ikke kun kridtede stregen, men også tog de skærende dybdeløb centralt i banen. Det skridt, hvor han ændrede position og fik bolden centralt for at tage løbet i frimærket. Alle de små ting skal han bygge på, for ellers ser jeg ham ikke komme op på niveau med Mbappé de næste 10 år. Det er netop den udvikling Mbappé har taget i Psg.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Thomaskjensen
- Platin bruger
Samme ide bag, bare med mange flere muligheder.
Nøglen for mig er Alaba som jeg vil have frem på banen, om han så skal spille ved siden af Cassemiro eller på midtbanen som en desideret spilfordeler.
Tanken er at Alaba falder tilbage når vi forsvare os så vi i grunden har en 4 bak kæde uden vi har spillere som Mendy, Odriozola, Lucas eller Carvajal som man skal tilpasse spillet efter.
For problemet som jeg ser det er at kanterne ikke kan både offensivt og defensivt godt nok til at vi kan spille med dem på den måde. Vores bedste bak er desværre Carvajal.
I 80% af kampene vi spiller står modstanderen lavt, og eneste mulighed de har for at lave mål er fejl af Militao, eller kontraløb, da vores backs skal med helt frem, hvor de ikke høre hjemme, og så kommer de ikke hjem.
Så i disse kampe kan man spille Vini og Assensio på kanterne, med Hacard som hængende angriber og Benz i midten. Så er det folk i feltet
I CL kan de være Alaba og Fede på kanterne, så er der godt fyldt op på midten
Hele problemstillingen er at vores backs uden Carvajal når han er 100% klar ikke er gode nok til RM.
Der bliver sikkert ikke handlet, så eneste løsning er at tænke om.
A por la 16
A por la 16
A por la 16
9eren post=152838 skrev: AC og Kessie har til lørdag til at blive indskrevet ellers er det retur hahahha
Mon ikke de når det :)
Teknisk spoergsmaal: Kan de ikke indskrive spillere indtil d.31/08 naar transfer vinduet lukker?9eren post=152838 skrev: AC og Kessie har til lørdag til at blive indskrevet ellers er det retur hahahha
Donde está la biblioteca?
Jeg er uenig i flere af de problem stilling i praesentere, ved ikke om det er fordi jeg ikke har forklaret mig godt nok, eller fordi vi grundlaeggende bare er uenige om at en 3142/3232 ville fungere.
Men som @Dios helt rigtigt skriver, saa kommer det ikke til at ske under Ancelotti alligevel, saa lad os pause den her ;-)
Donde está la biblioteca?
DeLaRed post=152840 skrev:
Teknisk spoergsmaal: Kan de ikke indskrive spillere indtil d.31/08 naar transfer vinduet lukker?9eren post=152838 skrev: AC og Kessie har til lørdag til at blive indskrevet ellers er det retur hahahha
Jo lige præcis.
A por la 16