Den store transferrygte-tråd

2 år 1 måned siden #1645 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd
@Dios,

Du kommer ind paa rigtig mange gode punkter, og efter at have laest dit indlaeg saa er jeg da ikke afvisende overfor at proeve en 4222, selvom jeg tror det var et forsoeg der skulle vaere startet i preseason, da det immervaek er noget af en omstilling for stoerste delen af spillerne, saa er usikker paa om man ikke ville starte seasonen med at smide for mange point, hvis man gik over til den formation nu. Men den er interessant.

Helt ligesom dig saa vil jeg ogsaa gerne spille til hver enkelts spiller styrke (man kan naturligvis ikke ramme rigtigt paa alle 25 mand, men tror baade du og jeg er enige omkring at der er for mange spiller der bliver presset ind i et system lige pt)

Lad mig forklare hvordan jeg ser en 3-mands bagkaede fungere:

Til at starte med ville jeg paa nuvaerende tidspunkt ikke bare gaa over til en ny formation, men istedet bruge de mindre la liga/copa kampe til at proeve nye formationer af og langsomt spille nye taktikker ind, men saa stadig gaa tilbage til 433 i de store kampe, indtil man har fundet en opskrift der kontinuerligt virker bedre, hele holdet (paa naer Rudi og Tchou) kender 433 ud og ind, saa det er ikke noget truppen skal omstille sig til, den ligger paa ryggraden og det er den der vinder de store kampe.

Naar jeg taenker en 3-mands bagkaede, saa er det hovedsageligt i 2 formationer (baseret paa den trup vi pt har), det er en 3142 og en 3232, men lad os tage udgangpunkt i den foerste, da den kraev mindst mulig omstillling for holdet (her mener jeg netop du tager fejl hvad angaar vores midtbane, for de skal egentlig bare fortsaette med at spille den fodbold de plejer, saadanne groft sagt).

FORSVARET:
Vi har 5 vanvittigt staerke forsvarspillere i Rudi (her forventer jeg han falder til hurtigt), Alaba, Mili, Nacho og Mendy, som alle ville kunne fungere i en 3-mands bagkaede.
- For Militao tror jeg kun det vill vaere et pluds hvis der laa en spiller bag ham der kunne rydde op naar han faar en af hans vante hjernebloedninger, for faktum er han koster stadig for mange maal, og der har intet fremskridt vaeret paa den front, saa at lade enten Rudi, Alaba eller Nacho ligge bag ham, tror jeg kun ville gavne alle involverede.
- Mendy, vi saa under Zidane (i de 3-4 kampe hvor han spillede med 3-mands kaeden) hvor godt det fungere for Mendy at blive paa egen bane-halvdel, der hersker jo ingen tvivl om at han er et defensivt monster, problemet har altid vaeret hans offensive mangler. Og ved at beholde ham laengere tilbage paa banen, giver det ogsaa mulighed for at man i loebet af kampen engang imellem kan slippe ham loes i en offensiv spurt, det er jo netop der han har vaeret aller farligst naar han tager sine loeb fra midten af banen ind igennem banene og ind i feltet, men det kan han ikke naar hans udgangspunkt er for langt oppe i banen og for langt ude i siden som VB.
- Vallejo, guder skal vide at jeg mener Vallejo sammen med Mariano slet ikke hoerer til i Madrid, han er saa latterligt ringe sammenlignet med hans direkte konkurrenter. MEN, naar man nu har en spiller som ham, som man aldrig rigtig ved hvor man har (han laener sig jo altid op af et roedt kort, med hans vanvittige daarlige timing) saa er det heller ikke helt dumt at have en mere rutineret spiller bag ham, saa der blir plads til de fejl han begaar uden at de noedvendigvis koster.

Saa en forsvarskaede med 3 ud a Rudi, Mili, Mendy og Nacho i en rotation (Vallejo med paa yderste mandat, selvom jeg helst ville vaere fri) og Alaba naar det blir noedvendigt (skader osv.), saa har vi imo en af af de staerkste bagkaeder i Europa, og vi udnytter den optimalt.

MIDTBANEN:
Paa midtbanen skal man imo ikke aendre saa meget paa den nuvaerende konstellation (ud over at der er en spiller der har en smule svaert ved at passe ind i systemet).
- Den defensive, i og med vi nu har Tchou (med en forventing om at han slaar til fra start), saa har vi endelig en spiller der kan indgaa i rotation med Casemiro og daekke den defensive midt paa et acceptabelt niveau, saa det er selvskrevet at de kan indgaa i en rotation.
- Casemiro: ved at spille med (reelt set) 5 mand paa midtbanen, saa tvinger det heller ikke en spiller som Case at skulle gaa saa meget med i det offensive spil laengere, derimod bliver den defensive midt mere relevant i frosvaret (som en extra mand der glider ned i bagkaeden naar det er noedvendigt) end det bliver en spiller der er noedvendig oppe omkring modstanderens felt, og det gavner Brasilianeren, som ogsaa i de seneste 2 seasoner har vist at han er rigtig god til at glide ned i bagkaeden (fra 6'eren) og daekke de huller der er).
- Det betyder saa ogsaa at et modstander angreb i en kontra skal spille sig igennem Casemiro, Militao, Mendy og Rudiger foer de rammer Thib. (Som et eksempel, der kunne ogsaa have staaet Tchou eller Nacho paa nogen af de pladser)

Foran 6'eren kan vi nu pludselig frigive vores 2 midtbane spillere, her taenker jeg isaer paa Luka og Fede, begge spillere bruger imo alt for mange kraefter paa det defensive i vores nuvarende 433.
- Luka vi ser gang paa gang hvor vigtig han er for holdet naar han kommer op okring modstanderens felt og faar frihede til at flytte sig paa hele banen bredde, det skal vi have iscene noget mere.
- Fede skal vi have mere med i feltet (de dyeb loeb du selv naevner), men han skal pt daekke saa utrolig stort et omraade af banen rent defensivt naar han spiller med Vasquez, og det omraade bliver immervaek en smule midrere naar Vazquez staar ved siden af ham paa midtbanen, og der er 3 mand i bagkaeden. Saa ved at have mere defesivt balast bag ham, saa kan man give ham mere frihed fremme i banen.
- Cama virker som en utrolig versatil spiller, som ogsaa gerne blander sig helt oppe i feltet, og derfor ser jeg ham som en god rotations spiller med Luka/Fede.
Wing-Backs
- Alaba, han er noeglen til dette system, det er ham vi skal have med frem, vi saa jo her i pre-season hvor vanvittig god han er paa modstanderens banehalvel, han giver os meget af det vi har mistet efter 2018 ramte Marcelo lige i ansigtet, Han slaar perfekte indlaeg, kan ligge de dybe stikninger, kan gaa med i feltet, i kombinationsspillet i mellemrummende, han kan skyde fra distancen, og vigtigste af alt, han har kvalitetn med bolden til at kunne holde bredden naar vini traekker ind mod feltet (noget vi pt mangler fra Mendy, som bare ikke har kvalitet nok i foedderne til at blive andet end en stationaer spilstation for Vini paa kanten). At faa Alaba taettere paa spillere som Vini, Benzema og Modric mener jeg er en no-brainer, og vil give os en helt ny offensiv dimension (som vi ikke har haft siden 2018). Probelmet er at Alaba er ved at have alderen med sig, og det ser man ogsaa i hans offensive spil, netop derfor jeg ikke tror vi faar helt nok ud af ham som VB (altsaa sammenlignet med wing-back), fordi han ikke har kondien over 90min til konstant at loebe hele banelaengder mere. Og den i den defensive del af spillet saa er der netop 4 staerke spillere der staar bag ham til at tage det foerste tryk (her vil han ogsaa i en omstilling, kunne tage loebe fra kanten direkte ind i midterforsvaret, hvis en spiller som Mendy/Nacho traekker ud mod kanten for at daekke en kant spiller) da det er en naturlig plads for ham at spille paa.
- Dani, han er ikke en naturlig wingback, men han har kvalitet nok til at spille med fremme i banen, og holde bredden paa hoejre-kanten, og da han ogsaa tydeligvis har mistet et skridt de seneste par aar, saa er det ogsaa kun gavnligt imo at have 4 defensivt staerke spillere bag ham.
- Lucas og Odri, guderne maa vide at jeg hader at se Lucas spille paa backen, det er stort set som at foraere modstanderen 3 frileobere mod Thib. Men det problem loser vi ogsa aved at skubbe ham (og odri) frem i banen, der er inegn af dem der imo er naevnevaerdigt gode i offensiven, men de har uden tvivl deres bedste kvaliteter offensivt vs defesivt, saa at fjerne dem fra bagkaeden, er helt naturligt som at lukke 5 maal faerre ind iloebet af en season. (Ville naturligvis oesnke at materialet var bedre, men nu er det engang hvad vi har at arbejde med)
- Med wingsbakc bliver der helt naturligt ogsaa flere spilstationer paa midtbanen, og derved burde det vaere nemmere for os at faa bolden frem til angrebet (alt for ofte ser vi at vores CB'er skal staa for opspillet, fordi der mangler muligheder midt paa banen, og det ender tit i en lang bold op i banen, der sjaeldent har nogen effekt)

ANGREBET:
I en 3142 mener jeg ikke vi skal aendre naevnvaerdigt meget hos Benz og Vini.
- Vini kan fortsat have sit udgangspunkt paa kanten, men med Alaba ved sin siden, sakl han taenker mindre paa at holde bredden og faar ogsaa en verdensklasse pasnings spiller ved sin side, saa det burde give flere vcahncer og mere plads til Brasilaneren.
- Benz, forstaetter med at spiller som han goer, tilgengaeld burde han ogsaa faa mere at arbejde med, da der er mulighed for at faa flere indlaeg (gerne tidligt i opspillet) fra baade Alaba og Dani, men ogsaa med baade at faa Fede men ogsa Vini og vores wing-backs mere med i fletet, det burde aabne op for mere plads til Franskmanden (eller de andre, hvis forsvaret vaelger at blive paa ham)

- Rodrygo/Eden/Asensio: Denne opstiloing aabner ogsaa op for dentop den mellem-rums spiller som du eftersoeger, naar Vini ikke spiller, og her er der frihed til at Eden Rodrygo og Asensio kan spille fra det udgangspunkt de helst vil lige bagved Benzema, da vi har vores wingsbacks der holder bredden paa kanterne, og har skubbet Luka/Fede/Cama laengere frem saa der bliver mulighed for pasningspillet i de smaa rum omkring feltet.

Vi har stadig et stor problem hvis vi spiller uden Benzema, men det problem vil opstaa i en hvilken som helst opspilling (ogsaa 4222).

Den store taber i en 3142 bliver Toni Kroos, da jeg ikke kan se ham fungere saerlig godt i den opstilling, da man som Luka og Fede skal daekke et stoerre omraade paa midtbanen, og vaere villig til at flytte sig baade ud paa kanterne og ind i feltet, og her er Kroos bare laast til et meget lille omraade paa den venstre siden af midtbanen. Og saa har han ikke kvalitetn defensivt til at kunne baere 6'eren. Saa for at faa Toni med om bord, saa kan man stille om til en 3232, hvor Toni saa tager plads paa den defensive midt i en double pivote, med en staerk defensiv spiller (Case/Tchou) ved sin side, og kan herfra dirigere spillet fra en dybere position, imens man saa ligger en mere offensiv kaede op bag ved Benz/Vini (det kunne f.eks vaere Asensio, Eden og Rodrygo der alle ligger paa den offensive del af midtbanen.

En vigtig del af denne lidt mere offensive formation (3142) er at man fylder midtbanen med folk, og derved ligger et haardt genpres i forsoeget paa at genvinde bolden hurtigt, og her mener jeg vi har nogle rigtige god spillere til at tage sig af den opgave, i Dani, Fede som begge er agrresive boldjagtere, Luka som er rigtig god til at pladsere sig rigtigt paa midtbanen og Alaba som har en ufattelig god timing i sine defensive aktioner, hvis man dertil ligger at Benz og Vini ogsaa ligger kraefter i genpresset, saa bliver det svaert for de fleste hold at spiller sig igennem, OG naar de saa foerst har spiller sig igennem det pres, saa staar de overfor 4 vanvittigt dygtige defensive spillere OG verdens bedste maalmand.

Som jeg ser det, saa loeser en 3-mands bagkaede, isaer i en 3142 bare ufatteligt mange af vore problemer;
- Vi skal ikke taenke paa vores hojere kant laengere
- Vi faar hhv Lucas og Odri vaek fra hoejre-backen, hvilket er et kaempe pluds
- Vi faar Fede og Luka laengere frem paa banen
- Casemiro skal deltage mindre i spillet paa modstanderens banen halvdel
- Vini faar mere hjaelp paa kanten og derved ogsaa mere plads
- Vi faar flere mand med i feltet
- Vi faar Alaba med i offensiven, som vil foeles som et helt nyt indkoeb imo
- Vi faar en fail-safe bag Militao
- Vi spiller Mendy god ved hovedsagelit at lad ham blive i defensiven
- Vi goer plads til at baade Alaba, Mili og Rudi kan spille paa samme tid
- Vi er ikke saa afhaengieg af at Dani ikke er skadet
- Vi goer plads til at Rodrygo, Asensio og Eden faar den frihed de bag angriberen de har brug for, isetdet for at laase dem til en specifik position.
Osv.

Som sagt, det er ikke en opsitlling jeg ville vaelge hvis vi stod overfor City imorgen, men jeg ville ikke have noget imod at give holdet tid til at spille sig ind i den, naar vi moeder en de hold der ligger i den nederste del af La Liga tabellen, og her tror jeg baade den ville ive flere maal til Real, men samtidg tror jeg ikke vi ville miste point paa det...og en 433 er nem at stille tilbage til, endda midt i kampen med en enkelt udskiftning, og det er som sagt en formation jeg slet ikke er i tvivl om ligger paa rygraden hos hele holdet, saa den kan man altid falde tilbage paa i de store kampe, indtil de nye formationerne sidder i skabet.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, Matamoro

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 1 måned siden #1646 af DeLaRed
Nyt, meget loest rygte...Icardi vil angiveligt gerne vaek fra PSG. Var han en mulighed i Madrid? (hvis sandt, saa maa han ihvertfald vaere det bedste der pt er paa markedet til CF positionen)

2 år 1 måned siden #1647 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd

DeLaRed post=152752 skrev: Nyt, meget loest rygte...Icardi vil angiveligt gerne vaek fra PSG. Var han en mulighed i Madrid? (hvis sandt, saa maa han ihvertfald vaere det bedste der pt er paa markedet til CF positionen)

​Problembarn nummer 1? Ellers tak.

2 år 1 måned siden #1648 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Sesko bliver et år mere i Salzburg.

A por la 16

2 år 1 måned siden #1649 af Thomaskjensen
Problemerne med Icardi har vel primært været forbundet med hans snart ex. Så måske han også snupper en ny agent, og model :)

Enligt transfermarkt er AL-SHABAB CLUB interasseret, så om han vælger RM uden kone/agent, frem for en fed kontrakt, ja så tror jeg han kunne være god for klubben.

Han kan sikkert holde i 2-3 år, og til den tid napper vi Haaland. (Nej tak til M$appe)

Hvem var det nu der hånede over at Haaland ikke havde gjort mål i pre-seassong, nuvel, fede kasser var det.

2 år 1 måned siden #1650 af Fondo_Sur
@Dios

Det lyder spændende med den opstilling, du foreslår. Tror dog ikke at Vinicius kan magte at spille angriber lige nu. Men måske kunne det fungere med Hazard, der også er i stand til at trække ned i banen? 

Vinicius - Benzema duoen er ret succesfuld, men jeg giver dig ret i, at den kan virke kedelig, men det er kun fordi, at det er den eneste offensive trussel. Dette Real Madrid er lidt en one-trick-pony offensivt.

Man må dog bare sige, at det er mega effektivt, at de to spillere alene er i stand til at skabe så meget. Det giver holdet en stor stabilitet, da de resterende positioner på holdet kan bruges til af kontrollere kampene.

Med 4-2-2-2 mister man vel to stabiliserende midtbanespillere? Altså en 6’er og Valverde på højre side, hvis man tager udgangspunkt i sidste sæsons idealopstilling.

Det lyder ikke som noget for Ancelottis Real Madrid, der ikke har et højt pres. Nagelsmans Bayern er vant til at lægge det høje pres, så de kan undgå at blive sårbare defensivt. Det giver dem et hav af storsejre og flot spil mod modspillere, der ikke er i stand til at spille sig ud af deres pres, men de røg sku også ud, da det rigtigt gjaldt mod Villarreal.

Vil dog slet ikke afvise, at de vinder det hele næste år, og at det bliver opstilling, Real Madrid bør inspireres af til fremtiden. Også i forhold til fremtidige køb, for jeg er også lidt skeptisk for at fysisk begrænsede spillere som Asensio, Rodrygo og Hazard kan levere den nødvendige intensitet i presset. Vil ikke lyde som en lyseslukker, det var bare mine tanker :D
Sidste redigering: 2 år 1 måned siden ved Fondo_Sur.

2 år 4 uger siden #1651 af Matamoro
De la red har ihvertfald overbevist mig med sin 3-5-2 opstilling

A-kæden:

............................Courtois

.............Militao, Rudiger, Mendy...........

Carvajal Modric,Tchouameni Valverde, Alaba

............................Benzema, Vinicius................

B-kæden:

........................................Lunin.................................

.....................Nacho, Marín, Vallejo........................

Vazquez Camavinga, Casemiro, Kroos, Mendy

...................................Asensio, Rodrygo........................

Hazard og Ceballos er i overskud
Sidste redigering: 2 år 4 uger siden ved Matamoro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 uger siden #1652 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd
​I en opstilling uden kanter kommer vi til at amputere vores farligste spiller foruden Benzema og vi kommer måske også til at gøre betingelserne sværere for Benzema ved at ændre den relation som Vinicius og han har. Vinicius er vigtig i opspillet og kontraen ude fra siden og hans løb ind i banen kommer kun med udgangspunkt i venstre side. Det fungerer så godt, at det ville være selvmord at ødelægge det som fungerede allerbedst i sidste sæson. I stedet for at flå det fra hinanden, så skal fokus jo være på at bygge på, og det starter på højrekanten men i høj grad også på hvad man vælger at gøre på midtbanen. 

Vores hold bliver ikke farligere af at skubbe Mendy, Lucas og Carvajal højere op. Ej heller bliver vi farligere af at smide en ekstra mand ned bag en i forvejen stærk defensiv Casemiro. Jeg kan se ideen med at få plads til Alaba, Rudiger og Militao sammen i en 3-backkæde, men hvorfor frigøre backs som ikke gør særlig meget offensivt og hvorfor satse på sådan en opstilling når vi skal 1-2 skader ud før Vallejo skal spille en vigtig kamp? Den er jeg virkelig ikke fan af. 

En form for 4-2-2-2 opstilling kan jeg måske se hvis den ene angriber må lægge sig langt ude til venstre i sit udgangspunkt alligevel. Det vil muligvis også give mening defensivt. Dog har vi slet ikke de kombinationsstærke typer til den stil. 

Det bedste bud er at droppe tanken om at være færdig på transfermarkedet og så få købt ind til det man gerne vil.

2 år 4 uger siden #1653 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Nu hvor det er officielt at Sesko skifter til Lepizig, så er der efterhånden ingen emner mere som pressen kan blive ved med at skrive nyheder om. Tænk at en spiller som Cavani kan få selv de mest desperate folk op af stolen!

A por la 16

2 år 4 uger siden #1654 af Hamid8210
Ifølge Gerard Romero, som dækker FC Barcelona tæt, så er den catalanske storklub blevet enige om en pris på mindre end €80 millioner, som svarer til 595 millioner kroner.

Håber godt nok ikke at det passer!

2 år 4 uger siden #1655 af DeLaRed
@Brylle

Nu ved jeg ikke om du læste mit lange indlæg ovenfor, men her er jo netop beskrevet, st Vini og Bebz ikke skal ændre noget særligt, men kan spille med samme frihed i en 3142, de får tilgengæld bare flere holdkammerater op på modstanderens bane halvdel.

Og i forhold til kanterne, så er det jo netop her vi får langt mere slagkraft, ved at skubbe især Alaba frem (han er en af de bedste vi har i truppen til at ligge på kanten grundet hans teknik, overblik og hans evne til at slå præcise indlæg). Og ved at Dani/LV/Odri på den anden side sf midtbanen, så kan det netop frigøre en spiller som Fede til at komme med ind i feltet, fordi de både kan skabe bredden samt også lukke de defensive huller. Problemet i en 433 er jo at vi netop ikke har nogen spiller der er særlig god på højrekanten, og det gør jo netop at en spiller som Fede skal derud, men når Fede er på kanten, hvem løber så i feltet?
(Vi kan godt blive enige om at msn kunne ønske sig et bedre materiale end LV og Odri, men det samme gør sig sku gældende i defensiven, så her er det da klart at foretrække at få dem så langt væk fra eget felt som muligt. Men dette handler ikke så meget om st de to spillere blir bedre, men tilgengæld at man spiller folk som Fede, Modric og Alaba bedre, samt får flere spillere op omkring Benz og Vini så det ikke er dem der konstant skal klare angrebet alene)

Og så ved jeg ikke om jeg har misforstået din kommentar led Vallejo, men håber fabdme ikke du mener han burde spille oftere :D

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 4 uger siden #1656 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd

DeLaRed post=152776 skrev: @Brylle

Nu ved jeg ikke om du læste mit lange indlæg ovenfor, men her er jo netop beskrevet, st Vini og Bebz ikke skal ændre noget særligt, men kan spille med samme frihed i en 3142, de får tilgengæld bare flere holdkammerater op på modstanderens bane halvdel.

Og i forhold til kanterne, så er det jo netop her vi får langt mere slagkraft, ved at skubbe især Alaba frem (han er en af de bedste vi har i truppen til at ligge på kanten grundet hans teknik, overblik og hans evne til at slå præcise indlæg). Og ved at Dani/LV/Odri på den anden side sf midtbanen, så kan det netop frigøre en spiller som Fede til at komme med ind i feltet, fordi de både kan skabe bredden samt også lukke de defensive huller. Problemet i en 433 er jo at vi netop ikke har nogen spiller der er særlig god på højrekanten, og det gør jo netop at en spiller som Fede skal derud, men når Fede er på kanten, hvem løber så i feltet?
(Vi kan godt blive enige om at msn kunne ønske sig et bedre materiale end LV og Odri, men det samme gør sig sku gældende i defensiven, så her er det da klart at foretrække at få dem så langt væk fra eget felt som muligt. Men dette handler ikke så meget om st de to spillere blir bedre, men tilgengæld at man spiller folk som Fede, Modric og Alaba bedre, samt får flere spillere op omkring Benz og Vini så det ikke er dem der konstant skal klare angrebet alene)

Og så ved jeg ikke om jeg har misforstået din kommentar led Vallejo, men håber fabdme ikke du mener han burde spille oftere :D

​Lige det vigtigste først: Nej føj for den lede, vi skal satme ikke have Vallejo mere på banen :D Frygten er netop at jo flere midterforsvarer der spiller fra start, jo tættere kommer han på banen. Og det er ikke så godt. 

Jeg har svært ved helt at se hvorfor der ikke kan komme flere medspillere op på banen i 4-3-3 eller 4-2-3-1. Det handler jo ikke om andet ned taktik og løbemønstrer. Jeg tror at vi får det samme løb ved at pille Kroos ud og sætte Valverde ind som vi gør ved at putte en forsvarsspiller længere ned. Og så ser jeg ikke at vi har typerne til det på flere parametre.

1) Når man spiller som wingback så er du ofte overladt til dig selv. Du har sjældent en spiller bredt som du kan udnytte til at komme i overlab og derfor skaber du aldrig overtal. Hverken Alaba eller Mendy vil være gode i sådan en rolle da Alaba mangler fart og Mendy har stadig ikke opdaget at bolden kan trille. Så uanset hvem der ligger derude, så er det ikke en type der hjælper på det. Faktisk ser jeg langt større potentiale i at Alaba i en 4-backkæde kan spiller backen og træde modsat af Vinicius. Så når Vinicius holder bredden, kan Alaba finde en vinkel indad og omvendt så det ikke bliver lineært. Det tror jeg giver langt mere flow og uforudsigelighed. Ligesom når Mendy tager de lange tunge løb indad som bl.a. for 1½ år siden skaffede et rødt kort mod Atalanta. Desværre er Mendy bare ikke god nok i de rum. 
På højre side ser jeg hverken Lucas eller Carvajal (måske hvis han er på 100%) være i stand til at løse opgaven og være isoleret derude. 

2) Vinicius skal vel netop ændre noget når hans udgangspunkt ændres. Han er allerbedst på kanten og til at skære ind i banen kanten og ned i dybden eller ind tæt på Benzema. Hvis han allerede starter herinde, så er de allerede opmærksomme på ham. Det kræver jo at du skifter position for at skabe plads til dig selv og dine holdkammerater, og hvis han starter i et rum hvor en 6'er konstant kan ligge og skærme ham og styre det, så bliver det meget sværere. Det er her, at det fungerer så godt når Benzema forlader frontlinjen og giver plads til resten. Jeg frygter at vi ødelægger alle Vinicius styrker på denne måde. 

3) Rent numerisk flår du en offensiv spiller ud og erstatter ham med en forsvarsspiller. Det synes jeg er den forkerte vej at gå når vi faktisk står forstærket i den bagerste kæde ved at købe Rudiger der frigør Alaba til backen og med Carvajal der havde en udelukkende opadgående kurve sidste år og vi ved hvor vild han er på 100%. Jeg ser det derfor ikke være nødvendigt at sætte en spiller mere ind i forsvaret, især når jeg heller ikke mener at kvaliteten og typen på backen er der. 

Og så er jeg bare virkelig meget imod at pille ved ALT det der virker. Der er absolut ingen grund til at starte forfra når vi kun har tilført Tchouameni og Rudiger. Der skal bygges på og det handler om enten at forstærke højrekanten eller justere rollen således at den passer til resten af holdet.

Leveret af Kunena Forum