Den store transferrygte-tråd

2 år 5 måneder siden #1633 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

DeLaRed post=152734 skrev:

Dragam post=152732 skrev: Det er seriøst skuffende at der ingen offensive signings har været... vi har virkelig brug for en rigtig højrekant, som har fart, teknik, og kan komme forbi sin direkte mand...

www.youtube.com/shorts/4JRbXrQbbL0

Monster fail at vi ikke landede en af de brasilienske højrekanter...

​Men ville have kunnet indskrive nogen af dem (Brasilianerne) ifht ikke-eu pladser?

Enig i at det er skidt at vi ikke har koebt en hoejrekant, men efter salget af Mayo er det imo nu blevet vigtigere at kigge efter et alternativ til Benzema, for vi kan ikke bruge en god hoejrekant til noget medmindre vi har en angriber i boksen der kan scorer maal.

Det kan du sige, men i og med at vi ikke bruger rodrygo på hans naturlige plads (og lad os være ærlig, det fungerer squ ikke så godt når han skal spille på højre), så burde han imo ryge afsted på en lejeaftale i spanien, til en klub hvor han fast kan spille på venstrekanten. Næste sommer burde Vini have sit EU pas, og så kan man tage stilling til tingene derfra.

Men ja, vi burde have haft en angriber... Darwin Nunez... men RM sover fuldkommen på transfer markedet, og de få gode unge spillere der er, de er alle røget til andre storklubber nu (liverpool i Darwin's tilfælde)... bortset fra Antony.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 5 måneder siden #1634 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd

Dragam post=152735 skrev:

9eren post=152733 skrev: Det er sgu mere vigtigt at kunne kombinere sig igennem et kompakt forsvar. Også det vores mål som regelt er kommet på fordi modstanderen står kompakt nede i feltet.

Også i optakten har det været kombinationsspillet der har været fokus på.

​Ja, fordi det ene udelukker jo det andet... -_-

Men nej, det er ikke fucking vigtigere for en kantspiller at være kombinationsspiller, end at have fart og kunne udfordre. Ja, man skal have spillere på holdet, som kan kombinere, men man er også nødsaget til at have spillere som kan skabe noget uventet på egen hånd - pt har vi kun vini der kan det, og det er ikke nok - det er alt for nemt at lukke ned for, når der kun er 1 spiller som kan andet end at spille bolden til siden.

Men jeg kan så høre udfra hvad du siger, at du synes det er fantastisk bare at forsætte med hazard på højre... han er rigtig god til at spille bolden til siden, og kan ca intet andet længere, men det er ligemeget, for man skal bare kunne kombinere...

​Rodrygo, Asensio, Valverde, Lucas V og Arribas.jeg har aldrig nævnt Hazard.

Den fart du efterspørger havde ikke engang Figo i Real Madrid. Rodrygo har rigeligt med fart og er dygtig i kombinationsspillet. Ligeledes er Asensio. Du henviser til nogle spille situationer der sker så
få gange i løbet af en kamp fordi vi har overtaget. Vores opbyggende spil sker meget centralt og kommer først senere ud på kanten. 

Hver morgen er det et godt tidspunkt at huske på at Barcelona har brugt 17 år på at betale Negreira 8,3 millioner euro.

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín

2 år 5 måneder siden #1635 af Dios
Besvaret af Dios på emne Den store transferrygte-tråd
​Enig i, at man savner en højrekant, så den ikke hænger på Valverde/Rodrygo/Asensio igen denne sæson, men man kunne jo reelt set også bare ændre formation, så formationen passer bedre til materialet. 4-2-2-2 som Nagelsmann f.eks. hælder mere til nu. Vinicius og Benzema på toppen med Hazard/Asensio eller sågar Modric bag angriberen. På den måde gør vi også plads til de pladser vi er bedst besat på - nemlig den centrale den af banen. 
Eneste minus her er vores svage backs, men omvendt vil det nok også gavne begge 2, at de ikke skal agere playmakere, men derimod skabe bredden i dybden på holdet. 

Bernado Silva vil imo løse vores problem. Både på kanten, men også vores generelle problem med at skabe chancer. Dog synes jeg Hazard ser utrolig stærk ud, men det kræver også man spiller efter vores spillere styrker, for ellers kan det blive grimt, hvis ikke Benzema rammer samme niveau. Endnu grimmere, hvis Courtois samt Vinicius også går lidt ned i niveau ift. sidste sæson. 

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

2 år 5 måneder siden #1636 af Fondo_Sur
Ancelotti prøvede noget lignende på et tidspunkt i sidste sæson, men det gik grueligt galt med fire centrale midtbane spillere på samme tid. Fx i Espanyol-nederlaget sidste oktober: en.as.com/resultados/futbol/primera/2021...369037/alineaciones/

Der er nu en kæmpe forskel mellem Ancelotti og Nagelsmans fremgangsmåde og taktiske stil generelt, så det overraskede da ikke, at han gik tilbage til en klassisk 4-3-3 til tiden derefter, som han sidenhen har holdt fast - med stor resultatmæssig succes.

Det er godt nok ikke sprudlende offensivt, men Vini - Benzema duoen har virket fantastisk - med udgangspunkt i deres stærkeste positioner.

Vini er jo slet ikke angriber, og han mister nok muligheden for at komme i så mange 1 mod 1 situationer, hvis han kommer til at spille angriber. Det er nok det, man er bange for at miste.

Er dog enig i, at der godt kan spilles anderledes. Hvis man stadig holder Vini og Benzema på deres positioner, kunne man spille en 4-2-3-1 formation, som man så det under Mourinho. Kunne være sjovt at se, hvordan det ville fungere med Hazard eller Rodrygo på 10’eren.

Ellers er det lidt øv, at der er mere end én god central midtbanespillere, der må på bænken. Det kommer dog i kraft af, at KCM og 4-3-3 bliver ved med at skaffe de største trofæer, så det er nok et luksusproblem vi i hvert fald må leve med i et år mere.

2 år 5 måneder siden #1637 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd

Dios post=152738 skrev: ​Enig i, at man savner en højrekant, så den ikke hænger på Valverde/Rodrygo/Asensio igen denne sæson, men man kunne jo reelt set også bare ændre formation, så formationen passer bedre til materialet. 4-2-2-2 som Nagelsmann f.eks. hælder mere til nu. Vinicius og Benzema på toppen med Hazard/Asensio eller sågar Modric bag angriberen. På den måde gør vi også plads til de pladser vi er bedst besat på - nemlig den centrale den af banen. 
Eneste minus her er vores svage backs, men omvendt vil det nok også gavne begge 2, at de ikke skal agere playmakere, men derimod skabe bredden i dybden på holdet. 

Bernado Silva vil imo løse vores problem. Både på kanten, men også vores generelle problem med at skabe chancer. Dog synes jeg Hazard ser utrolig stærk ud, men det kræver også man spiller efter vores spillere styrker, for ellers kan det blive grimt, hvis ikke Benzema rammer samme niveau. Endnu grimmere, hvis Courtois samt Vinicius også går lidt ned i niveau ift. sidste sæson. 

​Er ikke den store fan af en 4222 med denne trup, men ifht back problemet, så ville det imo fungere fint hvis de hed Alaba og Dani, så det er ikke fordi vi ikke har backs der har niveauet offensivt, men desværre er Dani konstant skadet og Ance vil eftersigende beholde Alaba som CB (som hovedregel). Derfor jeg mener er 3 mands bagkæde giver os nogle helt andre muligheder frem i banen, og det spiller til vores styrker i defensiven, hvor vi har nogle rigtig storke kort på hånden.

Men uanset hvad, så er vi enige om at et formations skifte ville gavne mere end det ville skade i mange kampe.

Donde está la biblioteca?

2 år 5 måneder siden #1638 af Matamoro
Ferran Torres ser ud til at være kommet i overskud hos Barca. Det ville være fornuftigt at hente ham

2 år 5 måneder siden #1639 af Dios
Besvaret af Dios på emne Den store transferrygte-tråd
​@Fondo_Sur.

Jeg har det altid svært med de statements. For der er så mange faktorer der spiller ind. Dels fordi formationen også tager tid, og det så man jo tydeligt til og starte med under Ancelotti. Spillerne søgte kanterne utrolig meget, selvom de ikke var der. Hazard trak utrolig meget ind i banen, hvor de under Zidane vidste, at den skal fra backen op til kanten med det samme, der prøvede Ancelotti trods alt at ændre hele dynamikken på holdet. Desværre trak han i land, og foretrak at forstærke defensiven, da vi lukkede alt for mange mål ind. 
Jeg er kæmpe fan i, at spille mange midtbanespillere, men det skal jo gøres ordentligt. Vi har jo ikke én midtbanespiller som spiller i mellemrummene. 5 ud af 6 spillere kan bedste lide at få bolden med spillet foran sig, så er det klart det går galt med så mange midtbanespillere, da det dræber alt fart, dynamik og spænding på holdet. 
City for at tage et eksempel spillede med 5 midtbanespillere, hvor Grealish og Foden godt nok spillede på kanterne, men deres system gør det bare muligt.

Jeg er faktisk meget enig med Dragam. Det bliver for kedeligt og forudsigeligt kun med Vinicius og Benzema. Faktisk synes jeg den duo bliver rost lidt for meget. Oftets har jeg i hvertfald siddet med følelsen af, at det aldrig var nok. At de så begge havde 2 vanvittige sæsoner sidste sæson, og gjorde det umulige gang på gang er jo fantastisk, men jeg sad altid med følelsen af, at det lige var med nød og næppe. 
Faktisk kan jeg bedst lide Vinicius når han blander sig inde centralt. Når han starter på venstrekanten, men tager de skærende dybe løb, som Benzema gør plads til. Med ham og Benzema på toppen, så mener jeg sådan set ikke, at de skal ligge side om side på toppen, men at der skal veksles imellem de 4 forreste. Specielt med en Benzema som bevæger sig så meget væk. I en 4-2-2-2, så synes jeg det kunne være interessant at se Casemiro/Tchouaméni og Kroos/Camavinga som de 2 centrale midtbanespillere. Hazard/Asensio og Modric/Valverde som mellemrumsspillere med Vinicius og Benzema foran sig. 
Jeg tror det vil give en sindssyg fed dynamik på holdet. Vi får Hazard og Asensio tættere på målet, som jeg i den grad savner. Vi får spillere i mellemrummet, som jeg har råbt og skreget efter siden Özil forlod os. Vi får boldkontrol, løb og spil imellem kæderne, og dybdeløb fra Hazard, Asensio og Valverde, som faktisk alle er rigtig gode til det samt en Vinicius som skal lægge det på sit spil, men vi har set ham gøre det før. 

Her udnytter vi nemlig spillermaterialet, hvor en spiller som Rodrygo jo med sine dybdeløb også kan gøre en større forskel end sidste sæson. Er selv fan af en 4-2-3-1 opstilling med Hazard som 10'er, men igen, så er vores bænk utrolig svag da den kun besidder gode centrale midtbanespillere. For hvem skal vælges af Casemrio, Tchouaméni, Camavinga, Modric, Valverde og Kross?

@DeLaRed.

3 mand i bagkæden gør det lidt det samme som 4-2-3-1 synes jeg. Det gør vores midtbanespillere bliver overflødige. For med 3 af dem inde, så bliver det immervæk for fantasiløst og kedeligt, da det reelt set kun giver Vinicius og Benzema på toppen. Går ud fra du vil have 2 backs som wingback ikke? Forhåbentligt ikke endnu et Zidane twist og spille Vinicius i den position :D

Ellers enig omkring et formationsskifte.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, DeLaRed

2 år 5 måneder siden #1640 af Real HWL

Matamoro post=152741 skrev: Ferran Torres ser ud til at være kommet i overskud hos Barca. Det ville være fornuftigt at hente ham

Jeg syntes ikke Ferran Torres er løsningen på vores problem. Af det jeg har set syntes jeg han brænder alt for mange chancer. Så skulle vi da hellere have hentet Dembele da han var "gratis"

Sidste redigering: 2 år 5 måneder siden ved Real HWL.

2 år 5 måneder siden #1641 af 9eren
Det skrider mere frem mod en lejeaftale af Iker Bravo og så er det med en købsklausul inkluderet. De små bagateller ift handlen kan gennemføres er blevet minimeret!

Hver morgen er det et godt tidspunkt at huske på at Barcelona har brugt 17 år på at betale Negreira 8,3 millioner euro.

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín

2 år 5 måneder siden #1642 af Madrid1998
Er ham Iker bravo ikke Barca dreng/katalaner? Mon det får en betydning.

2 år 5 måneder siden #1643 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Den store transferrygte-tråd

9eren post=152746 skrev: Det skrider mere frem mod en lejeaftale af Iker Bravo og så er det med en købsklausul inkluderet. De små bagateller ift handlen kan gennemføres er blevet minimeret!

​Vi er enige om at det er Castilla vi snakker her, ikke?

Donde está la biblioteca?

2 år 5 måneder siden #1644 af 9eren
Jo. Der er jo ikke udsigt overhovedet til flere transfers som omhandler 1 holdet. Det eneste som kan ske endnu er at Reiner bliver solgt eller udlejet.

Alt andet er ift Castilla.

La cantera > La masia
Una pasión, Real Madrid
Mi campeón de Chamartín
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Leveret af Kunena Forum