Den store transferrygte-tråd
Obi Mikel.
Kan ikke huske hvem der ellers har sagt det. Mener Essien har været ude og sige noget lignende. Eto'o vist også.
www.goal.com/en/news/he-doesnt-work-much...mfnricy1ot0kfzsp4the
Mourinhos take på det.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Derudover vil jeg også være kritisk over for "den høje træningsintensitet" i Real Madrid. Han var i Chelsea før? Spansk fodbold har er da blevet omtalt som et sted, hvor træningsintensiteten ikke er særlig høj, og der bliver fokuseret mere på at spille med bold end fysisk træning. Tænker, at det er langt hårdere i engelsk fodbold. Også selvom Pintus er kommet til og det virker til man kører en relativ hård pre-season. Tvivler på at den er hårdere end normalen i f.eks. engelsk eller tysk fodbold dog.
I Bayern gik der også rygter om, at spillerne ikke var tilfredse med Ancelottis træning, da den var for afslappet. Der gik endda rygter om at nogle af spillerne, holdte "hemmelige" træningssessioner for at kompensere for det.
Man kan altid være bagklog... men jeg tænker virkelig ikke at risikoen for det der skete var særlig høj. Han var en af verdens bedste spillere og var aldrig skadet. Så kom han til Real Madrid og brækkede sin ankel efter et halvt år på grund af en væmmelig takling af Meunier. Det blev til en skade med mange komplikationer og flere operationer. Det uheldigt og han blev aldrig den samme igen.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg synes at du fritager Hazard alt for meget for ansvaret her. Uanset holdets træningsintensitet, så er det vel også Hazards ansvar at gøre hvad han kan for altid er være klar og i form. Hvis man virkelig vil slå igennem, så er det noget man bare gør. Han ankommer i en form der var fuldkommen uacceptabel og på så lavt et niveau at han ikke kunne nå at være klar til sæsonstart. Allerede her var det galt og jeg tænker ikke at hans livsstil og disciplin har hjulpet ham efterfølgende.Lars1991 post=158625 skrev:
Man kan altid være bagklog... men jeg tænker virkelig ikke at risikoen for det der skete var særlig høj. Han var en af verdens bedste spillere og var aldrig skadet. Så kom han til Real Madrid og brækkede sin ankel efter et halvt år på grund af en væmmelig takling af Meunier. Det blev til en skade med mange komplikationer og flere operationer. Det uheldigt og han blev aldrig den samme igen.
Det er som om, at hans end goal var at blive præsenteret i Real Madrid og da den milepæl var krydset af, så var det ligesom det. Det tror jeg har ødelagt det første 1½ års tid mere end bare skaden selvom den var slem. Jeg synes dog også at man har set og hørt om en forandret Hazard som faktisk har forsøgt at komme i gang. At så stor en stjerne holder sin mund og aldrig selv søger at skabe en negativ overskrift synes jeg er imponerende. Desværre er det jo bare for sent. Jeg havde sgu et lille håb da han kørte rundt med Celtic i Champions League, men der blev aldrig fulgt op på det. Udover den kamp så synes jeg heller ikke at han for alvor har forsøgt at gøre en forskel når han har spillet. Han tør ikke noget. Men på den anden side er det selvfølgelig også svært for en spiller, der levede på at sætte folk af, at skulle omlægge sin stil.
Men jeg synes heller ikke at alle alarmklokker ringede da man købte ham. Vi søgte en venstre kant og købte den bedste på markedet. Måske historien også havde været anderledes hvis Bale ikke var et fjols eller det ikke gik galt for Asensio. Så havde klubben måske haft flere strenge at spille på og så kunne Hazard få mere tid til at komme i gang med mindre fokus på sig som redningsmanden. Alternativt hvis han var kommet året før som direkte erstatning for Ronaldo, så vi ikke skulle igennem et forfærdeligt år først. Men det er nemt at sige nu.
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Gæst
-
Endrick er 16 år
Det er jo ikke hans brækkede ankel der bliver ved med at "springe op" mig bekendt. Så den der skade af Meunier kan Hazard vel ikke leve på i 4 år eller hvad?Lars1991 post=158625 skrev: Ja det kan jeg også huske jeg har læst, så det jo ikke noget nyt. Tvivler på det havde ændret noget - han ville nok ikke kunne holde som Benzema og Modric, der skal noget ekstra til. Men det virker en anelse søgt, at det at han brækkede sin ankel i kamp, og hans gentagende skader i genoptræningen, skulle have noget at gøre med træningsintensitet. Derimod handler det nok mere om disciplin og held.
Derudover vil jeg også være kritisk over for "den høje træningsintensitet" i Real Madrid. Han var i Chelsea før? Spansk fodbold har er da blevet omtalt som et sted, hvor træningsintensiteten ikke er særlig høj, og der bliver fokuseret mere på at spille med bold end fysisk træning. Tænker, at det er langt hårdere i engelsk fodbold. Også selvom Pintus er kommet til og det virker til man kører en relativ hård pre-season. Tvivler på at den er hårdere end normalen i f.eks. engelsk eller tysk fodbold dog.
I Bayern gik der også rygter om, at spillerne ikke var tilfredse med Ancelottis træning, da den var for afslappet. Der gik endda rygter om at nogle af spillerne, holdte "hemmelige" træningssessioner for at kompensere for det.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Men no way Pintus har ladet Hazard eller nogen anden, bare lunte rundt.
Der er intet jeg skal passe paa, jeg fremhaever det faktum at vi har betalt 70mio for en angriber der pt har lavet 1 assist i 10 kampe, noget jeg haaber aendre sig baade for ham men ogsaa for klubben, men det ville ikke overraske hvis det gaar hen og bliver en daarlig forretning, ligesom mange andre handler Real har lavet har vaeret. Det har intet at goere med at vaere efter ham. Et perfekt eksempel er jo netop Reinier, og saadanne er det i fodbold nogle gange rammer man rigtigt og andre gange blir det en fuser, men jeg har tidligere kritiseret handlen, ikke fordi Endrick er en daarlig fodbold spiller men fordi det er et kaempe sats at smide saa mange penge efter en saa ung spiller, der er ingen der ved hvordan han udvikler sig de naeste par aar, og den strategi er jeg personlig ikke stor fan af, i en periode hvor klubben ellers ikke er villig til at smide store beloeb for allerede afproevede spillere der praestere paa hoejeste niveau, MEN det er ikke en kritik af Endrick, men derimod et spoergsmaals tegn ved klubbens transferpolitik.9eren post=158929 skrev: Pas nu på med at være efter ham som du har været med Ceballos og en hvis anden bruger med Vinicius.
Endrick er 16 år
For naar du naevner Vini saa kan jeg naevne Jovic, Odriozola, Mariano og Reinier, bare et lille udtag af spillere der har skuffet faelt de seneste par aar baseret paa det transfer belob man betalte for dem. Saa det er jo ikke noget nyt at Real (og alle andre klubber) begaar fejl paa den front, men 70mio der potentielt ender i en Girona spiller, det er helt fair at stille spoergsmaals tegn ved.
Men jeg siger det gerne igen, jeg ved intet om ham og haaber uden tvivl at han bliver en fremtidig starter i Real, og han skal naturligvis have de naeste par aar til at udvikle sig, men tager man udgangspunkt i hans nivaerende form saa ligner han bare ikke fremtidens mand i Real lige nu.
Donde está la biblioteca?
Ramos4 post=158930 skrev:
Det er jo ikke hans brækkede ankel der bliver ved med at "springe op" mig bekendt. Så den der skade af Meunier kan Hazard vel ikke leve på i 4 år eller hvad?Lars1991 post=158625 skrev: Ja det kan jeg også huske jeg har læst, så det jo ikke noget nyt. Tvivler på det havde ændret noget - han ville nok ikke kunne holde som Benzema og Modric, der skal noget ekstra til. Men det virker en anelse søgt, at det at han brækkede sin ankel i kamp, og hans gentagende skader i genoptræningen, skulle have noget at gøre med træningsintensitet. Derimod handler det nok mere om disciplin og held.
Det hele hænger jo sammen dernede - jeg synes tit man ser, at når først en spiller får én rigtig slem skade, så begynder det at hagle ned med skader også andre steder på kroppen. Især hvis man bliver skyndet lidt tilbage i træning og kampe osv og spiller med irritation og smerte, og det jo meget normalt på det her niveau.
Jeg skal da ikke kunne sige om Hazard kunne have gjort mere eller ikke for, at komme tilbage fra sine skader. Men jeg synes rigtig meget af de ting der bliver ytret omkring ham er ret spekulation og bygget på, at han ikke var i god form i preseason da han kom.
Skader rammer altså bare spillere ud af det blå nogen gange, og når det er slemme skader bliver de nogle gange ikke den samme spiller igen. Det har vi jo set mange gange med spillere i alle aldre.
Forstår bekymringen, men det er meget svært at slå igennem på et seniorhold som 16-17 årig. Og de spillere der gør det er ofte mere fysisk udviklet end andre på samme alder.
Vinicius spillede også dårligt, da han spillede for Flamengos seniorhold som 17-18 årig. Det er sjovt nok spillet fra ungdomsfodbold, som vender tilbage i de gode tilfælde.
Er også kritisk med handlen. Er han ikke lidt for lille til at spille 9’er? I sidste ende er Endrick en af de største talenter overhovedet. Han er mere hyped end Vinicius var og når nærmest Neymar på det punkt.
Tiden må vise om han er værd at satse på. Husk dog lige at han er købt for €35 mio + variabler. Ved så ikke lige hvor nemt de variabler er at aktivere. Hvis han ikke slår igennem kan man leje ham ud og sælge ham for en fin pris. Det ville være er fejlkøb, men med så mange gode handler ved køb af unge spillere i de sidste 5-6 år (Valverde, Vinicius, Rodrygo, Militao, Camavinga) så er det ikke en katastrofe. Real Madrid har en god økonomi. Ellers ville man lade Chelsea eller Barca købe ham (som de stod klar til at gøre).
Men derfor synes jeg stadig det er relevant, at fremhæve at så mange tidligere holdkammerater har kaldt ham en doven træner.
Hvad han har lavet i England blander jeg mig ikke i, men at møde overvægtig op til sit drømmeskifte til Real Madrid? Det er useriøst. Kun El Fenomeno kunne tillade sig den slags ;)
Jeg tænker at selv uden skaden af Meunier, så var vi blevet skuffede over Hazard - med den træningsattitude. Specielt når han nærmede sig de 30 og accelerationen svinder ind. Du kan måske slippe afsted med at være en dårlig træner i dine 20'ere, men sgu ikke hvis du vil spille ind i dine 30'ere.