Den store transfer-tråd
Hvis Mbappes store drøm var vinde så meget som muligt med sit elskede PSG, hvorfor tog det ham så to år og et par milliarder kroner at forlænge?Lukita post=150251 skrev: Vildt hvor forargede folk herinde er omkring Mbappé. Han skylder ikke klubben noget, folk har en fejlagtig opfattelse om at Real Madrid skulle være hans ultimative drømmeklub og at det var skæbnen han skulle hertil, fordi han var kæmpe Cristiano Ronaldo fan som barn. Han har aldrig givet en fuck for Real Madrid som klub, han ville sikkert bare følge i sit idols fodspor, og fred være med det. Han har åbenlyst ikke hjertet med sig ifht. Real Madrid, og så er det bedre at han ikke kommer, selvom jeg gerne ville have en spiller med hans kvaliteter. Men Real Madrid er ikke klubben for ham, det har det aldrig været og det kommer det aldrig til at blive.
Folk kan snakke nok så meget om manglende ambitioner, men vi aner ikke hvad der foregår inde i hovedet på ham. Der er ikke en rød tråd ifht. hvad der er store ambitioner, det er fuldstændigt frit for alle. Nogle vil gerne til Real Madrid eller Barcelona, nogle vil gerne vinde Ballon d'Or, nogle vil gerne til Manchester United. Nogle vil måske gerne være med til at udvikle ligaen, både ifht. niveau og omdømme. Mbappé er fransk og fra Paris, måske er hans ambitioner at vinde så meget som muligt med den største klub fra hans hjemby, hvor hans venner og familie alle er fra. Om det så kun bliver til nationale titler ved vi ikke, og det kan sagtens være at det er nok for ham, så længe han er hvor han er glad. Real Madrid er åbenlyst ikke stedet hvor han ville være glad, for så havde han afvist PSG for længst.
Jeg har aldrig været sikker på at han ville komme eller troet fuldt og fast på det, netop fordi vi ikke ved hvad hans drømme og ambitioner er, så derfor er jeg afklaret med at han ikke kommer, og jeg er glad for at dette vanvid har fået en ende.
Nu HÅBER jeg på at vi henter flere KLASSE spillere til flere positioner, som jeg har kaldt på i mange år. Jeg håber at vi henter to nye startere til vores to backs, da jeg synes at både Carvajal og Mendy i størstedelen af tiden spiller langt under det niveau, jeg gerne vil se fra Real Madrids spillere. Og det ændrer nogle gode kampe her i slutningen af sæsonen ikke på. Jeg ville være fint tilfreds med at rykke Alaba ud på venstre back, og så hente en klasse midterforsvarer, for Rüdiger (som ikke er sikker) og Militão er garant for vildskab og hjerte, men jeg føler det bliver for kaotisk med de to. Jeg håber også på en verdensklasse højrekant, men jeg aner simpelthen ikke hvem det skulle være. Salah har folk nævnt men der er ingen indikationer på at han skulle være på vej til Real Madrid. Gnabry kunne være en mulighed.
Jeg har dog ikke de store forventninger ifht. at det er vores ledelse vi skal stole på, som skal hente de spillere vi har brug for. Hvis de er så fucking dumme at lægge ALLE æg i én kurv (Mbappé) over så mange år, og fuldstændigt ignorere andre muligheder, så viser det bare at de tænker med røven. Jeg ved ikke hvad vi skal forvente, men mine forhåbninger er ikke gode.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Fandme dårlig start på transfervinduet
Ja uanset hvordan man vender og drejer den, er det en kæmpe lussing til Perez og Co., som har satset så meget på denne her ene spiller. Han har trukket dem rundt ved næsen siden han var 17. Og så kulminerer det på denne måde. Det er en kæmpe fiasko.madrid2000 post=150254 skrev: kan man får en større ydmygelse uden for banen? Nu har hele vores transferpolitik de sidste 3-4 år handlet om Mbappe.
oven i det ryger Haaland også.
det er jo en katastrofe.
Mbappe spiller godt nok på en position, hvor vi ikke lige frem står svagt pt. Men hele den her saga kan få en masse negative konsekvenser for vores projekt mht, hvad vi kan være gået glip af ved at stirre os blinde på ham. Haaland er i hvert fald ikke længere en mulighed. Tchou har været linket med klubben i nogen måneder nu, men Marca indikerer, at Real havde trukket følehornene til sig igen pga hans prisskilt. Hvem er vi ellers blevet linket med?? Kan ikke komme i tanke om flere.
“What PSG is doing by renewing Mbappé on huge sums of money (let's see how it is paid) after showing losses of €700 million in recent seasons and having a salary bill of more than €600 million, is an INSULT to football. Al-Kkelafi in as dangerous as the Super League."
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Nu skal vi huske at der også har været et par år med Covid. Det er primært det der har sat os tilbage økonomisk. En sign-on på €130m betyder jo normalt ikke at vi sparer i årevis.madrid2000 post=150254 skrev: kan man får en større ydmygelse uden for banen? Nu har hele vores transferpolitik de sidste 3-4 år handlet om Mbappe.
oven i det ryger Haaland også.
det er jo en katastrofe.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Man kunne forestille sig at hvis Dembele skifter til Psg, så kunne enten Messi eller Neymar forlade det franske.
Messi vil selvfølgelig aldrig skifte til os. Neymar ville sikkert gerne. anden mulighed ville også være at der kommer en større rokade blandt de store klubber da de fleste vel har interesse i den stjernespiller som får lov til at forlade pariserfængslet.
Hvor har jeg skrevet at det er det? Jeg har skrevet at det KAN være at det er hans drøm, det kan også være andre ting han drømmer om. Ingen af os aner en skid for ingen af os er inde i hovedet på ham, men folk har en eller anden syg forestilling om at Real Madrid er hans drømmeklub og hans skæbne, og nu går de helt amok. Det meste af retorikken herinde og bl.a på Reddit har været at der simpelthen ikke var andre muligheder end at vi hentede ham. Folk er nødt til at indse at nogle spillere vil én ting, og andre vil noget andet. Nu kan vi alle komme videre i livet uden at skulle tænke så meget på et sekund på ham, for Real Madrid er som sagt ikke klubben for ham, og det bliver det aldrig.Ramos4 post=150257 skrev:
Hvis Mbappes store drøm var vinde så meget som muligt med sit elskede PSG, hvorfor tog det ham så to år og et par milliarder kroner at forlænge?Lukita post=150251 skrev: Vildt hvor forargede folk herinde er omkring Mbappé. Han skylder ikke klubben noget, folk har en fejlagtig opfattelse om at Real Madrid skulle være hans ultimative drømmeklub og at det var skæbnen han skulle hertil, fordi han var kæmpe Cristiano Ronaldo fan som barn. Han har aldrig givet en fuck for Real Madrid som klub, han ville sikkert bare følge i sit idols fodspor, og fred være med det. Han har åbenlyst ikke hjertet med sig ifht. Real Madrid, og så er det bedre at han ikke kommer, selvom jeg gerne ville have en spiller med hans kvaliteter. Men Real Madrid er ikke klubben for ham, det har det aldrig været og det kommer det aldrig til at blive.
Folk kan snakke nok så meget om manglende ambitioner, men vi aner ikke hvad der foregår inde i hovedet på ham. Der er ikke en rød tråd ifht. hvad der er store ambitioner, det er fuldstændigt frit for alle. Nogle vil gerne til Real Madrid eller Barcelona, nogle vil gerne vinde Ballon d'Or, nogle vil gerne til Manchester United. Nogle vil måske gerne være med til at udvikle ligaen, både ifht. niveau og omdømme. Mbappé er fransk og fra Paris, måske er hans ambitioner at vinde så meget som muligt med den største klub fra hans hjemby, hvor hans venner og familie alle er fra. Om det så kun bliver til nationale titler ved vi ikke, og det kan sagtens være at det er nok for ham, så længe han er hvor han er glad. Real Madrid er åbenlyst ikke stedet hvor han ville være glad, for så havde han afvist PSG for længst.
Jeg har aldrig været sikker på at han ville komme eller troet fuldt og fast på det, netop fordi vi ikke ved hvad hans drømme og ambitioner er, så derfor er jeg afklaret med at han ikke kommer, og jeg er glad for at dette vanvid har fået en ende.
Nu HÅBER jeg på at vi henter flere KLASSE spillere til flere positioner, som jeg har kaldt på i mange år. Jeg håber at vi henter to nye startere til vores to backs, da jeg synes at både Carvajal og Mendy i størstedelen af tiden spiller langt under det niveau, jeg gerne vil se fra Real Madrids spillere. Og det ændrer nogle gode kampe her i slutningen af sæsonen ikke på. Jeg ville være fint tilfreds med at rykke Alaba ud på venstre back, og så hente en klasse midterforsvarer, for Rüdiger (som ikke er sikker) og Militão er garant for vildskab og hjerte, men jeg føler det bliver for kaotisk med de to. Jeg håber også på en verdensklasse højrekant, men jeg aner simpelthen ikke hvem det skulle være. Salah har folk nævnt men der er ingen indikationer på at han skulle være på vej til Real Madrid. Gnabry kunne være en mulighed.
Jeg har dog ikke de store forventninger ifht. at det er vores ledelse vi skal stole på, som skal hente de spillere vi har brug for. Hvis de er så fucking dumme at lægge ALLE æg i én kurv (Mbappé) over så mange år, og fuldstændigt ignorere andre muligheder, så viser det bare at de tænker med røven. Jeg ved ikke hvad vi skal forvente, men mine forhåbninger er ikke gode.
Han sagde i sommers, at hvis han havde forladt Paris var det kun for Madrid. Men ja, han var nok mere Ronaldo-fan end Madrid-fan da det kom til stykket.Lukita post=150263 skrev: Hvor har jeg skrevet at det er det? Jeg har skrevet at det KAN være at det er hans drøm, det kan også være andre ting han drømmer om. Ingen af os aner en skid for ingen af os er inde i hovedet på ham, men folk har en eller anden syg forestilling om at Real Madrid er hans drømmeklub og hans skæbne, og nu går de helt amok. Det meste af retorikken herinde og bl.a på Reddit har været at der simpelthen ikke var andre muligheder end at vi hentede ham. Folk er nødt til at indse at nogle spillere vil én ting, og andre vil noget andet. Nu kan vi alle komme videre i livet uden at skulle tænke så meget på et sekund på ham, for Real Madrid er som sagt ikke klubben for ham, og det bliver det aldrig.
Det er jo måden det er foregået på, der er grotesk.
Største ydmygelse i klubbens historie? Det er ikke engang største ydmygelse i denne sæson. Ingen spiller er større end klubben. Så er det altså heller ikke værre.Siempre fiel post=150264 skrev: den er Robinho-sikker!!!! LOOOOL - største ydmygelse i klubbens historie! Alt lagt an på én handel i flere år og klubbens ledelse ydmyges og vi står nu med nada - så er det Asensio time!!