Den store transfer-tråd

10 måneder 6 dage siden #553 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Den store transferrygte-tråd

Ramos4 post=150282 skrev:

Lukita post=150274 skrev:

Ramos4 post=150267 skrev:

Lukita post=150263 skrev: ​Hvor har jeg skrevet at det er det? Jeg har skrevet at det KAN være at det er hans drøm, det kan også være andre ting han drømmer om. Ingen af os aner en skid for ingen af os er inde i hovedet på ham, men folk har en eller anden syg forestilling om at Real Madrid er hans drømmeklub og hans skæbne, og nu går de helt amok. Det meste af retorikken herinde og bl.a på Reddit har været at der simpelthen ikke var andre muligheder end at vi hentede ham. Folk er nødt til at indse at nogle spillere vil én ting, og andre vil noget andet. Nu kan vi alle komme videre i livet uden at skulle tænke så meget på et sekund på ham, for Real Madrid er som sagt ikke klubben for ham, og det bliver det aldrig.

​Han sagde i sommers, at hvis han havde forladt Paris var det kun for Madrid. Men ja, han var nok mere Ronaldo-fan end Madrid-fan da det kom til stykket.

Det er jo måden det er foregået på, der er grotesk. 

​Sorry, jeg kan ærligt talt ikke se det groteske. Ja, Mbappé ville gerne skifte for et år siden, måske fordi han ikke var glad for hierarkiet i PSG, der kan også være andre grunde, who knows. Sommervinduet lukker og vi får ham ikke, og straks begynder alle at snakke om at man måske kan hente ham i vinterens transfervindue. Så lukker vinterens transfervindue, og straks tager alle det som en selvfølge at vi henter ham gratis til sommer. Han har på intet tidspunkt siden i sommers udtalt at han havde planer om at skifte til klubben her til sommer, der har været fuldstændigt tavshed fra hans side, men medierne (fuck dem alle, hver og en) og forummet herinde og på Reddit (herinde og Reddit er her hvor jeg primært er) er fuldstændigt overbeviste om at det sker. Mbappé siger gang på gang at han tager en beslutning når sæsonen er slut. Det er vel blevet sagt +5 gange eller sådan noget, han har aldrig givet indikationer på at han var ved at forlænge med PSG, eller at han ville forlade PSG, og han har intet nævnt om Real Madrid. Han har forhandlet med begge klubber, som de fleste spillere i hans position vel ville gøre, men han har HELE TIDEN sagt at der ikke ville komme en afgørelse før slutningen på sæsonen, men folk har været utålmodige, og lige pludseligt er det grotest at han fravælger os, på trods af at han aldrig har offentligt udtalt sig at han var enig med klubben, eller at han ville komme med en hurtigere afgørelse end hvad han hele tiden har sagt.

Jeg ved at mange herinde taler i deres følelsers vold i de her dage, men præcist hvori ligger det groteske?

​Det groteske ligger i, at PSG betaler €300m for en spiller...de har! Og han underskriver sjovt nok en kontrakt på 3 år, så om 3 år kan han lave samme trick igen.

Det groteske ligger i, at han nu er spillende...CEO?

Det groteske ligger i, at hans mor tror hun er den nye Raiola (RIP).

Han har jo alle dage vidst at Madrid ikke kunne betale de samme penge PSG kunne. Han har alle dage vidst at Madrid ikke ville gøre ham til en lille baron med al magt i verden. Så at det skulle tage så mange år for ham at beslutte sig for at blive, er udelukkende et ego og penge spørgsmål. 

​Hvis det var det du mente med grotesk, så fair nok, så har jeg misforstået dig. Og ja, jeg er helt enig i at det er grotesk hvor langt PSG strækker sig for ham.

Jeg troede du mente at det groteske lå i at han "skyldte" Real Madrid at komme til klubben, og nu afviser klubben. For som sagt er der ingen der skylder hinanden noget, vi har gerne ville have ham, han har taget en beslutning, og den er rigtigt nedern for os.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 6 dage siden #554 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd
@Lukita

Selvfølgelig skylder han os ikke noget. Og man er jo også i sin ret til at løbe en kontrakt ned.

Men synes du det er fedt at bruge os som forhandlingsmiddel med PSG? Det er jo ikke bare det, at han har fravalgt os, det er mere det han har brugt os som et objekt.

Ved godt andre spillere har gjort det før, fx. Ramos med United, men det her next level imo.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Dragam

10 måneder 6 dage siden #555 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd

Dragam post=150283 skrev:

Brylle post=150277 skrev: ​Jeg er godt nok spændt på hvad der sker nu. Vi har vel en præsident som ikke har lyst til at tabe ansigt og derfor skal ud og hente noget nær en "Galactico"? Men findes der andre end Haaland og Mbappe også har en rigtig god alder? Jeg har virkelig svært ved at nævne den store spiller som jeg håber vi henter. Især fordi det største behov offensivt er højrekanten.

​Det er sandsynligvis det han tænker, men det han BØR gøre, er at give hele holdet en forstærkning, som skrevet på forrige sider. Raphinha til højrekanten ser jeg som et godt match.

​Spørgsmålet er om Raphina er god nok. Han har gjort det godt for et Leeds-hold som nu rykker ned, men jeg håber godt nok at der er noget mere ambitiøst at gå efter for at være ærlig. Jeg indrømmer dog blank at jeg ikke selv kan se hvem det skulle være og at jeg derfor håber man kan låse det internt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 måneder 6 dage siden #556 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Den store transferrygte-tråd

Ramos4 post=150294 skrev: @Lukita

Selvfølgelig skylder han os ikke noget. Og man er jo også i sin ret til at løbe en kontrakt ned.

Men synes du det er fedt at bruge os som forhandlingsmiddel med PSG? Det er jo ikke bare det, at han har fravalgt os, det er mere det han har brugt os som et objekt.

Ved godt andre spillere har gjort det før, fx. Ramos med United, men det her next level imo.

​Nej, det er ikke fedt, men det er jo sådan forhandlingsverdenen er, de fleste prøver at score sig den bedste kontrakt. Jeg kan ikke se at det er next level ifht. Ramos sagaen, grunden til at du måske føler det, er jo fordi du virkeligt gerne ville have Mbappé, det ville vi allesammen, og nu taber vi. Ramos har jo én gang før scoret sig en bedre kontrakt hos os, ved at bruge United som forhandlingsmiddel, jeg mener det var i 2017 eller 2018. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan du havde det med det, men der var der vist ingen der beklagede sig, for der "vandt" vi jo ved at Ramos blev. At vi taber gør det ikke next level, det er bare fordi vi denne gang er taberen i spillet.

10 måneder 6 dage siden #557 af NadaMás
Mbappé er jeg sgu ikke så gal på, det er standard forhandlingstaktik at få flere bud fra arbejdsgivere. At den så er trukket langt ud, kan man mene er usmageligt - Men selvom jeg aldrig har været meget i tvivl om Mbappé kom til klubben, har jeg altid haft betænkninger ved hans bagland. Det ligner at de vandt velnok historiens største transfersaga.

PSG derimod .. Jeg er heller ikke gal, for det overrasker mig i og for sig ikke, og så alligevel helt vildt .. Man kan kun grine af dem. Uanset hvor meget dem kære Sheik vil det, får han aldrig Reals klasse.
Efter exiten i Chl viste han sig fra sin sande side, og for ham betyder gallaopstillingen mere end en struktureret klub. Hvordan fungerer er omklædningsrum, når der er så stor hierarkiforskel? Vi snakker ikke om en start 11’er og en reserve, vi snakker om en 23-årig CEO / alt-muligt mand, og så resten af truppen? Han kan pludselig beordre sine medspillere solgt??? Det er for vildt.
Beløberne er i en størrelsesorden jeg knap tror på. Det er så vildt. Jeg bliver nødt til at se det offentligt først. Det kommer fra en klub med kæmpe underskud fra forrige sæson...
Den klub har ingen rygrad. 

Håber Perez ikke panikkøber et stort navn. Harmonien i vores trup er fantastisk som den er, og omend Mbappé ikke kommer, har vi store navne i truppen. Der skal tænkes på hvor man forbedrer truppens svage punkter, og sikre fremtiden.
Raphinha har jeg ikke set spille, men husker da Gnabrys vilde sæson fra 1-2 år siden. Han kunne alt.
Tchouameni er et must nu, fremtiden skal sikres og pengene er der jo.
Stærke backs ville være ændre holdet til det bedre, så meget!!!

Følgende bruger(e) sagde tak: Nada mas

10 måneder 6 dage siden #558 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Brylle post=150295 skrev:

Dragam post=150283 skrev:

Brylle post=150277 skrev: ​Jeg er godt nok spændt på hvad der sker nu. Vi har vel en præsident som ikke har lyst til at tabe ansigt og derfor skal ud og hente noget nær en "Galactico"? Men findes der andre end Haaland og Mbappe også har en rigtig god alder? Jeg har virkelig svært ved at nævne den store spiller som jeg håber vi henter. Især fordi det største behov offensivt er højrekanten.

​Det er sandsynligvis det han tænker, men det han BØR gøre, er at give hele holdet en forstærkning, som skrevet på forrige sider. Raphinha til højrekanten ser jeg som et godt match.

​Spørgsmålet er om Raphina er god nok. Han har gjort det godt for et Leeds-hold som nu rykker ned, men jeg håber godt nok at der er noget mere ambitiøst at gå efter for at være ærlig. Jeg indrømmer dog blank at jeg ikke selv kan se hvem det skulle være og at jeg derfor håber man kan låse det internt. 

​Han har været virkelig stærk 1v1 i premier league - jeg tror han virkelig vil shine på et stærkere hold.

10 måneder 6 dage siden #559 af Cristiano7
Ærgerligt hvis Mbappe forlænger med 3 år med PSG. Godt for hans pengepung og status som legende i klubben.

Vi skal ikke ha ham om 3 år. Det kan også være at han er ikke særlig god eller værd at gå efter om 3 år, eller der er kommet andre spændende navne.

Jeg tror ikke PSG vinder CHL de næste 3 år lige meget hvad. Det bliver enten et hold fra La Liga og Premier League.

Lige nu skal Perez ud og handle ind. Vi har sparet i to år for at få Mbappe. Lad os bruge pengene på ordentlige reservesspillere. Fran Garcia, Tchouameni, en højreback, en højrekant og en angriber. Jeg glæder mig.

10 måneder 6 dage siden #560 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Den store transferrygte-tråd
Lukita,

Den her saga omkring Mbappe er unik. Der er ikke set noget lignende i fodboldhistorien. Det kan der ikke være tvivl om.

Alene de pengesummer, der er blevet lagt på bordet, gør, at der er tale om en historisk handel. Dertil skal lægges, at Mbappe får, hvad der ligner en direktør rolle i klubben. Igen, det er uhørt at en spiller kan stille krav om fyringer/ansættelser af diverse sportslige ledere i forbindelse med en kontrakt fornyelse. Det er altså ikke business as usual, som du antyder.

Derudover, har spilleren indgået en mundtlig aftale med en klub  for derefter at trække sig ud af den. Det forlyder, at han så sent som i tirsdags havde en verbal aftale på plads med Madrid. Der begyndte først at opså tvivl hos Real ledelsen i går (fredag), efter han havde sat sig ned med PSG til en ny runde af forhandlinger. Det kan ikke sammenlignes med Ramos sagen. Det er jo ikke samme som at tage imod flere tilbud og spille flere klubber ud mod hinanden. Han har klart udtrykt et ønske om at skifte til Real. Alt det personlige var på plads. 

Så set fra flere perspektiver, er der helt klart tale om en sag uden præcedens i fodboldens verden. 

Sidste redigering: 10 måneder 6 dage siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

10 måneder 6 dage siden #561 af Steen
Besvaret af Steen på emne Den store transferrygte-tråd
Perez mouthpiece Pedrerol: Der er ingen plan-b efter Mbappe, man har ikke tænkt sig at forstærke den position.

10 måneder 6 dage siden #562 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Den store transferrygte-tråd

Steen post=150301 skrev: Perez mouthpiece Pedrerol: Der er ingen plan-b efter Mbappe, man har ikke tænkt sig at forstærke den position.

​Der er andre positioner der er mere interessante. Venstre side af angrebet er ikke et problem. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

10 måneder 6 dage siden #563 af Raul7-2880
PSG’s nye spillende sportsdirektør (Mbappe) har fyret sin forgænger samt træneren.
Det forlyder, at Mbappe ansætter Zidane som træner 
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel

10 måneder 6 dage siden #564 af Siempre fiel
​nu skal der ske noget fedt - Isco skal forlænges, Fran Garcia skal hentes som den næste Lucas Vázquez, Raphinha (vist en spiller som har båret Leeds til en 18.-plads eller lignende), måske Graulund kan lokkes ud af pension og måske Morata for fjerde gang - så har vi også fremtiden på plads når Benz og Modric snart er færdige. Jeg tænker at Rodrygo og Asensio jubler - de er nu Real Madrids nye standard :O) heldigvis er man ikke alt for skuffet når man godt har set de seneste år hvor udueligt det sportslige projekt så ud - og vidste at den ik var sikker på nogen måde. Arrogant strategi - lader Haaland smutte også og nu er begge spillere låst i kæmpe klubber mens vores gamle hold blev endnu et år ældre og mere uspændende. Men hey, Real Madrid feminino eller hvad de hedder vandt vist en kamp for nylig. Florentino har mere end nogensinde brug for at miraklet fuldendes lørdag med det mest imod-spil-og-chancer-trofæ i historien - ellers bør han jo sparkes afsted på plejehjem 

Leveret af Kunena Forum
Annonce