Den store transfer-tråd
Godt du lige tjekker ind, når det står værst til, så vi ved du er i live :)Siempre fiel post=150264 skrev: den er Robinho-sikker!!!! LOOOOL - største ydmygelse i klubbens historie! Alt lagt an på én handel i flere år og klubbens ledelse ydmyges og vi står nu med nada - så er det Asensio time!!
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Min drøm er nu at Vinicius kommer til at være den bedste venstre kant i verden i de næste -
8-10 år så ingen snakker om Mbappe :D
Kom så Vini, giv den fransk mand klø!
Ikke flere glas-ben! Han har decideret spillet 50% af kampene i sin tid i Paris. Han er ikke fodboldspiller, han er Twitch-streamer.Lars1991 post=150271 skrev: Upopulær mening: Neymar til Real Madrid!
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Indrømmet jeg er en anelse overrasket, fordi før skiftet til PSG var Mbappe rygtet til Real Madrid, men pga. omstændigheder med Bale i Madrid, Paris som hans hjemby og hans unge alder besluttede han at tage til PSG. Forståeligt. Sidste sommer var han så igen på vej til Real Madrid men, det ville PSG ikke være med til og Mbappe har selv indrømmet at han var overasket. Taget alt ovenstående historik in mente havde jeg forventet, at han ville komme til Real Madrid.
Men trods alt er det ikke besynderligt, at Mbappe skulle føle at sine behov bliver dækket i PSG, hvis man skænker det en dybere tanke: Rent sportsligt er der ikke den store forskel på Real Madrid eller PSG. Bagge kan mønstre et hold, der vil være i top-5 og kandidat til Champions League uden det store problemer. At PSG er enerådigt i Frankrig spiller ikke en rolle, da Bayern Munchen også kan gøre det i Tyskland med den fordel at et lands sponsoratet bliver rettet mod klubben, og hvor klubben fortsat kan stable et godt hold på benene. Paris er tilmed Mbappes hjemby, hvor han er på hjemmebane. Og hvis det er rigtigt, at Mbappe har fået en slags rolle som manager-spiller, hvor han beslutter træner og spillerindkøb, så forstår jeg til fulde, at han er blevet fristet, men måske er det ikke smart at have sådan en konstallation, da pressen vil blive alt for stort hvis det hele går rabundus for PSG.
Min eneste hage ved Mbappe er hans selvglorie: Mbappe er optaget af sin imagerettigheder og bl.a. har sagt, at han ikke bryder sig om KFC og Cola eller betting-firmaer, fordi disse er dårlige ting for børn, men i samme åndedræt har han ikke et problem med at være et levende maskot for en sportwashingklub ejet af Qatar? Jeg fatter det ikke. Jeg ville mene, det sidste med statssponseret sportwashing overgår alt fra fastfood, læskedrik og gambling.
Set i bakspejlet er det måske en fordel, at Mbappe slet ikke kom i sidste sæson: Måske havde han taget Vinicius plads og brasillieneren var måske ikke blomstret. Og i betragtning af Vinicius blomstring, gør det mere spiseligt, at Mbappe alligevel ikke kommer.
Haaland var rygtet til at komme for at afløse den aldrende Benzema, men det har vist sig at Benzema sagtens kan holde nogle par sæsoner mere, og jeg kan ikke se hvordan pasningsmongol Haaland skal passe med Benzema på samme tid med Vinicius.
Det bliver spændende at se, hvad Perez og co. vil bruge vores bugnende skattekiste. Det er reelt ret svært, at forstærke sådan et stærkt hold som Real Madrid. Pga. Salahs, Fabian Ruiz og Tielemanns kontrakt, der udløber til næste sæson, kan jeg forestille mig at man vil gå efter dem forudsat at man regner med at kommer af med nogle bestemte spillere.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂
Sorry, jeg kan ærligt talt ikke se det groteske. Ja, Mbappé ville gerne skifte for et år siden, måske fordi han ikke var glad for hierarkiet i PSG, der kan også være andre grunde, who knows. Sommervinduet lukker og vi får ham ikke, og straks begynder alle at snakke om at man måske kan hente ham i vinterens transfervindue. Så lukker vinterens transfervindue, og straks tager alle det som en selvfølge at vi henter ham gratis til sommer. Han har på intet tidspunkt siden i sommers udtalt at han havde planer om at skifte til klubben her til sommer, der har været fuldstændigt tavshed fra hans side, men medierne (fuck dem alle, hver og en) og forummet herinde og på Reddit (herinde og Reddit er her hvor jeg primært er) er fuldstændigt overbeviste om at det sker. Mbappé siger gang på gang at han tager en beslutning når sæsonen er slut. Det er vel blevet sagt +5 gange eller sådan noget, han har aldrig givet indikationer på at han var ved at forlænge med PSG, eller at han ville forlade PSG, og han har intet nævnt om Real Madrid. Han har forhandlet med begge klubber, som de fleste spillere i hans position vel ville gøre, men han har HELE TIDEN sagt at der ikke ville komme en afgørelse før slutningen på sæsonen, men folk har været utålmodige, og lige pludseligt er det grotest at han fravælger os, på trods af at han aldrig har offentligt udtalt sig at han var enig med klubben, eller at han ville komme med en hurtigere afgørelse end hvad han hele tiden har sagt.Ramos4 post=150267 skrev:
Han sagde i sommers, at hvis han havde forladt Paris var det kun for Madrid. Men ja, han var nok mere Ronaldo-fan end Madrid-fan da det kom til stykket.Lukita post=150263 skrev: Hvor har jeg skrevet at det er det? Jeg har skrevet at det KAN være at det er hans drøm, det kan også være andre ting han drømmer om. Ingen af os aner en skid for ingen af os er inde i hovedet på ham, men folk har en eller anden syg forestilling om at Real Madrid er hans drømmeklub og hans skæbne, og nu går de helt amok. Det meste af retorikken herinde og bl.a på Reddit har været at der simpelthen ikke var andre muligheder end at vi hentede ham. Folk er nødt til at indse at nogle spillere vil én ting, og andre vil noget andet. Nu kan vi alle komme videre i livet uden at skulle tænke så meget på et sekund på ham, for Real Madrid er som sagt ikke klubben for ham, og det bliver det aldrig.
Det er jo måden det er foregået på, der er grotesk.
Jeg ved at mange herinde taler i deres følelsers vold i de her dage, men præcist hvori ligger det groteske?
Føj.Lars1991 post=150271 skrev: Upopulær mening: Neymar til Real Madrid!
Populær mening: Nej :DLars1991 post=150271 skrev: Upopulær mening: Neymar til Real Madrid!
Ramos4 post=150272 skrev:
Ikke flere glas-ben! Han har decideret spillet 50% af kampene i sin tid i Paris. Han er ikke fodboldspiller, han er Twitch-streamer.Lars1991 post=150271 skrev: Upopulær mening: Neymar til Real Madrid!
Haha det er rigtigt, han er meget skadet. Jeg sagde det også med et glimt i øjet, men man kan ikke benægte at han er en gudsbenået fodbold-spiller. Så hvis vi nu lever i det univers hvor han faktisk kom til Real Madrid, så ville jeg da byde ham velkommen. Men det skal jo også give mening økonomisk med hans alder og skadeshistorik i betragtning og det kommer jo nok aldrig til at ske :D
- JesperThomsen
- Platin bruger
-
Det ville jeg ikke ! Han ville ikke bidrage med noget positivt i RM, og der er ingen fremtid i ham.Lars1991 post=150278 skrev:
Ramos4 post=150272 skrev:
Haha det er rigtigt, han er meget skadet. Jeg sagde det også med et glimt i øjet, men man kan ikke benægte at han er en gudsbenået fodbold-spiller. Så hvis vi nu lever i det univers hvor han faktisk kom til Real Madrid, så ville jeg da byde ham velkommen. Men det skal jo også give mening økonomisk med hans alder og skadeshistorik i betragtning og det kommer jo nok aldrig til at ske :D