Den store transferrygte-tråd

1 år 10 måneder siden #793 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Brylle post=150570 skrev:

Dragam post=150546 skrev:

Brylle post=150543 skrev:

Dragam post=150516 skrev:

Sebberg post=150513 skrev: ​Jeg bliver nødt til at anfægte, at vi udelukker højrekanter pga. alderen. 

Lad os tage Son som eksempel, som fylder 30 år i juli. Det er altså ikke en kortsigtet løsning. Man må formode, at han har minimum tre gode år i sig, hvor han kan performe på absolut topniveau.

Vi behøver ikke udelukkende have et hold bestående af unge talenter. Vi har allerede Vinicius, Rodrygo, Valverde, Camavinga og (forhåbentlig) Tchouameni, som alle er spillere, der kan blive bedre.

Med tabet af Kylian - og manglen på andre talentfulde offensivspillere, der også har niveau nu - bør vi gå efter at finde noget, der kommer direkte ind og leverer. Her vil Son være fantastisk.

Han kan spille alle positioner oppe foran. Han sparker godt med begge ben. Han fungerer fantastisk i spillet og vil kunne kombinere med de andre to foran. Og så er han sikkert ikke absurd dyr - tænker jeg. 

Han er på mange måder min drømmesigning. 








 

​Du ved ikke hvornår han begynder at miste sin fart, hvilket er hele problemstillingen ved at købe ældre offensiv spillere. Nogen begynder allerede at miste farten i slut 20'erne (Fernando Torres eksempelvis), mens andre ekstreme eksempler som Zanetti beholder størstedelen af deres fart til de er 40. Og fart er bare super vigtig for en kantspiller - vi kan se hvor "god" Hazard er, efter han har mistet hans fart - han kommer ikke forbi særlig mange.

Så ja, potentielt kan der være 5 gode år i Son, men det kan også være, at han allerede er faldet drastisk i niveau om 1 år. Og han er ikke tilnærmelsesvis god nok til, at jeg synes vi skal have sådan en super kortsigtet løsning, som det vil være uanset hvad.

Og "unge talenter" - tror vi har en lidt forskellig opfattelse af, hvad der er et "ungt talent" - valverde er eksempelvis 23. Bob-bob, ik'. Både Antony og Raphinha er i 20'erne, og har gjort det godt for det brasilienske landshold, så det er altså ikke vini og rodrygo om igen, hvor vi køber 17-18 årige talenter.

​Jeg forstår ikke helt det her med at alle kantspillere SKAL være lynende hurtige. Det er jo ikke fordi vi vader i modstandere hvor kun kontra virker. Vi havde nogle vanvittige perioder med James til højre og Isco til venstre. Det er jo ikke kun Bales fart der har gjort ham til en spiller som kunne være blevet husket hvis ikke han var helt væk. Han havde så mange forskellige spidskompetencer og selv uden farten ville han have lavet mange mål. Der er stadig mange mål i Son hvis han mister sin fart. Der er stadig ville kvaliteter i Salah hvis han bliver langsommere. Måske han endda udvikler sig andre steder? Jeg vil langt hellere se en spiller der kan kombinere og har en blændende timing i sine løb end en raket der som 25-årig spiller for Leeds f.eks. Det handler helt klart om prisen når vi snakker Salah, Mahrez, Son osv for man sprænger ikke banken for dem, men kan man lave en god aftale, så ligger der helt sikkert nogle gode år i dem. 

Hazard-problemet er jo ikke bare at han mistede sin fart. Problemet er at det var en spiller med én spidskompetence, og det var hans antrit med bolden. Læg dertil at han tog en beslutning om ikke at bekymre sig om sin karriere i den sommer han blev købt. Det kostede dyrt og selvom han nu prøver, så er det bare forbi. 

Jeg vil langt hellere se et eksperiment med en ung Isco i sin prime end en spiller der købes fordi han er hurtig. Og helt ærligt: Markedet er fuldkommen blottet for proven højre kanter alligevel.

​Fordi om du vil det eller ej, så er fart bare super vigtigt i moderne fodbold - i særdeleshed for kantspillere. Du nævner Bale som et eksempel på en, der ville have klaret det fint uden sin fart... og der må jeg sige, at det er da nok det dårligste eksempel. Bale kom udelukkende frem, netop fordi han var ekstremt hurtig (stadig den officielt højeste registrerede fart hos en fodbold spiller) - det var den eneste grund til at Rednap rykkede ham frem fra venstrebacken. Han har bestemt andre kvaliteter (han har et fantastisk spark, og et godt overblik for medspilleres løb), men uden farten, så havde han da ikke været super interessant - det samme med Mbappe. Farten er nødvendig for at konsekvent komme forbi den direkte modstander. Iøvrigt, så kan det godt være at Real Madrids fans ønsker Bale hen hvor pebreret gror, og håber han går i glemslen, men Bale VIL blive husket for hans vilde performances - om Real Madrids fans vil det eller ej.
Du nævner Isco, men det har jo alle dage været Isco's problem - eminent teknik, han snyder modstanderen, men fordi Isco ingen fart har, så kommer Isco aldrig rent faktisk forbi modstanderen - iøvrigt samme problem Hazard har nu. Eneste undtagelse jeg har set på det her, er O Fenomeno, men han havde så også skillz på et helt vildt niveau. 

Ift tiden med James på højre, så begrænsede han netop Reals spil helt vildt, kontra da vi havde Di Maria på højrekanten... James var jo basically præcis samme spiller som Asensio, med præcis samme styrker og svagheder - og det var den helt rigtige beslutning at han blev solgt. Det samme skulle Isco bare også have været... for mange år siden. Isco havde tilgengæld passet perfekt til Barcas tiki-taka, men det var i særdeleshed fart han manglede ift den type bold Real har praktiseret de sidste mange år.

Jeg er iøvrigt enig i at Salah har mange kvaliteter, men det vil begrænse ham helt ekstremt i hans spil, hvis han mister farten - så vil han effektivt "bare" være en Isco.

Ift den her stikpille flere af jer kommer med, at i ikke gider en 25 årig fra Leeds - Antony er 22 og spiller på mesterskabs holdet Ajax. Hvis i ikke ved hvem han er, så slå ham op - han har alle kvaliterne en højrekant i Real Madrid bør have.

​Så Bales saksesparksmål, langskud, frispark og kliniske afslutninger i feltet var ikke noget værd?

Der er flere succeskriterier i fodbold end evnen til at kunne sprinte forbi sin modstander. Isco har været et kæmpe aktiv for Real Madrid i flere år, så jeg forstår ikke helt kritikken.

​Du får det til at lyde som om, at jeg er Bale hater... lol. Jeg ved ikke om du bevidst overser det, eller hvad, men jeg påpeger netop, at Bale har en fantastisk sparketeknik. Men som kantspiller er noget af det vigtigste, at du kan komme forbi din direkte modstander, og det kræver at du har fart. Så simpelt er det. Tag Vini - han havde dælme ikke været mange potter pis værd, hvis han ikke havde den fart han har. Men nu har han den fart, og det gør at han er fast starter for RM, grundet den trussel han udgør qua farten.

Isco er heller ikke en kantspiller, men jeg mener så ikke, at han har været et kæmpe aktiv for klubben uanset - synes det har været et fejlcast fra start. Som sagt synes jeg omvendt han havde passet perfekt til det spil Barca spiller.
Sidste redigering: 1 år 10 måneder siden ved Dragam.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #794 af Matamoro
Rudiger, Tchouameni, Sterling.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #795 af henrikcomn
Hvorfor i alverden vil folk have Sterling?

1. Han er ekstremt svingende
2. Han er englænder. De leverer sjældent uden for england.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Chamartin, Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #796 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Den store transferrygte-tråd
Fordi folk er desperate nu ven. Vi er blevet lovet den helt store præmie, og nu må vi tag til takke med det uvise.

Vi er hårdt ramt..

Ps. Fabrizio har postet noget nyt omkring tchouameni. Men det lyder ikke som om at Real Madrid overhovedet er tæt på at lukke en aftale med den franske knægt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #797 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd
​@Dragam 

Det afhænger jo af hvad du vil som hold. Der er jo forskel på at være hurtig på de første meter og så have en høj topfart. Du kan bidrage med fart på mange måder. Foden spiller sommetider kant for City og er ikke noget lyn, men det er gået virkelig godt. De Bruyne har også før haft udgangspunkt til højre med succes. Det samme kan siges om Valverde. Du kan spille fodbold på virkelig mange forskellige måder og hvis modstanderen alligevel parkerer bussen, hvor vil du så løbe hen? Så vil jeg da langt hellere nøjes med Vinicus' fart til at true og så have en spiller med et eminent blik for sine holdkammerater, evner i de små rum og som også kan være tilstede i feltet. 

Men lad os da hente Adama eller Lozano. Så vidt jeg ved, løber de pænt hurtigt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #798 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd
Nkunku.

7 CL kasser i 6 kampe.

20 Bundesliga kasser og 15 assist. 35 basser og 20 assist i alle turneringer. Voldsomt.

Sæsonens spiller i Tyskland. Tysk pokalvinder.

Kan spille lidt hængende angriber bag Vini Jr. og Benz.

Edit: At han er fra PSGs ungdomshold er jo bare en bonus.


Sidste redigering: 1 år 10 måneder siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #799 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd




Bum - verdensmestre
Sidste redigering: 1 år 10 måneder siden ved Ramos4. Begrundelse: smed sgu Fran på backen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #800 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store transferrygte-tråd
​Er pænt bekymret for at Tchouameni ikke skriver med os... Hvis han gør SKAL der slagtes 1-2 hellige køer på midtbanen.
 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #801 af The European Super League
​Jeg har det stadig skidt. Jeg har det fysisk skidt. Konstant.

Jeg kan ikke stoppe med at tænke på det. Jeg var SÅ SIKKER på at Mbappé ville komme. Igennem fire år havde jeg det helt inde på kroppen at jeg blot skulle have tålmodighed til kontrakten løb ud. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Det føles som et betrayal helt ind i sjælen. At være så sikker. At se klubben arbejde hen mod dette mål i mange år. Og så tabe det hele på gulvet i sidste sekund. Jeg kan ikke tåle det.

- Emil

Bellingham Camavinga Tchouameni
Sidste redigering: 1 år 10 måneder siden ved The European Super League.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #802 af BBB
Besvaret af BBB på emne Den store transferrygte-tråd

The European Super League post=150580 skrev: ​Jeg har det stadig skidt. Jeg har det fysisk skidt. Konstant.

Jeg kan ikke stoppe med at tænke på det. Jeg var SÅ SIKKER på at Mbappé ville komme. Igennem fire år havde jeg det helt inde på kroppen at jeg blot skulle have tålmodighed til kontrakten løb ud. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Det føles som et betrayal helt ind i sjælen. At være så sikker. At se klubben arbejde hen mod dette mål i mange år. Og så tabe det hele på gulvet i sidste sekund. Jeg kan ikke tåle det.

- Emil

​Ring 70 20 12 01 før du springer ud fra Bernabeu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #803 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd

The European Super League post=150580 skrev: ​Jeg har det stadig skidt. Jeg har det fysisk skidt. Konstant.

Jeg kan ikke stoppe med at tænke på det. Jeg var SÅ SIKKER på at Mbappé ville komme. Igennem fire år havde jeg det helt inde på kroppen at jeg blot skulle have tålmodighed til kontrakten løb ud. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. Det føles som et betrayal helt ind i sjælen. At være så sikker. At se klubben arbejde hen mod dette mål i mange år. Og så tabe det hele på gulvet i sidste sekund. Jeg kan ikke tåle det.

- Emil

​Du er nødt til at prøve at se på det på en anden måde. Det her var Mbappes mulighed for storhed. Det var hans chance for at opleve at spille for verdens største fodboldhold. Du skal hellere have ondt af ham, end af dig selv eller os andre. Nu er der en anden spiller, der får den mulighed. Om det er Antony, Gnabry, Salah eller Nkunku ved vi ikke endnu.

Vi skal bare nyde at vores hold er i endnu en Champions League finale (og sidde helt ude på sædet på lørdag). Vi skal nyde at Vinicius blomstrer. Vi skal nyde at Benzema er vor tids største angriber. Vi skal nyde Camavinga, Tchouaméni, Valverde og de andre nye talenter der får en enestående mulighed for at spille for os.

Real Madrids historie er så meget større end én glippet transfer.
Real Madrids historie stopper ikke her.
Real Madrids historie handler om spillere der vil og kan. Spillere med det rette mindset, der kan tage det sidste step op i verdenseliten. Hvem den næste bliver, ved vi måske ikke engang endnu.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 10 måneder siden #804 af Fondo_Sur
@ESL

Tag dig sammen :D

Men din sindsstemning er forståelig, for det er første gang, at Real Madrid er blevet afvist på denne måde (som dog kun er en halv afvisning, da han kun har skrevet under indtil han bliver 26 år). Så ved man, hvordan Chelsea fans følte, da de mistede Hazard. Og hvordan United fans følte, da vi købte Cristiano.

For at være ærlig synes jeg, at madridistas godt kan være for arrogante at høre på, hvad angår klubbens storhed og tiltrækningskraft. Jeg savner lidt Raul & Hierro ydmyghed. Real Madrid er stadig den mest glamourøse fodboldklub, men vi er blevet udkonkurreret økonomisk af de arabiske statsejede olieklubber, der udnytter et hul i systemet uden FFP. Det er vel et spørgsmål om tid, hvornår et bedre og mere fair økonomisk system træder i kraft, og på det tidspunkt vil Real Madrid nok være den bedst stillede økonomisk klub igen, da økonomien er så godt kørende uden en mega gæld. Det er jo så latterligt, at stater kan købe sig ind i sporten - hvor ser man ellers det?

Real Madrid vender altid tilbage ;-) klubben har jo været i meget vanskelige situationer end nu. Så hele diskussionen er lidt absurd, for vi kan sidde med at holde med en klub, der måske har den bedste trup efter transfervinduet. Ikke dårligt vel?
Sidste redigering: 1 år 10 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce