Den store transferrygte-tråd

1 år 11 måneder siden #733 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

asp3200 post=150510 skrev: ​Hvad med Son fra tottenham, har han snart kontrakt udløb?

​Son er 30 om et par dage - det vil, ligesom Salah, være en meget kortsigtet løsning.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #734 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Robot post=150508 skrev:

Dragam post=150498 skrev:

Robot post=150496 skrev: Jeg ved ikke noget om Gnabry, udover hvad man kan (mis)tolke af diverse statistikker. Jeg læser Gnabry er en indadvendt, hurtig (højre)kantspiller med 29 G/A i indeværende sæson, som har alderen med sig, og er etableret på den store scene for Bayern München og Tyskland. Som en del af netop de mandskaber bilder jeg mig ind han er hårdtarbejdende, og så kan måske kulturelt ligesindede Kroos, Rüdiger og tildels Alaba hjælpe ham falde på plads i Madrid. Han har bare et enkelt år tilbage af sin kontrakt. Alligevel synes der at være en aversion mod Gnabry. Det er som sagt bare statistik, og jeg har ikke set Gnabry spille, så er der nogen der kan sætte ord på hvorfor han ikke er blandt de helt rigtige kandidater, i det marked vi ser ind i, og i forhold til Madrids behov? 

Hvad angår midtbanen bør vi så efterhånden se os om efter Modrics arvtager? Med et VM og en 37-års fødselsdag lige rundt om hjørnet tror jeg, desværre, ikke vi kan forvente et lige så stort bidrag fra den vævre kroat i næste sæson, som vi har været vidne til i denne. Jeg ved ikke noget om Tchouameni, hvad angår evner eller om han lander i Madrid i transfervinduet. Kroos, Casemiro, Valverde og Camavinga hhv. er og bliver fantastiske midtbanespillere, som besidder masser af pasningsevne og, blandt de unge, fart og energi, men ingen af dem har Modric finesse med bolden for fødderne, eller evnen til at tage et kort, delikat træk forbi modstanderen på en tætpakket midtbane. Det kommer allerede nu til udtryk i alle Real Madrids midtbanekonstellationer uden Modric, og gør det meget nemmere for modstanderholdene at pakke vores midtbane. Hvordan ser i en tremandsmidtbane se ud, uden Modric?

​Jeg kan godt sige hvorfor jeg ikke ser ham som et særligt godt match, og der er flere grunde. Først og fremmest er han en meget tysk spiller - rigtig meget tonser, ikke særlig meget flair. Men trods at han primært er tonser, er han ikke super hurtig. Han har allerede en MEGET lang skadeshistorik, og han er kun 25 - kæmpe rødt flag.

Ift Modric, så vil vi aldrig kunne få en 1 til 1 erstatning - det findes simpelthen ikke. Der er jo en grund til at Modric fik en Ballon - han har that special sauce. Men synes alligevel at Camavinga i nogen grad vil kunne tage hans rolle, ihvertfald på sigt - ser ham ikke som 6, men som 8 - han er alt for låst af at være 6 ift hvor dygtig han er.

Gnabry: Det er relevante betragtninger. Jeg tilslutter mig absolut, at omtalte skadehistorisk og for positionen middelmådige hurtighed er røde flag. Øv.

Modric: Jeg er helt enig i vi ikke skal eller kan finde en 1:1 erstatning for kroaten, men jeg forestiller mig findes andre 8ere i markedet med karakteristiska der minder mere om Modric end vores lidt en-dimensionelle pasningsspiller Kroos og arbejdshestene Valverde, Camavinga og Casemiro. Flere i dette forum taler om netop Valverde, Camavinga, og Casemiro, eller en anden klassisk 6er, som som startere indenfor få år. Medmindre Benzema konsekvent skal trække ned i banen har jeg svært ved at se hvem der spiller os ud af presset mod topholdene med den lange aflevering eller træk med bolden for fødderne, eller hvem der åbner for defensiven mod bundholdene med stikningen eller dybdebolden til Vinicius Jr.

​Helt enig ift Kroos - han er ekstremt en-dimensionel, og jeg ser ham heller ikke som fast starter fremadrettet.

Jeg synes dog ikke at Camawinga, imodsætning til Valverde, tilhører kategorien "arbejdshest" - han har en virkelig god teknik, og viser rigtig godt overblik, og kan lidt på samme måde som Modric føre bolden frem, og tage træk udenom modstanderne. Også derfor jeg ser ham som 8'er, og ikke som 6'er. Men ja, en Modric ish type sammen med Camavinga som 8'ere, og Casemiro bagved som 6'er, så skulle vi være ret godt kørende på midten.
Følgende bruger(e) sagde tak: Robot

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #735 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Den store transferrygte-tråd
​Jeg bliver nødt til at anfægte, at vi udelukker højrekanter pga. alderen. 

Lad os tage Son som eksempel, som fylder 30 år i juli. Det er altså ikke en kortsigtet løsning. Man må formode, at han har minimum tre gode år i sig, hvor han kan performe på absolut topniveau.

Vi behøver ikke udelukkende have et hold bestående af unge talenter. Vi har allerede Vinicius, Rodrygo, Valverde, Camavinga og (forhåbentlig) Tchouameni, som alle er spillere, der kan blive bedre.

Med tabet af Kylian - og manglen på andre talentfulde offensivspillere, der også har niveau nu - bør vi gå efter at finde noget, der kommer direkte ind og leverer. Her vil Son være fantastisk.

Han kan spille alle positioner oppe foran. Han sparker godt med begge ben. Han fungerer fantastisk i spillet og vil kunne kombinere med de andre to foran. Og så er han sikkert ikke absurd dyr - tænker jeg. 

Han er på mange måder min drømmesigning. 

 
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #736 af Lars1991
​Ja, jeg har også ombestemt mig lidt. Jeg vil også foretrække en der allerede er på aller højeste hylde. Son er et fint bud, men jeg synes også han er en kende overvurderet. Salah er vel den mest oplagte, men som nogen har sagt, virker han ikke synderligt begejstret for Real Madrid.

Og til dem der vil sige at det bliver "Hazard om igen" at hente en spillere omkring den alder, vil jeg sige.. ja, der er da chance for at en af deres landsmænd brækker anklen på dem som med Hazard og de aldrig siden kommer helt tilbage fra den - men jeg synes det værd at satse på at det ikke sker :D

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #737 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd
Kan Son spille en overbevisende højrekant?

Hvis vi skal hente en 30-årig kan vi lige så godt gå efter Salah imo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #738 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Sebberg post=150513 skrev: ​Jeg bliver nødt til at anfægte, at vi udelukker højrekanter pga. alderen. 

Lad os tage Son som eksempel, som fylder 30 år i juli. Det er altså ikke en kortsigtet løsning. Man må formode, at han har minimum tre gode år i sig, hvor han kan performe på absolut topniveau.

Vi behøver ikke udelukkende have et hold bestående af unge talenter. Vi har allerede Vinicius, Rodrygo, Valverde, Camavinga og (forhåbentlig) Tchouameni, som alle er spillere, der kan blive bedre.

Med tabet af Kylian - og manglen på andre talentfulde offensivspillere, der også har niveau nu - bør vi gå efter at finde noget, der kommer direkte ind og leverer. Her vil Son være fantastisk.

Han kan spille alle positioner oppe foran. Han sparker godt med begge ben. Han fungerer fantastisk i spillet og vil kunne kombinere med de andre to foran. Og så er han sikkert ikke absurd dyr - tænker jeg. 

Han er på mange måder min drømmesigning. 


 

​Du ved ikke hvornår han begynder at miste sin fart, hvilket er hele problemstillingen ved at købe ældre offensiv spillere. Nogen begynder allerede at miste farten i slut 20'erne (Fernando Torres eksempelvis), mens andre ekstreme eksempler som Zanetti beholder størstedelen af deres fart til de er 40. Og fart er bare super vigtig for en kantspiller - vi kan se hvor "god" Hazard er, efter han har mistet hans fart - han kommer ikke forbi særlig mange.

Så ja, potentielt kan der være 5 gode år i Son, men det kan også være, at han allerede er faldet drastisk i niveau om 1 år. Og han er ikke tilnærmelsesvis god nok til, at jeg synes vi skal have sådan en super kortsigtet løsning, som det vil være uanset hvad.

Og "unge talenter" - tror vi har en lidt forskellig opfattelse af, hvad der er et "ungt talent" - valverde er eksempelvis 23. Bob-bob, ik'. Både Antony og Raphinha er i 20'erne, og har gjort det godt for det brasilienske landshold, så det er altså ikke vini og rodrygo om igen, hvor vi køber 17-18 årige talenter.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #739 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Lars1991 post=150514 skrev: ​Ja, jeg har også ombestemt mig lidt. Jeg vil også foretrække en der allerede er på aller højeste hylde. Son er et fint bud, men jeg synes også han er en kende overvurderet. Salah er vel den mest oplagte, men som nogen har sagt, virker han ikke synderligt begejstret for Real Madrid.

Og til dem der vil sige at det bliver "Hazard om igen" at hente en spillere omkring den alder, vil jeg sige.. ja, der er da chance for at en af deres landsmænd brækker anklen på dem som med Hazard og de aldrig siden kommer helt tilbage fra den - men jeg synes det værd at satse på at det ikke sker :D

​Det at Hazard fuldkommen har mistet hans fart er da ikke som konsekvens af hans ankelskade, men alder... han er netop den alder, hvor rigtig mange begynder at miste deres fart.

Hans ankelskade har så gjort, at den ankel aldrig bliver god igen, men det er en anden problematik...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #740 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Den store transferrygte-tråd
​Jeg kan bare ikke tage det seriøst, at vi i flere sæsoner sparer op til verdens utvivlsomt mest lovende stjerne for så at købe en kantspiller, der næsten rykkede ned med sit hold.

Come on. Vi er i CL-finalen, men uanset om jeg er lyseslukker eller ej, så har vi spillemæssigt manglet meget i denne sæson, og det var hul, som Kylian skulle udfylde. Det sker ikke, så vi bliver simpelthen nødt til at se det i øjnene og erkende, at vi skal hente en aldeles kompetent spiller, der kan gå direkte ind og præstere.

Salah kan sagtens miste lidt fart, men jeg er egentligt ikke bekymret for, at han bliver en meget dårligere spillere. Salah er blevet en allround dygtig spillere, der brillerer i flere af spillets facetter. Og hvis han om to eller tre år er faldet markant i niveau - hva så? Det er dér, vi så endelig får Mbappé til klubben. Det lover jeg dig for. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #741 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Sebberg post=150518 skrev: ​Jeg kan bare ikke tage det seriøst, at vi i flere sæsoner sparer op til verdens utvivlsomt mest lovende stjerne for så at købe en kantspiller, der næsten rykkede ned med sit hold.

Come on. Vi er i CL-finalen, men uanset om jeg er lyseslukker eller ej, så har vi spillemæssigt manglet meget i denne sæson, og det var hul, som Kylian skulle udfylde. Det sker ikke, så vi bliver simpelthen nødt til at se det i øjnene og erkende, at vi skal hente en aldeles kompetent spiller, der kan gå direkte ind og præstere.

Salah kan sagtens miste lidt fart, men jeg er egentligt ikke bekymret for, at han bliver en meget dårligere spillere. Salah er blevet en allround dygtig spillere, der brillerer i flere af spillets facetter. Og hvis han om to eller tre år er faldet markant i niveau - hva så? Det er dér, vi så endelig får Mbappé til klubben. Det lover jeg dig for. 


Vi er så grundlæggende uenige, kan jeg høre.

1. Mig bekendt rykkede Ajax ikke ned - de blev tværtimod mestre.

2. Mbappe er en kontraspiller, der ikke bidrager særlig meget i det opbyggende spil - det havde ikke været ham der gjorde, at vores spil pludselig blev fantastisk... men han havde muligvis kunne lave individuelle aktioner, som gjorde at vi vandt.
Jeg er enig i at vores spil skal være langt bedre, men det skal primært ske via VÆSENTLIGE forbedringer på backerne, og tildels på midten - primært at vi spiller med 3 boldsikrer midtbanespillere, så som modric, camavinga og evt casemiro, evt en ny - Valverde mangler overblikket og teknikken, når det virkelig koger på midten, og Kroos har ca samme bevægelighed som en plejehjemsbeboer, så dem ser jeg helst ikke er faste startere.

3. Salah har et horn i siden på Real Madrid, og jeg er 120% sikker på, at han ikke har lyst til at skifte til os, selv hvis vi ville have ham... hvilket jeg ikke vil, af grunde jeg har nævnt mange gange nu.

4. Og så skal vi fandme ikke hente skilpadden efter det stunt han lavede på os ! Altså hvor meget til grin vil du have vi skal være... og så skal vi slet ikke gå med på de der absurde lønninger og vilkår, uanset hvad.
Sidste redigering: 1 år 11 måneder siden ved Dragam.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #742 af Real HWL
​Det er fandme noget af et dilemma Mbappe har sat os i :-/ Man skal lige vænne sig til at det er en helt anden hylde man skal ned og handle på. Hvor er det også sindssygt at der ikke er en oplagt spiller hvor man tænker ham må vi bare købe istedet for. Lige meget hvad Perez gør, så er det en lappeløsning. Måske også derfor han har ventede i 3 år på Mbappe. Jeg er ved at være der henne hvor jeg tænker spil Valverde eller Rodrygo på den skide højrekant og brug pengene andre steder på banen. Spring banken for Reese James og Tchouameni. Sælg eller giv Jovic og Mariano til velgørenhed køb en rigtig god back up til Benzema, det kunne være Jesus eller Darwin Nunez. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #743 af Petroleum
​jeg er dælme spændt på mbappes pressemøde som starter nu! Håber der bliver boret lidt i det, så vi kan få et rigtigt svar. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 11 måneder siden #744 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store transferrygte-tråd
​Det var bare en farce af et pressemøde.

Men det ser unægteligt ud som om at PSG er blevet en sek med Mbappe som deres gud. Og jo mere der bores i det jo mere prises man sig lykkelig for at Mbappe ikke er i Real. 

Det kunne være blevet - næsten - ligeså slemt som Barcelona-Messi, hvor vi kunne være endt med at gå total konkurs pga Mbappe og hans slæng. Samt ikke mindst hans arrogance og hovmod. Var han kommet havde han jo insisteret på at få Vinicius plads på venstre. Og det havde ført til at Vinicius ikke vil kunne udvikle sig mere.

Så tak for ikke at komme til Real, Mbappe! Og han skal aldrig komme til Real!
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Thomaskjensen, Dragam, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum