Den store transferrygte-tråd

6 måneder 4 dage siden #817 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd

Dragam post=150599 skrev:

Brylle post=150576 skrev: ​@Dragam 

Det afhænger jo af hvad du vil som hold. Der er jo forskel på at være hurtig på de første meter og så have en høj topfart. Du kan bidrage med fart på mange måder. Foden spiller sommetider kant for City og er ikke noget lyn, men det er gået virkelig godt. De Bruyne har også før haft udgangspunkt til højre med succes. Det samme kan siges om Valverde. Du kan spille fodbold på virkelig mange forskellige måder og hvis modstanderen alligevel parkerer bussen, hvor vil du så løbe hen? Så vil jeg da langt hellere nøjes med Vinicus' fart til at true og så have en spiller med et eminent blik for sine holdkammerater, evner i de små rum og som også kan være tilstede i feltet. 

Men lad os da hente Adama eller Lozano. Så vidt jeg ved, løber de pænt hurtigt.

​Bestemt.

Og du har da ret i, at man kan have god acceleration, uden særlig høj topfart, og høj topfart, men langsom acceleration. Men de rigtig hurtige (Bale, Mbappe) er rigtig hurtige på begge parametrer.

Og du har også ret i, at Foden og Mahrez, som begge ikke er hurtige kanter, men mere bare kreative midtbanespillere, fungerer rigtig godt i Peps tiki-taka spillestil, men nu er det ikke just sådan vi spiller.

Selv hvis modstanderen parkerer bussen, så er fart meget gavnligt for kanter - kunne tage hurtige træk inde i feltet, som ofte vil kunne kaste et straffespark, eller mål af sig. Men ja, der handler det mere om acceleration end top fart. Men igen, ideelt hvis spilleren har begge ting. Nu er der tilsyneladende ikke mange af jer der har set Antony spille, heller ikke på det brasilienske landshold, men han kan da netop trylle i de små rum, og har væsentlig bedre spilforståelse end eksempelvis vinicius.

Og igen prøver du at dreje mine ord - fart er super vigtigt for en kant, men det kan naturligvis ikke stå alene. Der skal være flair og spilforståelse.

​"Men nu er det ikke just sådan vi spiller"

1) Gider du forklare mig den røde tråd i vores spil? Jeg ved godt vi ikke spiller som City, men du må jo have en ide om at vi pt spiller på to hurtige kanter. Jeg er klar over at vi enten spiller noget 4-3-3 eller 4-2-3-1 når hverken Casemiro eller Kroos er med, men mener du virkelig at vores spil er bygget op om to hurtige kanter? Især med tanke på de modstandere vi møder og de spillere vi ellers har på banen? Er det fløjende der skal komme ned til baglinjen og finde de spillere vi aldrig har i boksen? Skal de ind i banen ved hjælp af overlap fra vores aldrig-overlappende backs? Jeg kan virkelig ikke se hvad vi skal med to af den type medmindre det er spillere der kan sætte 3 spillere på egen hånd eller hjerne langskud ind på et mere kontinuerligt niveau end Asensio. 
Sebberg kommer med nogle guldkorn i hans seneste indlæg. Du ser ikke mange hold have de her typer. I PSG er hverken Neymar eller Messi nogle lyn længere. Foden i City er ikke et lyn, og han bruges eksempelvis over raketten Sterling. 

2) Det er ikke sådan at Real Madrid har spillet på samme måde de sidste 20 år. Da jeg startede med at holde med klubben, spillede vi sommetider med Makelele som eneste med ansvar for balancen. Senere under Capello lå der to 6'ere. I Ancelottis første perioder spillede Di Maria på Kroos' plads, og de spiller ikke positionen på samme måde = det giver et helt andet udtryk. Under Zidane overbefolkede vi altid venstre side hvorefter Kroos eller Ramos slog en diagonal over til Carvajal eller Bale som så skulle afsted. Spillet udvikler sig altid ud fra de typer man har eller den træner der dukker op. 

Når vi snakker spillere, typer og andet, så handler det jo også om, hvordan man ser holdet spille ud fra spillertruppen. Jeg kan simpelthen ikke se ideen i et mandskab hvor både venstre og højre kant har et udgangspunkt helt ude på kridtet hvor de skal drible og løbe hurtigt. Hverken Carvajal eller Mendy hjælper ret meget med løb udenom, og Alaba kommer heller ikke til det hvis han skal spille derude. Truppen generelt passer ikke til den stil, og jeg vil meget hellere se en klog spiller som ikke nødvendigvis er en naturlig kantspiller som baserer sit spil på fart. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 4 dage siden #818 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Den store transferrygte-tråd
​Jeg ved godt jeg bliver mega upopulær herinde lige om lidt, men tænk...tænk hvis vi kunne få gang i Hazard i den nye sæson? 
Metalpladen er væk, han imponerer til træning, han har noget han skal bevise.

Man kan sagtens tælle det med som et galactico køb til den kommende sæson? 

Jeg giver ham én og sidste chance.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo

6 måneder 4 dage siden #819 af El Siete

mohbar post=150596 skrev:

Sebberg post=150590 skrev: ​I forhold til Mbappé om to eller tre år: Vi er på bølgelængde med følelserne: Aldrig i livet at han skal til Real efter det her stunt.

Men jeg er heller ikke naiv eller dum. Forestil jer denne situation: Om to år har Mbappé brændt ALT af og har cementeret sig som verdens bedste spiller. I de seneste to år har han ad flere omgang undskyldt for sit 2022-move og har endnu engang begæret sin kærlighed til Real Madrid, der på det her tidspunkt mangler den helt store stjerne.

Fortæller I mig, at hverken I eller Perez tilgiver og siger ja tak? Folk glemmer med tiden, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det nok skal løsne op, selvom jeg også er rasende lige nu.

Og @Dragam. Det virker sgu som om, at du har spillet lige nok FIFA, hvor du har brilleret med to pace-fløje langs kanterne, men virkeligheden er sgu lidt en anden. Foruden Liverpool er der ikke mange tophold, der de seneste utallige år har gjort sig med to kanter, hvor den primære styrke er hurtigheden.

Vi har Vinicius til at true på det parameter, og vi har samtidig Valverde til at bruge sin hurtighed på kontrastødene. Derfor - hvis du spørger mig - ville det være LANGT mere givende at få en spiller på højrekanten, der er ekstra stærk på bolden, kan spille flere pladser, afslutter formidabelt, bevæger sig rundt på banen og kan kombinere i de små rum.

Vores spil er tit alt for udynamisk, fordi vi har stationære kanter, og eksempelvis Malte har på podcasten været inde på, hvor givende det har været, når Vinicius engang imellem har bevæget sig hen mod højrekanten og skabt overtal der. 

Gnabry og Son er to typer, der naturligt bevæger sig rundt på banen og finder plads. Bernardo Silva er et andet eksempel, omend hans kvaliteter er mere playmaker-baserede. Jeg tror, det vil klæde vores spil helt ekstremt, og jeg vil simpelthen være SÅ trist, hvis vi går efter en af de her udprægede kanter - Antony, Raphinha, Salah, you name it - der står bredt og venter på at få bolden. 

​Hvis han lover at spille gratis :-)
Han får mindst 50 ME netto… jeg tvivler på at han vil komme til Real for det halve. Og hvis han ville, vil PSG tilbyde ham 75 ME netto/år og 500 ME i sign on + 3 skyskrabere i Doha centrum og Versailles slottet (MED løsøre) :-)

Edit: Vi skal lige huske på at vi har at gøre med en mand der har afvist os mindst 3 gange før: Han afviste os ifm at komme på talentholdet, han afviste os da vi var enige med Monaco fordi han fik tilbudt flere penge hos PSG, og han afviste os igen iår, fordi PSG tilbød ham gigantiske penge. 

​Jeg synes dog han gjorde det rette i 2017. Vi havde en flyvende BBC-trio (som dog blev opløst under et år efter) og i PSG strøg han direkte på holdet. I år giver det ingen sportslig mening.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

6 måneder 4 dage siden #820 af Lars1991

Elto92 post=150610 skrev: ​Jeg ved godt jeg bliver mega upopulær herinde lige om lidt, men tænk...tænk hvis vi kunne få gang i Hazard i den nye sæson? 

Jeg er også en af de få der altid synes han gør det godt når han er 100% klar. Nogen galactico bliver han nok ikke igen efter sin ankel skade, men han kan sagtens bidrage, det har han allerede vist flere gange. Jeg synes faktisk han komplimenterer Vini og Benzema godt, når han får lov til at trække meget ind i banen fra højre.
Men hvis folk ikke kan komme over de første forventninger, hans pris og løn, ja så kan jeg godt forstå dem.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Elto92

6 måneder 4 dage siden #821 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store transferrygte-tråd

Elto92 post=150610 skrev: ​Jeg ved godt jeg bliver mega upopulær herinde lige om lidt, men tænk...tænk hvis vi kunne få gang i Hazard i den nye sæson? 

​Har aldrig haft den store fidus til Hazard, men noget siger mig at han måske godt kunne bruges på den højrekant, fordi han samtidig også vil indfinde sig i en rolle hvor han deler spilletiden med Rodrygo.

Og når hans kontrakt udløber i 2024 har vi Endrick og Haaland klar til at tage over.

Ikke dårligt..

6 måneder 4 dage siden #822 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Den store transferrygte-tråd
​Du bliver heller ikke upopulær hos mig, Elto.

Jeg er jo en af dem, der synes, at Hazard i december var et stort aktiv, og hvis det er sandt, at han uden metalpladen kan lægge ti procent på sit spil, så kunne han da meget vel være en 'ny signing'.

Det kunne være smukt at få ham i gang, for selvom han har mistet sin fart og antrit, har han jo en teknik og spilforståelse, som på mange måneder minder om Bernardo Silva eller Iniesta, og de har trods alt formået at være voldsomt gode. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Elto92

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
6 måneder 4 dage siden #823 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd
Har lige set live interviews med spillerne. For søren Roberto Carlos er en cool person med masser af humor

Vallejo er madridista. Lad ham blive! Han har den rette indstilling! Mas como el

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Moukoko, Endrick, Bellingham, Reyna, Frimpong, Brahim, Arribas. A fichar

6 måneder 4 dage siden #824 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd

mohbar post=150615 skrev:

​Har aldrig haft den store fidus til Hazard, men noget siger mig at han måske godt kunne bruges på den højrekant, fordi han samtidig også vil indfinde sig i en rolle hvor han deler spilletiden med Rodrygo.

Og når hans kontrakt udløber i 2024 har vi Endrick og Haaland klar til at tage over.

Ikke dårligt..

​Haaland og Endrick kan ikke spille højrefløj.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: mohbar

6 måneder 4 dage siden #825 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Den store transferrygte-tråd

mohbar post=150595 skrev:

Real HWL post=150593 skrev:

9eren post=150587 skrev: Vedr højrekanten. Hvad med at stjæle Dembele fra Barcelona?

Altså jeg ved godt det ikke er populært, men jeg er på. Han er en fantastisk fodboldspiller. Det der taler imod er hans skadehistorik. Men måske Pintus kan få styr på det.

​Jeg synes at Dembele har for mange primadonna nykker og overhovedet ikke mentaliteten til Real Madrid.

Se hvad han har gjort mod Dortmund da han ville til Barcelona og efterfølgende har han også behandlet Barcelona skidt, især her i hans sidste kontraktperiode. 

​Omvendt må man sige, at Barcelona pressen + fans har behandlet ham som lort i mange år. Det er kun i denne sæson, at de er begyndt at acceptere ham. Tror ikke han har følt sig hjemme i byen. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

6 måneder 4 dage siden #826 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Bismo post=150619 skrev:

mohbar post=150595 skrev:

Real HWL post=150593 skrev:

9eren post=150587 skrev: Vedr højrekanten. Hvad med at stjæle Dembele fra Barcelona?

Altså jeg ved godt det ikke er populært, men jeg er på. Han er en fantastisk fodboldspiller. Det der taler imod er hans skadehistorik. Men måske Pintus kan få styr på det.

​Jeg synes at Dembele har for mange primadonna nykker og overhovedet ikke mentaliteten til Real Madrid.

Se hvad han har gjort mod Dortmund da han ville til Barcelona og efterfølgende har han også behandlet Barcelona skidt, især her i hans sidste kontraktperiode. 

​Omvendt må man sige, at Barcelona pressen + fans har behandlet ham som lort i mange år. Det er kun i denne sæson, at de er begyndt at acceptere ham. Tror ikke han har følt sig hjemme i byen. 

​Han vil da hjem og se hvor godt Kylian han bapper uanset hvad.

6 måneder 4 dage siden #827 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd
Idé til ny spillersang.

(Mel: Cotton Eye Joe)

Where did you come from?
Where did you go?
Where did you come from Christoph Nkunkuuu?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022

6 måneder 4 dage siden #828 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Den store transferrygte-tråd
​Aurelien Tchouameni to Real Madrid. 5 years contract. Transfer will cost €80M plus bonuses.
@RMCsport

CONFIRMED: Tchouameni has chosen Real Madrid!
@JulienMaynard

Så begynder vi igen. Jeg er blevet paranoid hver gang jeg ser franske kilder. 80 mil er alligevel en pæn slat.
Sidste redigering: 6 måneder 4 dage siden ved Kiwes.

Leveret af Kunena Forum
Annonce