Den store transferrygte-tråd

6 måneder 5 dage siden #757 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Den store transferrygte-tråd

Bismo post=150534 skrev: Khelaifi har tydeligvis udset sig Madrid som et hadeobjekt. Bizar opførsel. Mbappe bærer selvfølgeligt også en del af skylden for dette.

​Meget bizart ja. Mindreværdskomplekser. Og jo flere år der går uden CL-titel og Ballon d'Or jo mere bitre og desperate bliver de. 

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Elto92

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 5 dage siden #758 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Den store transferrygte-tråd

elle44 post=150533 skrev: Fuck den klub pisser mig, ingen konsekvenser for noget som helst. Håber virkelig vi slår dem ud af CHL i næste sæson. Jeg vil sælge begge mine nyrer for at PSG aldrig vinder en europæisk turnering.

​De har formået at cementere en plads som min hadeklub nummer 1, foran Barca, Bayern og United. Det er bare trist, at UEFA er i lommerne på Khelaifi klanen, og at de kan slippe afsted med hvadsomhelst. 
Sidste redigering: 6 måneder 5 dage siden ved Bismo.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, schreiber77

6 måneder 5 dage siden #759 af Ramos4
Mbappé minder mere og mere om Lebron James. Stort talent, ja - men et ego der er endnu større. Alt handler om selviscenesættelse og mere magt til ham, ham, ham. Det handler om at bygge et imperium op, som medieguru, tøjdesigner, kongen af Hundige. Det handler ikke om at spille noget bold mere.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

6 måneder 5 dage siden #760 af Bismo

Ramos4 post=150535 skrev:

Bismo post=150534 skrev: Khelaifi har tydeligvis udset sig Madrid som et hadeobjekt. Bizar opførsel. Mbappe bærer selvfølgeligt også en del af skylden for dette.

​Meget bizart ja. Mindreværdskomplekser. Og jo flere år der går uden CL-titel og Ballon d'Or jo mere bitre og desperate bliver de. 

​Yup. De kommer 100% til at chikanere os på transfermarkedet. 

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
6 måneder 5 dage siden #761 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Den store transferrygte-tråd

Ramos4 post=150528 skrev:

9eren post=150527 skrev: Træk vejret alle sammen. Det bedste er at slå dem på banen. Vi kan få et mere slagkraftigt hold end dem, hvor det er et homogent hold og et hold hvor spillernes hjerte bløder for klubben!

Ingen skal komme og fortælle mig at Messi og Ramos elsker PSG.

​Enig, men det skal stoppes på et tidspunkt. Der kommer tyve-tredive nye Newcastle'r hvis ikke der skrides ind. 

​Der går inflation i det. Real Madrid skal nok blive ved med at være på toppen. Spanske spillere holder i øvrigt max!

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Moukoko, Endrick, Bellingham, Reyna, Frimpong, Brahim, Arribas. A fichar

6 måneder 5 dage siden #762 af Bismo
Selvom jeg ikke har meget tilovers for Mbappe og hans slæng, må ansvaret for denne fadæse hvile på Reals ledelse. De skulle have sat en deadline for et bindende svar fra Mbappe, holdt andre muligheder åbne mm.. Uanset hvor mange positive tilkendegivelser du får, kan du ikke være sikker indtil, der foreligger en bindende aftale. De har stolet for meget på, at Mbappe var oprigtigt interesseret i et skifte, og at intet kunne ændre hans mening. Det har vist sig at være alt for naivt.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, ElMadrid, JesperThomsen, Ramos4

6 måneder 5 dage siden #763 af Ramos4

Bismo post=150540 skrev: Selvom jeg ikke har meget tilovers for Mbappe og hans slæng, må ansvaret for denne fadæse hvile på Reals ledelse. De skulle have sat en deadline for et bindende svar fra Mbappe, holdt andre muligheder åbne mm.. Uanset hvor mange positive tilkendegivelser du får, kan du ikke være sikker indtil, der foreligger en bindende aftale. De har stolet for meget på, at Mbappe var oprigtigt interesseret i et skifte, og at intet kunne ændre hans mening. Det har vist sig at være alt for naivt.

​Og så var presset fra Qatar og Frankrig for stort for en 23-årig at kunne håndtere.

Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

6 måneder 5 dage siden #764 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Den store transferrygte-tråd

Bismo post=150540 skrev: Selvom jeg ikke har meget tilovers for Mbappe og hans slæng, må ansvaret for denne fadæse hvile på Reals ledelse. De skulle have sat en deadline for et bindende svar fra Mbappe, holdt andre muligheder åbne mm.. Uanset hvor mange positive tilkendegivelser du får, kan du ikke være sikker indtil, der foreligger en bindende aftale. De har stolet for meget på, at Mbappe var oprigtigt interesseret i et skifte, og at intet kunne ændre hans mening. Det har vist sig at være alt for naivt.

​Mener ikke at man kan anfægte så meget på Perez i denne sag. Synes faktisk at han har håndteret det på bedste vis og jeg håber bare at han aldrig går tilbage til den fuser igen. 

Når man er oppe imod 2 stater, Qatar og Frankrig, der kortslutter al logisk fornuft og almindelig økonomistyring ifm fodsboldsporten...ja, så ophører meningen med overhovedet at se og spille fodbold. Så bliver det det vi har oplevet : et spørgsmål om hvidvaskning magt og storpolitik.

Det der skete i weekenden, tror jeg desværre vil have vidtrækkende konsekvenser for sporten, og spørgsmålet er om de store klubber ikke snart skal gå FIFA og UEFA alvorligt på klingen og så se at få realiseret det der lå i støbeskeen for et par år siden. Og endnu engang respekt for Perez der så det komme. Ellers ender vi med at klubberne langsomt bliver kvalt og ihvertfald reduceret til at blive midler til gå kanaliseret penge ud til at gøre agenter og spillere og deres familier rige og ingen egentlig udvikling af fodbolden.

Det at Qatar har skudt mindst 600 mio Euro for at Mbappe skal forlænge har intet med fodbold at gøre. Men et spørgsmål om magt og status.
Sidste redigering: 6 måneder 5 dage siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, doven, Elto92

6 måneder 5 dage siden #765 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Den store transferrygte-tråd

Dragam post=150516 skrev:

Sebberg post=150513 skrev: ​Jeg bliver nødt til at anfægte, at vi udelukker højrekanter pga. alderen. 

Lad os tage Son som eksempel, som fylder 30 år i juli. Det er altså ikke en kortsigtet løsning. Man må formode, at han har minimum tre gode år i sig, hvor han kan performe på absolut topniveau.

Vi behøver ikke udelukkende have et hold bestående af unge talenter. Vi har allerede Vinicius, Rodrygo, Valverde, Camavinga og (forhåbentlig) Tchouameni, som alle er spillere, der kan blive bedre.

Med tabet af Kylian - og manglen på andre talentfulde offensivspillere, der også har niveau nu - bør vi gå efter at finde noget, der kommer direkte ind og leverer. Her vil Son være fantastisk.

Han kan spille alle positioner oppe foran. Han sparker godt med begge ben. Han fungerer fantastisk i spillet og vil kunne kombinere med de andre to foran. Og så er han sikkert ikke absurd dyr - tænker jeg. 

Han er på mange måder min drømmesigning. 

​Du ved ikke hvornår han begynder at miste sin fart, hvilket er hele problemstillingen ved at købe ældre offensiv spillere. Nogen begynder allerede at miste farten i slut 20'erne (Fernando Torres eksempelvis), mens andre ekstreme eksempler som Zanetti beholder størstedelen af deres fart til de er 40. Og fart er bare super vigtig for en kantspiller - vi kan se hvor "god" Hazard er, efter han har mistet hans fart - han kommer ikke forbi særlig mange.

Så ja, potentielt kan der være 5 gode år i Son, men det kan også være, at han allerede er faldet drastisk i niveau om 1 år. Og han er ikke tilnærmelsesvis god nok til, at jeg synes vi skal have sådan en super kortsigtet løsning, som det vil være uanset hvad.

Og "unge talenter" - tror vi har en lidt forskellig opfattelse af, hvad der er et "ungt talent" - valverde er eksempelvis 23. Bob-bob, ik'. Både Antony og Raphinha er i 20'erne, og har gjort det godt for det brasilienske landshold, så det er altså ikke vini og rodrygo om igen, hvor vi køber 17-18 årige talenter.

​Jeg forstår ikke helt det her med at alle kantspillere SKAL være lynende hurtige. Det er jo ikke fordi vi vader i modstandere hvor kun kontra virker. Vi havde nogle vanvittige perioder med James til højre og Isco til venstre. Det er jo ikke kun Bales fart der har gjort ham til en spiller som kunne være blevet husket hvis ikke han var helt væk. Han havde så mange forskellige spidskompetencer og selv uden farten ville han have lavet mange mål. Der er stadig mange mål i Son hvis han mister sin fart. Der er stadig ville kvaliteter i Salah hvis han bliver langsommere. Måske han endda udvikler sig andre steder? Jeg vil langt hellere se en spiller der kan kombinere og har en blændende timing i sine løb end en raket der som 25-årig spiller for Leeds f.eks. Det handler helt klart om prisen når vi snakker Salah, Mahrez, Son osv for man sprænger ikke banken for dem, men kan man lave en god aftale, så ligger der helt sikkert nogle gode år i dem. 

Hazard-problemet er jo ikke bare at han mistede sin fart. Problemet er at det var en spiller med én spidskompetence, og det var hans antrit med bolden. Læg dertil at han tog en beslutning om ikke at bekymre sig om sin karriere i den sommer han blev købt. Det kostede dyrt og selvom han nu prøver, så er det bare forbi. 

Jeg vil langt hellere se et eksperiment med en ung Isco i sin prime end en spiller der købes fordi han er hurtig. Og helt ærligt: Markedet er fuldkommen blottet for proven højre kanter alligevel.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555

6 måneder 5 dage siden #766 af Thomaskjensen
Har ikke været på siden i onsdags, og har ikke nået at læse alle indlæg.
Som så mange af jer andre er jeg ekstremt skuffet over skilpadden, skuffet er så meget sagt jeg var i chok da jeg læste nyheden på mobilen.

Siden kom reaktionsfasen, kom gentagende gange ind på forummet for at sikre at det faktisk var sket (denial).

Der er mange der er i bearbejdnings fasen nu og begynder at se fremad, mens mange stadig er i reaktionsfasen og aldrig vil have Skilpsdden til RM igen.

Langt størstedelen af os er ved at se frem, vænne os ved den nye hverdag, og kigger på alternativer.

Selv er jeg der hvor jeg forsøger at forstå den unge mand, forsøge at sætte mig ind i hvad han vil og hvorfor han valgte som han gjorde.

Alternativ P$G, penge, fast mand, anfører, den vigtigste spiller i klubben, halv tid manager, halv til scout, hel tid gud.

Alternativ RM, penge, slås med Vini om venstre kanten og spilletid, anføre om 10 år, 4-6 mest vigtigste spiller i klubben med en risiko for at komme spille højre kant.

Selv har jeg været 110% sikker på at mPadde skulle vælge det sportslige projekt i RM, stadion, byen og fansene.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998

6 måneder 5 dage siden #767 af Ramos4
At Khaliffen betegner Mbappe som verdens bedste spiller, må alligevel skue Messi lidt mod hårene.

Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

6 måneder 5 dage siden #768 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Den store transferrygte-tråd

Brylle post=150543 skrev:

Dragam post=150516 skrev:

Sebberg post=150513 skrev: ​Jeg bliver nødt til at anfægte, at vi udelukker højrekanter pga. alderen. 

Lad os tage Son som eksempel, som fylder 30 år i juli. Det er altså ikke en kortsigtet løsning. Man må formode, at han har minimum tre gode år i sig, hvor han kan performe på absolut topniveau.

Vi behøver ikke udelukkende have et hold bestående af unge talenter. Vi har allerede Vinicius, Rodrygo, Valverde, Camavinga og (forhåbentlig) Tchouameni, som alle er spillere, der kan blive bedre.

Med tabet af Kylian - og manglen på andre talentfulde offensivspillere, der også har niveau nu - bør vi gå efter at finde noget, der kommer direkte ind og leverer. Her vil Son være fantastisk.

Han kan spille alle positioner oppe foran. Han sparker godt med begge ben. Han fungerer fantastisk i spillet og vil kunne kombinere med de andre to foran. Og så er han sikkert ikke absurd dyr - tænker jeg. 

Han er på mange måder min drømmesigning. 

​Du ved ikke hvornår han begynder at miste sin fart, hvilket er hele problemstillingen ved at købe ældre offensiv spillere. Nogen begynder allerede at miste farten i slut 20'erne (Fernando Torres eksempelvis), mens andre ekstreme eksempler som Zanetti beholder størstedelen af deres fart til de er 40. Og fart er bare super vigtig for en kantspiller - vi kan se hvor "god" Hazard er, efter han har mistet hans fart - han kommer ikke forbi særlig mange.

Så ja, potentielt kan der være 5 gode år i Son, men det kan også være, at han allerede er faldet drastisk i niveau om 1 år. Og han er ikke tilnærmelsesvis god nok til, at jeg synes vi skal have sådan en super kortsigtet løsning, som det vil være uanset hvad.

Og "unge talenter" - tror vi har en lidt forskellig opfattelse af, hvad der er et "ungt talent" - valverde er eksempelvis 23. Bob-bob, ik'. Både Antony og Raphinha er i 20'erne, og har gjort det godt for det brasilienske landshold, så det er altså ikke vini og rodrygo om igen, hvor vi køber 17-18 årige talenter.

​Jeg forstår ikke helt det her med at alle kantspillere SKAL være lynende hurtige. Det er jo ikke fordi vi vader i modstandere hvor kun kontra virker. Vi havde nogle vanvittige perioder med James til højre og Isco til venstre. Det er jo ikke kun Bales fart der har gjort ham til en spiller som kunne være blevet husket hvis ikke han var helt væk. Han havde så mange forskellige spidskompetencer og selv uden farten ville han have lavet mange mål. Der er stadig mange mål i Son hvis han mister sin fart. Der er stadig ville kvaliteter i Salah hvis han bliver langsommere. Måske han endda udvikler sig andre steder? Jeg vil langt hellere se en spiller der kan kombinere og har en blændende timing i sine løb end en raket der som 25-årig spiller for Leeds f.eks. Det handler helt klart om prisen når vi snakker Salah, Mahrez, Son osv for man sprænger ikke banken for dem, men kan man lave en god aftale, så ligger der helt sikkert nogle gode år i dem. 

Hazard-problemet er jo ikke bare at han mistede sin fart. Problemet er at det var en spiller med én spidskompetence, og det var hans antrit med bolden. Læg dertil at han tog en beslutning om ikke at bekymre sig om sin karriere i den sommer han blev købt. Det kostede dyrt og selvom han nu prøver, så er det bare forbi. 

Jeg vil langt hellere se et eksperiment med en ung Isco i sin prime end en spiller der købes fordi han er hurtig. Og helt ærligt: Markedet er fuldkommen blottet for proven højre kanter alligevel.

​Fordi om du vil det eller ej, så er fart bare super vigtigt i moderne fodbold - i særdeleshed for kantspillere. Du nævner Bale som et eksempel på en, der ville have klaret det fint uden sin fart... og der må jeg sige, at det er da nok det dårligste eksempel. Bale kom udelukkende frem, netop fordi han var ekstremt hurtig (stadig den officielt højeste registrerede fart hos en fodbold spiller) - det var den eneste grund til at Rednap rykkede ham frem fra venstrebacken. Han har bestemt andre kvaliteter (han har et fantastisk spark, og et godt overblik for medspilleres løb), men uden farten, så havde han da ikke været super interessant - det samme med Mbappe. Farten er nødvendig for at konsekvent komme forbi den direkte modstander. Iøvrigt, så kan det godt være at Real Madrids fans ønsker Bale hen hvor pebreret gror, og håber han går i glemslen, men Bale VIL blive husket for hans vilde performances - om Real Madrids fans vil det eller ej.
Du nævner Isco, men det har jo alle dage været Isco's problem - eminent teknik, han snyder modstanderen, men fordi Isco ingen fart har, så kommer Isco aldrig rent faktisk forbi modstanderen - iøvrigt samme problem Hazard har nu. Eneste undtagelse jeg har set på det her, er O Fenomeno, men han havde så også skillz på et helt vildt niveau. 

Ift tiden med James på højre, så begrænsede han netop Reals spil helt vildt, kontra da vi havde Di Maria på højrekanten... James var jo basically præcis samme spiller som Asensio, med præcis samme styrker og svagheder - og det var den helt rigtige beslutning at han blev solgt. Det samme skulle Isco bare også have været... for mange år siden. Isco havde tilgengæld passet perfekt til Barcas tiki-taka, men det var i særdeleshed fart han manglede ift den type bold Real har praktiseret de sidste mange år.

Jeg er iøvrigt enig i at Salah har mange kvaliteter, men det vil begrænse ham helt ekstremt i hans spil, hvis han mister farten - så vil han effektivt "bare" være en Isco.

Ift den her stikpille flere af jer kommer med, at i ikke gider en 25 årig fra Leeds - Antony er 22 og spiller på mesterskabs holdet Ajax. Hvis i ikke ved hvem han er, så slå ham op - han har alle kvaliterne en højrekant i Real Madrid bør have.
Sidste redigering: 6 måneder 5 dage siden ved Dragam.

Leveret af Kunena Forum
Annonce