Sæson 2022-2023

1 år 8 måneder siden #49 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæson 2022-2023
Har lige set kampen, og selvom man skal have med at dette var en pre-season kamp (hvilket man isaer tydeligt saa fra flere Real spillere, men ogsaa flere Barca spillere der ikke er i kamp form endnu), saa er der stadig en del at kommentere paa.

At spille Rudiger som venstre back forstaar jeg slet ikke, generelt havde han meget godt styr paa Raphina via sin fysik, men rent offensivt gav det ingen mening. Faktisk saa det ud til at Alaba startede paa venstre, men saa hurtigt blev flyttet ind midt paa da det blve tydeligt at han ikke kunne folge med Raphina, hvilket jo ikke tegner godt fremover, hvis Alaba altsaa stadig er tiltaenkt den VB plads. Fair nok at Ance forsoger nogle ting her i pre-season, men haaber ikke vi ser Rudiger som VB mere igen.

Vazquez var som altid paa glat-is paa backen, isaer i det opbyggende spile er det alt for nemt for modstanderne at presse hoejt paa ham, det vinder de bolden paa 50% af tiden. Saa intet nyt under solen her, men vi kommer igen til at lide med ham paa backen, baade defensivt og offensivt, hvis Dani ikke kan holde sig frisk.

Tchou havde tydelige problemer med at positinere sig selv, han traeffer de nemme besltuninger med bolden i foederne, hvilket er helt fint, men paa ingen maade faar ham til at se bedre ud offensivt end Casemiro. Og det er meget sigende for hans kamp at Camavinga er en langt stoerre faktor rent defensivt end han er. Det tager naturligvis sin tid, at finde sig til rette paa et nyt hold, og den tid skal han have, men foerste kamp var ikke noget at raabe hurra for.

Mange her paa siden har siddet med julelys i oejnen ifht til den "nye" midtbane trio (Tchou, Cama, Fede) og jeg skal ikke sige hvad de 3 maaske kan sammen om 3-4 aar, men jeg frudsiger gerne at den ikke bliver en faktor i den kommende season, der mangler tydeligt en Modric type til at drive bolden frem og skabe plads paa midtbanen...hvilket ogsaa gjorde Fede helt anonym i store dele af kampe rent offensivt, han har brug for en spiller der kontrollere spillet og dermed giver ham plads at loebe paa, det faar han ikke i den trio.
...Til det positve var dog Cama, der ud over en stor fejl i faeltet (Fati's chance) spiller den klart bedste kamp af alle Real spillere paa banen i 1. halvej, og hvor er det dejligt at se at han bare starter hvor han slap i sidste season, ham synes jeg godt vi kan have hoeje forventninger til i kommende season.

Militao laver endnu en af hans klassike hjernebloedninger, som foerer til maalet...ved ikke rigtig hvad jeg skal sige, andet end at det maa vaere paa tide at vi vender os til at dette er peak Militao, intet tyder paa han bliver bedre end han var i sidste season, og det betyder at vi skal regne med at han koster en haandfuld maal hver season og saa bare "leve" med det....jeg er stadig forstaler for at Nacho staar foran i koene, for det koster immervaek bare mindre paa maal-kontoen og det giver mere i opspillet (men det blir ved droemme for mit vedkomne)

Rodrygo er saa anonym som han altid har vaeret, han skaber intet offensivt, og har svaert ved overhovedet at komme med i det opbyggende spil, virkelig spil af plads paa banen idag...skal man naevne 1 positiv ting om ham, saa er det tydeligt at han igen denne sommer har lagt muskler paa fysisken, og det klaeder ham i de fysiske dueller (og luft duellerne).

Hazard som falks 9'er....HAHAHAHAHAHAHAHAHA hold kaeft en joke og spild af en hvid T-Shirt. Maaske Ance kan faa det til at fungere mod Celta Vigo og Rayo, men i de store kampe blir han helt ligegyildig, da han spilhen ikke har hverken fysiskken eller hurtigheden til at goere vaesen af sig...til dem er jer der stadig sidder og haaber, goer jer selv en tjeneste og goer jeg klar til en kaempe skuffelse...(OBS! denne kommentar er ikke relevant for @Dios, som jo med stor sansylighed saa Hazard spille sit livs kamp og blive MOTM;-)

Vini blev for meget showmand idag, daarlige beslutning paa daarlig beslutning, det minder mig dog om mange af de pre-season og opvisnings kampe man har set fra Neymar, og derved ligger jeg ikke mere i den, tror han ville forsoge at underholde publikum mere end han ville vinde idag...det er dog tydeligt at han mangler Benz, hver gang han spiller uden franksmanden.

Vi saa aldrig et rigtigt stykreforhold imellem de 2 klubber, da Real starter med en B-kaede i 1. halvej, og Barca har deres 11 bedste spillere paa banen fra start, og det billede blev saa vendt om efter pausen. Real kontrollere jo kampen saa snart Case-Kroos-Luka er paa banen, selvom Case og Kroos begge ikke havde faaet stoevlerne rigtigt paa.

Asensio slutter kampen af med at vaere vores bedste offensiv spiller, han braender en stor chance, men det var en chance han selv var med til at skabe, og saa rammer han Mariano med 2 indlaeg, isaer det sidste i kampens afslutning skulle jo have givet maal, men naar det er Mariano er der ingen forventninger. Ydermere saetter han sammen med Modric gang i Madrid's omsitllings spil, med det er tydeligt for dem begge at der mangler kvalitet foran dem, Mariano, Rodrygo osv gjorde det umuligt at komme helt ind i feltet...spoergsmaalet er saa om Asensio bare spiller for et tilbud fra en ny klub eller om han goer det for at overbevise Ance om noget?

Barca spiller ikke fantastisk, ud af de 3 chancer de har foer pausen, kommer 2 af dem paa baggrund af Reals fejl (Mili og Cama) og vi skal helt hen til 84. minut hvor flere Real spillere begynder at takke af istedet for at spille, hvor Barca igen skaber chancer paa kontra og Thib maa tage sagen i egen haand. Alba kunne godt have faaet et roedt kort paa hans tackling paa Vini, Dommeren fratager en kaempe chance da Real har 2 mand alene med Ter Stegen i en situation hvor der var tydelig fordel til Real (ser ogsaa ud til han bagefter erkender fejlen og siger undskyld til Casemiro fordi han floejtede), saa kampen kunne godt have gaaet anderledes, til sidst har Odriozola dog ogsaa haand paa i eget felt, saa der skulle ogsaa have vaeret straffe.

Ikke saa meget at sige til at kampen aender som detn goer, det er en pre-season kamp og til dem skal vi ikke have de store forventinger, forhaabentlig har Ance bare laert noget fra denne kamp, saa vi begaar faerre af de samme fejl i naeste.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid, Fondo_Sur, The European Super League

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #50 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæson 2022-2023
Jeg har ikke set kampen, men generelt tror jeg bare vi må leve med, at så længe træneren hedder Ancelotti vil vores angreb være ustruktureret og baseret på individuelle kvaliteter.

Det er virkelig en skam, for holdet kan så meget mere.

Spillemæssigt kommer sæsonen nok til at forløbe som i sidste sæson.

Når det så er sagt, kan man ikke rigtigt udlede meget mht de individuelle kvaliteter på holdet fra den første træningskamp! Er sikker på at Tchou mv nok skal vise, hvad de dur til som sæsonen skrider frem. 
Sidste redigering: 1 år 8 måneder siden ved Bismo.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #51 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 2022-2023
​Jeg ved godt der er stort publikum og det er el clasico og man vil godt se sit hold vinde, så det let at blive grebet med. Men det er altså preseason. Det er stort set ligegyldigt i forhold til præstationer. Man kan intet konkludere ud fra det, det skal man lige huske :D Vi tabte også 6-2 eller sådan noget til Atletico for noget tid siden. Og det var også ligemeget ifht vores præstationer når sæsonen begynder. Bare lige en reminder!
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Bismo, Fondo_Sur

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #52 af Bismo
Besvaret af Bismo på emne Sæson 2022-2023
Ancelotti kommer til at teste startopstillingen i uefa supercuppen i kampen mod Juventus.

Mod Barca handlede det bare om at give minutter til så mange spillere som muligt.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 8 måneder siden #53 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 2022-2023

Lars1991 post=152244 skrev: ​Jeg ved godt der er stort publikum og det er el clasico og man vil godt se sit hold vinde, så det let at blive grebet med. Men det er altså preseason. Det er stort set ligegyldigt i forhold til præstationer. Man kan intet konkludere ud fra det, det skal man lige huske :D Vi tabte også 6-2 eller sådan noget til Atletico for noget tid siden. Og det var også ligemeget ifht vores præstationer når sæsonen begynder. Bare lige en reminder!

​Du har fuldstændig ret. Det ér bare preseason og ofte spiller vi ikke godt her. Men jeg synes stadig, at det ser skidt ud, offensivt for os. Det gjorde det sidste år og der er intet sket på det punkt, transfermæssigt, i år. Der skal ikke gå meget galt, før det ser rigtig skidt ud. Vi har intet at skifte ind med. Vi har ikke nogen højrekant. Det går altså ikke. Omvendt synes jeg vores centrale midtbane ser rigtig god ud og der er en god bredde her. 

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #54 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæson 2022-2023
Folk herinde er fandeme vilde. 

Vi vinder CL, den spanske Super Cup og La Liga og så sidder folk og taler som om, vi skal være glade for at komme i top tre. 

Pga en fucking træningskamp og fordi Barcelona har handlet ind i ren desperation. 

Og nu gentager jeg lige mig selv;

Ingen, INGEN, af Barcelonas nyindkøb er gode nok til vores start-11’er. Ingen. 

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Sidste redigering: 1 år 8 måneder siden ved DarioGomez.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Offline
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 8 måneder siden #55 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 2022-2023

DarioGomez post=152249 skrev: Folk herinde er fandeme vilde. 

Vi vinder CL, den spanske Super Cup og La Liga og så sidder folk og taler som om, vi skal være glade for at komme i top tre. 

Pga en fucking træningskamp og fordi Barcelona har handlet ind i ren desperation. 

Og nu gentager jeg lige mig selv;

Ingen, INGEN, af Barcelonas nyindkøb er gode nok til vores start-11’er. Ingen. 

​Hvis der er nogen der debatterer om vi overhovedet kommer i top tre, så er det hjernedødt selvfølgelig. Men omvendt synes jeg også det er forkert, at dvæle ved, at vi vandt chl og la liga. La Liga var historisk svag, CHL var enormt flot men også med en god portion held.
Til dit sidste sætning vil jeg bare sige, at Raphina er bedre en vores højre kanter.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #56 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 2022-2023
​Nu må vi heller ikke glemme at vi ikke havde verdens bedste fodboldspiller med. Det gør altså os bare en lille forskel. Hvis han så bliver skadet - det er en anden snak. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #57 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 2022-2023

DarioGomez post=152249 skrev: Folk herinde er fandeme vilde. 

Vi vinder CL, den spanske Super Cup og La Liga og så sidder folk og taler som om, vi skal være glade for at komme i top tre. 

Pga en fucking træningskamp og fordi Barcelona har handlet ind i ren desperation. 

Og nu gentager jeg lige mig selv;

Ingen, INGEN, af Barcelonas nyindkøb er gode nok til vores start-11’er. Ingen. 

​Pjat, Lewandowski er selvfølgelig god nok til en startplads i Madrid, ellers enig i hvad du siger. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #58 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 2022-2023

Kiwes post=152251 skrev: ​Nu må vi heller ikke glemme at vi ikke havde verdens bedste fodboldspiller med. Det gør altså os bare en lille forskel. Hvis han så bliver skadet - det er en anden snak. 

​Absolut. Real Madrid ville have røget ud i 1/8 mod PSG og ville have svært ved at vinde ligaen uden Benzema. 

Først og fremmest fordi han er fantastisk, men også fordi der ikke er nogen nævneværdig erstatning. 

Carlo har også udtalt at der manglede kvalitet offensivt. Spørgsmålet er bare om han vil gøre noget ved det transfermæssigt eller om man skal lukke øjnene og håbe på at en 34 årig Benzema kan spille 70 kampe i næste sæson. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, JesperThomsen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #59 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 2022-2023

Fondo_Sur post=152253 skrev:

Kiwes post=152251 skrev: ​Nu må vi heller ikke glemme at vi ikke havde verdens bedste fodboldspiller med. Det gør altså os bare en lille forskel. Hvis han så bliver skadet - det er en anden snak. 

​Absolut. Real Madrid ville have røget ud i 1/8 mod PSG og ville have svært ved at vinde ligaen uden Benzema. 

Først og fremmest fordi han er fantastisk, men også fordi der ikke er nogen nævneværdig erstatning. 

Carlo har også udtalt at der manglede kvalitet offensivt. Spørgsmålet er bare om han vil gøre noget ved det transfermæssigt eller om man skal lukke øjnene og håbe på at en 34 årig Benzema kan spille 70 kampe i næste sæson. 

​Ja, det er en farlig situation vi står i, det gik dog godt sidste sæson. Jeg mindes at Carlo var slem til ikke at tage Benzema ud af kampe der var afgjort tidligt for os sidste sæson. Det skal man måske gøre noget mere næste sæson. Og så er der ikke så meget andet at gøre end at håbe på vi ikke løber ind i et skadeshelvede. Nye spillere bliver der ikke handlet ind - det føler jeg mig ret overbevist om. Vi kan håbe på at Mayoral måske er løsningen, jeg tror i hvert fald ikke på Hazard og slet ikke Mariano.
Sidste redigering: 1 år 8 måneder siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 8 måneder siden #60 af The European Super League
Punkt et: Tak for nogle rigtig fine analyser af kampen. Jeg så også kampen live og er meget enig i hvad der bliver skrevet herinde. Militao så skidt ud og Vinicius manglede sin kammerat.

Punkt to: Puha det bliver en lang sæson. Jeg tror vi får kæmpe problemer (forventer en 2. plads i ligaen og en exit i round of 16 eller round of 8) fordi vi har handlet for lidt ind. Der burde være pengene til det men de bliver åbenbart sparet op igen. Vi mangler en højre kant. Vi mangler en angriber. Vi mangler en højre back.

Punkt tre: Endnu en title til Barcelona :) "Trophy We Beat Madrid in the US" :)

Bellingham Camavinga Tchouameni

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce