Sæson 2022-2023

2 år 8 måneder siden #85 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæson 2022-2023

Thomaskjensen post=152299 skrev: Hvad med en Dansker der er tilovers i Barca...
Han kan sproget, kulturen, er ydmyg og arbejdsom.

​Det mener du simpelthen ikke!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Kiwes, Madrid1998, Thomaskjensen, JesperThomsen, Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #86 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Sæson 2022-2023

madrid2000 post=152300 skrev:

Thomaskjensen post=152299 skrev: Hvad med en Dansker der er tilovers i Barca...
Han kan sproget, kulturen, er ydmyg og arbejdsom.

​Det mener du simpelthen ikke!

​LOL, tag og byt ud hans nuværende klub og hans navn med et andet, så skulle han da passe helt OK? 
Nej jeg mener ikke seriøst vi skal gå efter Braitwai, men god alder, han må næsten være gratis... 

2 år 8 måneder siden #87 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæson 2022-2023
​Det føles jo lidt som at gå over åen efter vand, hvis man seriøst leder efter en angriber som er tilfreds med at være reserve. Benzema spiller hver gang, og derfor er det tæt på ligegyldigt om reserven hedder Mariano, Mayoral eller Jovic, for holdet er bygget sådan op at hvis Benzema bliver skadet, så er vi fucked uanset hvad.

Når det så er sagt, så er der da et par interessante muligheder på markedet. Dries Mertens kunne være et frækt bud. Han er også uden kontrakt. Han er blevet rigtig gammel efterhånden, men scorede faktisk 11 mål i Serie A i sidste sæson, fordelt over cirka 1400 minutters spilletid. Og han kan vel ret beset også til nøds spille samtlige pladser i offensiven. Giv ham en 1-årig kontrakt, så må man finde ud af hvad man vil til næste år.

EDIT: Sebberg kom mig i forkøbet i en anden tråd.

DC19
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved -#7-.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, JesperThomsen, DeLaRed

2 år 8 måneder siden #88 af Petroleum
Besvaret af Petroleum på emne Sæson 2022-2023

Fondo_Sur post=152282 skrev: Petroleum

Det er sku ikke for at køre videre på den, men kan ikke se, hvordan han blev behandlet dårligt af klubben. Mourinho bænkede ham af sportslige grunde efter sin skade og nok også på grund af sagen om, at han havde lækket nyheder fra omklædningsrummet til journalist-hustruen. Klubben skal jo også bakke op om sin træner, der leder truppen. Ellers ville Mourinho have skredet på stedet som enhver anden træner. 

Casillas fik sin plads igen efter Ancelotti tog over, men det blev aldrig godt.

Han mistede derefter sin plads til Keylor Navas af sportslige grunde.

Og skiftede til Porto, så han kunne få spilletid.

​jeg tror jeg er enig han fik nok som fortjent når alt kommer til alt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

2 år 8 måneder siden #89 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæson 2022-2023

9eren post=152287 skrev:

DeLaRed post=152284 skrev:

Petroleum post=152280 skrev:

Fondo_Sur post=152278 skrev: @Petroleum

Var det ikke Casillas’ eget valg at skifte, da han blev sat på bænken?

Pga. hans anciennitet var har endda beskyttet og første målmand i et par år for meget. Husker et stort drop i finalen i 2014 og et mindre drop i semifinalen i 2015.

​@Fondo 
Jo, hans eget skifte. Men det skifte kom jo på baggrund af den interne krig han havde med Mourinho/klubben på det tidspunkt (klubben, fordi de ikke gjorde noget da det stod på, ergo syntes de at det var fint). Derfor jeg ikke synes at man behandlede ham med respekt dengang. Husker også godt de drop der, forfærdelig måde at slutte på. Men bare fordi man ikke fyrede eller solgte ham betyder det ikke, at man behandlede ham ordentligt. 

Jeg aner selvfølgelig ikke en skid om hvad der foregik inde bag klubbens linjer, men kan kun tale om hvordan det så ud som fan.

​Bare et spoergsmaal; Er det ikke en offentlig hemmelighed at problemerne imellem Mou og Casillas opstod fordi Casillas blev fanget i at vaere den spiller der i flere omgange laekkede fortrolige oplysninger fra omklaednindsrummet til pressen (angiveligt via sin Journalist kaereste)?

...Den historie har ihvertfald hoert masser af gange (naturligvis kun paa rygte basis), men hvis det nu er sandt, saa forstaar jeg personligt 100% at klubben ikke beskytter spilleren paa nogen maade, det vil i saa fald vaere Casillas selv der har spaendt ben for hans egen karriere. Og skulle det ske igen, med hvilken som helst spiller, saa ville jeg da selvfoelgelig stoette klubben i presse spilleren ud af klubben, uanset hvor stor en legende han er.

​Tror ikke det helt er sådan.

​Så længe vi kan være enige om at ingen af os to ved hvad der virkelig foregik…

Jeg køber bare ikke historien om at Casillas var helt uskyldig i den konflikt der opstod med Mou…it takes two to tango!

Donde está la biblioteca?

2 år 8 måneder siden #90 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæson 2022-2023
​Odriozola til træning mod Benzema.

twitter.com/FootyFooIigans/status/1551635649828196358

Han er så dårlig defensivt. Jeg tror kun han kan bruge mod de ringeste modstander. F.eks. i de første runder af copa del rey.
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved madrid2000.

2 år 8 måneder siden #91 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæson 2022-2023

madrid2000 post=152309 skrev: ​Odriozola til træning mod Benzema.

twitter.com/FootyFooIigans/status/1551635649828196358

Han er så dårlig defensivt. Jeg tror kun han kan bruge mod de ringeste modstander. F.eks. i de første runder af copa del rey.

​Skulle vi nu ikke også give Benzema kredit for den vanvittige detalje, og så også være enige om at det var en trænings session…
- Siger ikke du tager fejl, bare at det mål Benz score i en trænings session ikke beviser noget ifht Odri’s niveau (Mariano scorer jo også ind imellem til træning på Courtois, det gør hverken Thib til en dårlig målmand ej heller Mariano til en god angriber)

Det værste af det hele er jo at Vazquez ikke er en skid bedre..,Nacho på back’en er pt den eneste brugbare løsning når Dani ikke er klar, hvis vi altså vil have styr på den defensive del af højre siden.

Donde está la biblioteca?

2 år 8 måneder siden #92 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 2022-2023
Carvajal og Mendy begge stadig skadede.

Alt ved det gamle.

2 år 8 måneder siden #93 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Sæson 2022-2023

Ramos4 post=152332 skrev: Carvajal og Mendy begge stadig skadede.

Alt ved det gamle.

​Vi har da Rudiger som backup til Mendy :-) 
1.90 m høj og naturlig bygget til at spille midterforsvar (Alaba gider ikke VB åbenbart) 

Vi har samtidige mægtige Lucas Vazquez og ej at forglemme den brølrutinerede Odriozola 

… men ja, vi på den hvis Alaba ikke ønsker at spille VB (fordi Mendy bliver obligatorisk skade løbende gennem hele sæsonen), og hvis Carvajal også fortsætter med at gå i stykker og dermed ikke rammer hans sjældent sete topniveau

Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved Raul7-2880.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 8 måneder siden #94 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 2022-2023
Så kampen mod Club America i dag. Den amerikanske kommentator, blev ved med at kalde Lunin for Cañizares og sagde han var søn af den tidligere målmand legende fra Valencia. Det var ret skørt. At Santiago Cañizares' søn rent faktisk spiller i Real Madrid, havde jeg så glemt, men jeg ved ikke om han overhovedet er med i truppen til USA. Ihvertfald virkelig frustrerende at lytte til kommentatoren kalde Lunin for Cañizares hver gang han havde bolden...
Men mere i forhold til kampen, så var det nogle forfærdelige første 10minutter af kampen fra Reals side. Det blev dog stille og roligt bedre. Benzema scorede et vidunderligt mål, men ellers så han og de andre startende spillere, ret rustne ud. Viinicus var dårlig og lykkedes ikke med noget. Mange frustrerende fejl afleveringer fra især Modric og Casemiro, men! Det er opstartssæson og vi mødte et Club America hold, der allerede har spillet fem kampe i den mexicanske liga, hvilket godt kunne mærkes i forhold til, at de var mere tændte og deres afleveringer sad bedre.
Anden halveg var langt bedre og meget mere underholdende. Hele midtbanen blev skiftet ud, og det gav bare så meget mere energi, kombinationsspil og friskhed. Det var dejligt at se. Især Ceballos, Alaba, Camavinga, Valverde, Hazard og Rodrygo kombinerede rigtig flot.
Tobias Vinicius kom ind og så ret spændende ud synes jeg. Han lavede dog et straffespark, omend det var ekstremt tyndt.
Vallejo kom også ind, og jeg må sige, baseret på sidste sæsons præstationer og kampene her i ferien, så er han en rigtig god backup at have! Han minder lidt om Nacho, der er ikke så meget pjat med ham og du kan stole på ham. Meget loyal overfor sin position og sin rolle.
Alaba spillede venstreback og det bringer så meget positivt offensivt. Jeg håber virkelig, at det kommer til at være sådan i fremtiden. Kommer an på om Militao stepper op, fordi igen i dag, var han ringe.

Jeg vil lige slutte af med at skrive, at Ceballos må meget gerne blive den kommende sæson. Han har en fantastisk spil forståelse og kombinerer sindssygt godt. Samtidigt kæmper han og har en stor viljestyrke, hvilket er dejligt at se.
Camavinga ser virkelig spændende ud. Han har noget helt unikt Xfactor over sig. Hans teknik, blik for spillet, hans flair og finesse, det ser bare smukt ud når han bevæger sig med bolden.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Thomaskjensen, Fondo_Sur, Dragam

2 år 8 måneder siden #95 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæson 2022-2023
​Når man først ser Barcelona mod Juventus - for derefter at se Real mod Club America - så må man bare sige, at der kommer et gigantisk afsavn og en frustration over vores højrekant-situation. 

Man kan sige meget om Dembelé, men han laver to fremragende mål, hvor han trækker ind i banen og afslutter. Derudover har han flere lignende aktioner, der skaber ekstremt meget plads, fordi det trækker forsvarsspillere til sig. I anden halvleg bliver Raphinha indskiftet, og her sker det samme: Direkte spil, udfordringer og driblinger. I modsatte side kører Aubameyang og Fati et lignende show.

Så ryger man hen på Real Madrid, hvor det går op for en, at man har én af de spillere, som Barcelona (og nærmest alle andre storhold i verden) har en håndfuld af. Vinicius dribler, trækker forsvarere til sig og skaber ravage. 

Asensio er for ufarlig/langsom, og Rodrygo er højrebenet, mangler antrit og er alt for bred i sit spil. Med andre ord: Når de har bolden i højre side, sker der ingen ting. Med andre, andre ord: Det er ekstremt nemt at forsvare mod.

Det er så ubehageligt tydeligt, når man ser sådan to kampe i streg, at det er så torskedumt, hvis vi ikke anskaffer os en højrekant, der kan være med til at skabe ubalance i modstanderens forsvar. Men det ser ud til at blive realiteten. 

Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, El Siete, Dragam, The European Super League

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 8 måneder siden #96 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 2022-2023
Det handler om at peake i sæsonen og ikke i træningskampene.

Leveret af Kunena Forum