Sæson 2022-2023
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Jeg er enig at vores trup ser godt ud, men der er væsentlige mangler på ordentlige venstreback backup, højreback backup samt en offensiv spiller som kan score mål så vi ikke er alt for afhængig af Benzema & Vini. Vi overlevede heldigvis i sidste sæson, men måske er vi ikke så heldig igen denne sæson med færre skader til fx Mendy, Carjaval, Hazard og Benzema når han bliver overbelastret.
Cristiano på 1 års lån ville jeg tage imod.
Eller en anden spiller - jeg har desværre ikke nogle bestemte tanker.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
“Problemet” ved dette er, at man ikke er så fleksibel på transfermarkedet. Hvis Asensio vil blive, så henter man ikke en ny osv.
Det kan være at de nuværende offensive spillere blomstrer i tilliden (især Rodrygo), men man kan kun håbe.
Barca ligner en seriøs titelkandidat i år med alle de fremragende køb de har lavet. Tænk at de har fået Lewandowski. Nå, men pointen med indlægget er, at selvom det ser kedeligt ud, så er der udviklingspotentiale i spillerne, mens flere spillere fra barcas trup kan forfalde fra fordums styrke i en følelse af mangel på respekt. Aubameyang har været fantastisk siden januar, men nu er han reserve, og hvordan vil det lige smitte af? De Jong får mærkelige udtalelser fra Xavi på et pressemøde. Dembele bænkes igen? Christensen på bænken med købet af Koundé?
Ja, sæsonen er lang, og jeg er sku stolt af at være fan af en klub, der giver så meget tillid til spillerne, hvilket forhåbenligt kommer til at blive betalt tilbage endnu engang.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
I øvrigt synes jeg Mendy er en fin venstre back og jeg er ikke en af dem der er fortaler for at sælge ham. Han er vanvittig god defensivt og det kan tydeligt mærkes når han ikke er med.
Jeg savner Pepe :(
Ja, der er megen respekt for de fleste spillere, bortset fra Casillas. En af de største legender overhovedet. Det var ikke i orden.Fondo_Sur post=152265 skrev: Det har ikke altid været sådan, men siden Florentino tog over igen i 2009, så har Real Madrid opbygget en kultur, hvor man respekterer sine spillere. Man giver dem generelt tillid, selvom de ikke er godt spillende. Det bedste eksempel er Benzema, der har haft nogle tvivlsomme sæsoner, men som nu er blomstret som verdens bedste. Og der er mange andre eksempler.
“Problemet” ved dette er, at man ikke er så fleksibel på transfermarkedet. Hvis Asensio vil blive, så henter man ikke en ny osv.
Det kan være at de nuværende offensive spillere blomstrer i tilliden (især Rodrygo), men man kan kun håbe.
Barca ligner en seriøs titelkandidat i år med alle de fremragende køb de har lavet. Tænk at de har fået Lewandowski. Nå, men pointen med indlægget er, at selvom det ser kedeligt ud, så er der udviklingspotentiale i spillerne, mens flere spillere fra barcas trup kan forfalde fra fordums styrke i en følelse af mangel på respekt. Aubameyang har været fantastisk siden januar, men nu er han reserve, og hvordan vil det lige smitte af? De Jong får mærkelige udtalelser fra Xavi på et pressemøde. Dembele bænkes igen? Christensen på bænken med købet af Koundé?
Ja, sæsonen er lang, og jeg er sku stolt af at være fan af en klub, der giver så meget tillid til spillerne, hvilket forhåbenligt kommer til at blive betalt tilbage endnu engang.
Jeg er enig i, at man behandler spillerne godt. Og det kan jeg også godt lide som fan. Men vi har så også set, at flere spillere driver rovdrift på det - heriblandt Bale og Mariano. Til dels Odriozola. Barcelona har en forfærdelig administration og behandler ikke deres spillere godt, men måske man kunne finde en mellemvej. Droppe krigen i pressen, men presse spillerne lidt mere i de interne samtaler.
Oplæg til debat: Hvis man sælger Mayoral, eventuelt også Mariano og muligvis Asensio... Hvem skal så hentes ind? Osimhen? Brahim Diaz? Firmino? Andy Carroll? Crouch tilbage fra pension?
Er enig med dig ang Mendy, og fatter intet af Rudiger på back’en, sorry men det er decideret dumt!Madridista02 post=152274 skrev: Noget jeg godt kunne tænke mig mere indsigt i, er hvad planen med Rüdiger er. Skal han spille venstreback fremover? Læste Ancelotti havde sagt, at Alaba og Rüdiger skal rotere løbende iløbet af kampene. Dette forstår jeg intet af. Alaba er oplagt at smide ud på venstre back. Rüdiger er ikke venstreback, selvom han gjorde det ganske okay. Så kan vi lige så godt bruge Mendy. Hvad tænker I andre er planen?
I øvrigt synes jeg Mendy er en fin venstre back og jeg er ikke en af dem der er fortaler for at sælge ham. Han er vanvittig god defensivt og det kan tydeligt mærkes når han ikke er med.
…man blir jo nød til at spørge sig selv om Ance bare har fået pressetRudiger ned over hovedet, og at det faktisk ikke var en spiller han ønskede i klubben.
Men, jeg er generelt fan af at man prøver ting af i Pre-season, og derfor vil jeg heller ikke dømme Ance på baggrund af eksperimenter før seasonen er gået igang, men jeg forventer ikke at Rudiger spiller back når seasonen først er igang, enten skal han ned og stå ved siden af Alaba (Militao kunne have godt af mindre spilletid lige pt) og ellers så skal Alaba ud på den back plads så man endelig kan udnytte hans utvivlsomme fantastiske offensive kvaliteter…Vil faktisk hellere se Rudiger i angrebet (som Back-up for Benz) end jeg vil se ham på backen…som sagt, det er simpelthen for dumt!
Donde está la biblioteca?
Var det ikke Casillas’ eget valg at skifte, da han blev sat på bænken?
Pga. hans anciennitet var har endda beskyttet og første målmand i et par år for meget. Husker et stort drop i finalen i 2014 og et mindre drop i semifinalen i 2015.
Hvis ikke Alaba ønsker at vi får de bedste muligheder for at vinde, så er han heldigvis stadig penge værd.
@FondoFondo_Sur post=152278 skrev: @Petroleum
Var det ikke Casillas’ eget valg at skifte, da han blev sat på bænken?
Pga. hans anciennitet var har endda beskyttet og første målmand i et par år for meget. Husker et stort drop i finalen i 2014 og et mindre drop i semifinalen i 2015.
Jo, hans eget skifte. Men det skifte kom jo på baggrund af den interne krig han havde med Mourinho/klubben på det tidspunkt (klubben, fordi de ikke gjorde noget da det stod på, ergo syntes de at det var fint). Derfor jeg ikke synes at man behandlede ham med respekt dengang. Husker også godt de drop der, forfærdelig måde at slutte på. Men bare fordi man ikke fyrede eller solgte ham betyder det ikke, at man behandlede ham ordentligt.
Jeg aner selvfølgelig ikke en skid om hvad der foregik inde bag klubbens linjer, men kan kun tale om hvordan det så ud som fan.
Jeg tror lige præcis det handler om, at Alaba har oparbejdet en vis status hos Ancelotti efter han "reddede" vores forsvar sidste år. Hvorfor Ancelotti ikke ønsker at smide ham ud på en plads hvor Alaba ikke gider at spille. Men det betyder ikke, at han ikke skal spille der. Er helt enig med det tweet du poster, Brylle. Alaba skal spille back. Rudiger skal spille midterforsvar. Eller også skal Rudiger/Militao på bænken. Selvom Alaba på backen er en MEGET stærkere opstilling.Brylle post=152279 skrev: Jeg læste det meget rigtigt på Twitter i går: Rudiger er ikke en bedre back end Alaba og Alaba er nok ikke en bedre midterforsvar end Rudiger. Derimod er Alaba en bedre back end Rudiger.
Hvis ikke Alaba ønsker at vi får de bedste muligheder for at vinde, så er han heldigvis stadig penge værd.
Frygter man at Alaba ikke ønsker at være i klubben hvis han tvinges på backen? Sådan var det jo lidt i Bayern da han oprindeligt rykkede ind i midten.
Det er sku ikke for at køre videre på den, men kan ikke se, hvordan han blev behandlet dårligt af klubben. Mourinho bænkede ham af sportslige grunde efter sin skade og nok også på grund af sagen om, at han havde lækket nyheder fra omklædningsrummet til journalist-hustruen. Klubben skal jo også bakke op om sin træner, der leder truppen. Ellers ville Mourinho have skredet på stedet som enhver anden træner.
Casillas fik sin plads igen efter Ancelotti tog over, men det blev aldrig godt.
Han mistede derefter sin plads til Keylor Navas af sportslige grunde.
Og skiftede til Porto, så han kunne få spilletid.