Sæson 23-24

2 år 11 måneder siden #709 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24

El_Juan post=166837 skrev:

9eren post=166804 skrev: Vi skal have Gonzalo op på første holdet

​Lad nu Nico Paz, som allerede har været i truppen til to af de første tre kampe, få minimum fem minutter på banen først, før vi begynder at snakke om andre Castilla-spillere...

​En 9´er fra Castilla kan jo blive en nødvendighed. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 11 måneder siden #710 af Mas
Besvaret af Mas på emne Sæson 23-24
​Vinicius Jr ude i omkring 6 uger uden nogen erstatning klar og Fc Barcelona henter Joao Cancelo. 

Det er hårdt at se med, når Real Madrid smider endnu en La Liga titel ud af vinduet, inden sæsonen overhovedet er startet. 
At vi tabte ligaen sidste år irritere mig stadig, for det kunne være undgået, med en lidt bredere trup.
At Real Madrid så tynder endnu mere ud til den her sæson er næste ulideligt at se på!

Florentino Perez ved vel godt at Fc Barcelona er i en svær situation økonomisk, det burde man da udnytte til at få nogle flere La Liga titler i hus! Gå dog efter 5 La Liga titler på stribe!
Vis hvem der er det bedste hold i Spanien. 
Lad vær med at bevist smide trofæet væk.
Hvornår har et hold nogensinde vundet La ligaen uden én verdensklasse angriber?
Og hvornår har Real Madrid sidst gået en sæson uden en klasse angriber? 

Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

2 år 11 måneder siden #711 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24

Mas post=166839 skrev: ​Vinicius Jr ude i omkring 6 uger uden nogen erstatning klar og Fc Barcelona henter Joao Cancelo. 

Det er hårdt at se med, når Real Madrid smider endnu en La Liga titel ud af vinduet, inden sæsonen overhovedet er startet. 
At vi tabte ligaen sidste år irritere mig stadig, for det kunne være undgået, med en lidt bredere trup.
At Real Madrid så tynder endnu mere ud til den her sæson er næste ulideligt at se på!

Florentino Perez ved vel godt at Fc Barcelona er i en svær situation økonomisk, det burde man da udnytte til at få nogle flere La Liga titler i hus! Gå dog efter 5 La Liga titler på stribe!
Vis hvem der er det bedste hold i Spanien. 
Lad vær med at bevist smide trofæet væk.
Hvornår har et hold nogensinde vundet La ligaen uden én verdensklasse angriber?
Og hvornår har Real Madrid sidst gået en sæson uden en klasse angriber? 

​Vi starter sæsonen uden trøje nummer 9 for første gang i historien.
Men vi kommer til at tabe ligaen på et flot stadion :)

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: JesperThomsen

2 år 11 måneder siden #712 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæson 23-24
​Efter min mening kan man ikke vurdere om truppen i angrebet er tyndt eller ej før efter 10-15 officielle kampe.

Meget ofte er folks vurdering af en spillers kvalitet basereret på sidste sæsons præstationer. Man regner med at sidste sæsons præstationer er lige med næste sæsons præstationer. Men det kan altid ændre sig under nye rammer. Ingen havde regnet med at i 21-22-sæson ville Vinicius pludseligt blusse op. Ingen regnede med at Benzema ville nå det niveau efter Ronaldos afgang. Ingen regnede med at Ronaldo kunne omskoles fra wing til angriber-rolle efter at være trådt i 30’erne og fortsat være god. Heller ingen regnede med at Ronaldinho ville gå voldsomt ned i niveauet efter VM.

Real Madrid hentede Joselu, Brahim og Guler til angrebet (og til dels Bellingham). Og det er endnu for tidligt at sige, at disse tre ikke dur.

Og selvom Barca er i økonomisk krise, så kæmper vi ikke mod en Barca i økonomisk krise i sportslig henseende: Barca har nemlig lånt fremtidens indtægter og derfor kunne spendere på spillere som Lewandowski, Ferran Torres og Kounde. Derfor kæmper vi ikke mod en Barca i økonomisk krise, men mod en Barca i økonomisk krise, der har lånt fremtidens indtægter.

Jeg ved stædigvæk ikke, om sæsonen bliver en succes eller fiasko endnu. I teorien kan Guler blive løsningen på vores højrewing eller Joselu finde rytmen, eller måske Brahim pludseligt griber chancen. Eller måske ikke.

Jeg venter og giver det 10-15 kampe.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Kasillas.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 11 måneder siden #713 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24

2 år 11 måneder siden #714 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24

Kasillas post=166841 skrev: ​Efter min mening kan man ikke vurdere om truppen i angrebet er tyndt eller ej før efter 10-15 officielle kampe.

Meget ofte er folks vurdering af en spillers kvalitet basereret på sidste sæsons præstationer. Man regner med at sidste sæsons præstationer er lige med næste sæsons præstationer. Men det kan altid ændre sig under nye rammer. Ingen havde regnet med at i 21-22-sæson ville Vinicius pludseligt blusse op. Ingen regnede med at Benzema ville nå det niveau efter Ronaldos afgang. Ingen regnede med at Ronaldo kunne omskoles fra wing til angriber-rolle efter at være trådt i 30’erne og fortsat være god. Heller ingen regnede med at Ronaldinho ville gå voldsomt ned i niveauet efter VM.

Real Madrid hentede Joselu, Brahim og Guler til angrebet (og til dels Bellingham). Og det er endnu for tidligt at sige, at disse tre ikke dur.

Og selvom Barca er i økonomisk krise, så kæmper vi ikke mod en Barca i økonomisk krise i sportslig henseende: Barca har nemlig lånt fremtidens indtægter og derfor kunne spendere på spillere som Lewandowski, Ferran Torres og Kounde. Derfor kæmper vi ikke mod en Barca i økonomisk krise, men mod en Barca i økonomisk krise, der har lånt fremtidens indtægter.

Jeg ved stædigvæk ikke, om sæsonen bliver en succes eller fiasko endnu. I teorien kan Guler blive løsningen på vores højrewing eller Joselu finde rytmen, eller måske Brahim pludseligt griber chancen. Eller måske ikke.

​Joselu vs. Lewandowski, you do the math. Güler er da sikkert en god spiller, men han banker ikke hverken 30 eller 40 ind.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Mas

2 år 11 måneder siden #715 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24
Barcelona har på sin vis også et stærkere fundament, da de har styr på deres langvarige træner.
Xavi har en helt anden indflydelse på Barcas transfers, end Carlo har på Reals. Cancelo er Xavis idé, trods Deco eksempelvis hellere så Fresneda. Dertil gik han i mod ledelsens ønske, om at hente Neymar.
I Real er Carlo træner for et år endnu. Bland det med at Perez er uhyggeligt fikseret på en specifik spiller, og tilsyneladende er klar til, at underbemande angrebet en hel sæson, for at prøve på at hente ham for tredje ud af fire transfervinduer (indeværende fraregnet). 

Det vil til enhver tid give mest mening, at der er direkte kommunikation om til- og afgange fra træner til ledelse. Det er det sikkert også, men noget siger mig Xavis stemme vejer tungere end Ancelottis. 

Håber for alt i verden at næste års træner bliver Xabi eller Raúl, og ikke Allegri eller Mourinho. 

Situationen er ikke værre end at to backs, en angriber og den rette træner næste år - Så er holdet komplet.
Indtil da ved jeg ikke, om man skal grine eller græde, over at at ledelsen har vurderet at truppen har været færdig i snart to måneder, når der er åbenlyse mangler. Så snart sæsonen så starter, står vi tilmed uden tre af holdets absolut vigtigste spillere - Samt tre reserver. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen

2 år 11 måneder siden #716 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæson 23-24
@Ramos4

En mere realistisk sammenligning havde været Vini eller Rodrygo vs. Lewandowski.

Og selvom Guler næppe scorer 30 i La Liga, så kan han sagtens score en hel del mål og forsyne assists, der kan berettige at han vil blive et godt købt.

Men hvis du vil opgive sæsonen allerede, så væresgo ;-) - Jeg venter og ser efter de 10-15 kampe.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Kasillas.

2 år 11 måneder siden #717 af Mas
Besvaret af Mas på emne Sæson 23-24

Ramos4 post=166843 skrev:

Kasillas post=166841 skrev: ​Efter min mening kan man ikke vurdere om truppen i angrebet er tyndt eller ej før efter 10-15 officielle kampe.

​Joselu vs. Lewandowski, you do the math. Güler er da sikkert en god spiller, men han banker ikke hverken 30 eller 40 ind.

​Ja, jeg synes heller ikke det er svært at se at angrebet er svagt og tyndt. 

Det er rigtigt at nogle spillere kan gå hen og overraske, men jeg tror nu alligevel at man med god sikkerhed kan sige at Joselu ikke går hen og bliver topscorer i La Liga eller Champions League. 

Jeg har ikke noget imod manden, men han skal spille samme rolle som Alvaro Morata gjorde i Real Madrid: en sulten bænkevarmer der venter på sin chance.
Lige nu er Joselu vores angriber de næste 6 uger lige meget hvor elendig han er.
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Mas.

2 år 11 måneder siden #718 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 23-24

NadaMás post=166844 skrev: Barcelona har på sin vis også et stærkere fundament, da de har styr på deres langvarige træner.
Xavi har en helt anden indflydelse på Barcas transfers, end Carlo har på Reals. Cancelo er Xavis idé, trods Deco eksempelvis hellere så Fresneda. Dertil gik han i mod ledelsens ønske, om at hente Neymar.
I Real er Carlo træner for et år endnu. Bland det med at Perez er uhyggeligt fikseret på en specifik spiller, og tilsyneladende er klar til, at underbemande angrebet en hel sæson, for at prøve på at hente ham for tredje ud af fire transfervinduer (indeværende fraregnet). 

Det vil til enhver tid give mest mening, at der er direkte kommunikation om til- og afgange fra træner til ledelse. Det er det sikkert også, men noget siger mig Xavis stemme vejer tungere end Ancelottis. 

Håber for alt i verden at næste års træner bliver Xabi eller Raúl, og ikke Allegri eller Mourinho. 

Situationen er ikke værre end at to backs, en angriber og den rette træner næste år - Så er holdet komplet.
Indtil da ved jeg ikke, om man skal grine eller græde, over at at ledelsen har vurderet at truppen har været færdig i snart to måneder, når der er åbenlyse mangler. Så snart sæsonen så starter, står vi tilmed uden tre af holdets absolut vigtigste spillere - Samt tre reserver. 

Jeg tror ikke det handler om Xavi/Ancelotti, men mere Perez og Laporta. Laporta vil gerne have Barca tilbage til toppen og Perez er blevet småfed af vores seneste succeser. Jeg kan simpelthen ikke forstille mig andet end at vi igen i år sparer pengene så de er klar til Mbappe - hvilket IGEN er komplet idiotisk i mit hovedet. Jeg tror at Ancelotti har meget lidt at sige hvad angår transfers og køber ikke en skid at han er tilfreds med truppen. Jeg har elsket Perez og han er helt sikkert et økonomiskgeni, men jeg er begyndt at tænke at klubben måske vil være bedre stillet sportsligt med en med mere motivation og iver efter at vise sig frem på posten..han er sku blevet alt for kedelig.

Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Kiwes.

2 år 11 måneder siden #719 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 23-24
@Kiwes

Jeg tror du har helt ret i at det i bund og grund handler om forskellene mellem Florentino og Laporta. Dog er Xavi også ret bestemt, når det handler om transfers, men han er underordnet.

Men at skrive at Florentino er “småfed” er da helt forkert. Jeg skal ikke gøre mig klog på hans nuværende BMI, men han er i hvert fald en meget motiveret præsident, der tænker på, hvordan Real Madrid kan være bedst stillet generelt og ikke kun på kort sigt. Den kommende præsident vil høste, hvad han har sået, mens Barca bliver ved med at kaste lorten videre til deres næste præsident.

Mens ledelsen passer forretningen mangler holdet nye taktiske idéer. Det skal man klandre Florentino for ikke at få indført endnu. Men mon ikke Xabi Alonso, Raul eller en anden snart bliver ansat som 2. step i det nye projekt nu, hvor en ny generation af Real Madrid spillere er ved at forme sig. Det skulle allerede være sket denne sommer, men han har givet chancen til at Ancelotti, Modric og Kroos kan hive noget “magisk” frem en sidste gang. At Benzema skred er uheldigt for os, for det er åbenbart ikke nok til at ændre planen, der er lagt.
Sidste redigering: 2 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

2 år 11 måneder siden #720 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 23-24
​Jeg er helt enig..han tænker langsigtet og det er nok egentlig der jeg synes problemet er lige nu. Kun tiden vil vise (Mbappe 2024), hvad den rigtige løsning er, men hvis jeg var i hans sko, så har jeg investeret i truppen nu. Man kan simpelthen ikke gå ind til en sæson med så tynd en offensiv..det kan man bare ikke.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

Leveret af Kunena Forum