Sæson 23-24
Der er jeg også enig. Det skal være sjovt at se Real Madrid spille. Det er godt nok langtrukkent med alle de her overgangssæsoner.Kiwes post=166849 skrev: Jeg er helt enig..han tænker langsigtet og det er nok egentlig der jeg synes problemet er lige nu. Kun tiden vil vise (Mbappe 2024), hvad den rigtige løsning er, men hvis jeg var i hans sko, så har jeg investeret i truppen nu. Man kan simpelthen ikke gå ind til en sæson med så tynd en offensiv..det kan man bare ikke.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Ramos4 post=166843 skrev:
Joselu vs. Lewandowski, you do the math. Güler er da sikkert en god spiller, men han banker ikke hverken 30 eller 40 ind.Kasillas post=166841 skrev: Efter min mening kan man ikke vurdere om truppen i angrebet er tyndt eller ej før efter 10-15 officielle kampe.
Meget ofte er folks vurdering af en spillers kvalitet basereret på sidste sæsons præstationer. Man regner med at sidste sæsons præstationer er lige med næste sæsons præstationer. Men det kan altid ændre sig under nye rammer. Ingen havde regnet med at i 21-22-sæson ville Vinicius pludseligt blusse op. Ingen regnede med at Benzema ville nå det niveau efter Ronaldos afgang. Ingen regnede med at Ronaldo kunne omskoles fra wing til angriber-rolle efter at være trådt i 30’erne og fortsat være god. Heller ingen regnede med at Ronaldinho ville gå voldsomt ned i niveauet efter VM.
Real Madrid hentede Joselu, Brahim og Guler til angrebet (og til dels Bellingham). Og det er endnu for tidligt at sige, at disse tre ikke dur.
Og selvom Barca er i økonomisk krise, så kæmper vi ikke mod en Barca i økonomisk krise i sportslig henseende: Barca har nemlig lånt fremtidens indtægter og derfor kunne spendere på spillere som Lewandowski, Ferran Torres og Kounde. Derfor kæmper vi ikke mod en Barca i økonomisk krise, men mod en Barca i økonomisk krise, der har lånt fremtidens indtægter.
Jeg ved stædigvæk ikke, om sæsonen bliver en succes eller fiasko endnu. I teorien kan Guler blive løsningen på vores højrewing eller Joselu finde rytmen, eller måske Brahim pludseligt griber chancen. Eller måske ikke.
Jeg venter og giver det 10-15 kampe.
Har du set Lewandowski spille for nyligt? Han har været pivringe hele 2023. Det et kæmpe problem for Barcelona, som heller ikke rigtig har andre alternativer.
For at bakke det op med lidt stats: Han startede jo med at brænde ligaen af med 13 mål i 15 liga kampe i 2022.
Siden, har han i 2023 scoret 9 mål i 22 liga kampe. Derudover har han også tit været ringe i opspillet. Han ligner altså på mange parametre lidt Benzema fra sidste sæson. Man blev ved med at forvente mere fra ham, men det kommer ikke rigtigt..
Det kan være han får en opblomstring igen, men det da i hvert fald ikke givet, når man også tænker på han er 35.
Man har da lov at klamre sig til håbet. Lidt trist vores mesterskabschancer afhænger så meget af om rivalerne fejler.Lars1991 post=166852 skrev:
Ramos4 post=166843 skrev:
Joselu vs. Lewandowski, you do the math. Güler er da sikkert en god spiller, men han banker ikke hverken 30 eller 40 ind.Kasillas post=166841 skrev: Efter min mening kan man ikke vurdere om truppen i angrebet er tyndt eller ej før efter 10-15 officielle kampe.
Meget ofte er folks vurdering af en spillers kvalitet basereret på sidste sæsons præstationer. Man regner med at sidste sæsons præstationer er lige med næste sæsons præstationer. Men det kan altid ændre sig under nye rammer. Ingen havde regnet med at i 21-22-sæson ville Vinicius pludseligt blusse op. Ingen regnede med at Benzema ville nå det niveau efter Ronaldos afgang. Ingen regnede med at Ronaldo kunne omskoles fra wing til angriber-rolle efter at være trådt i 30’erne og fortsat være god. Heller ingen regnede med at Ronaldinho ville gå voldsomt ned i niveauet efter VM.
Real Madrid hentede Joselu, Brahim og Guler til angrebet (og til dels Bellingham). Og det er endnu for tidligt at sige, at disse tre ikke dur.
Og selvom Barca er i økonomisk krise, så kæmper vi ikke mod en Barca i økonomisk krise i sportslig henseende: Barca har nemlig lånt fremtidens indtægter og derfor kunne spendere på spillere som Lewandowski, Ferran Torres og Kounde. Derfor kæmper vi ikke mod en Barca i økonomisk krise, men mod en Barca i økonomisk krise, der har lånt fremtidens indtægter.
Jeg ved stædigvæk ikke, om sæsonen bliver en succes eller fiasko endnu. I teorien kan Guler blive løsningen på vores højrewing eller Joselu finde rytmen, eller måske Brahim pludseligt griber chancen. Eller måske ikke.
Jeg venter og giver det 10-15 kampe.
Har du set Lewandowski spille for nyligt? Han har været pivringe hele 2023. Det et kæmpe problem for Barcelona, som heller ikke rigtig har andre alternativer.
For at bakke det op med lidt stats: Han startede jo med at brænde ligaen af med 13 mål i 15 liga kampe i 2022.
Siden, har han i 2023 scoret 9 mål i 22 liga kampe. Derudover har han også tit været ringe i opspillet. Han ligner altså på mange parametre lidt Benzema fra sidste sæson. Man blev ved med at forvente mere fra ham, men det kommer ikke rigtigt..
Det kan være han får en opblomstring igen, men det da i hvert fald ikke givet, når man også tænker på han er 35.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg er stadig ret fortrøstningsfuld ifht vores chancer med denne trup, selv med de mange skader. At det ligner (indtil videre) at Ancelotti endelig er stoppet med at tro på Modric og Kroos som de to bedste folk vi har på midten gør, at jeg tror meget på det her hold. Vores midtbane alene kommer til at vinde rigtig mange kampe nu.
Jeg har også stor tiltro til Rodrygo, som jeg synes ser mere beslutsom ud. Han får afviklet tingene hurtigere i feltet og trykker af hurtigt, og selvom det ikke har givet kæmpe gevinst endnu, synes jeg det er en lovende tendens, der kan gøre at han scorer en del flere mål. Jeg synes det tit var hans problem i sidste sæson, han tog forkerte beslutninger og tøvede for meget. Nu virker han mere resolut, det kan jeg godt lide.
Men selvfølgelig, Vini er en dum en at få skadet, især når vi også allerede har Guler ude. Så det op til Joselu og Brahim at steppe op eller bare den ene af dem. Det kan vi håbe på de gør!
Alt er lort og vi skal alle sammen dø.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Var det planen fra starten at Benzema skulle erstattes af Joselu?
Det er flere vinduer i træk, hvor jeg følger vi ikke har handlet forsvarligt.
Sidste sæson ville vi alle jo have backs, hvilket også viste sig, at vi havde brug for, da Camavinga spillede sæsonen som VB.
Truppen er stærk på midtbanen, men synes forsvaret og specielt angrebet ikke er RM værdig. Hvad gør Ancelotti når Rodrygo også bliver skadet? Hvad gør han hvis Alaba bliver skadet?
Kepa for Courtois er ligeså stor en joke som Joselu for Benzema. Dog er det forstålig under omstændigheder.
Min teori er Florentino venter på Ny Bernabeu og næste sæson handler han stort. Måske køber vi 3-4 store stjerner inkl. Mbappe.
Det er bare ærgerligt at den gyldne midtbane skal trækkes med så tyndtbesat et forsvar og angreb, for helt enig, den midtbane kommer til at brænde ligaen af, men er bare bange for at vores forsvar og angreb ikke kan følge med i længden.Lars1991 post=166854 skrev: Det er jeg uenig i, ville bare anfægte pointen om at Lewandowski skulle være så verdensklasse. Det har han i hvert fald ikke været i en ret lang periode.
Jeg er stadig ret fortrøstningsfuld ifht vores chancer med denne trup, selv med de mange skader. At det ligner (indtil videre) at Ancelotti endelig er stoppet med at tro på Modric og Kroos som de to bedste folk vi har på midten gør, at jeg tror meget på det her hold. Vores midtbane alene kommer til at vinde rigtig mange kampe nu.
Jeg har også stor tiltro til Rodrygo, som jeg synes ser mere beslutsom ud. Han får afviklet tingene hurtigere i feltet og trykker af hurtigt, og selvom det ikke har givet kæmpe gevinst endnu, synes jeg det er en lovende tendens, der kan gøre at han scorer en del flere mål. Jeg synes det tit var hans problem i sidste sæson, han tog forkerte beslutninger og tøvede for meget. Nu virker han mere resolut, det kan jeg godt lide.
Men selvfølgelig, Vini er en dum en at få skadet, især når vi også allerede har Guler ude. Så det op til Joselu og Brahim at steppe op eller bare den ene af dem. Det kan vi håbe på de gør!
Hvis vi kigger på hvor Real Madrid som klub skal være, blandt City, Bayern osv, så er reservespillere som Joselu og Brahim bare ikke på niveau. Det er jo godt nok til Celta, Almeria osv, men længere henne i Champions League kommer de til kort.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Og han er ikke bare ude med en muskelskade - han er ude med den værste type muskelskade for en spiller som er dybt afhængig af sin fart. Vi må da håbe at det ikke bliver et gentagende problem for ham, som det ofte gør for hurtige spillere, for det tager typisk deres fart, som det eksempelvis også gjorde med Bale.Mas post=166839 skrev: Vinicius Jr ude i omkring 6 uger uden nogen erstatning klar og Fc Barcelona henter Joao Cancelo.
Det er hårdt at se med, når Real Madrid smider endnu en La Liga titel ud af vinduet, inden sæsonen overhovedet er startet.
At vi tabte ligaen sidste år irritere mig stadig, for det kunne være undgået, med en lidt bredere trup.
At Real Madrid så tynder endnu mere ud til den her sæson er næste ulideligt at se på!
Florentino Perez ved vel godt at Fc Barcelona er i en svær situation økonomisk, det burde man da udnytte til at få nogle flere La Liga titler i hus! Gå dog efter 5 La Liga titler på stribe!
Vis hvem der er det bedste hold i Spanien.
Lad vær med at bevist smide trofæet væk.
Hvornår har et hold nogensinde vundet La ligaen uden én verdensklasse angriber?
Og hvornår har Real Madrid sidst gået en sæson uden en klasse angriber?
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
jeg burde få et sub-nick “Youth elite coach”. Siempre Madrid kan du sørge for det :)El_Juan post=166837 skrev:
Lad nu Nico Paz, som allerede har været i truppen til to af de første tre kampe, få minimum fem minutter på banen først, før vi begynder at snakke om andre Castilla-spillere...9eren post=166804 skrev: Vi skal have Gonzalo op på første holdet
Gonzalo til træning med første holdet i dag.
check træningen senere på RMs side
Hvorfor måtte han aldrig spille på holdet igen? Hvor meget mere skal man vise som ung spiller?
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Alvaro er så småt begyndt at vise karakter igen på Castilla. Men han havde en downperiode på andet holdet, hvor vi på første holdet egentlig havde det fint med offensive spillere. Der var Arribas i øvrigt den der shinede mest.Ramos4 post=166860 skrev: Hvorfor måtte Alvaro egentlig ikke få flere chancer? Han havde en sindssyg debut ude mod Osasuna, med offside-mål og assist, som jeg husker det. Og så scorede han hjemme mod Atletico.
Hvorfor måtte han aldrig spille på holdet igen? Hvor meget mere skal man vise som ung spiller?