Real Madrids hold 2013/2014:
Hugol skrev:
Spillerne der giver os CHL 10-11-12 og 13
tvivler, men fik da smil på læben
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
En Madrid fan tvivler aldrig på sit hold.
Har valgt at takke af på forum!
- LaDecima
- Gæst
-
Har valgt at takke af på forum!
Casillas; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; Khedira, Xabi Alonso, Isco; Özil; Bale, Ronaldo. Sværere er det vel ikke...
Özil kan søge dybt i banen, mens Isco rykker længere frem. Han kan rykke ud til højre, mens Bale går ind centralt. Pointen er, at de - Isco, Özil, Bale og Ronaldo - konstant vil bevæge sig rundt og skifte positioner.
Det er egentlig sjovt, så travlt mange herinde har med 4-2-3-1, 4-3-3, 4-3-2-1 og så videre. Det er talkombinationer. Hvad mere interessant er, hvordan spillestilen defineres og hvordan spillerne flytter sig på banen.
Jeg hæfter mig ved, at Ancelotti gerne vil spille snævert, henover midten. Han ønsker, at bolden skal flyttes hurtigt rundt, med fart og dynamik. At man hurtigt kan omstille sig fra forsvar til angreb og omvendt. Her tænker jeg Bayern, Dortmund og Barcelona (når de er bedst). Organisationen (omstillingerne fra angreb til forsvar) skal være på plads, der skal spilles i en et højt tempo, med aggressivitet, konstant bevægelse og få berøringer på bolden.
Med det in mente og en bestand af offensivsspillere bestående af Isco, Özil, Ronaldo, Benzema, Morata, Jesé og (måske (forhåbentlig)) Bale, så synes jeg det ser ganske lovende ud! Tilføj derudover Kaká eller Di María (kommer Bale, så skal mindst en af dem væk). Lig dertil tre utrolig stærke boldspillere i skikkelse af Xabi, Illarra og Modric - lidt længere tilbage på banen - samt to ganske dynamiske og habile boks-til-boks-spillere i Khedira og Casemiro, stærke wingbacks og centerforsvarere, der med deres hurtighed tillader, at man kan gå højt op med bagkæden.
Alt i alt er tegningen der til noget ganske interessant!
Kommer Real Madrid så til at mangle en angriber? Fri mig vel. Med den offensiv er der masser af firepower oppe foran! Og de spillere burde være garant for et hav af mål! Spillet skal ikke være statisk og derfor er der ikke brug for en decideret boksspiller. Det er fordelen ved Ronaldo, Benzema, Morata og Jesé. De er bevægelige og kan spille flere positioner.
Fart, dynamik og masser af bevægelighed! Er det der ikke, blandt de forreste, så kan Isco og Özil i øvrigt kombinere nok så meget, men i sidste ende skal der være en modtager, såvel som der skal være bevægelighed omkring dem. Og der kan jeg ikke se, hvorfor Bale ikke skulle passe perfekt ind.
Mindre snak om talkombinationer. Mere snak om spillestil(e), spillemønstre og taktik. Mindre snak om spidsangribere. Mere snak om dynamiske og fleksible offensivspillere. Det er definitionssager og tolkningsspørgsmål. (Eks. Ifølge Real Madrid selv, er Ronaldo, Benzema, Morata og Jesé alle listet som "angribere").
Casillas; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; Khedira, Xabi Alonso, Isco; Özil; Bale, Ronaldo
Casillas; Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo; Khedira, Illarra, Modric; Bale, Ronaldo; Benzema
Casillas; Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo; Khedira, Xabi Alonso, Modric; Özil, Ronaldo; Benzema
Casillas; Arbeloa, Varane, Ramos, Marcelo; Khedira, Modric, Isco; Bale, Özil; Benzema
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Er du gal hvor vil det gi noget ro hvis man ku få den på plads snart også - glæden over et evt Bale-køb vil imo fluks forsvinde hvis det sku følges op med nyheden om at Ronaldo ik forlænger.
For det andet er det spekulationer. I øjeblikket ville jeg være træt af nyheden, men om 2 år... who knows? Jeg vil gerne at Ronaldo vinder ballon d'or og CL med RM, og jeg vil gerne beholde så fantastisk en spiller i klubben i en anden rolle fremover, men måske er han på vej ned om 2 år, og så kan man give ham en værdig afsked i stedet for hvad der skete med Raul.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Når det er sagt, så har du da fuldstændig ret i, at sommerens vigtigste punkt er at få forlænget med Cristiano Ronaldo. Alt andet vil være en gigantisk fiasko af rang.
Jeg er dog overbevist om, at det er Florentino Pérez´ trumfkort, som han smider lige inden sæsonstart.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
BBB skrev: Til at starte med kan man sige, at det kommer fra en forsmået ekspræsident, som i øvrigt gerne vil tage æren for Ronaldo - og har forsøgt flere gange.
For det andet er det spekulationer. I øjeblikket ville jeg være træt af nyheden, men om 2 år... who knows? Jeg vil gerne at Ronaldo vinder ballon d'or og CL med RM, og jeg vil gerne beholde så fantastisk en spiller i klubben i en anden rolle fremover, men måske er han på vej ned om 2 år, og så kan man give ham en værdig afsked i stedet for hvad der skete med Raul.
Han må godt tage æren for Cristiano Ronaldo, for det var trods alt hans forarbejde og Pérez skulle blot trykke på en knap.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
BBB skrev: Til at starte med kan man sige, at det kommer fra en forsmået ekspræsident, som i øvrigt gerne vil tage æren for Ronaldo - og har forsøgt flere gange.
Jeg er fuldstændig enig i at det kommer fra en tvivlsom kilde - nu var det heller ik så meget det faktuelle i det som jeg ser på - forholder mig blot til at det er nogenlunde samme frygt jeg selv har.
Og mht om Ronaldo er på vej ned om 2 år, så har han kun 2 års kontrakt tilbage på nuværende tidspunkt og hvis den ik forlænges, så er Ronaldo historie i Madrid senest om 10-11 mdr - på det tidspunkt tror jeg nu langt fra Ronaldo er færdig.
Nuvel, det er rene spekulationer det hele - men jeg sover bedre når først Cristiano har skrevet under :-D