Real Madrids hold 2013/2014:

13 år 1 måned siden #1297 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Siempre fiel skrev:

Dios skrev: Siempre fiel.

Hvis Higuain havde været så fantastisk som du gør ham til, så havde han aldrig været solgt, og så havde hans pris ikke været latterlig lav ift. andres angribers værdi.
Just saying!

Ah hva for noget??? Nej det er da soleklart at et salg af Higuain KUN er sportsligt betinget og da slet ik politisk!!! Men du er self velkommen til at tro på hva du vil.

Desuden kommer Higuains salg efter en rigtig skidt sæson og det er en spiller som åbenlyst vil væk fra klubben og hvor klubben vil sælge. Ydermere sælger storklubber altid billigere end omvendt.

Vil du sammen ligne med en Cavani som kostede 64, så taler vi her om en spiller der sælges imod klubbens ønske efter sin bedste sæson. Sammenlign med salgspris på Van Persie (25 mio) eller David Villa (40 mio) som begge blev solgt på højden af deres karrierer eller Benzema (35 mio) - hvorfor er det så egentlig du mener Higuains pris er så "latterlig lav"???

At du sammenligner en 29 årig (30 år om 2 uger) Van persie der havde 1 år tilbage af sin kontrakt med en 25 årig Higuain der har 3 år tilbage af sin kontrakt høre til sjov og spasser tråden.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 måned siden #1298 af Siempre fiel

ZizouMo skrev:

Siempre fiel skrev:

ZizouMo skrev: Nogle stats:

Benzema:
Chl:
53 kampe 31 mål 15 assist (3461 minutter)

Dvs han scorer eller lægger op hver 75. minut.

La liga:
134 kampe 56 mål 34 assist

Dvs han scorer eller lægger op hver 80. minut.

Copa del rey:
21 kampe 12 mål 6 assist

Dvs han scorer eller lægger op hver 75. minut

Prøv at sammenligne ham med Øzil, Falcao, Cavani, Lewandorski, Rooney, Zlatan, Van persie og Jon Dahl og jeg (TROR) ikke de har bedre stats end Benzema.

Jeg ved at normalt er vigtigst at en angriber scorer mål, men i Real har vi en Ronaldo der scorer minimum 60 hver sæson. Så hvis Benzema kan lægge op til 20 og score 25 mål vil det være mere end tilfredsstillende.

En Falcao, Cavani eller Lewandorski vil nok score flere mål end Benzema, men det vil nok betyde at Ronaldo scorer færre, da Benzema har lagt op til mange af Ronaldos mål (påstand uden belæg :)).

Benzema er den perfekte angriber på holdet så længe vi har Ronaldo. God i kombinationsspillet og fremragende spilforståelse.

Så med dit statistikindlæg ska vi nu faktisk pludselig revurdere ens opfattelse af de 200 kampe man har set de sidste 4 sæsoner. Faktisk har han nu beviseligt været fantastisk, selv om han i langt de fleste kampe har lignet en teknisk udfordret, uskarp andenrangsangriber! Helt ærligt, det keder mig med sådanne tal - har han været god eller har han ikke? Generelt har han altså ik særlig god - men han spiller i modsætning til alle de andre spillere du sammenligner med på at hold der scorer 150+ mål pr sæson. Derfor er det vel ik atomfysik at regne ud hvorfor en angriber hos Atletico eller Napoli ik har ligeså gode stats.

Benzema spillede ikke fast i sidste sæson alligevel gjorde han det godt i Chl blandt andet. Som jeg husker det så spillede Benzema 60 minutter den ene dag og 30 minutter den anden, hvor han skiftes med Higuain.

Benzema fik de generelt de store kampe og Higuain de mindre store.

Alle de andre angribere (minus Rooney) spillede stortset alle kampe og der var ingen pres på dem.

Regn på mål/assist pr. minut med de andre angribere i verden og se hvem der topper listen.

Du sammenligner deres snit pr minut - så er det vel relevant at se på om deres respektive hold scorer 150 mål pr sæson eller 75. Og du sammenligner jo netop et snit pr minut - hvorfor er det så pludselig så relevant at han spiller 60 i den ene kamp og 30 i den næste - det ændrer vel ik på må pr minut.

Og mener du at Benzema har været god i Madrid PGA det snit du taler om eller mener du virkelig at han har spillet godt i sin tid i klubben?? I så fald må det være fordi jeg ik har set kampene i HD at jeg ik har ku se han har spillet godt i de 4 år.

13 år 1 måned siden #1299 af Siempre fiel

ZizouMo skrev:

Siempre fiel skrev:

Dios skrev: Siempre fiel.

Hvis Higuain havde været så fantastisk som du gør ham til, så havde han aldrig været solgt, og så havde hans pris ikke været latterlig lav ift. andres angribers værdi.
Just saying!

Ah hva for noget??? Nej det er da soleklart at et salg af Higuain KUN er sportsligt betinget og da slet ik politisk!!! Men du er self velkommen til at tro på hva du vil.

Desuden kommer Higuains salg efter en rigtig skidt sæson og det er en spiller som åbenlyst vil væk fra klubben og hvor klubben vil sælge. Ydermere sælger storklubber altid billigere end omvendt.

Vil du sammen ligne med en Cavani som kostede 64, så taler vi her om en spiller der sælges imod klubbens ønske efter sin bedste sæson. Sammenlign med salgspris på Van Persie (25 mio) eller David Villa (40 mio) som begge blev solgt på højden af deres karrierer eller Benzema (35 mio) - hvorfor er det så egentlig du mener Higuains pris er så "latterlig lav"???

At du sammenligner en 29 årig (30 år om 2 uger) Van persie der havde 1 år tilbage af sin kontrakt med en 25 årig Higuain der har 3 år tilbage af sin kontrakt høre til sjov og spasser tråden.

Uha, ka godt se du nu virkelig gerne vil betale noget tilbage - og du har virkelig ordet i din magt!

Van Persie kom fra sin bedste sæson, klubben ville ik af med ham. Til gengæld var han 3 år ældre end Higuain og havde rigtig nok kun én sæson tilbage af sin kontrakt - så der er nogle ting der hiver prisen op ift Higuain (kæmpe forskel på præstationer den sidste sæson og at klubben ik vil sælge) og nogle der klart hiver ned (især self kontraktudløbet). Så ja, det er nemlig MEGET svært at sammenligne - men nu har du jo selv givet TAK til Dios som startede med at lave en sammenligning mellem Higuains pris og andres pris, så du må jo synes det er smart og relevant - men bare ik lige når det ik passer din holdning.

Jeg vil self beklage helt enormt at jeg ik lige ku finde en salgspris på en 25-årig spiller af tilsvarende niveau og samme kontraktlængde som blev solgt fra en storklub der gerne ville sælge og han selv gerne ville væk efter at ha haft en dårlig sæson. Men nu er du jo så åbenlyst meget klogere end jeg, så dén klarer du nok ;-)

13 år 1 måned siden #1300 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Jeg har efterhånden indstillet mig på, at Real Madrid kommer til at se nogenlunde sådan ud i 2013/14-sæsonen:

Tilføj derudover Jesús Fernández eller Tomás Mejías som tredjemålmand. Og Jesé, som kan spille både frontangriber og bag angriberen. Alt i alt en trup på 24 mand.

Siqueira er et men, selvfølgelig forudsat, at Coentrão bliver solgt. Alternativet er, at Denis eller Casado rykkes op i truppen som supplement til Marcelo og erstatning for Coentrão. Yderste alternativ er Mateos i midterforsvaret i stedet for Nacho og Nacho som backup på venstre back-pladsen.

Isco, som der har været meget snak om, kan - som jeg ser det - benyttes længere tilbage (inside i venstre (el. højre) på den centrale midtbane), eller på en af de pladser, der på grafikken er optaget af Özil, Di María og Ronaldo, Kaká. Modric er ligeledes et alternativ i Alonso/Illarras rolle.

Bale må vente til næste sommer!
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved El_Juan.

13 år 1 måned siden #1301 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Siempre fiel skrev:

ZizouMo skrev:

Siempre fiel skrev:

ZizouMo skrev: Nogle stats:

Benzema:
Chl:
53 kampe 31 mål 15 assist (3461 minutter)

Dvs han scorer eller lægger op hver 75. minut.

La liga:
134 kampe 56 mål 34 assist

Dvs han scorer eller lægger op hver 80. minut.

Copa del rey:
21 kampe 12 mål 6 assist

Dvs han scorer eller lægger op hver 75. minut

Prøv at sammenligne ham med Øzil, Falcao, Cavani, Lewandorski, Rooney, Zlatan, Van persie og Jon Dahl og jeg (TROR) ikke de har bedre stats end Benzema.

Jeg ved at normalt er vigtigst at en angriber scorer mål, men i Real har vi en Ronaldo der scorer minimum 60 hver sæson. Så hvis Benzema kan lægge op til 20 og score 25 mål vil det være mere end tilfredsstillende.

En Falcao, Cavani eller Lewandorski vil nok score flere mål end Benzema, men det vil nok betyde at Ronaldo scorer færre, da Benzema har lagt op til mange af Ronaldos mål (påstand uden belæg :)).

Benzema er den perfekte angriber på holdet så længe vi har Ronaldo. God i kombinationsspillet og fremragende spilforståelse.

Så med dit statistikindlæg ska vi nu faktisk pludselig revurdere ens opfattelse af de 200 kampe man har set de sidste 4 sæsoner. Faktisk har han nu beviseligt været fantastisk, selv om han i langt de fleste kampe har lignet en teknisk udfordret, uskarp andenrangsangriber! Helt ærligt, det keder mig med sådanne tal - har han været god eller har han ikke? Generelt har han altså ik særlig god - men han spiller i modsætning til alle de andre spillere du sammenligner med på at hold der scorer 150+ mål pr sæson. Derfor er det vel ik atomfysik at regne ud hvorfor en angriber hos Atletico eller Napoli ik har ligeså gode stats.

Benzema spillede ikke fast i sidste sæson alligevel gjorde han det godt i Chl blandt andet. Som jeg husker det så spillede Benzema 60 minutter den ene dag og 30 minutter den anden, hvor han skiftes med Higuain.

Benzema fik de generelt de store kampe og Higuain de mindre store.

Alle de andre angribere (minus Rooney) spillede stortset alle kampe og der var ingen pres på dem.

Regn på mål/assist pr. minut med de andre angribere i verden og se hvem der topper listen.

Du sammenligner deres snit pr minut - så er det vel relevant at se på om deres respektive hold scorer 150 mål pr sæson eller 75. Og du sammenligner jo netop et snit pr minut - hvorfor er det så pludselig så relevant at han spiller 60 i den ene kamp og 30 i den næste - det ændrer vel ik på må pr minut.

Og mener du at Benzema har været god i Madrid PGA det snit du taler om eller mener du virkelig at han har spillet godt i sin tid i klubben?? I så fald må det være fordi jeg ik har set kampene i HD at jeg ik har ku se han har spillet godt i de 4 år.

Jeg tror det ville være lettere for Benzema at score mål i Atletico eller Napoli når man er ene angriber som Falcao og Cavani nu var. Holdet spillede alt op på angriberen og spillet var bygget op omkring dem. I Real Madrid er spillet bygget op om Ronaldo.

Ronaldo sparker alle straffespark og frispark. I Atletico var det Falcao der sparkede straffespark og er sikker på Cavani sparkede i Napoli.

Til sidst; Jeg mener det er svære at score mange mål, når man har en Ronaldo eller Messi på holdet. Zlatan og Villa er stadigvæk verdensklasse angribere, selvom de begge blev overset pga Messi.

Tror ikke vi kommer til at enes.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.

13 år 1 måned siden #1302 af Siempre fiel

ZizouMo skrev: Tror ikke vi kommer til at enes.

Nej, for ingen statistik ka ændre på at Benzema har spillet 3½ dårlig sæson i Real Madrid. Men hvis man stadig mener at Benzema er den helt rette for holdet, så ska man bestemt ha lov til det. Der er såmænd heller ingen grund til at enes om det - under alle omstændigheder får vi jo mulighed for at håbe på han blir bedre i den kommende sæson for alt tyder på man giver ham en chance til. Men ok, hvis Kaka ka få en chance til, så ka ingen jo klage over at Benz får det.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Hugol

13 år 1 måned siden #1303 af Elkrimi
Besvaret af Elkrimi på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Bale behøver ikke vente.

Di Maria og Benzema har haft henholdvis 3 og 4 sæsoner, mere eller mindre fast spillende, til at bevise deres værd. Fælles for dem begge er desværre, at de for ofte falder ud af kampene og man har generelt fornemmelsen af at de gode spillere, men aldrig når verdensklasse, som Ronaldo især og Ozil viser sig som.

Vi har tidligere haft sådanne spillere. Santiago Solari, Savio eller Robinho minder på en måde om Di Maria, man fornemmer ikke de helt når verdensklasse. Mens Benzema's scoringssnit minder om Morientes'... Der er stadig langt op til Nistelrooy, Raul eller Ronaldo, ikk?

Så kan man argumentere for at Benzema laver flere assist. Ok, men hvorfor så ikke erstatte ham med Bale, som er bedre på egen hånd, er mere sikker foran kassen og med GARANTI vil lave ligeså mange assists?

I Bale får man både Benzema og Di Maria's egenskaber i en spiller (se video). En super spiller med mentaliteten i orden og med potentiale til at nå Figo, Raul, Zidane, Ronaldo og vores andre verdensklasse spillere.

13 år 1 måned siden #1304 af Elkrimi
Selvom vi gerne vil betegne Benzema som 9'er, så er sandheden, at han ALDRIG har været en rigtig 9'er. Han har egentlig fysikken til det, man sætter sig sjældent igennem i feltet i duelspillet og bruger denne, ligesom han ikke har den kliniske skarphed foran kassen, som eksempelvis C. Ronaldo, Bale, Nisterooy, Ronaldo, Falcao osv.

Måske vi skulle kategorisere Benzema mere som inside forward, som Bale og Ronaldo, end som decideret center forward.
Nisterooy, Falcao, Cavani osv. er 9'ere, klassiske forwards som gør en forskel i boksen, kan spille med ryggen til mål og score med bind for øjnene. Benzema får aldrig disse kompetencer. Kompetencer C. Ronaldo har....

Benzema er ikke klassisk 9'er ligemeget hvor meget man vil det. Han er heller ikke angriberen, som Ronaldo (Brazil), Suarez, Aguero osv. der sultent sætter sin direkte modstander af og stormer direkte mod mål og laver målet på egen hånd. Det er til gengæld Ronaldo og Bale....

Benzema er begrænset i sit spil, it's that simple.

• PMO
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #1305 af PMO
Besvaret af PMO på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Nu så jeg ikke kampen igår, så kan ikke rigtig udtale mig. Hvordan spillede Benzama egentlig? Han fik en halvleg på banen uden at score, mens Higuain scorer efter 1 min på banen.
Det skal sige at jeg ikke ser det store lys i nogen af dem.

• halamadrid94
  • Gæst
  • Gæst
13 år 1 måned siden #1306 af halamadrid94
Besvaret af halamadrid94 på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Hvad i alverden vil du med Bale?
Det penge ud af vinduet, da vi har Ronaldo på venstre kanten, som nærmest har VIP plads dér.
På venstre backen har vi Marcelo :)
Hvis man ABSOLUT har trang til at bruge flere penge i år, så vil jeg helt klart anbefale andre positioner end lige venstre side... :)

13 år 1 måned siden #1307 af Elkrimi
Bale er ikke begrænset til venstrekant, han begå sig overalt i den forreste kæde.

13 år 1 måned siden #1308 af Mathiaska

halamadrid94 skrev: Hvad i alverden vil du med Bale?
Det penge ud af vinduet, da vi har Ronaldo på venstre kanten, som nærmest har VIP plads dér.
På venstre backen har vi Marcelo :)
Hvis man ABSOLUT har trang til at bruge flere penge i år, så vil jeg helt klart anbefale andre positioner end lige venstre side... :)

Bare det at du nævner venstrekant og venstreback viser jo, at du ikke har set Bale spille i 2013?

Elkrimi skrev: Bale er ikke begrænset til venstrekant, han begå sig overalt i den forreste kæde.

Lige præcis.
Jeg er kæmpe fortaler for Bale, da en spiller af hans kaliber vil øge vores titel chancer markant. Og det er nu engang det som det handler om.
At det så kræver at vi sælger Di Maria og Higuain (og Kaka - sker nok bare ikke :( ) gør ikke Bale handlen mindre attraktiv i mine øjne.

Vi spiller altså 60 kampe i sæsonen, mon ikke der bliver rigeligt med kampe til alle spillerne, såfremt den forventede urensning sker, ved Bale's ankomst. Bale vil også sørge for, at Özil kniber ballerne sammen og viser hvad han kan, da Isco vil tage hans plads ellers.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Mathiaska.

Leveret af Kunena Forum