Real Madrids hold 2013/2014:
Så I Bayern vs. Barca igår? Her demonstrerede Pep igen, at en moderne formationer ikke behøver at indeholde en CF. Man kan lave spændende kombinationer i forreste kæde, så længe man har målfarlige spillere.
Det virker stadig nyt, men sådanne formation kan fungere glimrende når man har komplette fodboldspillere og ikke spillere som kun har enkelte spidskompetencer.
Jeg forstår godt frygten for at Ronaldo bliver isoleret på toppen, men det kommer på ingen måde til at ske. Han kommer til at bevæge sig rundt alt efter sine muligheder, Bale og Ozil ligeså. Måske Ozil i perioder kan fungere som falsk 9'er.
På denne måde får vi de bedste spillere i forreste kæde og nok den offensiv i verden med størst individuel styrke. Bale er en langt bedre spiller en Benzema stort set samtlige parametre og det skal vi udnytte. Karim derimod er en andenrangs afslutter der er fortrinlig i pasningsspillet. Med Bale vil vi få tilført flere spidskompetencer og større arbejdsratio.
Derudover er denne opstilling ideel til Jese, som helt naturligt glider ind i denne frie angriber rolle. Morata er et glimrende kort når der skal spilles mere direkte og man spiller flere bolde i feltet. Benzema tja, jeg har det lidt på samme måde som Kaka. De er for tilfredse/mangler sult, står i skyggen af Ronaldo, har ikke helt niveau eller mangler selvtillid? Jeg ved det ikke. Kaka har engang vist sit værd, mens Benzema altid har været et stort talent, komplet, men aldrig rigtig været helt god nok til nr. 9 i Madrid.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Elkrimi skrev: Så I Bayern vs. Barca igår? Her demonstrerede Pep igen, at en moderne formationer ikke behøver at indeholde en CF. Man kan lave spændende kombinationer i forreste kæde, så længe man har målfarlige spillere.
Sandt, men pga. Ronaldo bliver vi nødt til at have en, som enten trækker fra midten og bagom den CB, som står nærmest Ronaldo. Ronaldo skal have 1-2 træk før han kan sparke udefra, og så kan han ikke være den forreste, som han helt naturligt vil ende med at blive, hvis vi ikke har en angriber.
Hvis vi spiller 4-2-1-3 (4 backs, 2 DMs, 1 CM, 3 OM), så kan vores midterste OM rykke bagom modstandernes r-CB, og vores højre OM kan rykke mellem deres l-CB og deres LB. Vores CM kan tage imod bolde, hvis der bliver gået på Ronaldo fra modstandernes DM/CM eller CB. Det eneste problem med det er at alle vores 3 OMs skal kunne afslutte, hvilket egentlig udelukker Özil, da han simpelthen vil være for ufarlig - Isco/Kaka-typen (gennembrudstypen) er nødvendig her, og Ronaldo skal være skarp på hans afleveringer (til de to OMs), så han har alternativer, hvis/når modstanderne går på ham.
Alt i alt mener jeg det bliver for kompliceret, hvis vi ikke har en angriber til at trække forsvarsspillere fra Ronaldo.
BBB skrev:
Elkrimi skrev: Så I Bayern vs. Barca igår? Her demonstrerede Pep igen, at en moderne formationer ikke behøver at indeholde en CF. Man kan lave spændende kombinationer i forreste kæde, så længe man har målfarlige spillere.
Sandt, men pga. Ronaldo bliver vi nødt til at have en, som enten trækker fra midten og bagom den CB, som står nærmest Ronaldo. Ronaldo skal have 1-2 træk før han kan sparke udefra, og så kan han ikke være den forreste, som han helt naturligt vil ende med at blive, hvis vi ikke har en angriber.
Hvis vi spiller 4-2-1-3 (4 backs, 2 DMs, 1 CM, 3 OM), så kan vores midterste OM rykke bagom modstandernes r-CB, og vores højre OM kan rykke mellem deres l-CB og deres LB. Vores CM kan tage imod bolde, hvis der bliver gået på Ronaldo fra modstandernes DM/CM eller CB. Det eneste problem med det er at alle vores 3 OMs skal kunne afslutte, hvilket egentlig udelukker Özil, da han simpelthen vil være for ufarlig - Isco/Kaka-typen (gennembrudstypen) er nødvendig her, og Ronaldo skal være skarp på hans afleveringer (til de to OMs), så han har alternativer, hvis/når modstanderne går på ham.
Alt i alt mener jeg det bliver for kompliceret, hvis vi ikke har en angriber til at trække forsvarsspillere fra Ronaldo.
Jeg synes at det der har manglet de sidste 3-4 år er en træner der har turde at angribe sin modstander, samt en spillestil. Pelle var ellers godt igang med at skabe, men det blev aldrig helt perfekt. Jeg er efterhånden ved at være ligeglad med hvilket system vi spiller, det handler blot om at vi tør at gå til angreb, ligesom under Del Bosque. Den bedste kamp under del bosque efter min mening var mod Bayern M hvor vi skulle hente et 2-1 nederlag i en semi. Der blev angrebet for vildt og også på udebane. Det er det jeg ønsker at se, ´men selvf skal systemet være på plads. Dvs hvis Ancelotti køre en 4-2-3-1 videre så kan jeg acceptere det, på trods af jeg tidligere har været ude at give min holdning om at vi bør skifte. Angreb under hele kampen, no mercy
Har valgt at takke af på forum!
Ronaldo spillede elendigt på toppen imod Barca da han spillede i United. Ronaldo spillede elendigt på toppen imod United, og igen igår spillede han elendigt på toppen. Jeg har aldrig set en fantastisk kamp med ham på toppen, og hans spillestil er slet ikke bygget til og spille på toppen. Han er bedst front mod mål, og spiller sjældent godt når han er mandsopdækket, og skal bruge meget plads. Hans 2 største mangler er hans overblik og positionspillet.
Han kan være nok så god på profilen og med hans mange kompetencer, men i virkeligheden fungere det bare ikke. Og hvorfor ændre på verdens bedste fodboldspiller sammen med Messi? Ronaldo har haglet bolde i kassen, så lad ham nu fortsat spille den position, hvor han indtil videre har smadret alle målrekorder.
Og hvem er det lige for Bayern som er målfarlige? De har ikke en Messi eller Ronaldo som laver plus 50 mål per sæson. De har et hold som vinder kampene.
Og det samme gør sig gældende med Özil. Hvorfor skal han være angriber, når hans absolut største spidskompetence er, og lave assisten. Han skal finde rummet imellem forsvaret og midtbanen, og til tider lave nogle dybdeløb, men hans rolle skal jo ikke være, og bytte plads med Ronaldo, fordi Ronaldo ikke skal blive for isoleret. I øvrigt har han indtil videre været en dårlig afslutter, så det giver heller ingen mening.
Amen forstår det simpelthen ikke, men fair nok altså.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Gæst
-
Målmænd: Iker Casillas, Antonio Adán, Diego Lopez, Jesus.
Forsvarsspillere: Marcelo, Fabio Coentrão, Pepe, Sergio Ramos, Raphaël Varane, Àlvaro Arbeloa, Nacho, Denis Cheryshev, Daniel Carvajal.
Centrale midtbanespillere: Xabi Alonso, Luka Modric, Sami Khedira, Asier Illarramendi, Casemiro.
Offensive midtbanespillere/kantspillere: Cristiano Ronaldo, Mesut Özil, Kaká, Àngel Di María, Isco.
Angribere: Morata, Jese, Karim Benzema.
Ud: sandsynligvis Fabio Coentrão, Antonio Adán - håber Kaka - Usandsynligt men håber Pepe
Ind: Bale (usikkert - håber det ikke) - håber Iñigo Martínez
Min trup - 23 spillere, så er der lidt plads castilla-spillere.
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
baggins skrev: Real Madrid har en trup bestående af 26 spillere:
Målmænd: Iker Casillas, Antonio Adán, Diego Lopez, Jesus.
Forsvarsspillere: Marcelo, Fabio Coentrão, Pepe, Sergio Ramos, Raphaël Varane, Àlvaro Arbeloa, Nacho, Denis Cheryshev, Daniel Carvajal.
Centrale midtbanespillere: Xabi Alonso, Luka Modric, Sami Khedira, Asier Illarramendi, Casemiro.
Offensive midtbanespillere/kantspillere: Cristiano Ronaldo, Mesut Özil, Kaká, Àngel Di María, Isco.
Angribere: Morata, Jese, Karim Benzema.
Ud: sandsynligvis Fabio Coentrão, Antonio Adán - håber Kaka - Usandsynligt men håber Pepe
Ind: Bale (usikkert - håber det ikke) - håber Iñigo Martínez
Min trup - 23 spillere, så er der lidt plads castilla-spillere.
Castilla kan næppe undvære at skulle af med flere spillere. Morata, Denis, Nacho, Casemiro og Jese er alle spillere der har taget turen til første holdet fra Castilla. Derudover er Juanfran smuttet til Betis, man har sendt Fabinho tilbage og der er vist flere der har valgt at forlade truppen. Skal Castilla overleve i segunda kræver det en trup der er stabil og hvor de bedste spillere bliver på holdet. Lige pt vil jeg mene at Alex F og Jose R er de to stærkeste, og de skal danne midtbane for hele sæsonen og kan ikke undværes. Hertil er Casado blev holdt fast et år mere på Castilla.
Jeg er til dels enig i din trup, men jeg tror ikke at truppen ender på 23 spillere. Det bliver 25 mand uanset om Bale bliver købt eller ej.
Lige pt ser Castillas trup således ud sådan ca. Desværre er den ikke at finde på RM.com
Kan se der mangler ny indkøbet fra Atl Madrid og et par stykker andre.
en.wikipedia.org/wiki/Real_Madrid_Castilla
AvatarEyes skrev: Bliver nødt til at gå off-topic og slå fast at en spidskompetence er noget man har ÉN af inden for et givent område. Jeg får myrekryb af den måde hvorpå ordet bliver kastet rundt herinde.
Jeg vil give dig ret i at det lyder underligt, at sige "han har flere spidskompetencer", men begrebet dækker også over hvor man er blandt de bedste og er som sådan ikke udelukkende det en person er bedst til, selvom jeg vil medgive at ordet passer bedre på den definition.
Derudover behøver det ikke dække et individ, men kan også dække mere, fx RMs omstillinger eller Barcelonas tiki-taka.
AvatarEyes skrev: Bliver nødt til at gå off-topic og slå fast at en spidskompetence er noget man har ÉN af inden for et givent område. Jeg får myrekryb af den måde hvorpå ordet bliver kastet rundt herinde.
Ordet mistet sin betydning da Ronaldo blev født. Det er umuligt og finde kun én spidskompetence hos ham, så den naturlige udvikling og synonymet burde i stedet bare hedde Ronaldo :D
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Spillerne der giver os CHL 10-11-12 og 13
- LaDecima
- Gæst
-
Situationen er svær at blive klog på, tror det ender med en Waliser i truppen..
Nå man ser disse billeder, får man hvertfald ikke følelsen af at kaka kun ønsker at sidde på bænken og tjene sine 10 millioner.