Real Madrids hold 2013/2014:
DarioGomez skrev: Daniel du burde seriøst skrive nogle flere artikler herinde!
Dine indlæg bærer tydeligt præg af, at du tilsyneladende har en kilde internt i Madrid, som fodrer dig med historier. Sådan som du udlægger alt som fakta, kan det jo ikke være anderledes!
Men ærlig talt så aner du lige så LIDT som os andre, så lad nu være med at gøre dine egne - forskruede - holdninger til sandheden!
Det er heller ikke alt du slynger ud, som er lige velovervejet, DG - ovenstående illustrerer dette ganske glimrende. Det er nemt at være en del af majoriteten, og jeg synes nu nok, at mine indlæg plejer at bære præg af velovervejet research eller hopper du let og elegant over disse?
Men ærlig talt så aner du lige så LIDT som os andre, så lad nu være med at gøre dine egne - forskruede - holdninger til sandheden!
Jeg har aldrig postuleret andet, men kan det ske - jeg ved, det er svært at forestille sig for dig - at Casillas kan have været ophavsmanden til en majoritær del af problemerne i Real Madrid i indeværende sæson eller er det helt utænkeligt, fordi han er klubmand?
Stik gerne piben ind, når du ikke har noget bedre at bidrage med end at gå efter manden, tak!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
MMM skrev:
Daniel skrev: MMM
Det er forhelvede lovligt at have en anden holdning end Casillas-sympatisørerne, aight?
I denne henseende, da det udelukkende er udtalelser fra spillerne selv - Alonso, Albiol osv. - vælger jeg at hæfte mig ved, at det ikke er den eneste blamage, som Casillas har været impliceret i, i år, hvorfor det er på sin plads at forholde sig lidt kritisk til problemet (Casillas), end blot at feje det under måtten. Arbeloas kan vel knap tælles?
Jeg er fløjtende ligeglad med, hvorvidt Alonso mener, at Casillas har opført sig upåklageligt på bænken og støttet holdet; vigtigere er, hvordan Casillas har håndteret diverse ting uden for banen, og her er det øjensynligt gået ret elendigt!
Edit: ... "Xabi også er en upålidelig kilde?" Jeg er ikke med. Er du sur over, at jeg mener Casillas er synderen siden du benytter dig af et "også", som absolut ikke har sin berettigelse i forhold til vores debat. Jeg har ikke sagt, at de folk (spillere, fans mfl.), som har udtalt sig positivt om Casillas ikke har ret, men jeg har derimod hæftet mig ved, at Albiol også er en (u)pålidelig kilde, hvorfor en sådan udtalelse også skal tages med i overvejelserne, og mit tilfælde, negative overvejelser.
Selvfølgelig må du have en anden holdning, men jeg var oprigtig nysgerrig efter at høre hvad den bygger på. Ligesåvel som jeg er interesseret i at høre hvad det er du mener Casillas har håndteret elendigt uden for banen. En stor del af debatten bygger på insinuiationer og det er nu engang nemmere at diskutere konkrete eksempler - og spillernes udtalelser er ofte en af de bedste kilder vi har til dem, derfor Xabis citat.
Jeg undskylder gerne for det 'også', men jeg kan ikke følge den sidste del af din sætning. Mener du at Albiols udtagelser om forholdet mellem Arbeloa og Casillas er (u)pålidelige?
Jeg prøver blot at forholde mig kritisk til Albiols lille udtalelse og knække koden - der er vel altid mere mellem linjerne end som så?. Det er tankevækkende, at der har været lidt gnidninger Arbeloa og Casillas i mellem, uanset graden af dette, er det usædvanligt, at to landsmænd er på nakken af hinanden. Arbeloa havde vel sagtens heller ikke noget negativt at pådutte Mourinho, modsat Casillas; det er værd at hæfte sig ved.
Nej, jeg skrev (u)pålidelig, fordi du slev yndede at bruge det omkring Xabis udtalelse, og som jeg tror, vi er enige om, så er Xabis ord lige så meget værd, som eksempelvis Albiols - i hvert fald i forhold til rygterne i pressen :)
Jeg stopper nu. Det er svært at stå alene med en holdning herinde, og som du formentlig har læst, så bliver det pludselig en personlig kamp; DarioGomez er et godt eksempel på dette.
Daniel skrev:
MMM skrev:
Daniel skrev: MMM
Det er forhelvede lovligt at have en anden holdning end Casillas-sympatisørerne, aight?
I denne henseende, da det udelukkende er udtalelser fra spillerne selv - Alonso, Albiol osv. - vælger jeg at hæfte mig ved, at det ikke er den eneste blamage, som Casillas har været impliceret i, i år, hvorfor det er på sin plads at forholde sig lidt kritisk til problemet (Casillas), end blot at feje det under måtten. Arbeloas kan vel knap tælles?
Jeg er fløjtende ligeglad med, hvorvidt Alonso mener, at Casillas har opført sig upåklageligt på bænken og støttet holdet; vigtigere er, hvordan Casillas har håndteret diverse ting uden for banen, og her er det øjensynligt gået ret elendigt!
Edit: ... "Xabi også er en upålidelig kilde?" Jeg er ikke med. Er du sur over, at jeg mener Casillas er synderen siden du benytter dig af et "også", som absolut ikke har sin berettigelse i forhold til vores debat. Jeg har ikke sagt, at de folk (spillere, fans mfl.), som har udtalt sig positivt om Casillas ikke har ret, men jeg har derimod hæftet mig ved, at Albiol også er en (u)pålidelig kilde, hvorfor en sådan udtalelse også skal tages med i overvejelserne, og mit tilfælde, negative overvejelser.
Selvfølgelig må du have en anden holdning, men jeg var oprigtig nysgerrig efter at høre hvad den bygger på. Ligesåvel som jeg er interesseret i at høre hvad det er du mener Casillas har håndteret elendigt uden for banen. En stor del af debatten bygger på insinuiationer og det er nu engang nemmere at diskutere konkrete eksempler - og spillernes udtalelser er ofte en af de bedste kilder vi har til dem, derfor Xabis citat.
Jeg undskylder gerne for det 'også', men jeg kan ikke følge den sidste del af din sætning. Mener du at Albiols udtagelser om forholdet mellem Arbeloa og Casillas er (u)pålidelige?
Jeg prøver blot at forholde mig kritisk til Albiols lille udtalelse og knække koden - der er vel altid mere mellem linjerne end som så?. Det er tankevækkende, at der har været lidt gnidninger Arbeloa og Casillas i mellem, uanset graden af dette, er det usædvanligt, at to landsmænd er på nakken af hinanden. Arbeloa havde vel sagtens heller ikke noget negativt at pådutte Mourinho, modsat Casillas; det er værd at hæfte sig ved.
Nej, jeg skrev (u)pålidelig, fordi du slev yndede at bruge det omkring Xabis udtalelse, og som jeg tror, vi er enige om, så er Xabis ord lige så meget værd, som eksempelvis Albiols - i hvert fald i forhold til rygterne i pressen :)
Jeg stopper nu. Det er svært at stå alene med en holdning herinde, og som du formentlig har læst, så bliver det pludselig en personlig kamp; DarioGomez er et godt eksempel på dette.
Jeg skal nok også lade den ligge herefter, men jeg "yndede" at kalde Xabi for upålidelig forbi han direkte modsagde det du læste ud af den 'pålidelige' Arbeloas udtalelser. Hvorfor er Xabi og Albiol upålidelige, men Arbeloa troværdig? Jeg har også læst meget mellem linierne gennem det seneste år, men det jeg har fået ud af det er noget helt andet end du. Men hvis vi skal forholde os til noget konkret, så ser jeg på den ene side Casillas, der forholdt sig diskret og været respektfuld i sine udtalelser og på den anden side Mourinho, der igen og igen og igen har givet navlepillende pressekonferencer, der har holdt gryden i kog og som selv efter at have forladt klubben giver alenlange interviews, der trækker helt nye fronter op.
Jeg ved ikke om jeg sige det er usædvanligt med gnidninger landsmænd imellem. En fælles nationalitet har da ikke gjort nok til at redde forholdet mellem Pepe, Ronaldo og Mou.
2. Det er ikke usædvanligt, nej. Men ud fra tesen om, at der er store nationale opdelinger i Real Madrid, finder jeg det en smule usædvanligt :)
Tak for debatten, og et par gode konstruktive indspark fra din side.
Daniel skrev: 1. Der er naturligvis flere måder at anskue problematikken på; det handler om partiet, man vælger at tage. Du har en pointe, det medgiver jeg ;)
2. Det er ikke usædvanligt, nej. Men ud fra tesen om, at der er store nationale opdelinger i Real Madrid, finder jeg det en smule usædvanligt :)
Tak for debatten, og et par gode konstruktive indspark fra din side.
Jeg må indrømme, at jeg ikke tror der er så meget tilbage af den nationale opdeling i klubben. Casillas, Ramos og Ronaldo har ihvertfald gjort meget for at fremstå som en enhed gennem de seneste måneder. Albiol gav også et interview til COPE (...agurketid) og talte meget rosende om hvor tæt Ronaldo er kommet på resten af truppen i denne sæson. Det kan man selvfølgelig ligge i hvad man vil, men det er nyt at der tales om det.
Thiago Motta gav også et interview til COPE for nylig og sagde at "I'm familiar with the agitation in the Madrid dressing room. Maybe it's a strategy of his, because the same thing happened to us at Inter. It was different, because there wasn't so much talk – things did not leave the dressing room as much," he said. He went on to talk about Carlo Ancelotti: "He's a great manager. He's done such a great job; we have a phenomenal atmosphere in the dressing room. Out of all of the managers I've had, he's different one-to-one. He's more natural," remarked Motta.
(Marcas oversættelse her: www.marca.com/2013/05/31/en/football/int...ball/1370026067.html)
Så måske det aldrig var nationaliteter, der var roden til spliden.
Selv tak for debatten. Jeg er glad for du tog den så konstruktivt :-)
Er det for at bringe ro ?
Har valgt at takke af på forum!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Er der nogen af de lidt mere garvede brugere der kan forklarer mig, hvorfor Florentino stiller op i det ene interview efter det andet? Det er jo normalt ikke hans stil, og lige pt snakker han jo åbent om hvad som helst. Jeg forstår ikke helt hvad hans pointe er om dette.
Er det for at bringe ro ?
Selvom han ikke fik modstand til årets præsidentvalg, så tror jeg det er vigtigt, at han udadtil viser, at han ikke tager det for givet. Derudover, så er det en "ny" start og derfor er mit bud, at han snakker åbent om det meste for at få det ud af verdenen, og på den måde hurtigt få et nyt (positivt) fokus skift. Jeg synes Real Madrids image har været lidt nedslidt de seneste tre år, og det er måske første skridt på at få et lidt bedre forhold til medierne (igen).
Bare mit bud :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Siempre Madrid skrev: Der er jo ikke nogen, som siger noget direkte nu angående konflikten mellem Casillas og Mourinho. Sidstnævnte er væk og førstnævnte skal man være holdkammerat med i den kommende sæson, hvorfor der ikke er grund til at rippe op i en masse, som hører fortiden til.
Ud fra min egen mavefornemmelse og det jeg synes står mellem linierne i forskellige interviews, så er der forholdsvis mange, som erkender at det har været problemer med visse spilleres motivation og opførsel og i betragtning af, hvordan ung som gammel, spansk som udenlandsk spiller på det nærmeste har stået i kø for at begræde Mourinhos afgang, så kan jeg næsten ikke tolke det på anden vis, end at man tager hans parti.
Dermed ikke sagt, at Iker Casillas bærer al skylden for spliden med Mourinho eller den fordømte sæson, men hvis man går i den anden grøft og totalt frikender ham, så er man en blåøjet stakkel, som kun har fortjent spot og spe.
Florentino Perez har helt sikkert haft en snak med spillertruppen om at man skal ligge problemerne bag sig og man ikke skal udtale sig negativt i pressen om Mourinho. Det er også det han selv har gjort i hans mange interviews, men mellem linjerne kan han alligevel ikke skjule at der har været store problemer mellem spillertruppen og Mourinho.
Den samme snak har Perez garanteret hans med Mourinho, men kunne alligevel ikke dy sig for at sende yderligere stikpiller mod Ronaldo.
Langt de fleste af spillerne har aldrig sagt et eneste grimt ord om nogen til pressen, og de nuværende høflighedsfraser mod Mourinho giver absolut intet for. Arbeloa og Khedira har dog leveret nogle troværdige nogle af slagsen, hvoraf førstnævnte viser den splittelse der er i truppen.
Når spillerne bliver spurgt til Iker og de så svarer noget positivt, betyder det så at de holder med ham? Du kan godt se det selv, ikke?
Det kan godt være at du har ret i at modstanden mod Mourinho var mindre end først antaget, men vi står stadig tilbage med at de tre vigtigste spillere i truppe, Casillas, Ramos og Ronaldo ønskede Mourinho langt væk. Yderligere var der så Pepe og formentlig flere der havde det på samme måde.
@MMM
Mottas udtalelser viser rigtig godt Mourinhos ekstreme metoder. Metoder der kan være uhyrligt effektive, men også et stort sats, og ikke noget som er holdbart i længden.
- Ramos a la playa
- Gæst
-
Hvis det glipper i at hente Bale, og Mata slet ikke er til salg, har jeg også en anden lille drøm om at Ancelotti kunne hente italienske El Shaarawy med ham, selvom det nok bare er et drømmestadie.
Disse køb kræver vel et salg af Higuain og Di Maria, og hvor førstenævnte nok skifter, ved jeg ikke helt med Di Maria. Jeg er lidt vemodig over at Higuain skifter, men jeg ser egentlig hellere nyt og frisk blod i stedet for de to, i hvert fald i stedet for Di Maria.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Ramos a la playa skrev: Hvis muligt syntes jeg klubben skulle kigge hen mod nogle af de yngre angrebsprofiler i PrL. Jeg så rigtig gerne enten Benteke eller Lukaku hentet ind, en af dem eller bare satse på Morata. Så skal Benzema bare have noget selvtillid og støtte igen, og det skal gøres klart for ham, at han er angriberen der starter de fleste kampe (Inkl de store), men self skal en ung angriber (Benteke/Lukaku/Morata), også have godt med spilletid til at udvikle sig, et ansvar jeg er sikker på de alle kan tage på sig.
Hvis det glipper i at hente Bale, og Mata slet ikke er til salg, har jeg også en anden lille drøm om at Ancelotti kunne hente italienske El Shaarawy med ham, selvom det nok bare er et drømmestadie.
Disse køb kræver vel et salg af Higuain og Di Maria, og hvor førstenævnte nok skifter, ved jeg ikke helt med Di Maria. Jeg er lidt vemodig over at Higuain skifter, men jeg ser egentlig hellere nyt og frisk blod i stedet for de to, i hvert fald i stedet for Di Maria.
Jeg er også helt vild med El Shaarawy, selvom han har haft - en naturlige - formnedgang i 2013 :)
Desværre blir det nok ikke mere end drømmetænkning, som du selv siger :)
Og alt alt alt alt for stort et skridt fra West Brom/Aston Villa til mægtige Real Madrid ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Mou94
- Gæst
-
Synes altså Gomes er rigtig giftig, og hans statistik for Bayern er meget pæn (94 kampe, 64 mål).
Derudover ville han kunne passe ind med sine landsmænd i form af Özil og Khedira?
- unrectify
- Gæst
-
Mou94 skrev: Tror I det evt. vil være muligt at hente Mario Gomez fra Bayern? Han er vel kommet i overskud, nu når Lewandowski kommer, og at de i og med allerede har Mandzukic?
Synes altså Gomes er rigtig giftig, og hans statistik for Bayern er meget pæn (94 kampe, 64 mål).
Derudover ville han kunne passe ind med sine landsmænd i form af Özil og Khedira?
Jeg tror hverken på at Gomez er den rette erstatning for Higuain, eller på at klubben nogensinde henter ham. Jeg mener heller ikke at hans nationalitet skulle være belæg nok for at sige, at han ville passe ind. Jeg tror på at erstatningen findes i Cavani, som er en bedre version af Higuain - dvs. endnu mere kynisk.
Og mht. til Suarez-rygtet, vil jeg gå så langt som at foretrække Morata som erstatning for Higuain, frem for at hive det racistiske svin ind.