Real Madrids hold 2013/2014:
Corazón caracter y pasiòn skrev: Selvfølgelig har Deolofeu intentioner om at forlade Barca. Barcas ungdomsafdeling er i problemer pt grundet Vilanova. Vilanova har i store dele af sæsonen set bort fra talenterne istedet for at bruge Tello benyttede han sig af Alexis (som havde en forfærdelig sæson) Thiago blev der heller ikke fundet plads til samt at Bartra først fik chancen da der ikke var andre muligheder end ham, selv song fik lov at spille i forsvaret før ham.
Derudover er Neymar blevet hentet og så vidt jeg er orienteret er Cuenca også tilbage efter lejeaftale. Pedro, alexis, Neymar, Tello og ind imellem Iniesta står foran ham i køen til spilletid. Så Deolofeu og Sergi Roberto for den sags skyld bliver nødt til at skifte klub næste sæson hvis de vil have spilletid på et højere niveau end liga adelante
Du taler som du har forstand til, kan jeg høre. Nu er det ingen hemmelighed, at Gerard Deulofeu er højt værdsat af Barcelonas sportslige ledelse. Men han ved ligeledes, at han må væbne sig med tålmodighed. Selv om han inden længe vil være at finde på Barcelonas førstehold. Og hvis han vitterligt har eller havde intentioner om i fremtiden, at forlade Barcelona, så havde han nok ikke sat sin underskrift på en kontraktforlængelse, som løber frem til 2017. En kontraktforlægelse- og forbedring, der samtidig øgede hans frikøbsklausul fra 9,5 til 35 mio. €. Han selv og klubben er udmærket godt klar over hans værd.
Deulofeu står i en lidt lignende situation, som Messi gjorde i sin tid. Han føler formentlig selv han er klar, men klubben er ikke helt sikre. De betvivler ikke evnerne og talentet, men han mangler det sidste mentalt og i forhold til modenhed. Hovedet skal, så at sige, lige skrues ordentlig på. Der er ingen tvivl om, at intentionen er at Barcelonas front-trio indenfor et års tid (måske før eller senere) skal hedde Neymar-Messi-Deulofeu. Og det bliver sådan, hvis Deulofeu fortsætter sin udvikling.
Du siger endvidere, at Barcelonas ungdomsafdeling er i problemer grundet Vilanova. Den må du gerne uddybe nærmere. Dit argument for, at Barcelonas ungdomsafdeling er i problemer, holder i hvert fald ikke vand. I øvrigt et mærkeligt argument, som ikke har nogen videre relevans eller sammenhæng i forhold til den egentlige debat.
Messi, Cesc, Iniesta, Pedro, Alexis Sánchez og Villa, er primært blevet brugt på de forreste pladser. Sågar også Adriano. Med fem/seks spillere til tre pladser - og en filosofi der lyder på altid (så vidt muligt) at stille med de bedste spillere - var det logisk, at udleje Cuenca; som formentlig er færdig i klubben, selv om han vender tilbage fra endte lejeophold i Ajax.
Du overser endvidere to ting. Under Tito, har man i høj grad varieret spillet, så man har vekslet imellem det velkendte Barcelona-spil (Xavis Barcelona) og en lidt mere direkte stil (Cescs Barcelona). Det skal ses i lyset af introduktionen af Cesc, som er en af de spillere, der har spillet flest kampe overhovedet under Tito. Introduktionen af Cesc har logisk nok skubbet Thiago længere tilbage i køen.
I forlængelse af det, har Tito ligeledes forsøgt i højere grad at involvere Pedro og Alexis Sánchez. I høj grad i forhold til deres evne til at true i bagrummet. En evne, som ikke andre offensiv-spillere i truppen besidder på samme måde.
Messi er urørlig. Han og Neymar kommer til at sidde sikkert på to af pladserne. David Villa står til at forlade klubben. Hvis det rette bud kommer på Pedro, Alexis Sánchez og Tello, så vil man formentlig lytte til det. Men lur mig om ikke man trods alt vælger, at beholde mindst to af dem. Og nuvel, Iniesta kan benyttes på kanten, men det er åbenbart gået din næse forbi, at Iniesta rent faktisk i højere og højere grad - især henad mod slutningen af den netop overståede sæson - er blevet benyttet i Xavis rolle. En rolle han formentlig fortsat vil komme til at agere i, i endnu højere grad fremover. Xavi kan trods alt ikke spille samtlige kampe længere. Så er der i øvrigt Cesc, som du end ikke har nævnt.
Jeg mangler stadig et konkret argument for, hvorfor Deulofeu ligefrem er nødt til at skifte klub, hvis han vil have spilletid, når han er den offensiv-spiller i Barcelonas ungdomsafdeling, der besidder det åbenlyst største talent og når han er så højt værdsat i klubben, som han er. Alt det, som du slet ikke har in mente. Det er blot et spørgsmål om tid, før han er en fast del af førsteholdet. Undskyld mig, men hvis du skal udtale dig, som om du har forstand på tingene, så sæt dig lidt bedre ind i det du udtaler dig om først.
For Sergi Robertos vedkommende vil et salg af Thiago formentlig bekomme ham vel. Selvfølgelig vil det ikke give ham 20-25 kampe i løbet af sæsonen, men 12-15 optrædener i startopstillingen og 10-12 indskiftninger hist og her, er vel meget realistisk. Bliver Thiago i klubben, vil det være logisk for Sergi Roberto, at søge væk fra Barcelona, måske på en lejeaftale. Han er trods alt 21 år. Til sammenligning er Deulofeu to år yngre.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Elkrimi skrev: Casillas, Lopez, Mejias
Carvajal, Arbeloa, Ramos, Pepe, Varane, Albiol, Marcelo, Nacho
Khedira, Kondogbia, Alonso, Casemiro, Modric, Isco, Jese, Callejon, Ozil
Bale, Benzema, Morata, Ronaldo
Analyse af egenskaber i offensiven:
Playmakere: Alonso, Modric, Ozil, Isco
- Tilførsel af Isco og Modric er klar til at vise frem fra øverste hylde! (Klar forbedring)
Udfordrende spillere: Ronaldo, Bale, Isco, Jese
- Bale, Isco og Jese istedet for Di Maria og Kaka (Forbedring!)
Målscorere: Ronaldo, Benzema, Bale, Morata, Jese
- Bale istedet Higuain (Status quo)
Jeg synes vi med ovenstående trup har klart flere kort til at udfordre rent offensivt. Derudover har vi Carvajal til at skabe bredde i højresiden også!
Ud: Adan (87), Carvalho (78), Coentrao (88), Essien (82), Kaka (82), Di Maria (88), Higuain (87)
Ind: Mejias (89), Carvajal (92), Casemiro (92), Kondogbia (93), Jese (93), Isco (92), Bale (89)
1 spanier ud, 4 spaniere ind og samtidig en markant foryngelse af truppen. Aldrig har Real Madrid set stærkere ud og haft så lovende talenter.
Selvom der tilføres mange unge spillere, så tror jeg ikke rutine bliver et problem, når vi vores rygrad består af gennemrutinerede spillere som Casillas, Ramos, Alonso og Ronaldo.
Bring it on!
Jeg kender ikke nok til Kondogbia, men umiddelbart virker han spændende, jeg vil godt gå med til at købe ham i år, og leje ham ud i en sæson, da jeg forventer Alonso bliver en sæson til. Derudover så er jeg rart så vild med truppen, hvis du bare gad fjerne Bale ;)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Har valgt at takke af på forum!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Kondogbia skal ikke købes for at leje ud.. hvis vi køber en central midtbane er det for at gå direkte ind på holdet.
Alonso, Khedira, Modric, Kodogbia, Casemiro
Why???
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Har valgt at takke af på forum!
- Corazón caracter y pasiòn
- Gæst
-
On topic: kan være jeg ikke fik gjort det helt klart, selvfølgelig ser Barca ham som en vigtig figur i fremtiden. Det mest logiske ville være at de lejer ham ud eller laver Carvajal med ham. Det er simpelthen fordi Barca ikke bare kan hive talenter op mere, som de gjorde under Guardiola, hvor det ene talent efter det andet fik en mere fremtrædende rolle på deres hold. Busquets, Thiago, Montoya, Pedro, Muniesa, Bartra, Fontas. Deolofeu debuterede sågar under ham.
Købet af Neymar viser lidt tendensen, tilliden til unge er blevet betydeligt mindre. Guardiola lod i sine 4 år gennemsnitligt 5 canteranos få debut, Vilanova har ladet én debutere. Da Barcelona havde alvorlige skadesproblemer i Guardiolas sidste sæson blev Cuenca og Tello benyttet flittigt tilmed i vigtige kampe. Vilanova benyttede sig af ikke Tello i nogle af de vigtigere kampe, på trods af hans fremragende kampe de gange han fik chancen. Hele denne sæson har man i Barcelona ikke kunne forstå hvorfor Deolofeu ikke fået chancen en eneste gang (correct me if i'm wrong), eller hvorfor Tello ikke har spillet mere. Bartra fik ikke lov at spille de første 6 mdr på trods af både Pique og Puyol var skadet.
Det er svært at benægte at Vilanova ikke har haft tiltro til canteranos'ne. Endnu en grund til at Deolofeu nok ikke for lov at spille meget.
Deolofeu kan spille venstre og højre kant for Barca og intet andet. Vi antager Villa smutter, og et salg af Pedro kommer ikke til at finde sted. Som tingene ser ud nu er hverken Alexis eller Tello på vej nogen steder. Og grunden til at jeg ikke nævner Cesc er at han ikke spiller samme position som Deolofeu. Når Cesc spiller i front-trioen er det som en ekstra midtbane hjælp og derfor spiller Messi selvfølgelig stadigvæk, Neymar, Pedro, Alexis og Tello er der stadig. Deolofeu har langt til brugbare minutter på førsteholdet.
Jeg kan hurtigt finde en del artikler og debatter frem omkring dette, hvis det har en interesse ?
Og lad os finde en anden tråd til dette emne.
- Corazón caracter y pasiòn
- Gæst
-
Corazón caracter y pasiòn skrev: Det er noget af en tone du får lagt for dagen der.
On topic: kan være jeg ikke fik gjort det helt klart, selvfølgelig ser Barca ham som en vigtig figur i fremtiden. Det mest logiske ville være at de lejer ham ud eller laver Carvajal med ham. Det er simpelthen fordi Barca ikke bare kan hive talenter op mere, som de gjorde under Guardiola, hvor det ene talent efter det andet fik en mere fremtrædende rolle på deres hold. Busquets, Thiago, Montoya, Pedro, Muniesa, Bartra, Fontas. Deolofeu debuterede sågar under ham.
Købet af Neymar viser lidt tendensen, tilliden til unge er blevet betydeligt mindre. Guardiola lod i sine 4 år gennemsnitligt 5 canteranos få debut, Vilanova har ladet én debutere. Da Barcelona havde alvorlige skadesproblemer i Guardiolas sidste sæson blev Cuenca og Tello benyttet flittigt tilmed i vigtige kampe. Vilanova benyttede sig af ikke Tello i nogle af de vigtigere kampe, på trods af hans fremragende kampe de gange han fik chancen. Hele denne sæson har man i Barcelona ikke kunne forstå hvorfor Deolofeu ikke fået chancen en eneste gang (correct me if i'm wrong), eller hvorfor Tello ikke har spillet mere. Bartra fik ikke lov at spille de første 6 mdr på trods af både Pique og Puyol var skadet.
Det er svært at benægte at Vilanova ikke har haft tiltro til canteranos'ne. Endnu en grund til at Deolofeu nok ikke for lov at spille meget.
Deolofeu kan spille venstre og højre kant for Barca og intet andet. Vi antager Villa smutter, og et salg af Pedro kommer ikke til at finde sted. Som tingene ser ud nu er hverken Alexis eller Tello på vej nogen steder. Og grunden til at jeg ikke nævner Cesc er at han ikke spiller samme position som Deolofeu. Når Cesc spiller i front-trioen er det som en ekstra midtbane hjælp og derfor spiller Messi selvfølgelig stadigvæk, Neymar, Pedro, Alexis og Tello er der stadig. Deolofeu har langt til brugbare minutter på førsteholdet.
Jeg kan hurtigt finde en del artikler og debatter frem omkring dette, hvis det har en interesse ?
Og lad os finde en anden tråd til dette emne.
Jeg har svaret i debatten 'Om vores rivaler VII' ;-)
Lopez/Casillas
Carvajal/Arbeloa- Ramos/Iñigo Martínez-Varane/Pepe-Nacho/Marcelo
Khedira/Casemiro/Illarramendi-Alonso/ModricÖzil/Isco
Di Maria/Rodrigo-Benzema/Morata-Ronaldo/Jese
Hvor både Rodrigo, Jese og Ronaldo kan spille som frontangriber, hvor Isco kan rykkes ud på kanten.
- er ikke sikker på Casemiro, så derfor Illarramendi (ved godt at de ikke er samme typer), men hvis det er så kan både Pepe og Martinez spille DM
Opstilling i de fleste kampe, skal være (khedira skal ind mod bedre modstandere)
Casillas
Carvajal-Ramos-Varane-Marcelo
Alonso-Modric
Özil
Di Maria (Isco)-Benzema-Ronaldo
Jeg er ikke Di Marias største fan, men vil gerne give ham en chance til, for han har et højt topniveau, men desværre også et lavt et...
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Napoli have met Callejon's agent today in Spain, according to Sky Italy